Alla inlägg den 3 december 2008

Av Linda - 3 december 2008 22:47

Detta debatt program gillar jag :) Det är kul att se vad de debatterar om. Just nu diskuterar de Saab/Volvo.

Jag har en kompis som gjorde rätt i att lämna Volvo i tid, bra gjort C,. :)


För någon månad sedan diskuterade de medias bevakning kring de olika morden som har varit till; exempel Arboga-morden och mordet på Engla. Deras anhöriga var där, och berättade om hur media hade varit; att de hade ringt och så vidare efter dessa morden. Vilket de anhöriga tyckte var väldigt jobbigt, och det kan man ju förstå. Man vill ju sörja ifred!

Det var en pappa med där som jag själv har fått lyssna på för många, många år sedan. Jag tyckte att jag kände igen honom, hans långa hår och mustaschen. Men så såg jag hans namn; pappan till John Hron.

Han blev mördad i augusti 1995 i Kode utanför Göteborg.

När min klass blev bjudna till "Kultan" för att lyssna på berättelsen om John Hron som hans mamma och pappa pratade om - det var jävligt jobbigt. Jag satt och grät hela jävla tiden tror jag. Under samma år hade jag förlorat min morbror och mormor. Det var skitjobbigt att höra om deras sorg när jag sörjde själv, men jag tyckte det var starkt av dem att berätta det för vår skola, men även andra skolor i Frölunda.

Nä, det var verkligen tufft alltså. Hela 1995 var ett jävla skitår! Helt klart det värsta året i mitt liv.


Nä, nu ska jag se lite till på programmet och sen efter det ska jag sova.

God natt sov så gott!

Av Linda - 3 december 2008 21:38

http://www.youtube.com/watch?v=dJZDsJ8UU64 


Na na na na na na
Na na na na na
Na na na na na na
Na na na na na

I guess I just lost my husband
I don't know where he went
So I'm gonna drink my money
I'm not gonna pay his rent (nope)
I've got a brand new attitude,
And I'm gonna wear it tonight
I'm gonna get in trouble
I wanna start a fight

Na na na na na
I wanna start a fight
Na na na na na
I wanna start a fight

So,
So what I'm still a rock star
I got my rock moves
And I don't need you
And guess what
I'm havin more fun
And now that were done
I'm gona show you tonight
I'm alright
I'm just fine
And you're a tool so
So what
I am a rock star
I got my rock moves
And I don't want you tonight

Unh Check my flow Uohhh

The waiter just took my table
And gave it to Jessica Simps
(Shit! )
I guess I'll go sit with drum boy
At least hell know how to hit
(Oops)
What if this flops on the radio,
Then somebodys gonna die! haha
I'm going to get in trouble,
My ex will start a fight

Na na na na
He's gonna to start a fight
Na na na na
We're all gonna
To get into a fight

So,
So what I'm still a rock star
I got my rock moves
And I don't need you
And guess what
I'm havin more fun
And now that were done
I'm gona show you tonight
I'm alright
I'm just fine
And you're a tool so
So what
I am a rock star
I got my rock moves
And I don't want you tonight

You weren't fair
You never were
You want it all but that's not fair
I gave you life
I gave my all
You weren't there, you let me fall

So, so what I'm still a rock star
I got my rock moves
And I don't need you
And guess what
I'm havin more fun
And now that were done
I'm gona show you tonight
I'm alright
I'm just fine
And you're a tool so
So what
I am a rock star
I got my rock moves
And I don't want you tonight

No no
No no, I don't want you tonight
You weren't there
I'm gona show you tonight
I'm alright
I'm just fine
And you're a tool so
So what
I am a rock star
I got my rock moves
And I don't want you tonight


BRA LÅT! I AGREE WITH YOU PINK!

Av Linda - 3 december 2008 20:10

I VeckoRevyn nummer 23 (3o Oktober) 2oo8, kunde jag läsa en artikel om Energi boosta dig själv i höst. Jag tänkte skriva ner de tio olika tispen som man fick i artikeln. Även de fem olika metoderna som kan göra eller äta för att få energi. Själv kan jag ju säga att jag gör knappast allt som de tipsar om, men lite gör jag ju ändå. 


Mörkret och kylan smyger sig på och att bara dra täcket över huvudet kan kännas väldigt lockande. Men glöm det. Vi vet hur du gör för att slippa höstdeppen. Spana in alla VR:s grymma energitips!

Artikeln är skriven av Carin Karlsson.


1o sätt att undvika höstdeppen!

1. Försök att ha som vana att promenera så mycket du bara kan. Ha som mål att gå minst en timme varje dag.

2. Vitaminboosta din mat genom att fylla tallriken med härliga färger, gott om frukt och grönt.

3. Ät regelbundet, minst var tredje timme. Du kommer att orka mer, få mindre blodsockersvägningar och med stor sannolikhet äta mindre vid varje måltid.

4. "Ät frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en fattiglapp" är ett klokt ordspråk. Börja morgonen med en matig och mättande fruksot för att sedan äta mindre under dagen och framåt kvällen.

5. Ät senast två timmar innan du ska sova, för att undvika att din matsmältning stör sömnen. Om du är hungrig närmare sänggåendet, drick exempelvis en smoothie eller färskpressad juice.

6. Drick ordentligt med vatten under dagen. Ställ din mobilklocka så att den ringer en gång i timmen och påminner dig.

7. Sov minst 6-8 timmar per natt och var noga med att gå upp samma tid på morgonen oavsett om det är vardag eller helgdag. Du kommer igång, blir piggare och får rutinerna att sitta redan tidigt på höstkanten.

8. Stressa aldrig eftersom du varken hinner mer eller mår bättre när du stressar igenom din vardag.

9. Detoxa gärna kroppen genom att äta mindre kött, undvika kaffe, te, alkohol samt alla former av tillsatser och sötningsmedel.

1o. Glöm inte att boosta med vitaminer som komplement. En multivitamintablett är det allra bästa. 


5 olika tips på Må-bra metoder:

1. Yerba male- ett örtte.

2. Energimassage.

3. Rosenrot.

4. Ginseng.

5. Ljusterapi.


  

  

Av Linda - 3 december 2008 18:22


Detta recept hittade jag i VeckoRevyn nummer 23 (3o Oktober) 2oo8.

Bilden är väldigt lockande det ser väldigt gott ut.


8 bitar.


Du behöver:

1 ½ dl vispgräddde.

3 dl farinsocker.

3 msk kakao.

3 msk stark espresso.

1 dl ljus sirap.

1 dl färska lingon till servering.


Pajdeg:

3 dl mjöl.

150 gram smör.

Fyllning:

50 gram smör.


Gör så här:

Finfördela smöret i mjölet och knåda ihop till en deg. Tryck ut i en pajform, grädda i mitten av ugnen, 225 grader, cirka 1o minuter. Blanda övriga ingredienser i en kastrull. Koka upp och sänk till medelvärme. Låt puttra cirka 15 minuter, rör om då och då. Det får inte brännas vid. Dra från värmen när smeten har tjocknat och häll i pajskalet. Låt stå i kylen ett par timmar. Skär med en uppvärmd kniv (kan värmas med varmt vatten). Servera med färska lingon. Håller cirka en vecka i kylen.

Av Linda - 3 december 2008 16:45

Efter klockan tretton idag fick jag ut på en Powerwalk. När man går ensam som jag gjorde är det skönt att ha massa musik i öronen. Det hade jag idag :) Blir mycket lättare att motivera sig till att gå ut och gå då. Lyssnade på radion, och det var bra musik som spelades under de 45 minutrarna som jag var ute och gick. Var sååå skönt att få frisk luft - för frisk var den verkligen. Min tanke var ju att jag skulle in på ICA Supermarket på vägen hem, men jag hade ju glömt mitt bankomatkort hemma. Detta märkte jag när jag var där jag bodde förut och då vänder jag INTE hem igen. Ska ner dit efter att jag har ätit istället, men då kommer jag att ta min cykel. De hade plogat på riktigt bra idag så då är det lugnt.

Det är tö ute också, och då blir det alltid en massa slask! JAG HATAR SLASK! Man blir så blöt blev faktiskt lite blöt om höger foten även om jag hade stövlar på mig som är bra vadderade.


Nä, nu ska jag laga lite mat. Magen är hungrig säger den. Idag är jag sugen på Barillas Omega-3 och Protein rika Makaroner och Baconsås och lite Gurka till. Har blivit den här maten nu några gånger, men jag älskar den :) Den är så himla god Baconsåsen. Men Ni får ha en fortsatt trevlig ondag där ute i Sverige!

Ciao folks!

Av Linda - 3 december 2008 12:10

Igår var jag ju hos Linda på sminkparty/sminkrådgivning för Mary Kay. Vi fick testa mycket roliga produkter :) Krämer av olika slag, foundations, peeling och mascara. Var säkert något mer, men just nu minns jag inte. Produkterna är inte billiga direkt, men de är väldigt dryga. Sen ska man ju inte slösa med dem heller eftersom det är så lite som behövs.

Jag fastnade för en foundation som jag köpte, men den hade hon inte med sig försäljaren så jag får den på Posten imorgon :) KUL POST! Just den foundation som jag fastnade för var perfekt för mitt ansikte och min hudtyp. Kommer vara skit nöjd med den efter att min Maybelline har tagit slut vilket den gör rätt snart också.


När jag skulle ner till Linda då var det ju massa snö och jag kunde cykla ner dit var lite kämpigt bara, men det gick. Men sen när jag skulle hem! FY FAN! Det var inte lätt; jag fick leda cykeln hela vägen eftersom det var så jävla mycket snö! Var skitjobbigt för armarna och axlarna kände jag sen. Hjulen snurrade inte heller utan satte sig liksom på tvären fick släpa skitcykeln fram det var ju min träning igår det! Var faktiskt skönt ute trodde det skulle vara kallt, men det var det inte alls. Luften var helt underbar också. Jag gick nog 21.2o eller strax innan det och jag kom hem en kvart senare. Så lång tid tar det aldrig annars.

Jag tog två kort igår också på snön. Ett på dagen (men då är det inte lika mycket som det var senare) och ett på kvällen när jag gick hem från Linda. Kvalitéen är inte den bästa men man ser att det snöar.


Pratade med C,. igår också i över en timme! Jag säger då det; Detta här är inte VÅRAT ÅR! Jag ska hålla varenda jävla tumme och tå som jag har imorgon när C,. ska göra en grej. Vilken jävla chock :(

Nä, jag ska faktiskt ut och Gå nu efter att jag har borstat tänderna. Kommer bli riktigt skönt med luft tar en sväng, men lär bli blöt tror jag. Snön har börjat töa lite. Ni får ha en trevlig onsdag!

Ciao folks!


Av Linda - 3 december 2008 12:00

Dagens julklapp vill jag absolut ha!

Den hade varit jättefin i mitt kök ovanför mitt barbord och till mina barstolar.

Gaah VILL HA NU! Så snygg :) 


* Taklampa, 499 kronor finns hos Haléns.  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards