Alla inlägg under april 2010

Av Linda - 30 april 2010 17:15

Nu när jag har fyllt år fick jag ett presentkort på Gina av mamma så jag ville gå ner på Torget och kolla efter någon snygg klänning till ikväll. Jag är även på jakt efter något träningslinne som jag kan ha på gymmet. Jag provade rätt mycket kläder på Gina och jag är inte den som gillar att göra det, men eftersom jag ska ha det ikväll ville jag prova i lugn och ro. Jag hittade en snygg en och ett linne!


Detta shoppade jag idag:

* Klänning, 199 kronor, Ginatricot- SÅ SNYGG! Jag älskar den och den sitter perfekt på mig! Gillar den som fan!

* Nike Träningslinne, 179 kronor, Stadium- Nu har jag ett linne så länge att träna i och detta är jätte skönt med för den delen!

 

  

  

Av Linda - 30 april 2010 12:56

Saker och ting blir aldrig som man har tänkt sig från början. Det stör mig en aning!

Känner mig lite seg nu i huvudet, men jag har inte ätit något än heller så.. Jag var uppe imorse och prata med syrran och brorsan och sen la jag mig igen och somnade det var riktigt skönt faktiskt =) Sover inte så bra borta, vill sova i min egna säng ju!  

Ska i och för sig inte klaga eller gnälla då jag tycker det är jätte skönt att vara hemma i Göteborg. Trist att det är så grått ute bara och det har regnat, men det är rätt varmt ute ändå får jag säga.

Nej, jag får käka lite nu och så väntar jag på att mamma slutar så kan vi gå till Torget samtidigt, jag ska ta ut pengar till ikväll och sen ska jag kolla på Gina   

Ni får ha en trevlig valborg folks! Tjing tjong!

Av Linda - 29 april 2010 21:30

Idag var äntligen dagen kommen då jag skulle åka hem till mitt älskade Göteborg igen   

Denna gången har jag INTE glömt mina kort eller något annat viktigt eller jag såg att jag har glömt min Digitalkamera, men den klarar jag mig utan det var inte såå farligt att glömma den. Jag packade bara ner det sista idag och det var smink, tandborste och borsten så då glömde jag inte av något eftersom det mesta gjordes igår.. Får göra så varje gång nu känner jag, så att jag inte glömmer fler saker!

När jag var i Alingsås såg jag att det regnade ute och när jag var framme i Göteborg hade det regnat. Blåste gjorde det inte heller för det gjorde det där jag bor nu och det var rätt mycket som det blåste också..  Skönt att det inte regnade tycker jag och det sprack även upp så att solen kunde fram och då blev det riktigt skönt ute får jag säga!


När jag kom ner gick jag till MAX där syrran jobbar, så vi tjötade lite innan jag gick till Nordstan. Jag gick in på Elgiganten för att kolla efter en kabel (och det visade sig att det var fel kabel jag hade köpt). SÅ JÄVLA TYPISKT! Så när jag åker hem nästa gång ska jag byta den, tur att de hade 3o dagars öppet köp!

Var även inne på H&M och kikade plus Cubus och Vero Moda. Orkade inte kolla så jävla noga med min tunga väska på axeln. Köpte mig en mjukglass med chokladsås på innan jag tog bussen på Nils Ericssons Terminalen till Korsvägen där jag bytte buss. Väskan vägde ju ton så det var skönt att ta bussen där.

När jag kom hem till mamma käkade jag och har bara tagit det lugnt. Skönt att vara hemma igen i alla fall!

Hoppas att Ni haft en bra dag folks! Tjing tjong!


  

Av Linda - 29 april 2010 19:30

Idag åkte jag ju hem till Göteborg och då passar jag alltid på att shoppa och kolla i affärer. Denna månaden har jag inte haft lika mycket att röra mig med efter att räkningarna och maten är betald så då kan jag inte shoppa lika mycket som jag egentligen Kan göra! Jag var inne på Nordstan idag och kollade runt lite, bland annat den stora H&M där inne. Jag hade hittat ett par skor på nätet, men när jag såg de i butik var de inte lika snygga. Hittade dock ett annat par som jag gillade riktigt, riktigt mycket!


Detta shoppade jag på H&M idag:

* Ballerina skor, 99 kronor, H&M- SÅ SÖTA! Gillar verkligen dessa skorna och billiga var de också! Kul att ha ett par i blått annars hade jag valt vita, men det är kul med lite andra färger än de man redan har!

 

  

Av Linda - 29 april 2010 12:14

Nu när jag har läst ut Plaza Kvinnas Mars nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Tommy Hilfiger. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Förra året firade en amerikansk modeikon 25 år i branschen - och om man ska tro mannen bakom succén har resan bara börjat. Plaza Kvinna var på plats under New York Fashion Week för en exklusiv intervju med USA:s egen kung av preppy: Tommy Hilfiger.

Artikeln är skriven av Charlotta Jakobsson.

 

Torsdagen den 17:e september 2oo9. På 681 Fifth Avenue pågår febril aktivitet; vid kravallstaketet står säkerhetsvakter, poliser, nyfikna åskådare och horder av fotografer tronar framför Tommy Hilfigers nya Falgship Store, och med fasaden som kuliss stpr den amerikanske modekungen i egen hög person, omgiven av några av de många superstjärnor som kommit för att gratulera honom på invigningsdagen. Alicia Keys, Anna Wintour, Russel Simmons och Victoria Silvstedt är alla här och kommer om några timmar att sitta fron row när Hilfiger avslutar New York Fashion Week med sin visning.

 

Några timmar tidigare, på förmiddagen samma dag, träffar vi Tommy Hilfiger i den ännu inte helt färdigställda butiken. Det är en stor dag för honom, och han är på gott humör när han tar emot på den översta av butikens fyra våningar. Runt om oss pågår arbetet med att förbereda det sista inför öppning och invigningsfest; skyltning och fixande av detaljer i den både hemtrevligt genomamerikanska och trendigt moderiktiga inredningen. Här uppe, bland mörka träpaneler, vita väggar och rosa belysning kommer Hilfigers catwalkkollektion att presenteras.

 

Iklänn en mörkblå enkelknäppt kavaj med en oklanderligt vikt vit silkeskravatt i bröstfickan; ljusblå skjorta och en röd- och blårandig slips utgör Tommy Hilfiger den perfekta bilden av sitt varumärke. Det numera stålgrå håret ligger prydligt kammat i en sidbena; han utstrålar pondus och en korrekt, lite tillbakahållen värme. Trots aktiviteterna som pågår runt omkring oss är hans fokus totalt; han lyssnar uppmärksamt och besvarar frågor med korta, kärnfulla och grammatiskt fulländade meningar. Den ppenbara lyckan över att ha kommit så här långt förtar inte Hilfigers målmedvetenhet; han strävar efter att bli en av giganterna, och jämför gärna sig själv med Ralph Lauren och Giorgio Armani. Efter att ha etablerat sig som kungen av preppy och amerikansk sportswear är nästa steg tydligt utstakat, Hilfiger vill bli High Fashion. Riktningen syns i den nya flagshipbutiken, och den syns i kollektionen som presenteras för våren och sommaren 2o1o.

- Vårkollektionen är inspirerad av den avslappnade glamouren på Kaliforniens boardwalks på 6o-talet. Det är casual, det är chict, det är opretensiöst och det är charmigt, berättar Hilfiger om den avslappnade, 6o-talsosande, pastelliga kollektion han snart ska presentera.

 

2oo9 fylde Tommy Hilfiger 25 år som företag, en respektabel ålder i en bransch där trender dör lika fort som de hypas och många modeföretag visar sig vara dagsländor. Tommy Hilfiger själv började sin karriär redan som 18-åring, så han bestämde sig för att skippa sin planerade ingenjörsutbildning till förmån för ett arbete i modebranschen. Han öppnade snart sin första egna butik, The People´s Place, i sin hemstad Elmira i utkanten av staten New York; en butik som skulle komma att finnas kvar i sju år. Efter att den gått i graven flyttade han till New York, och trots erbjudanden som designassistent hos både Calvin Klein och Perry Ellis envisades han med att gå sin egen väg. 1984 lyckades han få finansiell backning för att starta The Tommy Hilfiger Corporation, och resten är, som sägs, historia. Under 9o-talet tog Hilfiger modebranschen med storm; åtminstone delvis tack vare sin coola image och sin nära kontakt med musikbranschen, en lyckad kombination som talade till en ung, hipp publik.

 

Du har beskrivit dig själv som en äkta musikälskare. Vilken roll spelar musiken i ditt arbete?

- Den spelar en enormt stor roll, den skapar en känsla och den inspirerar. Vi har samarbetat med så många musikikoner, och de har utan tvekan haft betydelse för märkets utveckling.

 

Du var bara 18 år gammal när du lppnade din första klädbutik. Vad var det som lockade dig med modebranschen?

- Från början var det faktiskt musiken som lockade, jag ville klä mig som de stora stjärnorna och ville hjälpa mina kompisar att klä sig som de stora stjärnorna. Det var där intresset började.

 

Under 9o-talet höll sig Hilfiger strikt till sina signaturfärger; den amerikanska glaggans vita, blå och röda, och jeanslinjen var företagets nyckelspelare. Genom att bygga upp en märkesidentitet så stark att den lyckades tilltala så väl affärsmän och golfare i pensionsåldern som en gangstarappare; en sällan skådad appeal som knappast kan tillskrivas något annat än Hilfigers otroliga fingertoppskänsla för vad som säljer. I mitten av 2ooo-talet, i ett helt annat ekonomiskt och stilistiskt klimat än på företagets storhetsår decenniet tidigare, dalade försäljningssiffrorna något, men sen dess har märket tagit ett steg vidare och genomgått en aldrig så subtil förändring, dock utan att tappa sina rötter. Sportswear och jeans är fortfarande i allra högsta grad viktiga beståndsdelar, men catwalkkollektionerna har utvecklats. Influenserna tycks bredare, formspråket rikare och resultatet andas mer lyx; de reflekterar Hilfigers väg mot en plats bland de allra största.

- Vi har hållit på i 25 år men samtidigt har vi bara börjat. Om du tittar på Ralph Lauren eller Giorgio Armani så är de båda över sjuttio år gamla. Vi är på väg, och att öppna den här butiken är ett steg på den vägen.

 

Vad betyder det för dig att öppna här på Fifth Avenue?

- Det är ett stort steg framåt. Fifth avenue är den mest berömda gatan i världen och det här är det perfekta stället att öppna en butik som blir hem för alla våra kollektioner.

 

Vår intervjutid är över och vi reser oss för att ta en bild framför de diagonalt spröjsade takhöga fönstren som vetter ut mot Fifth Avenue. Omgivningen är slående passande; en amerikansk ikon har hittat ett nytt hem på gatan som kommit att bli symbolen för New Yorks, och inte minst, USA:s storhet. Det är utan tvekan en milstole - men förmodligen också en början för vad som komma skall. Efter ett drygt kvarts sekel i branschen är Tommy Hilfiger big business; nästa steg är att cementera sitt rykte som high fashion. Någonting säger mig att han kommer att lyckas. Jag avslutar intervjun med den eviga frågan; vad är det egentligen som gör att Hilfigers helylle All American-stil alltid känns lika aktuell?

- Det är en tidlös stil. Och, det tidlösa blir aldrig omodernt...

 

  

  

Av Linda - 28 april 2010 23:14

  


Så här ser dagens outfit ut idag. Använde min nya blus också =)


* Blus, H&M- NY! Gillar verkligen denna!

* Jeans, Bik bok.

* Strumpor, H&M.

Av Linda - 28 april 2010 20:46

Tidigare idag när jag var ute och gjorde ärenden på stan gick jag in på Apoteket bland annat. Jag var på jakt efter ett nytt Ansiktsvatten då mitt snart är slut. Jag tycker att detta ansiktsvattnet är jättebra och det är inte dyrt heller för den delen och det är väldigt drygt. Så om ni vill ha ett bra ansiktsvatten, prova Apolivas!


Apoliva Ansiktsvatten, 39 kronor- Som sagt är jävligt nöjd med detta extra plus för att det är så billigt!

 

  

Av Linda - 28 april 2010 18:04

Idag har det inte alls vart bra väder ute. När jag gick upp var det grått ute visst, men regnet hade inte kommit. Däremot kom det vid en halv tre självklart när jag skulle ut och cykla. TYPISKT!

Det är ändå rätt mysigt med regn när man är inne inte när man är ute och cyklar bara...

Jag cyklade till Skatteverket och lämnade in min deklaration =) Enkelt att bara skriva en liten kråka på pappret och självklart dubbelkollade jag så att beloppen stämde med min lönespeciefikation. Ser fram emot att pengarna ska komma i augusti för annars kommer jag fan inte kunna låta bli dem i sommar! Får ju en saftig summa   

Jag lämnade även in min tjänstgöringsrapport för denna månaden till chefen och det var inte kul att räkna ut timmarna denna månaden om jag jämför med förra... Det som är positivt dock är de där timmarna jag jobbade storhelg, okej, de är inte många men det ger liiite mer än en vanlig helg i alla fall.


Efter det cykla jag bort till Apoteket och köpte Ansiktsvatten och en Tvål och sen bort till Systemet för att köpa sprit till fredag. Helt perfekt att vara ute i tid då det var kanske fem personer där inne när jag kom dit så det gick fort. Efter det cykla jag ner till ICA där jag skulle köpa Chic, Kassler (skit bra pris), Tacokryddor (3 för 25 kronor och de går alltid åt), Makaroner (som var slut igår på PA:s) och VeckoRevyn köpte jag med mig hem.

Det var lite komiskt för när jag var på Systemet såg jag en kille som ser helt okej ut lite biff så där och han kolla på mig när jag var där inne, antar att han tänkte: vad gör den här lilla ungen här hon kan ju inte handla här inne :p Tro fan att jag möter honom på Ica sen igen inte ens tio minuter senare.. Jag får i alla fall handla på Systemet och det har ag fått göra i sex år nu, tro det eller ej folks   

Nä, nu ska jag käka känner jag och sen ta hand om disken plus packa! Packa som är såååå jävla roligt, NOOOT! Ni får ha en bra onsdag eftermiddag folks! Tjing tjong!


  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards