Alla inlägg under februari 2013

Av Linda - 28 februari 2013 23:34

   

   

Natten mot måndagen gick årets Oscarsgala - den 85:e i ordningen av stapeln på Kodak Theatre i Hollywood, Los Angeles. Som vanligt när det gäller Oscarsgalan hade kändisarna oerhört vackra, fina klänningar. Jag hann dessutom se några av dem live när dem anlände på röda mattan. Dessa är mina favoriter från årets gala!


* Alicia Vikander- KUL att se svenska Alicia på galan! Jag gillar hennes klänning jättemycket, men jag vet inte vart den kommer ifrån.

* Amy Adams- Amy i Oscar de la Renta! Som en prinsessdröm är denna klänningen, fin!

* Charlize Theron- Charlize i Dior! WOW, gillar verkligen denna klänningen! Enkel men samtidigt jävligt klassisk och elegant.

* Jennifer Aniston- Jennifer i en Valentino! WOW, Jennifer klär verkligen i denna röda klänningen! Fint att hon har utsläppt hår till. En av mina absoluta favoriter!

* Kerry Washington- Kerry i Miu Miu! Jag gillar mest färgen på den här klänningen! Dessutom passar Kerry väldigt bra i den.

* Amanda Seyfried- Amanda i en Alexander McQueen! Fin klänning som jag gillar skarpt! Tycker att det är bra att hon har uppsatt hår till då klänningen får tala för sig själv.

* Reese Witherspoon- Reese i Louis Vuitton! Jag älskar färgen på klänningen! Gillar lockarna i hennes hår också.

* Sandra Bullock- Sandra i en Elie Saab! Snygg klänning som är lite vågad, men jag gillar den!

Av Linda - 28 februari 2013 22:34

Så då var ytterligare en jobbkväll avklarad. Det är skönt när man gör lite kortare kvällar för då hinner man ha lite mer tid hemma innan man ska iväg. Som idag när jag hade kommit upp ur sängen (det tog en stund idag) hoppa jag in i duschen det första jag gjorde. Brukar alltid duscha på kvällen annars, men nu slutar jag tio idag, och då blir det försent. Hade ingen lust att fixa mat idag heller så jag tog med mig en sån där maträtt från Findus idag; Rostad Kycklingfilé. Dem är bra att ha när man jobbar kvällar då man inte känner för att fixa nån mat. Hann även med att äta min Ciabatta samt kolla på datorn innan det var dags att ge sig iväg till jobbet!

Vi har haft fint väder idag också fast det har vart en del moln ändå. Till skillnad från andra dagar har det blåst istället! Det blev jobbigt att gå till jobbet i motvind idag faktiskt. Blev en pw på drygt 17 minuter, 1,67 kilometer och 97 kalorier förbrändes. Dock var det jätteskönt att gå på barmark igen!! Fast det var bra med slask kvar fortfarande.

På rasten gick jag till Netto där jag köpte Chicken Nuggets och Expressen. Jätteskönt är det att gå ut lite när man har rast för att rensa hövvet lite, det behövs om man säger så. Man blir piggare dessutom.

Aja, det har vart en lugn dag och kväll. Fick skjuts hem nu ikväll av S. så jag slapp gå hem ikväll då det fortfarande blåser! Man är hemma så mycket fortare också vilket är guld värt när jag börjar sju imorgon bitti igen.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


Dagens gastronomiska middag ;)

 

Av Linda - 28 februari 2013 14:34

 

Kör månadens sista outffit som är denna!


* Blus, Vero Moda.

* Byxor, Vila.

* Strumpor, KappAhl.

Av Linda - 27 februari 2013 21:34

Igår när jag hade min rast var A. och jag på stan där vi kikade lite. Jag hittade två plagg inne på Lindex som jag fastnade för som jag bestämde mig för att köpa redan då. När då lönen kom idag tog jag bussen fem ner till stan där jag först gick in på Bokia. Fast där hittade jag ingen bok till mig utan till min systerson istället. Gick vidare bort till Hemtex där jag köpte en Handduk, och sen in på Lindex. Köpte plaggen till mig samt två plagg till systersonen. Det är ju så roligt att hitta saker till honom! Var innen på Vero Moda också fast där hittade jag inte särskilt idag, så är det ibland. Är nöjd med min lilla shopping från idag!


Detta shoppade jag idag:

* Blommig Kökshandduk, 39 kronor, Hemtex- Jag tyckte att denna var fin med mönstret på. Andas lite vår över den! Extra plus för att den är så billig!

* Rosa String, 79,5o kronor, Lindex- Jag fastnade mest för färgen på dessa trosorna! Tycker att dem är fina!

* Ljusrosa Spetstopp, 149 kronor, Lindex- Denna fastnade jag verkligen för igår! Tycker att den är fin sen är ju den min stil också! 


    

Av Linda - 27 februari 2013 20:04

När jag la mig igår var det fullmåne ute likaså var det natten innan, men då kunde jag åtminstone sova till skillnad från denna natten. Det gick bara inte att soman helt enkelt. Sånt kan man bli galen på mer eller mindre!! Somnade först runt fem-sex tror jag. Gick på toa vid sju imorse och då såg jag att det var världens tjocka ute! Så det blev inte alls värst mycket sömn idag. I vilket fall har det ändå inte vart några problem. När jag gick upp fixade jag lite inför min storhandling på PA:s. Kollade upp det sista så man inte missar att handla nåt. Skulle ta bussen dit idag, men jag missade den som gick halv ett då jag fortfarande höll på att fixa lite så jag fick ta den som gick ett. Dessa bussar alltså! Man kan ju verkligen INTE lita på Västtrafik! Fick vänta i tio minuter efter utsatt tid innan den dök upp, men den kom ju i alla fall. Nåt som var bra det var att jag slapp vänta länge där jag fick byta.

När jag kom fram till PA:s runt kvart över ett var det inte alls så mycket folk vilket bara var bra. Hade en halvtimma på mig (lite mer) i butiken tills nästa buss gick som jag var tvungen att ta. Där håller dem på för fullt med utbyggnaden. Som tur var hittade jag det jag skulle ha utan att behöva springa runt och leta. Summan hamnade strax över 8oo spänn! I och för sig kostar ju mina tidningar lite också som inte är mat. Behövde en del denna gången typ sånt som man inte köper så ofta. Tycker ofta att jag får handla mycket i Februari då det är en för jävla fattig månad!! Skönt att ha köpt massa mat i alla fall. På hemvägen på bussen mötte jag M. från jobbet som jag pratade lite med utanför mig här.


När jag väl kom hem packa jag upp min mat, satte mig i soffan två timmar ungefär samtidigt som jag vädrade i storarummet. Vädret har verkligen vart UNDERBART idag   Snön smälter mer och mer, fåglarna kvittrar och dagarna blir bara längre och längre. Detta har man verkligen längtat efter kan man ju säga. Använde mina Solglasögon idag med - för första gången för i år.

Jag tog bussen som gick fem ner till stan där jag gick in på Bokia direkt för att se om jag kunde hitta en bok till L. Till mig själv hittade jag inget, men sen var det jävligt utplockat också i och för sig. Jag hittade en bok till honom i alla fall som han ska få av mig =) När jag var där ringde jag mamma också för att fråga henne om hon hade köpt en bok, men det hade hon inte gjort än sa hon. Träffade A. utanför Bokia också som jag pratade lite snabbt med innan jag gick in där. När jag var klar där gick jag till Hemtex där jag hittade en liten pryl till hemmet. Gcik vidare till Lindex där jag var inne igår på min rast med A., och då hittade jag två saker som jag ville ha som jag köpte till mig själv. Även där hittade jag kläder till lilla L. hihi. Man kan ju inte låta bli heller! Var även inne på Vero Moda idag också för att se om jag hade missat nåt igår, men jag hittade inget WOW. Gick bort till bussen igen där jag tog den ner till ICA. På ICA handla jag Aftonbladet, Ciabattabröd, Cornetto, Hallon, Kaffe, Kycklingfilé, Nachos och Tacosås. Kaffet kunde man köpa för 2o spänn om man handlade andra varor för 1oo spänn. Som hittat är ju sånna erbjudanden! Däremot är det inte till mig utan till mamma. Hann som tur var med bussen hem innan biljetten gick ut vilket var bra!

Väl hemma har jag packat upp varorna och fixat bilder till shoppingen från idag. Tänker inte fixa nån mat idag då det fick bli en Kebabrulle istället. Löningsdagar har man oftast så jävla mycket annat att göra än att laga mat - åtminstone så har jag det! Det var skönt att vara ledig idag med för den delen. Börjar känna mig lite tung i hövvet nu ikväll samtidigt som jag vart jävla täppt i näsan idag - mer än vad jag brukar. Lite jobbigt är det.

Hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong


På PA:s handla jag utöver maten Solo, Plaza Kvinna och VeckoRevyn.

På ICA handla jag Kycklingfilé, Nachos, Ciabattabröd, Aftonbladet, Hallon, Tacosås, Cornetto och Kaffe.

 

Här är lite presenter till mosters lilla älskling!

   

Av Linda - 25 februari 2013 22:04

Idag har jag vart ledig vilket har vart jätteskönt! Jag var nog rätt trött igår ändå för det tog mig inte lång tid innan jag somnade, inte har jag vaknat upp och kollat på klockan heller.

Vet inte om nåt är på gång. Har känt mig frusen och jätteseg samt överdrivet trött idag. Har i och för sig sovit dåligt i slutet av förra veckan som känns nu att man är helt död. Orkar inte ens tänka så illa är det..


Det har vart jättefint väder idag med så jag tog två bilder på det härliga vädret! Enda minuset är snön fast den håller på att försvinna - SKÖNT!

 

Mitt monsterberg med tvätt! Skönt att ha det gjort i alla fall.

 

Av Linda - 24 februari 2013 22:34

Vilken jävla dag. Det känns i kroppen att man har jobbat sex dagar denna veckan nu, och att man är sliten som faaaan i kroppen. Den säger ju ifrån också när det blir för mycket för en.. På helgerna är det så långa pass så man har liksom inget annat för sig än att jobba vilket är tråkigt med. Ska inte klaga eller gnälla så över att man jobbar, men ibland blir det bara för mycket. Hinner inte göra så mycket annat det är mest det som tynger mig och stressar mig också för den delen.. Däremot var jag på dåligt humör imorse fast det gick över sen. Sover jag dåligt blir jag grinig och gnällig. Det brukar gå över när jag blivit lite piggare vilket kan ta en stund. Fick sovit några timmar under natten, men det var inte tillräckligt. Kände dock hur kroppen bara ville ligga kvar i sängen imorse då man är så slapp liksom eller var man ska säga. Det är lite svårt att förklara hur det känns vissa dagar när man ska upp.. Det är i alla fall bra att göra delad tur dagar som dessa för då kan man gå hem och sova vilket jag gjorde!! Jag la mig kvart över tolv ungefär och gick upp strax efter tre igen. Det var verkligen jätteskönt att få sova lite!


När jag gick upp slappa jag vid datorn lite innan det var dags att steka min Kycklingfilé som jag hade marinerat imorse som jag åt tillsammans med den Ugnsrostade Potatisen som blev över sen i fredags. Jag slapp ta en pw till och från jobbet idag när jag gjorde mina timmar då jag fick åka med C. hem vilket var jättesnällt! Där sparade jag en massa tid och energi. Imorse blev det i alla fall en pw på 15 minuter, 1,65 kilometer och 91 kalorier förbrändes.

Eftermiddagen och kvällen gick i alla fall mycket bättre då jag var utvilad och nöjd med min sömn. Sen så har SOLEN ÄNTLIGEN visat sig igen!! Ååå, vad härligt det är när den är framme! Vädrade ut i storarummet när jag var hemma så man får in frisk luft i lägenheten! Jätteskönt att se den framme hur som helst. Dock var det kallt nu ikväll fast jag åkte hem med H. ikväll vilket var jättesnällt. På kvällen vill man bara hem fortast möjligt ungefär.

Nu ska jag fortsätta kolla på Johan Falk - Vapenbröder innan det är dags för mig att sova! Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


Tog i alla fall en fin bild på soooolen som visade sig idag =)

 

Av Linda - 23 februari 2013 23:54

 

Idag blir lilla Prinsessan Estelle 1 år.

Som dem flesta andra barn tycker jag att hon är jättesöt! Dessutom verkar hon vara ett litet charmtroll.

Nya bilder har publicerats idag på henne, men just denna bilden är nog min favorit.

Grattis lilla Estelle på 1-års dagen!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards