Alla inlägg under maj 2012

Av Linda - 31 maj 2012 23:34

Nu på eftermiddagen/kvällen har jag sutti och skrivit MASSOR!! Känns som att jag aldrig blir kalr, och kommer fram till det jag ska skriva om ungefär. Känns lite så, men det är en del som jag vill ha med för min egna skull. Jag skrev i tre timmar förut och jag fick sån kramp i handen efteråt, haha. Börja dock efter fem och det var inte så jälva genomtänkt. Skulle börjat tidigare på dagen - helt klart! Har ju bara mig själv att skylla egentligen, men ingen kan ju säga att jag inte gjort nåt för det har jag verkligen gjort. Skrivet sex sidor bara på dem där timmarna..


Jag började dagen med att hänga vid datorn en stund. Drog sen ner till jobbet på cykeln för att lämna in min tjänstgöringsrapport. Fick höra en grej om schemat som ska ändras om lite granna, och jag hoppas VERKLIGEN inte att dem gör som jag befarar att de gör. Ska höra mig för på söndag lite närmare om en vet lite hur de har gjort. När rapporten var inlämnad cykla jag ner till Stationen där jag köpte biljett från Göteborg på lördag, och sen fortsatte jag Bangatan fram till Industrierna och hem. Sen dess har jag bara pluggat i princip. Var iväg till Willys en snabbis förut också innan jag cykla hemåt igen. Passade på att köpa Tamponger för femton spänn där!! Nu har jag så det räcker, men dem där jävlarna går ju åt varje månad så det var ju bra det förstås.

Nä, ska sitta och skriva lite till innan jag kan sova. Natti och tjing tjong


Plugg, plugg och åter plugg. Äpplejuice var gott att dricka när man satt och skrev.

 

Av Linda - 31 maj 2012 21:54

 

Sitter och kollar på denna filmen nu. Ser den mest för att det är bara skit på teven.

Den är lagom att se på nu när man suttit och skrivit i tre timmar..

En lagom ansträngande film helt enkelt. Ryan Reynolds är verkligen söt! 

Av Linda - 30 maj 2012 23:54

Idag var jag en snabb sväng på stan. Ville mest se om butikerna hade fått in nåt nytt sen förra veckan, men haha, så var det inte riktigt. Hade tänkt ut innan vad jag skulle köpa i och för sig, och speciellt på Lindex var det mest tur att jag hitta min storlek på det jag köpte. Hann ju inte kolla så nog där i fredags heller i och för sig. Nu behöver bara Trosor till så är det perfekt! Samma inne på Vero Moda hade jag tänkt att jag behöver två Linnen till då jag har kastat mina gamla. Inga speciella köp idag direkt utan det var mer att förnya basgarderoben. Är nöjd med den lilla shoppingen!


Detta shoppade jag idag:

* Rosa Bikini överdel, 149 kronor, Lindex- Jag har en som är identisk med denna som jag verkligen om tycker. Ville ha en ny överdel så jag slog till på denna! Fin färg dessutom. Nu behöver jag bara Trosorna till!

* Svart Linne, 1oo kronor (2 för 18o kronor), Vero Moda- Har detta linnet i vitt, och det är jävligt skönt! Slog till på ett svart också som jag inte äger.

* Turkost Linne, 1oo kronor (2 för 18o kronor), Vero Moda- Linnen jag haft i denna modellen har jag också kastat, och just detta kommer passa bra till en klänning jag har!


       

Av Linda - 30 maj 2012 22:04

 

I förra veckan jöpte jag ju en blomställning och en pall till balkongen.

Idag fick jag köpt blommor då dem var slut i måndags. Jag är jättenöjd med resultatet!

Nu är det verkligen mysigt därute. Tycker dessutom om färgerna på mina blommor!

Av Linda - 30 maj 2012 21:34

Man märker verkligen att det inte är samma värme ute som förra veckan. Men det där regent som dem snackade om har inte kommit i alla fall. När jag var ute och cykla idag kände jag att det är bra kallt ute ändå. Sitter och fryser nu ikväll igen. Vill ha VÄRMEN tillbaka Pronto!! 

Sov inte så jättebra inatt utan jag har vaknat en del, och tänkt på en del jobbiga saker. Därav min dåliga sömn tror jag. Har gäspat en del idag, haha, sämst man är. När jag hade kommit upp satte jag mig vid datorn en stund.

Vid tre fick jag nog då var det dags att ta sig ut. Jag cykla till arbetsplatsen där jag validera där jag prata med chefen så hon har fixat så jag kan gå in där och jobba framöver. Cykla till jobbet sen för att kolla upp en grej innan jag cykla vidare över vägen till stan. Skulle kolla läget lite tänkte jag, men sååå mycket kommer inte in på en vecka förstås. Däremot köpte jag nåt inne på Vero Moda som jag behöver fast det var inget speicellt direkt. Var även inne på Lindex där jag köpte en grej som jag verkligen ville ha. Visar detta lite senare.


Efter stan cykla jag till A, där jag fastna i två timmar, haha. Klockan var nästan tio över sex när jag cykla därifrån.. Vi hade en del att snacka om helt enkelt. Sen cykla jag vidare upp till PA:s för att kolla efter blommor. När jag var där i måndags hitta jag inga då dem var slut men idag fanns det blommor. Det var inte lätt att välja fast jag är nöjd med dem jag köpte. Köpte även plastkrukor och fat till blommorna. Jävligt billiga var det där; 1o spänn för krukorna/styck och 9 spänn för faten/styck. Jättenöjd med blommorna är jag. Blev lite chockad över allt folk som var där lite för mycket tyckte jag.

Har segat nu ikväll när jag kom hem och fixat ute på balkongen. Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


Mina blommor, krukor och fat som jag köpte på PA:s till balkongen.

   

Av Linda - 30 maj 2012 20:04

 

Tidigare idag var det fint väder, men nu är det kallare ute. Kände att jag skulle tagit på mig min jacka när jag cykla..


* Blus, Ginatricot, NY- LOVE it!! Akkurat min stil!

* Byxor, Ginatricot, NYA- Älsklingsbyxorna!

* Esprit-ballerinaskor, Johanssons Skor.

Av Linda - 29 maj 2012 23:54

Det har vart en seg dag på många sätt, men samtidigt har jag fixat en del här hemma. Har diskat, tvättat, lagt in sängkläderna i garderoben, hängt upp kläder på tork och sprungit upp och ner från tvättstugan. Även slappat vid datorn och letat upp bilder till bloggen har jag gjort.

Vakna upp runt fyra av att det blåste kallt i sovrummet, och sen vakna jag vid sex igen annars sov jag hur bra som helst. Har inte känt mig täppt idag i alla fall! Har inte frusit direkt heller vilket är jävligt skönt.

Jag är verkligen sugen på att göra nåt, nåt som är kul!! Skulle verkligen kännas skönt och välbehövligt att göra nåt annat. Man bara jobbar och dagarna går sin vanliga tråkiga gång, men nåt annat som inte sker ofta vore jävligt kul!

Nä, ska sova nu. Orkar inte skriva mer. Hoppas Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


Tvätten från idag.

 

Av Linda - 28 maj 2012 23:54

Buuuuuuh, vart fan tog värmen vägen?? Jag har känt mig hänging, täppt och frusen nu ikväll. Det gillar jag inte. Sånna här väderomslag är jobbiga, och speciellt för mamma kommer det bli jobbigt med hennes reumatism samt för grannen som också har det. Tycker inte att det behöver bli under 1o grader som dem har sagt.. Hua, det är snart juni!

Tidigare idag har jag inte känt mig sån här utan det har kommit nu på kvällen. Seg har jag la vart efter förra veckans arbete, och sån kan jag känna mig på måndagar. Inget konstigt med det egentligen. Det tog mig inte många minuter innan jag somna igår, och bra har jag sovit. Hade sett fram emot att sola idag, men icke sa nicke. Istället satte jag mig vid datorn en bra stund och kika runt lite.

Cykla till PA:s och storhandla idag, men det blev inte så mycket denna gången. Handla ju för två veckor sen och då var det rätt mycket som jag handla för. Köpte Rakblad utöver maten, och då hamna summan en bit över 55o kronor fast utan dem hade det blivit billigare förstås. Träffa E., från jobbet vid cyklarna så vi prata lite innan vi skiljdes åt. Frös gjorde jag när jag cykla hem. Blåst kallt har det gjort idag, och jag har fått stänga mina fönster som jag har haft öppna dygnet runt den senaste veckan.

Efter nio cykla jag iväg till Myrornas klädinsamling ÄNTLIGEN där jag kasta i mina två påsar med kläder som jag rensa i typ februari. Cyklade Bangatan fram till Industrierna och hem. Riktigt skönt att dra på och det går ju så jävla bra nu med cykeln. Har verkligen saknat den..

Nä, dags att sova. Orkar inte tänka och detta var inget roligt inlägg. Hoppas ni haft en bra bra. Natti och tjing tjong


Köpte Solo och VeckoRevyn på PA:s förut.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards