Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Linda - 18 juni 2013 23:36

YES, sent igårkväll bokade jag resan till Berlin!

MEN det har vart många bud, och det var inte helt "smärtfritt" innan vi bestämde att det blev Berlin...

Jag vet att detta är en jävligt häftig stad, där det finns mycket att se och göra samt bra uteliv!! Speciellt för mig som gillar House finns det jävligt bra klubbar!

Dock är det lite mer än två månader kvar tills vi ska åka, men detta kommer vara min morot när jag jobbar hela sommaren! Riktigt roligt att ha nåt att se fram emot med förstås.

Hotellet som vi ska bo på Mercure Hotell Tempelhof ska ligga 5 kilometer från centrum, ha ett gym och frukost ingår vilket är typ viktigast för mig! Extra plus för att det inte ligger långt ifrån flygplatsen Tegel heller!

Av Linda - 15 april 2013 23:34

Tidigare idag när jag jobbade med M. pratade vi lite om resor runtom i Sverige, och sen kom vi in på Danmark.

Jag började prata om Köpenhamn då jag har vart där två gånger varav den senaste gången var 2oo3, alltså för 1o år sen..

Första gången var jag där med mamma och mina syskon, och den andra gången var jag där innan vi tog studenten!

Hur som helst blev jag jävligt sugen på att åka dit snart igen! Köpenhamn hinner man dock inte se på EN dag då det är så mycket att se och göra. Ströget, Nyhavn och Tivoli är mina absoluta favoriter!

Hur som helst vore det jättekul att åka dit snart igen! Mycket har nog hänt sen man var där sist..

Av Linda - 16 augusti 2012 18:00

Här kommer en BILDBOMB med bilder som jag tog med mobilen som är från Aker Brygge i Oslo.

Jag tänker låta bilderna tala för sig själva då dem är så jävla många.

Akjer Brygge är helt klart min favoritplats i Oslo! är du där måste du besöka Aker Brygge.

Av Linda - 16 augusti 2012 16:30

Här kommer lite fler bilder från Frognerparken som ligger i Majorstua i Oslo.

Dessa bilderna är tagna med kameran. En del bilder är lika dem jag tog med mobilen, men med kameran kan man ju zooma lite mer så det blev en del inzoomade bilder.

Som jag skrivit innan; har Ni inte vart i Frognerparken innan - åk dit!

Av Linda - 16 augusti 2012 16:00

Idag har C., och jag vart i Oslo då vi har haft en heldag där.

Jag har tagit hur mycket kort som helst, och jag måste dela upp dem lite i olika inlägg. Vårt första stopp gjorde vi i den omtalade Frognerparken som ligger i Majorstua i Oslo.

Äen om jag bott i Oslo var jag aldrig där, men jag bodde där på hösten och vintern så idag var mitt första besök i parken. Frognerparken är verkligen en jättefin park med en jävla massa statyer!

Bilderna får tala för sig själva istället för en massa text. Vädret har verkligen vart på våran sida också måste jag säga!

Av Linda - 15 augusti 2012 21:45

Idag har det verkligen vart en helt UNDERBAR solig och varm dag i Karlstad

Jag har verkligen njutit av vädret, staden och framförallt av sällskapet.

Dagen började med att jag mötte upp kusin H., på Stora Torget för att sen ta oss till Orrholmen där vi mötte C., som hade cyklat dit. På dagens första agenda stod; solning! Man får ju passa på när det har vart så jävla fint väder idag. Om det var underbart att ligga där då. Helt vindstilla och lugnt.

När vi hade solat klart gick vi tillbaka mot stan igen, och jag har tagit en massa bilder!

Senare på eftermiddagen tog C., och jag varsin glass vid Klarälven. Ååå, det var verkligen underbart att sitta där och kolla på vattnet som rann ner mot Vänern. Det var rätt strömt där kan jag säga. Fick liiite Göteborgs-feelings där jag satt. Där vid älven kunde jag sitta resten av denna kvällen och bara njuta!

Mestadels av dagen har spenderats utomhus, men vi var inne lite i skoaffärer också där jag letade efter skor.

Här får Ni mina bilder från den andra dagen i Karlstad. Njut av bilderna =)

Bilderna ligger dock i ordning hur dagen har flutit på.

Av Linda - 14 augusti 2012 23:45

Så, då var dagen kommen då jag skulle åka till Karlstad för att hälsa på lillasyster C., Egentligen skulle jag vart i Göteborg denna veckan innan skolan börjar, men nu blev det inte så på grund av omständigheter som jag inte går in på. Ett besök i Fredrikshamn var tänkt också, men den resan med båten kan man ta till våren istället. Denna resan ser jag fram emot jättemycket då det är mitt första besök i Karlstad nånsin så detta kommer bli jätteroligt! Göteborg åker jag ju alltid till så för en gångs skull ska man se en helt annan stad, en ny stad för mig.

När jag hade gått upp idag packade jag min väska, var nere i Återvinningsrummet och återvann samt fixa mig i ordning lite. Det här med packning är ju inte min grej alltså! Det är svårt att veta vad man ska lägga ner för kläder i väskan, men jag tror att detta blir bra ändå som jag har packat ner. Dessutom verkar det som att veckan i Karlstad kommer vara jävligt fin och varm! Perfekt för min del =) Hann sitta lite vid datorn också innan det var dags att som i vanlig ordning skynda sig ner till Stationen till tåget. Fast idag var jag inte så stressad som jag kan vara. Däremot kände jag att jag börjar få skoskav av mina jävla Converse. Dessa jävla fötter alltså!! Tåget gick runt tre idag, och jag hade tur då det inte var jättemycket folk på tåget så jag hade en sittplats.

Eftersom jag har ett uppehåll i Hallsberg på femtio minuter hade jag bestämt med J., och S., att vi skulle ses   För dem båda passade det bäst idag. Inget mig emot då jag har samma långa uppehåll i Hallsberg på lördag också. ÄNTLIGEN skulle jag få träffa dem i alla fall. Som jag har längtat och saknat dem. Dem två är verkligen helt UNDERBARA personer som jag värdesätter JÄVLIGT HÖGT! Jag var allt lite nervös när jag satt på tåget då jag skulle träffa dem faktiskt.

Eftersom S., bor i Laxå hoppade hon på där, men tyvärr inte i min vagn som vi hade bestämt. Så jag fick sitta själv den lilla biten till Hallsberg ändå. När jag hade gått av i Hallsberg såg jag att J., och S., stod och prata med varandra på perrongen. Jag hade ju inte sagt till båda samtidigt att jag ville träffa dem utan det skulle bli en överraskning när S., gick av med mig på tåget. Nu blev det ju inte så, men skit samma. De hade med sig sina barn också; båda börjar på L., Vi gick till ett jättemysigt fik God Smak hette stället där dem även sålde Inredningsprylar. Synd att jag inte hann kolla bara då jag var lite stressad.

Jag tog en Räkmacka och ett glas vatten. Klockan var ändå strax efter halv fem och jag visste inte riktigt när jag skulle äta nästa gång då i Karlstad hos syrran. Vi pratade om lite allt möjligt när vi satt där på Caféet. En hel del skratt blev det också när S., och jag pratade om händelsen i Nordstan för mer än tio år sen, hahaha. Vilka minnen alltså. Där kände jag att samma minnen har ju inte J., och jag vilket är lite tråkigt, men vi kan ju alltid skapa minnen. Sen känner vi varandra på ett helt annat sätt då vi har brevväxlat i såå många år till varandra. Så jävla tråkigt att klockan gick och gick bara för tiden räckte inte till :( Hade verkligen velat sitta kvar med dem och pratat ÄNNU mer. Jag uppskattade den lilla stunden jättemycket och den värdesatte jag oerhört mycket   Vi pratade om att VI MÅSTE ses snart igen!! Det var med tårar i ögonen som jag gick på tåget mot Karlstad..

Väl på tåget var jag glad, men samtidigt lite ledsen då vi inte hade så mycket tid tillsammans i Hallsberg. Jagbara kände det att jag måste åka till Laxå snart och till Kumla. Ju närmare Karlstad jag kom desto mer såg jag ju fram emot att träffa C., Vädret var verkligen helt UNDERBART när jag kom fram till Karlstad. Sol och blå himmel och varmt var det! Klockan var runt kvart över sex när jag kom fram.

Vi gick direkt till Åhléns då jag hade glömt mina Solglasögon hemma hos mig. Som tur var hittade jag ett par som jag köpte. Nån "sight-seeing" blev det inte idag utan vi tog bussen till C., direkt istället. WOW, vilken vacker stad! Vi åkte med bussen över Klarälven. Åå, det var verkligen jättevackert. Helt underbart verkligen.

När vi kom hem till syrran slappa vi en stund innan vi fixade mat. Då var jag bra hungrig och klockan hade blivit halv tio när vi skulle äta. Det var bra att jag köpte den där Räkmackan i Hallsberg då. Jag fick även träffa syrrans kombo som hon delar lägneheten med. Eftersom C., är student ville jag se Universitetet  så vi tog en sen nattpromenad dit nyss. Även om klockan var efter elva var det jätteskönt fortfarande ute, men jag tog på mig min "Pippi"-tröja ifall jag skulle frysa. Passade på att ta lite kort också.

Denna dagen har verkligen vart UNDERBAR som sagt med ett besök i Hallsberg och nu är jag i Karlstad hos syrran. Bättre kan man inte ha det! Ser fram emot morgondagen då jag ska få se stan lite mer.

Hoppas att Ni haft en lika bra dag som mig. Natti och tjing tjong

Här kommer lite bilder från tåget som jag tog när jag stannade i Laxå samt några bilder från min första dag i Karlstad.

Av Linda - 1 augusti 2012 23:36

Här kommer lite bilder från Hjo.