Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 31 oktober 2012 23:34

 

Mer kvällens outfit inför spelkvällen.


* Blus, Ginatricot.

* Byxor, Ginatricot, NYA- Underbart sköna!

* Strumpor, H&M.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Av Linda - 31 oktober 2012 22:34

Imorse var det dags att gå upp till skolan då vi hade provtagning. Tydligen hade tiden ändrat sig från tio till klockan tio fick jag reda på förra veckan. Jävla tur det annars hade jag försovit mig idag som en annan faktiskt gjorde, haha, tur att det inte var jag. Vi fick utföra venprov på en plastarm vilket gick jättebra!! Sen fick vi även testa på att ge insulin samt ta ett p-glucos test på sin partner breve en. Det där med att nån sticker en i fingret tyckte jag inte om. Det var inga problem att göra det på C., men inte när hon gjorde det på mig. Var rädd för att det skulle göra ont. Låg bra i sockret också fast jag hade inte ätit nån frukost då i och för sig. Venprovet däremot gick jättebra som sagt. Medans andra hade problem gick det smidigt för mig, men jag var så nervös innan då jag inte vart med om att nån stuckit på en själv. Skönt att det är gjort!

När vi var klara i skolan satt C., E., och jag kvar i skolan lite för att planera en träff inför våran redovisning av vårt grupparbete. Så nu har i bestämt en dag när vi ska snacka igenom det vi ska framföra.

När vi hade skiljts åt tog jag sällskap med C., till ICA där jag skulle handla Hushållspapper, Julmust, Kyckling och Olivolja. Träffa en där som jag har jobbat med för några år sen som tjötar så jävla mycket så jag fastna där i tjugo minuter. Hon hade en massa frågor som jag inte ens kan svara på...


När jag var klar på ICA cykla jag till jobbet för att lämna in min tjänstföringsrapport. Snacka även med A., och N., om ikväll med innan jag äntligen cykla hem.

Åt lite Baugette när jag kom hem medans jag kolla på teven. Sen satte städandet igång. Städa toaletten, damma av överallt, tömma sopor, dammsuga, tvätta golvet samt diska. Börja strax efter tre och jag var klar med allt halv sex. Hann precis ur duschen när A., ringde på dörren, men det var bara att ta på sig nåt så var jag klar. Vi fixa i ordning Kycklingsallad som vi skulle äta och under tiden kom N., Det var jävligt gott med Sallad faktiskt! Dessutom var jag riktigt hungrig när vi satte oss i köket.

Efter maten satte vi oss i soffan där vi spela Trivial Pursit. HAHA, herregud, säger jag bara!! Vissa svar som gavs, shit. Snillena spekulerar, hahaha. Jag skratta så jag grät så jag knappt fick nån luft. Att jag inte dog!! Det tar tid det där spelet, men sen så hann vi inte spela klart ändå för då hade vi fått hålla på halva natten, typ. Jag fick två bitar - jag var den enda som fick nån så jag klassades som vinnare. Vi spela även Skip-bo som jag köpte i Ullared för fyra veckor sen. Tyvärr fick A., gå tidigare då hon skulle iväg och jobba, men N., och jag fortsatte. Vann även den omgången. Annars brukar jag alltid förlora mot Linda när vi har spelat. Jävligt roligt är det hur som helst =)

En riktigt trevlig kväll har vi haft! Detta ska vi snart göra om, så snart som möjligt. Imorgon är det November!! Då är det endast TRE veckor kvar till BOOM! Hoppas att Ni haft en lika bra dag som mig. Natti och tjing tjong


På ICA handla jag Olivolja, Hushållspapper, Kyckling och Julmust.

 

Så här såg det ut ikväll. TP och Skib-bo

 

Av Linda - 30 oktober 2012 21:34

Jag var uppe vid halv nio imorse på toa, kolla ut genom fönstret och vad ser jag då? Jo, det snöar!! Helevete, tänkte jag bara, men det var snöblandat regn för det la sig inte. La mig igen och fortsatte sova lite till innan jag gick upp. Skulle ivög och storhandla idag eftersom jag har jobbat hela helgen har jag inte hunnit göra det innan eller igår då det blåste alldeles för mycket. Innan jag väl kom iväg sega jag med massa annat, haha, typiskt mig egentligen innan jag väl ska göra nåt sånt. Fixa i alla fall ordning väskan till skolan imorgon innan samt min tjänstgöringsrapport som jag ska lämna in.

Cykla iväg till PA:s efter halv två nån gång. Det var kämpigt att cykla dit då jag verkligen måste pumpa mina däck.. Gick och plocka åt mig av det jag skulle ha plus några saker till som jag inte hade skrivit upp, men oftast skriver jag inte upp allt som jag köper ofta. Summan landa i alla fall under 65o kronor. Det värsta var i kassan när mina tidningar ramla ur korgen, jag ska plocka upp dem så hände nåt med min rygg som gjorde att jag har haft djävulskt ont i den resten av dagen. Inte fan blev det bättre av att mina påsar vägde ton. I vanliga fall brukar det vara lugnt, men inte idag.


Väl hemma åt jag min Ciabatta från igår, kolla på Gossip girl och på datorn. Men jag fick lägga mig sen då jag hade så ont. Massage hade INTE vart fel idag!! Eller ha en kille som tog hand om en. Blev en vila på två timmar, men inte fan hjälpte den. Cykla dock iväg till OKQ8 efter åtta så jag kunde pumpa mina däck. Såg S., där som tanka bilen. Det var längesen jag såg honom. Men han var en bit ifrån mig så jag hälsa inte.

Har slappat i soffan framför teven sen och inte gjort nåt speciellt. Tråkig dag! Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På PA:s handla jag förutom maten Cosmopolitan, Solo och VeckoRevyn.

 

Av Linda - 29 oktober 2012 22:34

   

Veckans första outfit och allt är helt nytt!


* Cardigan, Ginatricot, NY- Underbart skön och den passar till allt!

* Linne, H&M, NYTT- Hitta detta i garderoben och jag har knappt använt det!

* Byxor, Ginatricot, NYA- Så jävla sköna!

* Strumpor, H&M, NYA- Varma som passa perfekt idag.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Av Linda - 29 oktober 2012 20:00

Det har vart riktigt skönt att ha vart ledig idag speciellt när man jobbat helg. Jag har drömt rätt konstigt som gjort att jag har vaknat upp några gånger, och dem handla om jobbet. Fick i alla fall sova ut vilket var viktigast. Var uppe på toa, drog upp persiennerna och sen la jag mig igen. Blev bara vila ingen sömn. Vet att jag också drömde om en viss person också som är så jävla velig/omständig så det tjongar om det!! Men det är nåt med honom ändå. Fast egentligen är han för krånglig för min del. Aja.


När jag kom upp la jag in mina kläder i garderoben samt bytte ut mitt tunna täcke mot duntäcket igen, har bara inte orkat byta sen i torsdags då jag torktumla det. Underbart att sova med duntäcke igen inatt kommer det bli. Sen satte jag mig vid datorn för att betala mina räkningar! Sånt där nödvändigt ont som varenda en måste göra varenda jävla månad!! Nåt positivt är att jag har betalat av en skuld nu så från och med november kommer jag ha några hundralappar mer i månaden  Skönt att ha den avklarad. Tog även tag i disekn innan jag cykla ner till ICA. Nere på ICA handla jag Ciabattabröd, Idominsalva (min räddare i vinter samt på tiden att jag köpte en), Mjölk, Vaselin och Äpplejuice. Vaselin var jag verkligen i behov av också då mina läppar gör för jävla ont efter kylan! Såg U., där också som jag bytte några ord med. Sjuktmycket folk vid den tiden var det där, tyckte jag. Strömma massa folk när jag skulle ut därifrån. Fick cykla till Pressbyrån för att köpa den allra sista Chic! Tycker verkligen om den tidningen så ska den läggas ner, tråkigt som faaaaaan, tycker jag! Fick cykla till Bibban sen innan jag cyklade hem för att betala en skuld då jag vart seg med att lämna tillbaka böcker.

Jag säger då det; tur att man inte är i New York just nu eller på USA:s östkust. Här har det blåst idag med, men det är knappast i jämförelse med Frankenstormen Sandy! Hoppas att inte för mycket blir förstört bara!!

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


Just det ja, har verkligen fastnat vid Gossip Girl igen. När jag inte ser ett avsnitt missar jag så mycket. Killarna har blivit vuxnare samt Sexigare!! Chuck är helt klart hetast av dem allihopa, men Nate börjar jävlar i mig komma ännu högre upp än tidigare. Lite spännande är det allt. Det enda jag inte gillar det är att Blair och Dan är tillsammans!! Blair och Chuck är som gjorda för varandra - ingen annan ska dem vara med!


På ICA handla jag Chic (Pressbyrån), Mjölk, Ciabatta bröd, Idominsalva, Äpplejucie och Vaselin.

 

Av Linda - 28 oktober 2012 21:34

Nu var ännu en jobbhelg avklarad, men det bästa var att jobba dag idag och få kvällen hemma. Särskilt söndagar tycker jag det är skönt att vara hemma på kvällen. Har inte så mycket energi då man är rätt sliten efter den fjärde dagen men ändå. Har i alla fall haft en lugn kväll i soffan där jag kollat på Solsidan samt Hellenius Hörna. Tomas Ledin var gäst idag, och han förvåna mig lite när han sa att han ska på Swedish House Mafias konert i november, en utav dem blir det. Tycker han ser jävligt bra ut för sin ålder samt att han är man uppväxt med liksom. Kul att höra, tyckte jag. Kung Ledin!

Imorse var det sjuktkallt!! USCH, det var inte skönt att cykla iväg då sängen lockade fan så mycket mer. Har vart bra seg emellanåt idag. Det blev inte så många timmars sömn, men jag är ändå jävligt glad över den extra timmen som man fick! Var så nervös över att telefonen inte skulle ändra tiden inatt, men det gjorde den ju av sig själv.

När jag kom hem la jag mig halv fem och jag gick upp halv åtta igen. Vakna redan halv sju, men jag var för lat för att ta mig upp. Drömde att jag sprang så jag hoppa till så där som man kan göra då var jag på väg in i sömnen. Det fick bli Pizza idag då jag blev för jävla hungrig när jag kom upp samt att jag inte orkade fixa nån mat. Nu var det tre veckor sen jag åt det sist vilket är bra att det var ett tag sen ändå. Det går an nån gång ibland tycker inte om det så mycket längre.

Nu ska jag sova däremot. Är så jävla trött. Klockan är ju en timme mer egentligen med så. Hoppas att Ni haft en bra dag och helg. Natti och tjing tjong

Av Linda - 28 oktober 2012 20:36

 

Idag var första gången jag såg ett helt avsnitt av Solsidan på den nya säsongen.

Har jobbat dem andra söndagarna så jag har inte hunnit se ett helt avsnitt.

Tycker dock att den första och andra säsongen var roligare, so far! Fler avsnitt återstår ju så jag hoppas att dem blir bättre.

Ove är ju bra dum i hövvet alltså, haha, men det är ju inget nytt i och för sig.

Av Linda - 27 oktober 2012 23:34

 

Idag har det vart kallt ute så jag fick ta nåt varmt på mig, men jag byter alltid kläder ändå på jobbet.


* Stickad Tröja, Ginatricot, NY- Gillar denna tröjan då den är varm och skön!

* Träningsbyxor, Stadium.

* Strumpor, H&M, NYA.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards