Alla inlägg den 10 december 2008

Av Linda - 10 december 2008 22:36


Den här låten är en gammal klassiker :)

Tycker att den är så himla bra! Lyssnade på den förut och igår. Bra låt.

Nu ska jag sova är helt död idag. Seeeeega onsdag.

God natt och sov så gott folks!

Av Linda - 10 december 2008 22:08

När jag satt och läste igenom Glamours December nummer 2oo8, fastnade jag för en artikel med Justin Timberlake.

Artikeln är skriven av Vicki Woods.

Sexigast i världen just nu, enligt Glamour läsarna. Men också en man med modeambitioner. Här berättar superstjärnan Justin Timberlake om det unika samarbetet med svenske designen Johan Lindeberg.

Artist. Låtskrivare. Skivbolagsboss. Skådespelare. TV-programledare. Och nu också designer. Justin Timberlake har tillfälligt klivit av artistscenen och äntrat modescenen istället.

Från och med nu är Justin Timberlake officiellt designer, tillsammans med kompisen Trace Ayla har han startat sitt eget märke William Rask. Redan när de gick i skolan var de extremt klädintresserade – spraymålade sina Air Jordans, hade speciella uppvik på jeansen för att ”de skulle se snygga ut med loafers”.

- Det bästa som hände William Rask var när vi slog ihop oss med Johan och Marcella Lindeberg, säger Justin.

Justin var ett stort fan av svenske Johans tidigare märke J.Lindeberg (Johan lämnade företaget 2oo7) och kom på så sätt i kontakt med paret.

- Johan förstod direkt vad jag höll på med när jag började bära tredelade kostymer och sneakers. Jag sa: ”Vi borde börja jobba ihop”.

Paret Lindeberg ville försäkra sig om att Justin och Trace ville skapa ett starkt och stabilt märke och inget ”löjligt Justin Timberlake- kändismärke”. Justin och Trace lyckades övertyga de seriösa svenskarna under ett möte som varade i flera timmar. Justin är en smart affärsman som hänger med i sin samtid. Till skillnad från när han själv växte upp, då han kanske köpte en platta i månaden, har ungdomarna idag 5ooo låtar i sin ipod. Och de som vill slå som artister är sina egna marknadsförare på Myspace eller Facebook.

Den här trenden tycker Justin är superintressant och en av anledningarna till att han signade den holländska artisten Esmee Denters, som åkte ur holländska ”Idol” men som fortsatte att marknadsföra sig på nätet.

- Det här är min filosofi: Om jag tycker att någon är bra så vill jag att andra ska kunna ta del av det också. Jag vill ge andra den möjligheten som jag hade när jag slog igenom…

Av Linda - 10 december 2008 17:00

Jaaaa, verkligen WOW, ingen jävla skit tjocka har det vart här idag.

Istället har det kommit lite, lite snö. Det har inte kommit speciellt mycket, men det ligger lite på gräset och på marken.

Jag är bara skitglad över att den där tjockan inte existerar här idag. Nu ser man ju vägen när man ska ta sig fram någonstans.


Idag har jag haft ett litet ärende då jag var tvungen att fixa en grej. Som tur var var det ingen kö när jag kom dit utan kunde gå in direkt. Efter mitt lilla ärende var jag ute och cyklade en sväng, gick in på Supermarket där jag träffade båda J,. och jag pratade lite med dem. Skulle köpa mig mjölk och VeckoRevyn. Efter att ha handlat cyklade jag hem igen. Satt och läste i Glamour när jag kom hem, och nu sitter jag här framför datorn samtidigt som Laguna Beach är på på teven.


Nu ska jag dock börja laga mat är väldigt hungrig nu måste jag säga. Idag får det bli Ris, Kyckling Buffalo wings, Currysås och Sallad till.

Ni får ha en fortsatt bra onsdag folks! Ciao


Av Linda - 10 december 2008 12:10


Dagens julklapp är en doft.

Just den här har jag inte testat, men jag har testat den andra, och den var jag nöjd med får jag säga.

Jag vet att den här finns i en julförpackning, men jag hittar inget pris på nätet på den.


* Parfym Lacoste Dream of Pink, 485 kronor finns hos Åhléns och Kick´s.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards