Alla inlägg den 6 december 2008

Av Linda - 6 december 2008 23:18

Nu sitter jag och kollar på Britney: For the record - hennes dokumentär går ju nu på TV4. Jag missade de tio första minutrarna bara.

I den här dokumentären är hon öppenhjärtlig. Nu får man som tittare, läsare och fan höra HENNES HISTORIA!

Hon har ju verkligen inget lätt liv får jag säga. Man får se alla papparazzis som följer efter henne, och en kille han var fan helt jävla galen. Vem vill ha flera hundra fotografer efter en hela tiden? De som har det som yrke vill inte ha ett liv där de själva blir jagade, men varför gör de detta då? PENGAR! Det är så äckligt jävla mycket pengar på spel som de kan få för några bilder.
Men jävla penga-kåta-idioter säger jag då! Dessa fotografer förstör för så många kändisar. Visst, jag läser mina modetidningar och där är papparazzi-bilder på Britney Spears, men jag stödjer absolut INTE fotograferna.


Tillbaks till Britney.. Den här dokumentären är väldigt intressant eftersom hon är så öppenhjärlig som hon är och vi får veta sanningen om varför hon rakade av sig håret bland annat.

Hon var och shoppade i en butik i New York, hon kollade på en topp, hon sa att den var för dyr! Kul att höra även om hon har väldigt mycket pengar så köper hon inte vad som helst.


Hon fick följande fråga: När kände du dig fri senast?

- "När jag fick köra min egna bil.."


Jag tycker att det är synd bara att TV4 visar den här dokumentären på en väldigt knäpp tid. De hade kunnat visa den en annan dag istället och en bättre tid.

Vad tyckte Du om dokumentären? Var den bra eller anus?


Av Linda - 6 december 2008 17:38

Nu är jag rätt hungrig, och då är det så bra att ha massa Tacos kvar från igår :) Så nu ska jag bara värma köttfärsen och Tortilla brödet, och ställa fram maten på bordet sen är det bara att sätta igång att äta :)

Dessa dagar är helt underbara att slippa laga mat till sig själv när man inte orkar. Det är inte roligt alla gånger att laga till en person.


Senare ska jag se på film på datorn som jag har fixat :) Har dock en film som jag inte har sett ännu, och den har jag haft i över en månad nu får nog bli den idag och den andra imorgon :)

Ni får ha en trevlig lördag folks!

Ciao

Av Linda - 6 december 2008 17:00

Efter att ha läsa ut Glaze nummer 12 2oo8, läste jag en artikel om Suri. Ni vet Tom Cruise och Katie Holmes dotter. Det man läser får man ta lite med en nypa salt. Allt behöver inte vara sant, även om det kommer ifrån en "säker källa". Är det dock sant måste jag säga att lite sorgligt är det ju i så fall. Jag menar, hon är väldigt söt Suri en liten söt två-åring. Följande kunde jag läsa om henne.


Artikeln är skriven av Johanna Söderlind.


På ytan ser allt perfekt ut. Söt som socker, leksaker i drivor, en gigantisk garderob som är värd hör och häpna- två miljoner kronor, pappas och mammas konstanta uppmärksamhet och ett aldrig sinande bankkonto. Men skalar man av några lager så ser man något helt annat. Lilla Suri, 2½ år, är ett av Hollywoods ensammaste barn.


Katie Holmes och Tom Cruise pendlar tillsammans med sin lilla dotter mellan två hem, i New York och Los Angeles. Hem som är fyllda med barnflickor och hembiträden, och dockor. Suri har, enligt tidningen Star över 2oo dockor. Dockor som hon ser som sina vänner och viskar sina hemligheter till. 

 

Dock saknar den lilla flickan helt riktiga vänner. På grund av pappa Toms konstanta misstänksamhet gentemot människor i allmänhet, och andras barn i synnerhet, låter han inte sin dotter ha några kompisar.

- Hon lever helt isolerad, som i en bubbla. Jag har aldrig sett henne leka med några andra barn, berättar en källa.

- Det är så sorgligt! Man kan verkligen se hur Suri längtar efter att få umgås med jämnåriga, forsätter källan.

De gånger hon de facto fått leka med andra har det inte gått så bra.

-  Hon vet inte hur man gör när man delar med sig och leker med andra. Hon har ju aldrig fått öva och hennes föräldrar ger henne inga gränser vilket gjort henne väldigt bortskämd och girig, säger en fd anställd till familjen.


Tom och Katie som är aktivt troende scientolger uppfostrar sin dotter enligt trons alla regler vilket bland annat innebär att man aldrig ska säga Nej till sitt barn. När Suri var nyfödd sägs Katie ha fått stränga order om att inte tala med sin dotter den första tiden. 

Att talet utvecklas fortare ju mer man talar med sitt barn samt att man låter sitt barn interagera med andra barn vet alla föräldrar. Alla utom Tomkat verkar det som. För trots att Suri är över två år så kan hon knappt prata. Men när man nästan bara övar sitt tal med en giraff och en babydocka så är det kanske inte så konstigt att man ligger lite efter? Dessa två följeslagare följer med Suri vart hon än går.

 

Ett annat tecken på att Suri ligger lite efter i utvecklingen är det faktum att hon fortfarande använder nappflaska och snuttefilt. Förutom dockan och giraffen är filten och flaskan ständigt närvarande. De har kommit att bli två multifunktionella ting då Suri ofta använder dem för att gömma sig för papparazzis. 


Som ett substitut till vänner och ett vanligt liv utan ständiga kamerablixtar i ansiktet så skämmer mamma och pappa bort sin lilla flicka så mycket det bara går. Suri går bara klädd i exklusiva märkeskläder. Frågan är bara om Hollywoods sötaste och ensammaste lilla flicka inte skulle föredra riktiga vänner framför 2oo dockor att leka och dela sina hemligheter med?...


Av Linda - 6 december 2008 12:35


Dagens julklapp är en skitsnygg klänning.

Jag är väldigt svag för klänningar, och denna är så himla fin.

Extra plus för att den finns i min storlek, men även i de andra storlekarna också.


* Sweetheart Dress, 449 kronor finns hos www.stylebystars.com

Av Linda - 6 december 2008 12:14

JAG ÄR SÅ SEG! Jag är seg i kroppen och i planeten. Inte blir det bättre av att man vaknar, vecklar persiennen i sovrummet och vad ser man: Tjocka, Tjocka, Tjocka!! Jag behöver komma ut och få lite luft i mig tror jag, så jag kan piggna till lite granna. Måste ändå ner till Stationen och köpa biljetten hem från Göteborg.

Satt nyss och kollade på Gilmore Girls på Kanal5. Jag gillar den serien när Dean är med. Jess har jag aldrig gillat  - USCH - han är så knäpp.

Nu sitter jag och kollar på Robins-reprisen från igår. HAHA, Kitty Jutbring är en av gästerna. Henne såg jag för cirka sex år sedan på Göteborgskalaset. Det var då hon hade blivit känd med Big Brother. Hennes brorsa däremot gick på samma skola som mig den där J,.

Nu ska jag leta upp en julklapp och sen ska jag ut och köpa min tågbiljett. Ni får ha en trevlig lördag så länge!
Ciao folks.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards