Alla inlägg under maj 2013

Av Linda - 31 maj 2013 23:34

Idag har vi verkligen haft Underbart väder!! Så jävla synd att man har jobbat hela dagen bara. Fast jag har planterat blommor idag tillsammans med M. så man har vart ute på förmiddagen samt rasten i och för sig. Dessvärre fick jag sån jävla skallebank på eftermiddagen som vägrade ge med sig. Shit alltså, jag var som en bomb i hövvet då den satt så djupt. Fick Alvedon av sköterskan, men det gav inte riktigt med sig efter två timmar. Så när jag kom hem fick jag faktiskt lägga mig och sova lite. Det är inte ofta jag får en sån hövvevärk som vägrar ge med sig som sitter så djupt. Ändå har jag druckit massor idag.. Jobbigt var det hur som helst.


På ICA handla jag Expressen. Kycklingfiléer, Ägg, Extra, Gurka, Champinjoner och Sallad.

 

Av Linda - 30 maj 2013 22:56

Jag ställde en fråga till en på jobbet idag, och jag blev så jävla ööö paff och osäker på om jag sa fel. Jag menade bara väl och ville vara vänlig, men jag blev istället generad samt att jag kände mig som en idiot.. Jag ska fan inte ställa några frågor mer i framtiden!! Sen ska personen sluta efter sommaren ändå. Det enda jag frågade var; hur var det på Zakynthos. Jag har en kompis som har vart där, och jag kommer ihåg att du skulle dit. Har känt mig som en idiot sen resten av eftermiddagen/kvällen.

Av Linda - 29 maj 2013 21:54

Nä, jag får skärpa mig med att gå upp direkt när kloockan ringer nu. Tänkte ligga kvar fem minuter, men jag vaknade igen tio i sju. Cyklade hemifrån strax efter fem över sju så jag var ju snabb i alla fall. Var jävligt pinsamt när jag kom till jobbet imorse då jag skämdes lite.. Nya chefen var där och allt. Han måste få ett bra intryck av mig, haha   Annrs sov jag väldigt bra inatt då jag var riktigt trött antar jag. Däremot vaknade jag av att det regna som fan mitt i natten.

Det har gått bra idag, men det har vart lite segt faktiskt emellanåt. På rasten åkte N. och jag bort till Racerdepån där det finns en som säljer billiga Ryamattor och lite annat smått och gott, men jag såg ingen som jag tykte om så det blev inget köp idag. Innan vi åkte tillbaka till jobbet stannade vi till på ÖoB istället där jag köpte Toapapper och tvål. Behövde verkligen båda sakerna, nu har man ett tag vilket är kanon! När vi åkte tillbaka hade det börjat regna lite grann fast det häll bara på en liten stund, sen när jag väl skulle hem regna det inte alls. Innan jag väl kom hem idag tog en stund då vi tjöta lite om vissa saker som man inte var tillfreds med.

Väl hemma tog jag det lugnt ett tag innan jag la mig och vilade. Egentligen skulle det inte bli så lång tid som det blev då jag faktiskt vart pigg, men jag la mig efter halv fyra och jag vaknade efter sju igen... Har dock kollat på klockan några gånger. Då sken i alla fall solen!! Kvällarna är ofta rätt sköna vilket är lite trist. I alla fall var det skönt med en ledig kväll, men imorgon kör man igen. Var bara ledig igår denna veckan kom jag på förut.. Meeeen, snart har jag lite semester jag också!! Faaaan vad skönt det ska bli!!

Aja, hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


på ÖoB handla jag Toapapper och Tvål.

 

Av Linda - 28 maj 2013 22:54

 

Det var varmare ute än vad jag trodde idag då det blev för varmt med byxor!


* Blus, Axel & Ebba, NY- Jätteskön är denna blusen!

* Byxor, Vero Moda Cassels, NYA.

* strumpor, New Yorker, NYA.

Av Linda - 27 maj 2013 22:34

Herregud, idag är det 1o år sen jag tog Studenten!! Det är fan helt sjukt vad åren går egentligen. Tio år. Vad har hänt under dessa tio åren, haha? Ja, det kan man ju undra ibland alltså...

Av Linda - 26 maj 2013 21:54

Så nu var ännu en helg jobbhelg avklarad, men jag ska upp imorgon bitti igen så det är inte riktigt färdig jobbat ännu. Räknade imorse på hur många delade turer jag gör nu, och det är sex helger i rad!! Det är jävligt mycket faktiskt, mycket fram och tillbaka. Enda fördelen är att det blir många timmar, men sen är det rätt jobbigt med allt flängande. Jag vet ju vad jag har och göra fram till min semester som jag har! Skönt att inte ha delad idag, men istället hade jag det igår.

Somnade jävligt sent samt att det var svårt då jag inte var speciellt trött först, men jag var det när jag la mig kände jag. Kom i alla fall upp imorse utan några större bekymmer. Strålande sol och blå himmel var det imorse! Då tog jag på mig Kjol samt min nya Luvtröja. Som tur var slapp jag regnet som kom på eftermiddagen då jag precis hade kommit in började det så smått. Där hade jag en jävla tur! Resten av eftermiddagen och kvällen har det bara regnat ute.

Dagen har gått bara bra, vi har tagit det lugnt samt att det är ju ändå söndag, och då får man passa på att ta det lite lugnare tempo. När A. kom klockan ett började vi flumma lite på eftermiddagen, men det var inte i närheten av igår. Då spårade det rejält, hahaha. Däremot bakade vi en tårta eftersom det är mors dag idag. Den blev jättegod just botten tyckte jag om. Tråkigt bara att toppen föll isär. Jag skulle tina bär; Hallon, men jag tinade Körsbär först, hahaha. Det var en jävla tur att H. sa att det ser ju inte ut som Hallon det där, hehe. Gott hur som helst!

Tydligen var jag så mycket tröttare idag än vad jag trodde. Märkte det när jag kom hem då jag la mig fem och jag gick inte upp förräns klockan var nio!! Herregud, inte bra det. Samtidigt behövde jag den där sömnen. Blev ingen middag idag alls som jag hade tänkt. Skulle gjort Fläskfilégryta och Potatisgratäng idag hade jag tänkt, men jag får ta det imorgon istället. Annars hade jag aldrig blivit klar med maten ikväll. Shit happens liksom. Jag klarar mig jag. Skönt att ha kvällen hemma i alla fall, tyvärr, har det inte gått nånting bra på teven bara..

Aja, hoppas att Ni haft en bra dag, Natti och tjing tjong


Hallonbomben (som jag kallar den) som A. och jag gjorde på jobbet idag!

 

Av Linda - 25 maj 2013 23:34

Första delen av denna jobbdagen på morgonenn har jag verkligen flummat tillsammans med A. Jag säger bara stackars U. som har stått ut med oss i sex timmar, haha. Kan ju bli så när man blir övertrött och man vill hem. Som sagt tror jag att A. och jag hade mest roligt av oss fyra. Skratta så tårarna rann, och sen hade jag svårt att sluta. Då var det skönt att sluta ett så man kunde cykla hem och vila lite, haha!

Av Linda - 24 maj 2013 22:34

 

Bjuder på en dagens! Onödigt med jeans egentligen då det vart varmt.


* Linne, H&M, NYTT- Jätteskönt linne och fint är det!

* Lee-jeans, Solo.

* Strumpor, New Yorker.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards