Alla inlägg den 17 december 2008

Av Linda - 17 december 2008 22:09


Björn; han är skön :)

Min brorsas flickvän har haft honom som lärare på gymnasiet i ett ämne. Hon har berättat lite om honom, hur han var och är. hihi! Han är så söt Björn, tycker jag. Eller vad säger Ni?

Av Linda - 17 december 2008 21:25

Helt plötsligt blev jag jätteyr.

Det bara snurrar i skallen på mig.. Vad fan är det här :O

Orkar inte med detta

Av Linda - 17 december 2008 21:12


Den här kvinnan har en sjukt snygg klädstil :)

Sååå fina klänningar bär hon jämt. Vad tycker Du?

Av Linda - 17 december 2008 18:26


Dagens julklapp får bli något som verkligen hade uppskattats att använda i fattiga januari, eller när som helst egentligen.


* Presentkort på H&M.

Av Linda - 17 december 2008 16:49

Jaaa, fan vad gött att jag har packat inför min vecka hemma i Göteborg :D Som vanligt när jag packar tar jag alltid med mig fööör mycket kläder, så även denna gång. Jag måste ha lite alternativ att välja mellan när jag är där nere.

De sakerna som ska packas ner imorgon är smink, schampo, balsam och duschkräm lite sånna saker. Datorn och en kudde ska packas ner imorgon också! Kan inte leva utan den här lilla skiten i en hel vecka :O Det är ju verkigen skandal, hihi.

Jag packade ner SATC också så kan jag och C,. sitta och se på den någon kväll. Sen har jag fixat lite annat här hemma, och jag var ute en sväng på min cykel, var nere på ICA och köpte CHIC + Marabouchoklad - blev så sugen :) Det var den med Non Stop - den gillar jag :) Vad tycker Du? Gillar Du den med Non stop, eller har Du en annan favorit?


Nu måste jag laga mat och ta hand om den tråkiga skit disken samtidigt. Vill INTE göra det imorgon kommer vara tillräckligt stressigt som det är. Men idag får det bli Kotletter, Spaghetti, Béarnaisesås och Majs till.

NI får ha en fortsatt trevlig onsdag folks! Ciao!

Av Linda - 17 december 2008 12:31

Denna artikel läste jag i SOLOs December nummer 2oo8, och jag tyckte att den var väldigt bra. Det är fem olika faktorer och jag tror att De Flesta känner igen sig i det här. Speciellt tjejer också, tror jag. Så jag tänkte skriva ner de olika faktorerna som vi (SOLO) har tröttnat på.

KOM IHÅG ATT DETTA ÄR INGEN PIK MOT NÅGON SOM JAG KÄNNER! UTAN DETTA ÄR BARA VAD TIDNINGEN SKRIVIT NER SOM JAG TYCKTE VAR BRA, OCH DET STÄMMER SÄKERT IN PÅ MÅNGA. KANSKE INTE ALLA KLICHÉRNA, MEN NÅGON. SOM SAGT DET ÄR INGEN PIK TILL ER!


Det finns fenomen i samhället som du känner dig tvungen att kommentera, så fort tillfälle infinner sig. Och du är inte ensam om det. Vissa företeelser hör det liksom till att gnälla över, vilket kan bli lite tröttsamt. Känner du igen dig?Artikeln är skriven av Katarina Wendelin.


GNÄLLKLICHÉ 1:"JAG ÄR SÅ TJOCK"

Nä, det är du inte. En av de absolut värsta gnällklyschorna genom tiderna. Det allra jobbigaste är när din synålssmala kompis lyfter upp tröjan, tar ett rejält tag om sin knappt existensberättigade nybörjarbilring, och med en suck konstaterar att hon börjar bli tjock. Och där sitter du med en jättemuffin i högsta hugg med tre större storlekar jeans än henne. Dumpa kompisen, beställ in en muffin till och gnäll aldrig, aldrig om din, eller andras kroppshydda. Ingen är intresserad.

GNÄLLKLICHÉ 2:"ÅH, VILKA JOBBIGA FJORTISAR"

Åh, du var ju själv en en gång i tiden! Kom igen, låt barnen ha kul och vara lite småtöntiga och överdramatiska, det är de värda. Om den blonderade tjejen i mysbyxor och seglarskor vill ha Idol-uttagning på sista bänkraden i bussen, eller referera hela samtalet med strulet från gårdagen för sin tuggummituggande kompis så kan du alltid höja iPoden ett snäpp och titta ut genom fönstret. 

GNÄLLKLICHÉ 3:"BLOGGARE ÄR SÅ BLÅSTA"

Nej, de är snarare smarta som hakade på trenden innan vi andra ens upptäckt den och nu tjänar sitt levebröd på att skriva av sig. Du önskar att du också kunde posera i jeans och linne och få betalt för det så sluta morra. Unna dem en stund i solen eller sluta läsa, ingen tvingar dig. De där bloggarna ersätts dessutom ganska snart av något nytt så ta det lugnt eller starta en egen. Du vet att du vill innerst inne.

GNÄLLKLICHÉ 4:"DE SERVERAR BARA, ONYTTIG MAT HÄR"...

Jaha, men gå inte dit igen då om du inte vill njuta av kolhydrater, fett och andra gastronomiska förnöjelser. Låt oss som vill äta friterad kyckling och bearnaisesås vara ifred, och fortsätt knapra på din morot utan att kommentera vår faibless för det flottiga. Om vi vill ha din åsikt om gojibär, bulgur och quorn så frågar vi dig, men annars vill vi gärna fortsätta känna oss som gudomliga sexkittens med en halv vetemjölslimpa vilande bakom naveln, okej?GNÄLLKLICHÉ 5:"BARN ÄR SÅ ODRÄGLIGA"

Ja, det är de ibland, men hur ofta gör de något ont direkt mot dig, egentligen? Oftast är det du själv som jagar upp dig över deras klibbiga händer, högljudda läten och förvirrande spring, utan att de hunnit säga ett pip. Om du inte gillar dem - titta åt ett annat håll. Om de springer in i dig och spiller saft över din vita tröja, hut till åt föräldrarna, men ha överseende med de små. Det är ju ändå päronen som ska hålla koll...

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards