Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 31 januari 2013 21:34

                

   

I söndags natt gick för 19:e året i rad Screen Actors Guild Awards av stapeln på Shrine Exposition Center i Los Angeles. Detta är Hollywoodelitens egna fackföreningsfest där skådisarna belönas. Som vanligt var röda mattan fylld av kändisar i snygga och mindre snygga kreationer, och dessa är mina favoriter från söndagens gala.


Bilder från Screen Actors Guild Awards:

* Amanda Seyfried- Amanda i Zac Posen! Jag gillar mest klänningen nertill då det är lite sjöjungfru-modell. Fint att hon har utsläppt hår till!

* Lea Michele- Lea i en Valentino! WOW, jag ÄLSKAR denna klänningen samt färgen, haha! Enkel. VILL HA!

* Marion Cotillard- Marion i Christian Dior! Jag gillar verkligen denna klänningen! Lite annorlunda jämfört med dem andra. Väldigt fint med det utsläppta håret och halsbandet då klänningen får tala för sig själv!

* Naomi Watts- Naomi i Marchesa! WOW, denna klänningen var nog min absoluta favorit denna kvällen! VILL HA!

* Nina Dobrev- Nina i en Elie Saab! Gillar denna klänningen då den är enkel och snygg samt färgen! Kul att hon har uppsatt hår vilket är fint, tycker jag. VILL HA!

* Maria Menounos- Maria i Randi Rahm! Urringningen i ryggen gör hela klänningen! En av mina absoluta favoriter från kvällen. Enkel men såå snygg!

* Sarah Hyland- Sarah i Dolce & Gabbana! Min absoluta favorit tillsammans med Naomis klänning! Tycker om färgen och allt med denna klänningen. Tycker att det är fint att hon har uppsatt hår till!

Av Linda - 31 januari 2013 19:34

Oj, nu har redan Januari paserat!! Det är helt sjukt egentligen. Samtidigt är det jävligt skönt att vi går mot ljusare tider och det märks varje dag. Jag har jobbat så sjuktmycket denna månaden så jag har knappt tyckt att denna månaden har vart lång - framförallt till löning! Har vart ledig tolv dagar det är ju inte mycket det. Februari som börjar imorgon brukar oftast vara en jävligt seg månad dock. Nu är det däremot jävligt långt kvar till lön!!

Jag sover som en stock på nätterna, och inatt var inget undantag. När jag väl vaknade gick jag på toa och drog upp persiennerna, men sen la jag mig lite till skönt att bara slappna av lite somna om gjorde jag inte i alla fall. Gjorde lite småsaker när jag hade vart vaken en stund; fyllde i mina tjänstgöringsrapporter bland annat. Skönt att det hade slutat blåsa så jävligt idag då jag var tvungen att cykla till dem olika jobben efter tre för att lämna in mina tjänstgöringsrapporter. Ser verkligen fram emot NÄSTA lön   Har räknat på vad jag kommer få med timlön, OB både kvällar, helger och storhelgen, men jag vet inte riktigt vad semesterersättningen kommer ligga på eller skatten. Ungefärlig lön kunde jag räkna på, wiiiie =)


Hann inte komma mer än till vägen utanför mig där jag skulle cykla över då jag såg K. vara ute med sin hund. Jag tog sällskap med henne dit hon bor sen fortsatte jag mot jobben för att lämna in rapporterna. Skönt att ha lämnat in dem nu! Cyklade sen vidare till PA:s där jag skulle handla lite. Där handla jag Bearnaisesås, Delikatesspotatis, Expressen, Extra, Kyckling Jakob, Potatisgratäng, Tacosås, Tortillabröd (1o spänn/styck), Vindruvor och Vitlöksbearnaisesås. Dem hade bra erbjudanden på typ allt som jag köpte, och då passar jag på att köpa två Tortillabröd till exempel. Solen skymtade bakom molnen idag och då är det alltid så skönt att cykla! Däremot var det kallare än vad jag trodde. Händerna är såå torra just nu. Jävla årstid detta alltså!!

Fixade Kyckling i sås med Champinjoner, Potatisklyftor och Sallad till middag idag. Det var bra längesen jag åt just Kyckling med Champinjoner i sås. Jättebra var det då jag fick en matlåda idag med! Perfekt är ju matlådor.

Annars har det vart en lugn dag! Medans jag fixade maten passade jag på att diska. Blä, torsdagar är så jävla sega överlag, tycker jag i alla fall.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


På PA:s handla jag Kyckling Jakob, Tortillabröd, Bearnaisesås, Expressen, Potatisgratäng, Vitlöksbearnaisesås, Extra, Delikatesspotatis, Tacosås och Vindruvor.

 

Dagens middag som var längesen jag åt.

    

Av Linda - 30 januari 2013 23:34

Idag har jag vart med S. i Skövde och shoppat närmare bestämt på Elins Esplanad. Först var vi dock på Stallsiken på Mio och sen på Rusta. Jag ville kolla på en sak inne på Mio, men det får vänta en månad till minst i alla fall. Inne på Rusta hittade S. det hon var ute efter vilket var jättebra. Sen åkte vi till Elins där vi gick in på Gina först. Där hittade jag den där Blusen som jag kollat på på deras hemsida fast inte i vitt som jag helst velat ha den i. Blev en sväng på H&M också där jag köpte en liten present till min lilla älskling samt en liten skönhetspryl. Vi var även inne på Cassels en sväng där jag fastnade för en Tröja i en härlig färg samt en sväng inne på Cubus. Nöjda åkte vi sen därifrån. Jag är jättenöjd med min lilla shopping!


Detta shoppade jag idag:

* Rosa Tröja "C'est la vie" Only, 15o kronor, Cassels- Jag såg denna Tröjan på en skyltdocka och redan då fastnade jag för den. Jag gillar färgen, texten och sen var den skön samt att den var så billig!

* Svart Blus, 249 kronor, Ginatricot- Denna hade jag spanat på innan, och den hade jag bestämt mig innan för att köpa! Hade velat ha en vit, men denna blir jättebra ändå. Väldigt skön i materialet.

* Rosa Essie-nagellack, 129 kronor, H&M- Jag har förstått att dessa nagellacken är väldigt bra. Har kollat på dessa många gånger innan, men idag slog jag till på ett! Tycker att färgen var fin, och det finns så många härliga färger.


     

Av Linda - 30 januari 2013 22:54

Igår när jag prata med S. på chatten på Fejsbook frågade hon om jag ville följa med till Skövde idag. Givetvis ville jag göra det då jag ändå hade tänkt åka idag eller imorgon oavsett. Hon kom och hämta mig klockan tolv, då åkte vi mot Stallsiken först. Jag ville kolla efter en sak på Mio hur den ser ut i verkligheten, men tyvärr får den vänta tills nästa lön... När vi hade vart på Mio märkte vi verkligen hur jävla mycket det blåste då hennes kvitto flög all världens väg, haha!! Efteråt gick vi in på Rusta där S. hittade det hon ville ha, och jag hittade två Tvålar som jag köpte, haha. S. blev väldigt nöjd med det hon hitta och jag tyckte att det var väldigt fint. Skönt att få köpt det direkt så slipper man åka dit två gånger.


Vi åkte vidare till Elins Esplanad där vi gick in på Gina först så klart. Jag hade kollat in en Blus på deras hemsida som jag letade efter. Jag hade tur när jag hittade den, men inte i vitt som jag helst hade velat ha. Huvudsaken är att jag hittade en i alla fall, och det är ju som S. sa att jag har ju redna mycket i vitt, haha. Vi gick vidare mot H&M där jag skulle kolla efter ett Linne som jag har beställt, men som jag inte hittade! I och för sig är inte H&Ms utbud så stort på Elins Esplanad. Jag köpte en liten sak till mosters älskling L. där som jag kollat många gånger på. Vi hann med en fika också. Jag hade tur; Morotskaka hade dem! Jag bara ÄLSKAR Morotskaka =) Jättegod var den goare än Semla som S. åt, hehe. Tycker inte om Semlor, förstår inte grejen med varför det är så gott? Smaken är ju som baken. Vi hann med en sväng på Cassels och Cubus också. På Cassels hittade jag en Tröja som jag såg på en skyltdocka när vi fikade som jag fastnade för. Skönt med lite färg också, tycker jag!

Vi hade en trevlig dag i Skövde på Stallsiken och på Elins Esplanad. Nu var det jävligt längesen vi sågs, men Julen har ju vart emellan sen har båda jobbat sjuktmycket denna månaden samt att S. haft fullt upp med annat.


När jag var på väg upp till lägenheten såg jag att jag hade fått en vänförfrågan. Hahaha, jävla idiot som skickar en. Det kan ju den personen bara glömma!! Tog lite kort och så på min shopping när jag kom hem. Hade lite lätt hövvevärk också. Väldigt skönt var det att komma iväg idag och bryta vardagen lite och göra nånting helt annat som jag älskar.

Nu ikväll har jag inte kunnat släppa den där Morotskakan, haha. Tänkte att jag ska försöka ge mig på att baka det så snart som möjligt. Kollade i min Kokbok samt Dessertböcker, men fann inget recept i dem så jag tänkte att jag ska skriva ut receptet på jobbet istället nån dag nästa vecka.

Har haft en väldigt bra dag som sagt, hoppas att Ni haft en minst lika bra dag. Natti och tjing tjong


Här är Tvålarna som jag köpte på Rusta, nu slipper jag köpa detta på ett bra tag samt påsarna som jag kom hem med.

   

Av Linda - 30 januari 2013 22:36

 

Har vart i Skövde och shoppat idag, och så här såg dagens ut!


* Blus, Vero Moda, NY- Jag är jättenöjd med denna blusen som jag köpte igår! Älskar färgen och skön är den också!

* Byxor, Ginatricot, NYA- Dessa är också jättesköna! Gillar dem skarpt!

* Strumpor, Vet ej.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Av Linda - 29 januari 2013 23:34

Jag var på stan på min rast idag, men den där halvtimmar går ju så jävla fort så man hinner ju knappt att kolla i affärer alls. Det blev bara ett besök inne på Vero Moda idag som jag inte hann ta sist jag var där. Dem hade fått in en hel del snygga kläder, och massor av fina färger på kläderna vilket jag tycker är jättekul! Ser fram emot denna modervåren kan man ju säga. Såg en del fint där idag, men det var ett plagg som jag fastnade extra mycket för. Är nöjd med min lilla shopping!


Detta shoppade jag på Vero Moda idag:

* Mintgrön Blus, 18o kronor, Vero Moda- Denna blusen fastnade jag verkligen för då den är härlig i frägen samt i materialet plus att jag tyckte att den var fin! Dessutom är den riktigt billig!


 

Av Linda - 29 januari 2013 22:34

Det blir aldrig som man tänkt sig när man tror att man ska få vara ledig, MEN imorgon ska jag fan vara det i alla fall! Telefonen ringde strax innan sju imorse nån gång så det var bara att ta på sig och cykla iväg. Riktigt blåsigt var det så jag fick kämpa lite extra idag. Morgonen och dagen gick bra fast jag blev lite irriterad emellanåt som man kan bli ibland. Jag råkade smälla i svanken i ett handfat idag när jag skulle resa mig upp från golvet. Snacka om att jag har vart öm på det stället idag så jävla jobbigt!!

Däremot sen när Z. kom så blev jag ju påmind om att detta är hennes sista dag och jag kommer sakna henne nåt fruktansvärt   Klockan hann rinna iväg tills efter fyra innan jag kom iväg, men det blev en massa kramar och vi grät båda två när vi skiljdes åt. Blir ledsen bara jag tänker på det   Samtidigt som jag unnar henne detta så är det för mig personligen jättejobbigt, men jag vet att vi kommer att ses snart igen. Bytte dessutom nummer med henne så vi ska få in en fika tillsammans med V. som fick sluta i våras.. Det är FAN INTE rättvist här i världen jag säger då det.

Cyklade till Willys när jag hade slutat där jag köpte Gurka, Sallad och Äpplejuice innan jag cyklade hem. Kände mig trött och rätt varm så jag la mig innan halv sex och jag sov till kvar i sju ungefär då jag gick på toa, men jag la mig och vilade lite till efteråt. Har vart väldigt varm i ansiktet ikväll..

Just det ja, på min rast var jag på stan där jag bara hann med att kolla inne på Vero Moda där hitta jag nånting fint som jag köpte. Köpte mig en Räksallad inna på Kaffekoppen också för jag var såå jävla hungrig idag, jättegod var den!

Hoppas att Ni haft en bättre dag än mig i alla fall. Tjing tjong


Här är min lilla present som jag gick av Z. idag

 

Av Linda - 28 januari 2013 22:34

Det där med att ta en pw idag sket sig rätt så rejält när telefonen ringde strax efter nio imorse då det var M. på Resursen som ringde! Hon är riktigt trevlig varför kan hon inte ringa jämt? Man blir så glad när dem blir lite personliga när de säger ens namn och ha en bra dag. Gick då på toa och jag passade på att veckla upp persionnerna sen la jag mig igen och fortsatte sova.

Telefonen ringde efter två igen och då var det Z. som frågade om jag kunde komma en timme tidigare istället då hon var tvungen att åka till Sjukhuset, och det var inga problem för mig. Dessa timmarna har gått bra! Haft en rolig kväll med en del skratt så är det när man kan skämta med personalen som man jobbar med! Tur att jag hade en Pirog i frysen på jobbet som jag fick äta idag. Dem är bra att ha när man inte räknar med att jobba då det blir kort om varsel. Hann ju inte fixa nån mat idag som jag hade tänkt från första början.

Skönt att cykla hem i tid idag med förresten och sen hoppa in i duschen. Tänkte kolla på Johan Falk nu innan jag ska sova. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards