Alla inlägg den 8 december 2008

Av Linda - 8 december 2008 22:00

Ikväll jobbade jag ju som sagt mellan 15.3o-21, det gick jättebra att jobba idag. Eftersom alla ordinarie är på julbord ikväll, bjöd chefen oss vikarier på Julsmörgås med Sallad, Gurka, Köttbullar, Rödbetssallad, Prinskorv, Julskinka och Ägg på :) De kom direkt från Mössebergsbagaren också, Nice. Den var uppskattad :) Förutom sillen för den plockade jag bort, fy fan vad äckligt det är med sill.

En väldigt fin gest av chefen får jag säga! Kruxet är bara att nu är jag ju hungrig igen. Kan ju inte äta något nu då somnar jag ju aldrig sen. Fick ta mig en liten Yoghurt med blåbärssmak.


Fick skratta och le mycket idag vilket var väldigt roligt :) Fick lite komplimanger och kom att tänka på min mormor då. Världens bästa mormor om hon ändå bara levde :(


Skönt att jag börja känna hunger nu igen har vart för mycket att tänka på den senaste veckan, TYVÄRR! Så är det ibland  ta inte åt dig/er everything is not personal.

Nä, nu ska jag fortsätta se på Prison Break, och sen ska jag faktiskt sova. Sovit helt värdelöst hela natten. God natt och sov så gott folks!

Av Linda - 8 december 2008 14:20

När jag satt och läste CHIC nummer 11 (6 November) 2oo8, hittade jag en artikel med Chloë Sevigny. Hon är ju en stilikon för många. Jag tänkte skriva ner lite vad hon svarade på frågorna i artikeln.
 

Chloë Sevigny blev upptäckt på New Yorks gator tack vare sin klädstil. Nu gör hon succé som en av tre fruar till en polygamist i TV-serien "Big Love".

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen. 


Konservativ är inte ett ord man förknippar med Chloë Sevigny. Tvärtom är skådespelerskan minst lika känd för sina uppseendeväckande kreationer, både privat och i PR-sammanhang, som för sina insatser på vita duken. 

I TV-serien "Big Love" spelar Chloë Nicki, hon är en av tre kvinnor som är gifta med polygamisten Bill (Bill Paxton). I serien får vi följa denna tämligen ovanliga familj med allt vad det innebär av känslomässiga, romantiska och ekonomiska behov, samt Bills strävan efter att tillfredsställa tre fruar, vara en god far till en hel drös med barn och hantera sina knasiga föräldrar. 


Hur beskriver du din personliga stil?

- Jag vet att min stil ofta beskrivs som crazy. Det tycker jag inte själv att den är. För mig är crazy klädstil sånt som Björk har på sig. I jämförelse med henne är min stil konservativ. Jag tycker om tidlösa plagg med en modern, excentrisk knorr. 

Ge modetips till CHICs läsare!

- Våga mer! Tänk själv, experimentera och hitta din egen stil. Det behöver inte vara dyrt. T-shirts med coola tryck är alltid rätt. H&M har mycket snyggt och priserna är överkomliga. Jag gillar den svenska stilen där de flesta klär sig poppigt och färgglatt. 

 

Hur tänkte du när du designade din kollektion för New York-butiken Opening Ceremony?

- Jag ville göra plagg med enkla linjer som är lätta att matcha för att man ska kunna hitta sin egen stil. Mina favoritplagg i kollektionen är de blommiga topparna och de tajta ginghambyxorna.

Vilket är ditt favoritplagg?

- Jag har en grå stickad kofta som jag haft sen jag gick i high school. Jag har flera stycken faktiskt. Det är något speciellt med mina grå stickade koftor, jag känner mig trygg i dem.


Hur sminkar du dig helst?

- Svart mascara från Dior, cremefoundation från MAC, puder från Estée Lauder, och rött läppstift från Shu Uemura. Och min egen parfym såklart! 

Berätta något vi inte vet om dig?

- Jag är väldigt miljömedveten. Jag använder aldrig plastkassar, jag har alltid egna väskor med mig till affären när jag

handlar. Jag duschar hellre än badar och jag torkar aldrig mina kläder i torktumlare!


Av Linda - 8 december 2008 12:26


Dagens julklapp är något som jag är i behov av, och som aldrig är fel att ha.

Det är lite snålt om dessa i min garderob.

Eftersom jag har två Satinpåslakan-set passar det ju med dagens julklapp.


* Satinunderlakan Soft 150*260, 199 kronor finns hos Hemtex.   

Av Linda - 8 december 2008 12:04

När jag kom in här på bloggen kollade jag hur många besökare jag hade haft igår, och jag vet att det tidigare rekordet skulle slås. Igår när jag stängde av datorn hade jag redan haft en del, men det slutade med hela 84 Unika besökare :) KUL, OCH TACK SÅ MYCKET TILL ER SOM BESÖKT BLOGGEN! Detta var väldigt roligt tyckte jag :)


Idag ringde de om jobb också :) GÖTT! Det är inte så många timmar egentligen fem och en halv timme, men jag tackar och bockar för varje timme jag får! Idag blir det jobb mellan 15.3o-21, och det blir även två timmars OB vilket inte är helt dumt det heller :) Ska bli gött att jobba lite och få ihop pengar de behövs ju liksom alltid!


Just det ja, jag fick väldigt kul Post idag också :) Jag fick ju min Glamour :) Ska kolla igenom den innan jag ska ta en dusch kommer inte orka ta en sen ikväll när jag kommit hem.

Ni får ha en trevlig måndag där ute i Sverige folks :) 


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards