Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 31 januari 2009 17:44

 

 

       

   

      


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 14 (18 December) 2oo8, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade lite blandade produkter i det här numret. Vilket jag tycker är roligt!


Detta hittade jag i CHIC nummer 14 (18 December) 2oo8:

* Lumene Primer, 15o kronor- Billig primer! Borde införskaffa mig den här!

* Praliner-läppglans, finns hos www.bluebox.se, 125 kronor- Så söta små pralinaskar!

* Ljusa Stentvättade Jeansleggings, finns hos www.mandeldesign.se, Vila, 299 kronor- Så sjuktsnygga leggings!

* Blåa Pumps med rosett, Bianco, 5oo kronor- Snygga skor, snyggt med rosetten därbak! Finns i flera olika färger!

* Rosa Pumps, Bianco, 4oo kronor- Snygg färg!

* Lila Ms Bijoux-armband, finns hos www.accessoara.se bland annat, 119 kronor- Fint armband och billigt!

* OPI Nagellack, 149 kronor- VILL HA! Så jävla snygg färg! Har fattat att dessa nagellacken är jävligt populära!

Av Linda - 31 januari 2009 14:14

När jag satt och läste igenom CHIC nummer 14 (18 December) 2oo8, kom jag till en artikel som handlade om Eva Mendes. Tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln med Eva.


Supersensuella Eva Mendes charmar CHICs reporter totalt. Stjärnan berättar frispråkigt om sina komplex, tiden på rehab och hjälpen hon fått från terapin.

Artikeln är skriven av Monika Agorelius.


Med sin naturliga sexighet är det inte konstigt att Eva Mendes valdes till modell för Calvin Kleins underklädeskampanj. CHIC väntar på den kurviga kubanskan i en svit på anrika hotell Claridges i London. Stjärnan är klädd i en stickad, grå klänning från Calvin Klein och knähöga boots med tio centimeters klack från Stella McCartney. Hon har långt, tjockt brunt hår med guldskimrande makeup.


Du är vansinnigt vacker och sexig! Hur bär du dig åt?

- Just idag är jag ganska konservativt klädd. Hoppsan, jag visar visst en bit naket knä, bäst att skyla det. Jag tycker Jessica Rabbit uttryckte det så bra: "Jag är inte en bad girl, jag är bara tecknad så". Jag har kurvor och det gör att jag får en viss typ av roller. 

- Jag klagar inte på det, jag gillar att spela sexiga roller. Men ibland ser jag bilder av nig själv och blir chockad. "Woah, vem är den där kvinnan?!", för jag ser inte ut som jag känner mig. Jag känner mig som en 15-årig flicka även om jag har en kropp som en fullvuxen kvinna.

Så snygg som du är borde du verkligen inte lida av komplex.

- Ååh, tack! vet du vad? Jag är nöjd med mig själv, men jag skulle vilja ha lite mer feminina händer. Mina händer ser ut som en 14-årig pojkes pianisthänder.


Hur tränar du?

- Jag tränar hård konditionsträning och lyfter lätta vikter fyra eller fem dagar i veckan. Om jag ska vara ärlig så hatar jag att träna. Men jag måste göra det, eftersom jag älskar kakor, pizza och pasta.

- Jag var i Rom nyligen, och när jag kom hem ställde jag mig på vågen och frågade mig själv "hur mycket är det möjligt att gå upp i vikt under fyra dagar?!". Svar: Massor!


Vilket är ditt chicaste klädesplagg? 

- Jag återkommer alltid till en omlottklänning av Diane vin Furstenberg. Just därför att det är en omlättklänning passar den vilken tid som helst i månaden. Och så älskar jag, såklart, mina Calvin Klein underkläder. 


Det har stått mycket om ditt privatliv det senaste året. Bland annat har du varit på rehab. Hur mår du nu?

- Utmärkt, tack. Märks inte det? Jag är superglad över livet. Jag tackar min terapeut för att jag mår bra. Jag tror verkligen på terapi som behandlingsmetid och det har hjälpt mig oerhört mycket.

- Det har skrivits mycket om mig som är helt osant, men jag vill inte gå in på detaljer. Det är jobbigt för mig att lyssna på skitsnack och ännu jobbigare för min familj och vänner som inte vet vad de ska tro. 


Vad skulle du göra om du var man för en dag?

- Jag skulle vilja ha sex med Gisele Bundchen, hon är gudomligt vacker! Efter att jag haft sex med henne skulle jag gladeligen återgå till att vara kvinna igen.

 - Men jag skulle inte vilja vara man. Tänk dig att ha hår på bröstet? Usch, nej tack. Fast å andra sidan skulle jag slippa raka benen om jag var man, det vore ju rätt skönt...


Av Linda - 31 januari 2009 13:06

OJ, vad många besökare jag hade haft igår - 79 stycken, och jag var knappt inne och skrev i bloggen igår. Lite kul är sånt :) TACK SÅ MYCKET TILL ER!

Igår var det en trevlig eftermiddag/kväll hos Linda! J., Linda och jag lagade Tacos tillsammans - det var så himla gott. Lite senare kom även S., och åt lite Tacos hon med! Jag smet iväg för att åka och handla mat på PA:s vilket var jättebra, och nu är det fullt i frysen och i kylskåpet :) Perfekt.

Vi spelade det roliga spelet Buzz också! Jag tycker att detta spel är så sjukt roligt att spela, speciellt när det går bra för en. Guitar Hero spelades också, men jag är för jävla dålig på det så jag bara kollade på när andra spelade. Höll dock på att somna i soffan. Blev riktigt trött där ett tag bara satt och gäspade och gäspade.

Nä, Ni får ha en bra lördag folks! Ciao!


Av Linda - 30 januari 2009 16:01

Snart ska jag till Linda och vi ska laga Tacos :) Mmmm, så gott!

Älskar Tacos - finns inget godare! Så gott, så gott! Magen kommer bli riktigt nöjd känner jag nu! Har ätit lite godis, hihi! Var ju tvungen att köpa mig en fet godispåse eftersom den här helgen är bajs, killmässigt - när någon has left the town! SKIT SKIT! Men men, ikväll blir det Mys med Linda och de två systrarna :)

Nu måste jag tvätta mitt ansikte, och ta lite Mascara för att sedan gå till Linda! Hoppas att Ni får en bra fredag folks!

Ska Ni hitta på något skoj? Ciao!

Av Linda - 30 januari 2009 11:48

Men det är ju inte så konstigt att jag inte känner igen mitt hår i spegeln när jag färgade mitt hår igår! Har ju haft sån jävla utväxt ett bra tag med så. Nu är jag blond igen, men jag kommer att behöva göra om det om en månad för att fixa till färgen på hjässan. I topparna är håret jättebra och färgen, men måste rättas till som sagt! Sen ska jag använda min hårinpackning två gånger i veckan? Eller behövs det mer?

Det tog lång tid när jag satt med hättan på, men Linda klarade av det bra ändå tyckte jag! TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN!

Tyckte det var lite pinsamt när det trillade in en person lite senare, hihi! Han fick ju inte se mitt finaste jag igår direkt! Hoppas att jag inte blev generad. Kändes inte så i alla fall.

När jag satt med färgen i håret spelade vi Buzz, och han pajade mig han var inte så snäll mot mig där :p 

Bajs, den här helgen kommer inte vara nåt bra eller hur Linda? Ska iväg till Godislagret, och köpa mig en fet jävla godispåse känner jag!

Ni får ha en bra dag folks! Ciao!

Av Linda - 29 januari 2009 16:55

Herregud, ÄNTLIGEN är jag klar med tvätten för den här gången jag blev färdig för en halvtimme sen ungefär. Tvättade sju maskiner idag, men nu var det ju två maskiner med tvätt som inte tvättas varje gång heller. Är helt slut nu i kroppen, och i planeten! Bara gäspar och gäspar..

Ska sätta igång med att laga mat nu Makaroner och Baconsås med Sallad till blir helt perfekt idag :) Medans det kokar, och mina Bacon ska stekas kommer jag diska samtidigt - väldigt smidigt!


När jag har ätit ska jag gå till Linda då hon ska hjälpa mig att färga håret! Är lite nerövs över resultatet hur det kommer att bli. Kommer färgen passa mitt hår? Vad händer om färgen inte fastnar bra i mitt hår? Brukar tänka så innan jag ska slinga/färga mitt hår och klippa det. Blir håret förstört är det inte kul. Mitt blev det en gång efter ett besök hos en frisör! Hon gjorde inte alls som jag ville ha mitt hår. Är det bara Jag som är nojig när man ska fixa sitt hår? Är Du det?

Nu matlagnings time! Ciao folks!

Av Linda - 29 januari 2009 13:05

 

 

   

 

      


Jag har suttit och kollat igenom Cosmopolitans Januari nummer 2oo9, nu en stund för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat en del även om det blev mest skönhetsprodukter, men även två andra produkter som inte är det.


Detta hittade jag i Cosmopolitans Januari nummer 2oo9:

* Clinique Pore Minimizer Porsammandragande kräm med matt finish, 215 kronor- Den här produkten vill jag ha!

* Matrix Glanssprej, 145 kronor- Vill ha den här sprayen!

* Yves Saint Laurent Palette Duo pour les Lévres, 55o kronor- Rosettpalett som gömmer två härliga läppfärger och en spegel! Söt dosa tycker jag!

* Clarins Waterproof Eye Pencil, 179 kronor- Bra med suddare!

* Turkost Sagaform-glas finns hos Åhléns bland annat, 169 kronor för ett tvåpack- VILL HA! Sjuktsnygga glas!

* Rosa Odd Molly-sidenshorts, 465 kronor- Så söta shorts och en snygg färg!

Av Linda - 28 januari 2009 20:00

Nu börjar Semestersvenskar på TV4. Det är ett rätt kul program att titta på om det inte finns något bättre på teven. Sötast är pensionärerna som försöker prata engelska, och de är så glada över att ha åkt till Thailand. Jag kan inte säga annat än att det är ett fint land, och det är varmt där, men även billigt.

Måste vara roligt att jobba som reseledare där, eller egentligen överhuvud taget! Tänk, vad mycket folk man ser i sitt jobb - både bra och dåliga resenärer. Har själv funderat på det yrket en gång i tiden...


Vad har jag gjort idag? Jag gick ju till PA:s för att köpa hårfärg, men jag köpte även Köttfärs och Topz med mig hem. Det är ju en bit dit att gå, och sen vägen hem tog jag en lite längre väg, och det var faktiskt väldigt skönt att vara ute och gå. Sammanlagt blev det en timme och tjugo minuter. Dock var det lite kallare än vad jag hade räknat med. På vägen hem mötte jag en gammal tant som frågade efter vägen till Polisen - hon hade tappat sina glasögon, och hoppas att det gick bra för henne! Eftersom jag har haft så ont i axlarna orkade jag inte laga mat idag utan jag köpte mig en Kebabrulle! Var väldigt gott med en Kebabrulle för en gångs skull. Värken i axlarna sitter fortfarande kvar :( Jobbigt, jobbigt!

Hoppas att ni haft en bra onsdag? Vad har Ni gjort för kul idag?

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards