Alla inlägg under mars 2013

Av Linda - 31 mars 2013 23:34

 


Så här ser den ut; färdigmonterad - min nya Tv-bänk!

Jag är så jävla nljd med den kan jag lova!!

Som jag slet att montera ihop den då. Det gjorde jag dessutom själv! När det var en sak som inte stämde fick jag ta hjälp av grannen som fick hjälpa mig samt tippa bänken så den satt ihop med skivan - annars har jag fixat allt själv.

Är jävligt nöjd med resultatet! Nu är det bara lite saker som jag vill ha på bänken samt en ny Teve.

Fondväggen ser man i bekgrunden också som jag är riktigt, riktigt nöjd med!

Av Linda - 31 mars 2013 22:54

                     


Jag kom ju på att jag har glömt att visa hur det såg ut i min lägenhet INNAN tapetseringen som drog igång för tre veckor sedan imorgon..

Har totalt glömt av detta, men återigen är det bättre sent än aldrig!

Jag är jävligt nöjd med resultatet hr jag har det nu, men dem bilderna får vänta liiite till då jag måste ta bort det sista samt fixa en sak innan jag kan ställa tillbaka allt i mina Skåp som jag behöll efter Bokhyllan.

Så här såg det ut i alla fall.

Av Linda - 31 mars 2013 22:34

Detta var andra söndagen i rad som jag har vart ledig vilket var väldigt skönt! Man behöver dagar som man får ta igen sig, och det fick jag verkligen göra idag med tanke på att man kom i säng så jävla sent natten till igår. Var i alla fall uppe och drog upp persiennerna samt gick på toa innan jag la mig igen där jag somna om. Tänkte hela tiden; klockan är inte så mycket egentligen, haha! Man är ju ändå van vid vintertid nu. Brukar vända efter några dagar förstås det där tänket.

Kan inte påstå att det har blivit så mycket gjort idag över huvud taget, rätt så skönt också. Bara få njuta av att vara ledig. Cykla dock iväg till PA:s innan sex där jag handla Alvedon, en Blomma, Hushållspapper (bar pris - nu har jag massor!), Magnum samt Trälim. Träffade J. där också som jag pratade lite med. Det blir inte av att man ser varandra så ofta som vi sa. Det var mer förr.. Så är det med hela det tjejgänget. Jävligt tråkigt också att man aldrig ses så längre!!

Hur som helst var det skönt när jag cyklade till PA:s, men desto kyligare och lite blåst när jag skulle hem. Annars har det inte hänt nåt särskilt idag. Kollade dock i Ellos-katalogen där jag såg några saker som jag ska beställa imorgon tänkte jag.

Hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong


På PA:s handla jag Hushållspapper, Magnum, Blomma, Alvedon och Trälim.

 

Av Linda - 31 mars 2013 20:34

 

Bättre sent än aldrig önskar jag Er en Glad Påsk!

Hoppas att Ni haft en bra helg, och att Ni har njutit av att vara lediga.

Hoppas att maten smakade gott samt godiset.

Av Linda - 30 mars 2013 23:34

Igår var A. hemma hos mig på en Pizza samt spelkväll. Det blev en massa tjöt om ditten och datten också förstås. Både allvar och en del skratt! Vi satt även och kollade på Let´s Dance, men vi missade en fyrtio minuter kanske av programmet. Det var jättetrevligt som båda tyckte att detta ska vi göra om snart igen. Kvällen blev jävligt lång då klockan gick och gick som bara den. När klockan var tio i två kände A. att det var dags att gå hem, men det kändes inte som att hon var så mycket faktiskt. Jag följde henne bort till Gunghästen där det inte var så långt kvar hem för henne, och jag trampade iväg på cykeln hemåt. Klockan var efter halv tre när jag var hemma.. Helvete vad jag frös då när jag kom hem!! Den som säger att våren har kommit; KNAPPAST! Läs på lite om det där först! Det var en sån där rå/isande kyla inatt. Hua, då var det skönt att krypa ner i sängen när jag kom hem, men det tog ändå en bra jävla stund innan jag somnade i alla fall...


Tog mig en sovmorgon idag med tanke på den sena natten. Dock gick jag på toa i vettig tid samt drog upp persiennerna innan jag la mig igen för att fortsätta sova/vila. Runt två kände jag hur ont jag fick i magen helt plötsligt då var det den där jävla mensen som kom!! Har haft rätt ont hela dagen och kvällen idag. Jobbigt är sånt i alla fall.

Innan jobbet åt jag upp resten av Pizzan från igår, satt vid datorn och jag ställde mig med disken som jag hade. Hann sitta lite mer vid datorn samt kasta Pizzakartongerna i Återvinningsrummet innan det var dags att cykla iväg och jobba dessa timmar! Kvällen har gått fort och den blir alltid så intensiv när det är så få timmar - idag var inget undantag! Får tänka på att det blir några hundralappar extra i lön nästa månad. Dem pengarna är alltid extra välkomna!

Hoppas att alla haft en bra Påskafton, och att Ni har ätit god mat! Natti och tjing tjong

Av Linda - 28 mars 2013 23:54

Yeah, det blev lite jobb ikväll som jag inte hade räknat med. Det är extra yeah tack vare det fina OB:t som man får från och med ikväll. Några hundralappar extra i lön nästa månad är ju extra välkommet! Blev uppringd av Resursen runt halv elva idag nämligen så det var inget jag visste om sen innan. Det har vart jävligt fullt upp denna månaden med andra ord! Eller, alla tre månaderna rättare sagt. Ska i alla fall ha ett break nästa vecka då jag åker hem till Göteborg några dagar. Välbehövligt är det med andra ord sen så vill jag ju träffa min lilla älskling   

När jag hade vaknat idag sega jag i sängen lite innan jag gick upp, satte mobilen på laddning samtidigt som jag kollade upp vad jag skulle handla. Eftersom jag inte storhandlade igår fick jag göra det innan jobbet idag istället. Cyklade till PA:s tolv. Nu har dem kommit ännu längre i butiken, skitbra! Nu längtar man bara tills allt är klart så man kan få lite mer koll på vart man hittar allt. Riktigt mycket folk var det inne i butiken, men i kassorna fanns det knappt nåt folk alls då jag slapp ha nån kö framför mig. Det blev inte såå farligt idag utan summan hamnade på lite under 55o spänn! Hade en massa rabatter som gör sitt dels egna samt på annons.


När jag kom hem sen packade jag bara upp maten, och därefter cyklade jag ner till ICA där jag bara skulle ha Ciabattabröd samt Kycklingfilé i Charken. På deras parkering var det fullt med bilar, men inte så många i kassan eller i butiken. Rätt mycket vid Posten däremot. Det märktes att folk skulle handla inför Påsken. Det fick bli en sån där Rostad Kycklingfilé till middag idag som jag köpte på PA:s. Hade ingen matlåda färdig och dessutom hade jag inte hunnit fixa nån heller. Måste dock till PA:s imorgon ändå då jag måste ha Hushållspapper!! Det är helt slut hemma nu, och sen fick jag inte plats med detta på cykeln idag. Haha, en gubbe fråga mig när jag hade lastat på mina påsar på cykeln; - Kan du cykla så där? - Jajamen, det har jag gjort flera gånger innan, sa jag till honom, haha. Det var inte dåligt tyckte han! Då ska han bara veta hur jävla envis jag är tänkte jag för mig själv.

Riktgt skönt var det med duchen när jag kom hem. Har även lagt in mina CD-skivor i en av lådorna i min nya Tv-bänk. Passade på att kasta gamla Parfymer samt kartongerna till dem som jag har sparat på. Fördelen med omtapetseringen; en del skit kastas! Har blivit av med några saker i alla fall.

Nä, dags att försöka sova kanske. Det värsta är att jag inte är ett jävla dugg trött för omväxlings skull.. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


Detta handla jag på PA:s Solo och VeckoRevyn och på ICA Ciabattabröden och Kycklingfiléerna.

 

Av Linda - 27 mars 2013 23:34

 

Lite nytt och lite varmt!


* Blus, Axel & Ebba, NY- Jag gillar verkligen denna blusen då den är så sval och skön!

* Lee-jeans, SOLO, NYA- Verkligen ett bra köp på rean!

* Strumpor, H&M, NYA.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Av Linda - 27 mars 2013 22:54

Igår ringde chefen innan jag skulla dra iväg till jobbet för att fråga om jag kunde jobba dag idag på samma avdelning där jag har vart denna veckan, men eftersom jag hade tänkt att gå till skolan idag frågade jag om man inte kunde göra ett byte så jag fick ta kvällen istället - det gick bra! Så nu har jag jobbat kvällen. Var på stan på min rast idag, men jag hittade inget speciellt. Är på jakt efter en jacka, men jag hittade ingen som jag ville ha. Eller jo, en, hittade jag på Vero Modag, en jag tycte att den var lite väl lång samt att priset var rätt högt för en Vårjacka. Annars gillade jag den jävligt mycket! Det har gått bra idag med. Lilla Selma (katt på jobbet) är ju bara för jävla busig nu för tiden. Hon är ju inte så kelig av sig, men idag hoppade hon upp i mitt knä och ville mysa lite. Då spann hon på bra mycket! Hon är ju bara för jävla söt. Blir alltid så glad när jag ser henne   


Lönen kom idag då ja, GÖTT KÖTT!! Har dock inte vart iväg och handlat idag som jag alltid gör när lönen kommer utan istället har jag vart i skolan på förmiddagen fram till kvart i ett ungefär. Skulle ner till skolan med A. idag, vi tog bussen strax innan nio och sen in på ICA för att köpa lite frukost; en Banan, Köttbullemacka och Pipsi. Det var väldigt gott att äta nåt så man fick energi i sig vilket underlättade jävligt mycket idag. I och för sig tog det en stund innan man väl kom igång med skrivandet. Dock tyckte jag att det gick fan så mycket lättare idag då jag hittade informationen lättare som jag skulle ha. Det var nog tack vare våran stadiga frukost också - i alla fall en ordentlig som gjorde att energin var hög.

Sen när vi väl var klara då jag ville hem innan jobbet stannade vi till på ICA igen där A. skulle träffa en kompis och där jag handla Glass, Kysklingfilé, Plaza Kvinna samt Smörgåstårta (2 bitar). Ena halvan av Smörgåstårtan åt jag innan jobbet som gjorde att jag var mätt resten av den här dagen, och den andra halvan tog jag när jag kom hem. Fick bli så idag helt enkelt! Har inte ätit så bra det senaste heller så det gör inte såå mycket.

Nä, dags att sova typ. Känner mig jättetrött nu efter den här långa dagen som har vart varm och skön! Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På ICA handla jag Plaza Kvinna, Smörgåstårta, Kycklingfilé och Glass.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards