Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 31 oktober 2008 11:08

Jag ser det snöar, jag ser det snöar

det var väl INTE roligt blaha.


Nää jag vill inte ha snö NU! Jag tror mest att det är snöblandat regn, men det lägger sig ändå på taken. Det ser så ruggit ut ute och sen är det mulet efter all snö. Jag ska ju snart iväg och handla lite granna, fy fan jobbigt kommer det att bli.

Sen ska jag tvätta golvet också, så blir det snyggt.


Blir ju tacokväll här ikväll med S., och sen ska vi se Sex and the City-filmen :)

Ha en bra dag ute i Sverige i snön!

Av Linda - 30 oktober 2008 22:22

Ikväll var jag på ljusparty  hos Linda :) Det var väldigt trevligt samtidigt som det var skönt att komma iväg lite och få skratta och ha roligt. Stämningen i Lindas lägenhet var mysig också med alla tända ljus och sen blev vi bjudna på god kvällsmat som Linda fixat, mysigt värre.


TYVÄRR var inte vädret lika mysigt. Det var som jag sa till J., imorse att det är snöväder på gång. Jo tjena, det kom. Snöblandat regn kom på eftermiddagen/kvällen och det fortsätter ännu. Det är svin kallt ute :(

Imorgon åker duntäcket fram helt klart.


Godnatt och sov så gott där ute i Sverige :)


Av Linda - 30 oktober 2008 14:37

Imorse åkte jag ner till Jönköping för att åka ut till A6 och IKEA. Jag satt med J., ner på tåget, det var trevligt :) Det var så roligt att träffa henne igen. Nu fick jag höra hur det är med folket i den gamla klassen.

Jag berättade om honom och jag började gråta, tårarna bara rann ner för mina kinder. Du hade så rätt i det du sa J. På bussen ut till A6 fick jag verkligen, verkligen kämpa mot att inte gråta. Jag gick in på IKEA, det tog bara tjugo minuter där inne, jag var inte på bra humör för att kolla där inne efter mitt lilla bryt vid Juneporten. Skulle köpa en gardinstång, jag köpte en, men den var självklart för liten. FAN också, det betyder att jag måste åka ner nästa vecka igen för att köpa den rätta storleken. Den jag skulle ha fanns ju inte där och det fanns ingen personal i närheten som jag kunde fråga. Jag får spara den till en annan gång, till ett annat fönster.

Gick in på Ginatricot också, men jag vände lika fort när jag fick se den långa kön, skulle åka hem med 12 tåget. Nä nu ska jag lägga mig och vila, sov jättedåligt inatt och jag måste ha kraft och ork ikväll när jag ska till Linda :)


Detta shoppade jag iadg:

* 2-pack bastoppar i svart/vit, 98 kronor, H&M- Perfekt att ha under min rutiga kjol/klänning.

* Grå/svart randig v-ringad topp, 149 kronor, H&M- Denna är skön och jag behöver lite tröjor som är varma!

* Sex and the City DVD, 199 kronor, Åhléns- ÄNTLIGEN fick jag min efterlängtade SATC-film! 


Av Linda - 29 oktober 2008 22:02

Ja, idag är det tio år sedan branden på Backaplan.

Jag kommer ihåg den dagen som om det vore igår. Mammas gamla kompis Jaana (som tyvärr är död nu) ringde hem till oss den där morgonen. Jag har för mig att det var en torsdags morgon, hon ringde jättetidigt och eftersom vi hade novemberlov i skolan låg jag och sov. K., svarade och han sa att Jaana ringde och hon ville absolut tala med mig, jag fattade ingenting nyvaken som jag var. Eftersom hon insisterade på att prata med mig gick jag upp och det var Då jag fick höra vad som hänt.

Jag fattade verkligen ingenting, jag blev så chockad. Jag hade inte ens hört talas om den festen, men jag blev lite orolig eftersom jag tänkte på att det kunde vara klasskamrater där. Hela dagen satt jag framför teven och kollade på nyheterna.

Jag såg min klass kamrat J., med en polis och han gick inlindad i en filt, var så skönt att se att han levde och att han kunde Gå.

Hela min klass blev chockad och det var det enda vi pratade om de första dagarna efter lovet. J fick vara på sjukhus och vi samlade ihop pengar för att kunna köpa en blomma som våra lärare åkte och lämnade till honom på Sahlgrenska. J., Ma., och Me., gick på T-skolan och det var de som var med i branden och alla tre klarade sig :)

Idag vet jag inte hur det är med J., det är nog ett och annat han har vart med om. Innan den hemska branden var han så himla glad. Han fick alltid mig och T., att skratta på våra NO-lektioner :)

Jag åkte ut till Backaplan med A., för att tända lite ljus och lämna ett brev. Jag tror ALDRIG att jag har sett en/ett så lång rad/led med blommor och ljus, den var säkert en kilometer med bara blommor och ljus. Denna syn var väldigt rörande.


Kan inte förstå att det är tio år som har gått, det känns som igår.

På den tiden var vi inte gamla vi gick i åttan och var fjorton år. Det var en väldigt stor händelse då. Samma med rättegångarna när de ansvariga ställdes inför rätta, för första gången hölls rättegångarna på Svenska Mässan.


Nu ska jag lägga mig, ska upp tidigt imorgon. Ska ner till Jönköping och Ikea :)

Av Linda - 29 oktober 2008 21:27

JAG HATAR ATT KÄNNA SÅ HÄR!

JAG HATAR ATT HA DE HÄR JÄVLA KÄNSLORNA!

JAG HATAR ATT DU GJORDE SOM DU GJORDE MOT MIG!

JAG HATAR ATT GRÅTA EFTER ALLT DU SAGT!

JAG HATAR ATT JAG LAGT NER SÅ MYCKET TID PÅ DIG, ALLA DESSA ÅR! ALL JÄVLA TID!

JAG HATAR ATT JAG SAKNAR DIG!

JAG HATAR ATT JAG VILL HA DIG TILLBAKA...


MEN JAG KAN INTE HATA DIG HELLER SAMTIDIGT, EFTERSOM JAG TYCKER SÅ JÄVLA MYCKET OM DIG!

Av Linda - 29 oktober 2008 16:32

När jag var klar med att ha dammsugit lägenheten cykla jag iväg till jobbet snabbt för att lämna in min tjänstgöringsrapport. Efter det hade jag sällskap till stan med en jobbarkompis. Var inne en snabbis på Apoteket för att köpa Ansiktsvatten, efter det gick jag in på Lindex. Hittade en topp där, den var inte dyr heller 99 kronor. Fick stå jättelänge i kön på Lindex så jag orkade inte gå in på Vero Moda som jag hade tänkt göra. Hon i kassan var skit seg, säkert ny.

Jag cyklade vidare ner till ICA och köpte VeckoRevyn och sen hem. Jag gick upp en sväng till E och pratade lite en annan E var där också, trevligt att se de igen :) Fick två klänningar också, tack så mycket E! Ska prova dem sen och min nyinköpta topp från Lindex. Provade aldrig toppen i affären tycker det är så segt, jag provar hellre hemma. Då får jag prova i lugn och ro. Jeans är det enda plagg i princip jag provar i butik.


Detta shoppade jag på Lindex idag:

* Topp med rosett, 99 kronor, Lindex- Tyckte att denna var fin och billig var den också!

 

  

Av Linda - 29 oktober 2008 11:57

Usch nu ska jag sätta igång och städa. Ska ta dammsugningen nu och på fredag kommer jag att ta resten. Ska även tvätta den dagen, det blir lite väl mycket på en dag att ta hand om. Kommer vara död i kroppen då speciellt om jag ska ha Tacos kväll här på fredag kväll.

Imorgon ska jag ner till Jönköping och IKEA :) Kommer bli skit kul att åka ner till IKEA jag kommer att hitta massor, garanterat. Men jag vet de viktigaste sakerna vad jag verkligen behöver. Ska bli ordning här nu. Ska se om jag kan få beställt de där gardinerna nu också, om hemsidan har fattat mitt riktiga postnummer och ort.


Ha en bra dag där ute :)

Av Linda - 28 oktober 2008 22:42

VIN DIESEL FY FAN han är ju så het, het, het, het, het, HET!!

TV6 visar en film med honom nu Chronicles of Riddick.

Älskar hans manliga röst, hans heta, sexiga muskulösa kropp.

Okej Sophie, jag vet att han är din, men jag måste få lite av honom också :D Så het är han, och den kroppen. SHIT MIN GUD I HIMELEN!

Vad tycker ni?

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards