Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 31 augusti 2012 23:34

Så då var ännu en jobbdag avslutad, men idag har jag vart bra trött emellanåt. Dessutom är det ju den sista Augusti idag!! Helt stört att vi inleder en höstmånad imorgon. Vart tar tiden vägen egentligen? Den bara rusar fram utav bara helvete!! Lämna in min tjänstgörringsrapport idag och det blev samma timantal som förra månaden, men några mer OB-timmar på helgen. Så nästa månad hoppas jag att jag får rätt lön DIREKT!

Det blev förlängt med en timme idag när jag jobba då jag egentligen skulle slutat nio, men det blev inte så till slut då M., och jag gjorde ett litet byte. En timme mer eller mindre spelar ingen roll för mig speciellt inte på kvällen när man redan är på plats. Det har inte vart några problem idag förutom att jag har gäspat en del på eftermiddagen annars lugnt! Vi har käkat Smörgåstårta idag med ju =) Fy fan, det blev en del tårta. Den mätta mig i flera timmar då jag inte ätit sen kvart över sex. Gott var det i alla fall!

Innan jobbet hann jag inte göra så mycket mer än att sitta vid datorn innan jag cykla iväg. Nu ikväll när jag skulle hem var det ju helt vindstilla ute och jätteskönt. Stått ute och snackat med grannen en bra jävla stund. Det var skönt att få luft när man har vart inne hela dagen faktiskt.

Var iväg på Willys lite snabbt på min rast med ja, men självklart var jag där när allt folk var där. Där handla jag Ciabatta bröd, Glödlampor, Gott & Blandat, Grillkrydda och Gurka. Träffade S., där som jag inte sett på hur länge som helst!! Vi snacka först i kön och sen i några minuter på parkeringen. Jättekul var det att se henne i alla fall =) Tyvärr hade hon ingen bebis med sig idag..

Nä, hoppas att Ni haft en bra dag. Ska fortsätta kolla lite på datorn innan jag ska sova. Natti och tjing tjong


På Willys handla jag Gott & Bladnat, Glödlampor, Grillkrydda, Gurka och Ciabatta bröd.

 

Av Linda - 30 augusti 2012 22:04

Usch, jag vet inte om jag är på väg att bli sjuk då jag hostar titt som tätt, och jag är allmänt seg i kropp och i hövvet. Behöver ju inte betyda nåt, men jag tycker ändå att hostan har blivit liiiite värre..

Sovit jättebra inatt även om jag var uppe vid sju på toa så somna jag om sen några timmar. H., från jobbet ringde runt elva nån gång för att fråga om jag kunde jobba, men det ska jag sa jag på en annan avdelning. Gick upp då när vi hade lagt på. Fixa Spaghetti direkt så det var gjort samtidigt som jag yog hand om den lilla disken. Hann käka några skivor av Rustik Baugette medans jag kika på datorn innan jag cykla iväg.

Där jag var idag har jag inte vart sen i maj det vill säga, tre månader sedan.. Riktigt längesen med andra ord. Vi fick ett oväntat besök idag av nån som jag inte sett sen i maj heller. Emellanåt kändes det drygt idag när man kollade på klockan, men sen gick det jävligt fort efter att jag hade haft min rast vid fem.

När jag kom hem såg jag att jag hade fått ett brev från chefen, och där i visste jag vad jag skulle hitta! Fick även min Lönespec på lönen som blev utbetalad utöver i tisdags. Kul när man får lite annan post än räkningar och reklam.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


Dagens post från chefen! Alltid lika uppskattat faktiskt =)

    

Av Linda - 29 augusti 2012 22:34

 

Skylten hamna inne på toaletten.

 

Tavlan hängde jag i hallen då den passar bäst ihop med tapeterna där.

   Mitt älskade lilla fat! LOVELY


Idag fick jag ÄNTLIGEN tummen ur och tog fram min inredning som jag köpte för ganska exakt en månad sedan när jag var hemma i Göteborg.

Har fått fundera ut lite vart jag skulle ha vissa av sakerna, och det var inte helt lätt. Fick ta bort några andra tavlor helt och hållet. Men jag tycker mer om detta än dem jag hade innan på samma ställe.

Jag blev jättenöjd med mitt lilla fat som jag köpte där jag satte den lilla krukan på med en mini Orkidée i samt ett högt blockljus. Detta köpet tycker jag verkligen om!!

Av Linda - 29 augusti 2012 21:34

Imorse vakna jag med en jävla klump i halsen. NEJ, ingen förkylning tänkte jag bara, men det gick ju över sen när jag hade druckit lite plus ätit mina två Nektariner. Det är ingen höjdare att vakna med en klump i halsen..

Det var dags för Medicin idag mellan tio och tolv i skolan. Vi kollade på nästan en timmes lång film som handlade om Celler och Cellens uppbyggnad. I och med att jag har läst Naturkunskap B på Studium i Göteborg var detta lite av en repetion för mig, men det var bara bra det då man har glömt en del sen dess. När lektionen var slut gick C., E., och jag ner till Caféet där vi åt lite och satt och prata om dessa kurserna som vi läser. Vi skiljdes åt vid en kvart över ett. Strax innan ett gick vi ut - FAN vad underbar det var ute då!! Stod verkligen och njöt i solen.


Var hemma innan halv två, men jag var bara hemma en liten stund innan jag cykla iväg till PA:s där jag skulle storhandla. Köpte inte så mycket idag i alla fall inte till frysen där det redan finns en jävla massa mat. Hitta dock en liten Orkidée som jag tänkte ha på mitt fat som jag köpte i Göteborg för en månad sedan, och resultatet blev jättebra! Summan landa på lite mer än 55o kronor. Även om det inte blev många varor så är inte mat billigt idag!!

När jag kom hem vid tre packa jag upp all mat, flytta ut balkongmöblerna på balkongen och sen börja jag flytta runt på några tavlor, hamra för fullt så det värkte i armen på mig och till sist tog jag fram inredningen som jag då köpte när jag var hemma för en månad sedan. Har inte orkat/hunnit ta fram det innan. Eller, orkat leta ställen var jag skulle ha sakerna, rättare sagt. Blev jävligt nöjd med resultatet.

Nu väntar jag bara på mina gardiner som ska komma. Dem jag hade beställt från första början var slut, men nu fick jag mail igår om att dem finns i en annan färg i texten. Ah, det får gå då jag verkligen tycker om dem!! Sen så är dem ju så jävla fina med. Det börjar ta sig så småningom här hemma   


Eftersom det har vart varmt idag fast rätt molnigt med solglimtar då och då så har jag suttit ute på balkongen en del och bara njutit av värmen. Imorgon skulle det komma regn och åska.. Det är bara skönt i och för sig om det åskar lite så det kan rensa ut luften. Dock behöver det inte åska när jag ska iväg till jobbet =)

Annars en slapp kväll. Fixa Kotlett, Färskpotatis, Bearnaisesås och Sallad till middag idag. Färskpotatisen var verkligen inte dum att käka! Sååå jävla gött är det.

Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På PA:s köpte jag förutom mat; Cosmopolitan och Solo.

 

Orkidén och Blockjuset köpte jag också!

    

Av Linda - 29 augusti 2012 19:34

 

Idag har vi haft varmt väder, men med en del molnighet. Hade byxor på mig ändå, men det har gått bra då det var lagom.


* Linne, Vero Moda, NYTT- Gillar detta linnet då det är väldigt svalt.

* Byxor, Ginatricot- Underbara byxor!

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Av Linda - 28 augusti 2012 21:34

Igår var jag verkligen helt slut som helst när jag la mig. Det tog mig inte ens tio minuter så sten sov jag. Det tog på krafterna att ha spenderat dagen i Lidköping igår, haha. Har sovit dåligt några nätter nu så det är mest därför jag var helt slut. Har känt av träningsvärk i benen idag precis som jag kände igårkväll när jag kom hem.

Tog mig en välförtjänt sovmorgon idag då jag inte började förräns ett idag. Hur jävla skönt som helst var det att få sova länge. Satt lite vid datorn samtidigt som jag drack ett glas Äpplejuice innan jag drog iväg till skolan. Vi hade Introduktion i Hälsopedagogik idag. Så nu kommer jag köra tre kurser samtidigt i en månad framåt i alla fall. Medicin1, Etik och människans livsvillkor och Hälsopedagogiken som sagt. Dem två senare kurserna har jag en månad på mig att bli klar med, helst. Medicin har vi tills oktober i alla fall, men den kursen är ju lite större, och mer info att ta in. Det gick bra i alla fall då detta var det enda tillfället som vi ses, och resten får vi jobba med hemma. Har fått ett häfte med alla uppgifterna i. Kommer bli klar med dem två kurserna så fort som möjligt så har man mer fokus på Medicinen sen.

När vi satt i skolan mellan ett och tre börja det regna. Det hängde i luften när jag cykla dit kände jag, så där har det hållt på hela jävla dagen sen; regn, regn, regn.

När jag hade slutat tog jag sällskap med C., och E., till St: Sigfrid där jag svängde av mot Biblioteket, och sen gjorde jag ett ärende när jag var klar där. Det var verkligen skönt att komma in i värmen efter att ha cyklat i pissvädret. När jag kom hem plocka jag ipp shoppingen från igår sen satte jag mig i soffan en bra stund. Runt kvart i åtta cykla jag ner till ICA där jag köpte Bearnaisesås och Mjölk plus att jag tog ut pengar inför imorgon. Skönt med dusch nu ikväll med efter att ha cyklat ute i regn idag, blir alltid lite frusen efteråt.

Såg ni Hollywoodfruar idag? Den där jävla Gunilla är pain in the ass!!! Alltid lika kul att se på, tycker jag.

Nä, dags att sova. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong

Av Linda - 27 augusti 2012 23:36

Idag har jag haft en heldag i Lidköping tillsammans med A., och N., Vi var ute efter att shoppa förstås. Men innan vi kom dit var vi i Skara en bra stund, och där kolla vi runt lite på stan. Såg en affär där som jag hitta massa fina saker i, och där gjorde jag några fynd.

När vi väl kom till Lidköping gick vi runt på stan och kika. Vi var inne i alla möjliga olika affärer på stan, men vi var som längst inne på H&M. Jag hitta inget jättespeciellt idag förutom en väldigt bra grej som jag behöver nu till skolan. Hade velat kolla i mer inredningsbutiker i Lidköping, men jag hade så jävla svårt att hitta några på stan förutom Hemtex (som finns överallt typ). Lite tråkigt, tyckte jag. Är i alla fall nöjd med mina små köp idag!


Detta shoppade jag idag:

* Turkos Mapp, 25 kronor, Gallerix- Tyckte att denna var fräck, och dessutom behöver jag en till skolan. Hade ändå tänkt köpa det nu i veckan.

* Nivea Duschkräm, 19,5o kronor och Vita String, 59,5o kronor, båda från H&M- Duschkrämer går ju alltid åt och den luktade gott, tyckte jag. Trosor är aldrig fel och dessa är stilrena!

* Vitt Linne, 99 kronor, H&M- Såg detta redan i Karlstad, men jag köpte det inte då. Gillar mönstret på linnet!

* Lila Servetter, 1o kronor, Vit Nyckelring, 15 kronor och Pastaburk, 89 kronor, allt från Magasin1- Det var detta jag hitta i Skara. Servetterna var billiga och dem är bra att ha hemma, nyckelringen fastnade jag för plus att den var billig. Fastnade verkligen för Pastaburken faktisk, och den är nog dagens bästa köp!

* I love.. Raspberry Badskum, 55 kronor (Ordinarie pris 69 kronor, men jag hade 2o% rabatt), Åhléns- Denna luktar gudomligt! Vet att deras produkter är väldigt populära med så jag slog till på denna. Alltid bra med lite rabatter! 


         

Av Linda - 27 augusti 2012 21:34

   

Har haft en underbar i Lidköping, och vädret har vart på topp, men kallt har det vart!


* Jenasjacka, Vero Moda LOVE it!

* Blus, H&M, NY- LOVE it!! Jätteskön dessutom!

* Byxor, Vila, NYA- Älskar dessa också!

* Esprit-ballerinaskor, Johanssons Skor.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn. 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards