Alla inlägg den 15 december 2008

Av Linda - 15 december 2008 22:32


Denna julsången är så vacker :)

Ryser när jag hör den älskar den verkligen, Favoriten! Det är dålig kvalitée i början, men det blir bättre.

Av Linda - 15 december 2008 22:11


Efter att ha läst ut VeckoRevyn nummer 24 (13 November) 2oo8, har jag kollat igenom tidningen för att se om det finns något som jag ville ha. Jag hittade en fin jacka, och jag hittade den på hemsidan, men jag kunde inte spara bilden fattar inte varför hemsidan har ändrat det. Snygg var den i alla fall, och det var tråkigt när jag ändå kunde hitta den på Internet det är ju inte alltid att jag gör det.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 24 (13 November) 2oo8:

* Rosa Casio EXILIM Zoom EX-Z3oo finns i Teknikaffärer, cirka 27oo kronor- 1o,1 megapixel. En kamera som jag verkligen, verkligen vill ha! Äger inte någon kamera och den här hade varit perfekt för mig.

* Vit Tiger of Sweden-behå, Twilfit, 499 kronor- Söt behå tycker jag.

* Vita Tiger of Sweden-trosor, Twilfit, 399 kronor- Dessa är också söta. Rosetten skulle jag nog ta bort på båda.

Av Linda - 15 december 2008 20:43

Nu går en dokumentär på Kanal5 som just heter "My shocking story: World´s smallest kids" den började klockan 2o, och jag har sett dokumentären från början. Här får man följa en liten tjej som heter Taylor, som verkligen är liiiten och hon är 13 år.

Det är så hemskt - hon är så himla liten eftersom hon föddes med något fel (vet inte riktigt vad), men hon är som vilken människa som helst. Hon är omtyckt och smart även om hon inte ser ut som alla andra. Det finns jämnåriga som är elaka mot henne berättade hon. Men värst tyckte jag var när hon var på ett köpcentrum med sin bästa kompis och åt, då sitter det vuxna människor och PEKAR på henne! Hon blev arg och pekade tillbaka! Det var verkligen rätt gjort av henne. Ska de peka på henne ska hon fan peka på de jävla nötterna! Sånt gör mig så ARG! Barn är en sak, men de vuxna ska fan inte hålla på så.


De hade med en liiten 4-åring också och han var iväg med sina mamma i ett köpcentrum då kommer en kille och säger: - Jag är större än dig.

Det var fan elakt av honom! Han Tyler blev ju ledsen han kan ju inte hjälpa det :( Jag blir ledsen när jag ser sånt.. Barn kan verkligen vara så jävla elaka mot varandra!

Av Linda - 15 december 2008 16:56

Den här måndagen är som de flesta måndagar - väldigt seeeg.

I och för sig kan det bero på att jag inte känner mig riktigt bra i kroppen. Jag är sjukt trött efter i lördags mest tror jag, men sen kliar det i min hals, och igår fick jag ont när jag skulle svälja.

Får INTE bli sjuk nu!! Jag åker ju hem till Göteborg på torsdag, och jag kommer ha fullt upp under veckan som jag är därnere som det är redan. Därför får det inte bli något nu. Kan bryta ut efter Nyår någon gång där, men INTE innan.

Var på Försäkringskassan idag hade ett litet ärende som jag behövde hjälp med det gick bra - jag slapp vänta där :) Var där precis efter ett när de hade öppnat igen efter lunchen, och tur var det sen kom det mer folk. Skönt att ha det gjort de har ju bara öppet två dagar i veckan här.


Nä, nu får jag laga lite mat tror jag, Åt faktiskt Risgrynsgröt till frukost idag. I vanliga fall blir det alltid en macka, men den går ut när jag är nere i Göteborg och då var det bäst att äta upp korven. Idag ska jag äta Fläskfilé, Kroketter och Béarnaisesås. Idag igen hihi, men det är ju så himla gott!

Ni får ha en fortsatt bra måndag folks! Ciao så länge!


Just det ja, jag fick rolig post idag, nämligen min SOLO :D

Av Linda - 15 december 2008 12:19


Dagens julklapp är något som är väldigt billigt, och jag blir väldigt sugen på dessa när jag ser dem. Men dessa vill jag bara ha ståendes någonstans och bara låta de vara, hihi.

Förpackningen innehåller 4 stycken ljus med dofterna cream tart, chocolate cream puff, strawberry cream och raspberry cream.


* Doftljus minibakelser 4-pack, 75 kronor finns hos www.bluebox.se 

(P.S jag såg att varan är slut, och går inte att beställas just nu, men vad faaan då. Den kommer säkert in snart igen då, BAJS! D.S)  

Av Linda - 15 december 2008 11:42

I VeckoRevyn nummer 24 (13 november) 2oo8, hade de Hayden Panettiere på omslaget, och de hade även en artikel med henne. 

 

Hayden Panettiere, 18 om livet som superstjärna.. Hon slog igenom i Heroes och fick en hel hord papparazzi-fotografer hängande efter sig på köpet. Men det vilda kändislivet är inget som lockar superstjärnan Hayden Panettiere.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.

 

Hayden Panettiere har i rollen som odödliga cheerleadern Claire blivit favorittjejen för alla Heroes-fans över hela världen. Blott 18 år hon redan blivit en luttrad veteran. Det enda hon inte vant sig vid är efterhängsna papparazzis. Men hon hanterar även detta. På sin 18-års dag hade hon ett stort party i sitt hus i LA och mot slutet av kvällen bar hennes assistent ut stora fat med tårta till de väntande videopapparazzis som hängde utanför huset.

- Jag försöker göra det bästa av situationen, säger Hayden när VeckoRevyn träffar henne. Sedan jag blev känd med Heroes får jag inte vara ifred någonstans. Jag är ständigt förföljd av en hop skrikande fotografer. De vrålar mitt namn och jag skulle aldrig kunna lämna mitt hus och gå på en promenad och ta en fika. Jag tvingas ha livvakter dygnet runt. 


I Heroes är Hayden utrustad med superkrafter och hon säger att det vore toppen att ha ett hemligt vapen även i verkligheten.

- Jag skulle vilja kunna göra mig osynlig. Då skulle jag kunna "stänga av och på" precis när jag vill och kunna ha lyxen att få vara ifred när jag har lust med det. 

Hayden ler och säger att hon försöker utnyttja uppmärksamheten till något bra.

- Jag arbetar aktivit med välgörenhetsorganisationer som Save the wales och mitt kändisskap har dragit stor uppmärksamhet till detta, vilket är bra.


Hayden menar också att hon är en bra förebild för unga kvinnor och att hon är stolt över att det uppmärksammas att hon på sin fritid arbetar med välgörenhet istället för att drumla runt på Hollywoodsinneställen och åka fast för rattfylla. Hon vill över huvud taget inte förknippas med kändistjejer som Lindsay Lohan, Hilary Duff och Olsen-systrarna.

- De verkar allihop vara snälla tjejer, men vi har inget gemensamt. De gör alla sin grej. Jag gör min. Jag vill inte jämföras med någon annan än mig själv.

 

Men att springa i butiker är inget för vår nya stora stjärna.

- Jag hatar att shoppa. Det behöver jag inte heller, för den delen. Varje dag får jag stora paket med kläder från olika butiker och designers som vill att jag ska ha på mig just deras plagg när jag går på någon tillställning...

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards