Alla inlägg under december 2012

Av Linda - 31 december 2012 23:34

 

Vill bara önska Er alla ett GOTT NYTT ÅR!

Gamla som nya läsare; hoppas att Ni får ett riktigt bra år 2o13.

Av Linda - 30 december 2012 23:34

I fredags fick jag ett mail på telefonen om jobb idag samt imorgon. Egentligen hade jag inte velat jobba idag då jag hellre hade velat åka hem senare idag, men nu blev det ju inte riktigt så. De tär ju mitt egna fel också när jag inte ändrar på mitt schema. Min kropp kände att jag hade egentligen behövt få sova ut samt bara vara hos mig då. Tror faktiskt att jag är på väg att bli sjuk då det verkligen känns så. Kände av det redan igår att det är nåt med tungan som är lite öm. Vet ju aldrig sånt där med min kropp då den är rätt konstig när det gäller att bli sjuk/symtom. I och för sig har jag sovit dåligt i några nätter nu också så det är la inte konstigt att jag är så jävla trött heller.


Fick gå upp kvart i tio idag och det tog emot kan jag lova då jag bara ville fortsätta sova. Satte mig i soffan lite och kolla på Nyheterna medans jag gosa med Akelia innan det var dags att packa ihop det sista som jag inte tog hand om igår. Var glad över att jag började redan igårkväll annars hade det blivit ännu stressigare. Mamma hjälpte mig med min Ikeabag ner till spårvagnen. Den var mycket tyngre än vad jag trodde!! Hade med mig den hem till Göteborg så det var mycket lättare att lägga julklapparna i den samt mina shoppingpåsar!

På tåget hade jag svårt att hålla mig vaken.. Det är inte ofta jag är sååå trött när jag åker tåg, men det var jag verkligen idag. Jätteskönt att sitta och blunda i alla fall. Fick bli taxi hem för jag hade fan aldrig orkat bära på allt uppåt som det är hem till mig med. Dessutom vann jag en massa tid då jag fick oackat upp väskan, kollat posten samt vila i en och en halv timme innan det var dags att gå upp. Kände verkligen för att ligga kvar i sängen men men.

Cyklade hemifrån mig fyra då jag skulle in på Willys för att köpa Aioli och Sallad i Salladsbaren som jag tänkte äta ikväll. En cykeltur på fem minuter bort till Willys tog tio minuter idag. Helvete, vad det var is på en hel del ställen. Det mesta av snön har i alla fall försvunnit SKÖNT, tycker jag.

Eftermiddagen och kvällen har gått bra hur som helst förutom att jag vart rätt så trött. Blir glad sen i Januari i alla fall när min Lönespec kommer över alla OB-timmar denna storhelgen som jag får samt dem timmarna jag får i Februari. Det är alltid nåt, bättre än en vanlig helg liksom.

Yeah yeah jävla tjöt. Nu måste jag däremot sova då jag ska upp imorgon. Natti och tjing tjong


Hade fått min H&M-katalog i dagarna, en trevlig överraskning =)

   

Av Linda - 29 december 2012 23:54

ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN har jag träffat min lilla älskade systerson idag   

Fy fan vad söt han är! Så himla underbar och hur lugn och snäll som helst. Han grät inte en enda gång under de drygt fyra timmarna som vi var där. Han var så söt så jag hade svårt att slita blicken ifrån honom. Ser verkligen fram emot att lära känna och se denna lilla krabat växa upp =)

Innan mamma och jag åkte in till stan tog jag en duscha och sen sminka mig lite innan bussen gick som vi skulle ta. Fick hoppa av på Kungsport för att gå direkt till Solo där jag skulle hämta ut mina Lee-jeans! Äntligen var dem klara också hos skräddaren. De ringde mig efter tolv och sa att dem skulle vara klara idag efter ett. De bad så mycket om ursäkt i alla fall. Hade nämligen blivit lovad att dem skulle vara klara igår, men jag sa som det var att jag inte bor i Göteborg och så vidare. Nöjd gick jag därifrån bort till Centralen där vi skulle ta pendeltåget. Det gick jävligt snabbt och smidigt att ta tåget upp till Lödöse. Haha, det var verkligen ute på vischan!! Herregud, när man hoppa av där trodde jag att vi gått av på fel ställe.

Nä, nu ska jag lägga mig. Ska upp tidigt imorgon då jag ska lämna Göteborg.

Hoppas att Ni haft en minst lika bra dag som jag har haft. Natti och tjing tjong


Av Linda - 28 december 2012 22:34

 

Nu ikväll har jag kollat på denna filmen som gick på SVT1 med mamma.

Jag har bara hört att den ska vara bra så jag hade egentligen inga förväntningar eller så.

Har dessutom hört att Bill Skarsgård ska spela riktigt bra i filmen.

Både mamma och jag skrattade en del när vi såg filmen, och folk hade rätt i att Bill spelar jävligt bra.

Har Du sett filmen och vad tyckte Du i så fall om den?

Av Linda - 28 december 2012 20:00

Idag har Linda och jag träffats, och vi åkte till Partille närmare bestämt Allum för att kolla lite på Rean. Jag var inte på jakt efter nåt jättespeciellt då man inte har så jättemycket pengar kvar, men jag kollade lite ändå. Dessutom var det första gången jag var på Allum, kul att kolla in deras utbud där också. Jag var som sagt inte på jakt efter nåt särskilt, men jag hittade en liten grej på Rean inne på MQ som jag slog till på. Är nöjd med mitt lilla köp!


Detta shoppade jag idag på MQ:

* Blommiga Björn Borg-hotpants, 139 kronor (REA Ordinarie pris 199 kronor), MQ- Jag föll för dessa trosorna då dem var färgglada samt att jag har hört att de är väldigt sköna! Bra köp på Rean, tycker jag.


 

Av Linda - 27 december 2012 23:34

Idag har jag som sagt vart inne i stan och kollat lite. Rea är inget för mig då jag tycker att det är för mycket folk samt mycket skit som är på Rean. Man ska ha en jävla röta om man hittar nåt. Var inne i olika butiker både på Kompassen och i Nordstan, men eftersom J., och jag hade lite ont om tid gick vi inte länge i stan idag. Jag hittade i alla fall nåt på rean inne på Solo som jag är jävligt nöjd med! Så imorgon ska jag hämta ut det jag köpte. Vi var inne en snabbis på NK också där jag hitta en liten sak. Annars såg jag inget jättespeciellt, men imorgon blir det en sväng på stan igen. Är jättenöjd med min shopping från idag!


Detta shoppade jag idag:

* Vita Donna Karan-trosor, 129 kronor, NK- Jag tyckte att dessa var söta så jag slog till på dem! Det finns väldigt många fina underkläder inne på NK.

* Blåa Lee-jeans, 549,5o kronor (REA Ordinarie pris 1o99 kronor), Solo- Jag fastnade för dessa då dem är jävligt sköna! Det bästa var att jag fick dem för halva priset förstås!


  

 

Av Linda - 27 december 2012 21:34

Idag har det vart fint väder, men riktigt riktigt kallt istället samt halt som fan.

Har funderat på när jag ska lämna Göteborg idag då jag inte har bestämt mig innan, men nu har jag tänkt att det blir bra på måndag. Tänkte åka på dagen så det blir nog bra det. Då får jag e natt extra också. Har ju inte vart hemma mycket under hösten heller så jag vill gärna passa på att vara hemma nu när jag ändå kan.

Av Linda - 27 december 2012 00:34

 

Idag när jag var på Frölunda Torg köpte jag denna filmen, den andra av dem sex nya Johan Falk-filmerna.

Det är ingen nyhet att jag Älskar dessa filmerna!

Dessa filmer är ju inspelade på min hemmaplan, Göteborg så man känner ju igen sig där dem är i filmerna.

Jag har nu kollat klart på filmen som var väldigt bra, men det enda som var dåligt det är att Joel Kinnaman är inte alls med lika mycket i denna filmen. Annars var den väldigt bra!

Kul att se en i filmen som man känner till väldigt mycket.

Filmen får ***** 3,5 stjärnor av 5 av mig.


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards