Alla inlägg under november 2012

Av Linda - 30 november 2012 22:34

Igår när jag var inne och kolla beställningar och så vidare såg jag att det fattades folk i helgen så jag var beredd på att jobba både idag och imorgon. Ska jobba söndag också, men det visste jag redan om sen innan.


 

Av Linda - 29 november 2012 22:34

Har vart på stan idag på eftermiddagen tillsammans med A., Hon var tvungen att köpa lite saker på Hemtex. Jag passa på att kolla på lite Löpare där, men nja, jag hitta ingen som föll mig i smaken! Det är för mycket tomtar och sånt på, och det är inte riktigt det jag är ute efter. Däremot köpte jag nånting annat istället som jag faktiskt behöver mer! Vi var inne på Lindex också där jag köpte tofflor som jag kan mysa runt med nu i vinter. Såg ett par på H&M i Stockholm när jag var där, men självklart fanns dem inte i min storlek. Slog till på ett annat par istället. Var inne på Elgiganten också, men där fanns inte det jag ville eller behövde ha. Är i alla fall nöjd med min lilla shopping!


Detta shoppa jag idag:

* Kudde "Filip", 249 kronor (Ordinarie pris 349 kronor, men det var 1oo kronor i rabatt på vissa kuddar), Hemtex- Denna verkar vara jätteskön och den passar nog mig perfekt! Behöver verkligen ha nya kuddar då mina börjar verkligen bli dåliga nu slitna som dem är. Haha, med tanke på namnet som A., sa. Upp till bevis inatt!

* Vita Uggs Tofflor, 119 kronor (Ordinarie pris 149 kronor, men jag hade 2o% rabatt), Lindex- Har kollat på liknande innan, men jag har aldrig slått till på ett par tills idag. Såg ett par liknande i Stockholm på H&M som var slut i min storlek, men dessa funkar minst lika bra! 


          

Av Linda - 29 november 2012 21:34

Det har vart riktigt skönt med en ledig dag idag! Har fått sovmorgon samt slappa vid datorn och jag har skrivit inlägg som jag ligger efter med. När jag drog upp persiennerna såg jag att det snöade ute, liiite hade lagt sig, men det är så himla lite så det kan blåsa bort. Kände inte för att gå ut alls idag när jag såg vädret.

Ringde ett viktigt samtal idag och jag märkte hur jag bara höjde rösten och blev med förbannad ju mer jag prata om saken. Ska bli jävligt intressant att se vad idioten har till sitt försvar!! Kommer bli uppringd på måndag igen så får jag se vad idioten säger. Blev lite rastlös efter samtalet då jag hade tröttnat att sitta vid datorn så jag skicka ett sms till A., för att fråga om vi kunde ta stan idag vilket vi gjorde. Fick vänta en liten stund innan vi skulle åka så jag passa på att göra mig i ordning lite. Spillde tandkräm på den blusen som jag hade tänkt ha på mig, störande! Tog bussen dit i detta busväder. Träffa då H., som körde bussen vilket var lite roligt. Bad honom hälsa hem till E.,

När jag hade hoppat av bussen gick A., och jag till Wokstugan där vi skulle äta. Hade lite svårt att bestämma mig vad jag skulle äta, men det blev Kycklingspett. Det var helt okej! Kul att testa nånting annat också för omväxlings skull. När vi hade käkat klart gick vi till Hemtex där A., skulle köpa ett duntäcke, och jag börja kolla lite jag med så jag slog till på nåt där. Vi var inne på Lindex också där jag hitta nåt som man kan mysa runt i hemma nu i vinter. Blev en sväng inne på Elgiganten också, men där hitta jag inte det jag skulle ha samt Hälsokosten. Åkte med till PA:s sen och handla, men jag köpte bara Baugette och Kesella. Handla ju massor igår, men jag vet att det var saker som inte fanns igår som jag kunde köpt idag fast det kom jag ju inte ihåg förstås! En bra eftermiddag helt enkelt.

Resten av kvällen har jag bara njutit av att bara vara ledig. Hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong


Kolla på Skavlan som gick i repris idag på teven. Som om jag INTE har sett fredagens avsnitt innan, hahaha. Visst faaaaaan har jag det!! Shit, det har redan gått EN vecka sen den där magiska kvällen och världens bästa spelning med Swedish House Mafia på Friends Arena i Stockholm. Jag minns kvällen som om den vore igår   Det var ju det bästa som jag har vart på ALLA kategorier!! Det är inte mycket som kan slå detta alltså. En oförglömlig kväll, men minnena och filmerna består. Jag tror att killarna kommer återförenas snart ändå! Swedish House Mafia   


Dagens middag på Wokstugan.  

 

Stadens Julgran.

 

Av Linda - 29 november 2012 19:34

   

Har vart på stan och käkat idag samt shoppat lite så detta blev dagens!


* Everest-jacka, Stadium- Min favorit!

* Halsduk, Tatch.

* Stövlar, Deichmann, NYA- ÄLSKAR dem!! Så varma och sköna!

* Blus, H&M.

* Kjol, Ginatricot, NY- Tycker om denna jättemycket!

* Strumpbyxor, Åhléns, NYA- Bra att ha vanliga som dessa.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

* Swedish House Mafia-armband.

Av Linda - 27 november 2012 23:34

Jag är fan helt slut efter denna kvällen, men det blir så när man jobbar med nån som är ovan. Man får ta på sig desto mer samt att allting tar så mycket längre tid. Så jag känner att jag är verkligen helt slut i kroppen och i hövvet nu också för den delen. Det har ju gått bra, men jag känner mig verkligen sliten nu alltså.

Så fort jag stängde av datorn igår, och ställt tillbaka den i skrivbordet så somna jag när jag la mig ner i sängen. Shit, jag var helt jävla galet trött igår!! Det är jag idag med i och för sig, haha, men inte på samma sätt. Har sovit som en stock hela jävla natten. Inte har jag gått upp på toa heller, men jag vakna nån gång runt tio för att se vad klockan var, men jag somna om lika fort igen. Sov BRA länge idag, men det behövdes om man säger så.

En händelselös dag förutom att jag jobbar då. Ska jobba några få timmar imorgon på kvällen så jag hinner skriva och packa upp min shopping från Stockholm då förhoppningsvis. Måste göra det i alla fall! Innan jag glömmer allt, haha.

Dags att sova. Natti och tjing tjong

Av Linda - 26 november 2012 22:34

SHIT, jag är ta mig fan helt jävla slut nu!! Dels från helgen när jag var i Stockholm, nattens dåliga sömn samt dessa 12,5 timmar som jag har jobbat idag!! Kände imorse när telefonen ringde att jag orkar verkligen inte. Det är inte ofta som man känner så, men ibland har man nästan rätt till det. Och, idag var just en sån dag. Telfonen ringde efter halv sju nån gång. Jahapp, så det var bara att gå upp, ta på sig, borsta tänderna och cykla iväg.

Jag har inte vart riktigt på hugget idag då jag vart helt slut. Hade verkligen behövt sova idag. Sen körde det ihop sig ikväll också så jag fick jobba kvällen med fast på en annan avdelning. Skulle egentligen slutat tio, men jag gick dit och dem fick ringa till A-M., och fråga om jag kunde få sluta nio idag istället efter denna dagen. När man ändå ställt upp kan dem göra det också, tänkte jag. Hade en timmes rast mellan tre och fyra innan det var dags att dra och jobba igen. Höll verkligen på att somna på soffan lagom tills att jag skulle gå över till det andra huset.

Nu däremot är jag helt jävla slut!! Det ska bli riktigt skönt att sova nu känner jag. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


Här är mina påsar som jag kom hem med samt en överblick över min shopping.

   

Av Linda - 25 november 2012 21:34

Det var riktigt skönt att sova i sin egna säng inatt, och som jag har sovit då!! Det blev nästan tolv timmars sömn, men då har jag sovit cirka tolv timmar på tre dygn också, rätt så jävla dåligt med för den delen.

Det har inte blivit många knop idag då jag har njutit av att bara få vara denna dagen. Kan säga att jag behövde det också. Kände av träningsvärken i benen idag, men inte så farligt som jag har känt igår och i fredags. Har kollat på filmer på Youtube från konserterna idag bara typ. Cykla dock ner i det jävla snövädret/slasket innan åtta. Köpte Aftonbladet, Expressen, Gott & Blandat-påse och Tuggummi bara. Det var inte mycket folk ute, men jag såg en del bilar som körde. Det var dagens bedrift det där alltså. Skön slapp söndag har det vart, men det är så det ska vara också! Dessa är sköna emellanåt i alla fall inte varje helg. 


Yeah yeah, ska lägga mig nu i sängen och se lite fler videos från dessa tre GRYMMA konserterna med mina älskade GUDAR i Swedish House Mafia. Det är först idag som jag verkligen fattar vad jag har vart med om, och det är då tårarna kommer - av glädje att jag fick vara med om detta!! Jag får skriva om konserten imorgon då jag inte orkat tänka idag riktigt samt att det är så jävla mycket att smälta. MEN det är det BÄSTA jag har vart med om!!

I   Swedish House Mafia


    

Av Linda - 25 november 2012 19:34

Jag hittade denna videon idag på Youtbue från Swedish House Mafias spelning på Friends Arena i torsdags när jag var där   

Till dig som spela in denna videon vill jag bara säga: ETT STORT TACK! Du fick mig att återuppleva den grymmaste kvällen på så jävla länge som jag kan minnas. Tack till dig!

STORT TACK TILL ER SWEDISH HOUSE MAFIA FÖR DEN BÄSTA KVÄLLEN   

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards