Alla inlägg den 16 december 2008

Av Linda - 16 december 2008 22:00

Just nu tittar jag på Bodyguard som går på Kanla5. Den är bra den filmen har jag för mig, har sett den för läääänge sedan. Whitney Houston är ju med och Kevin Costner :) Han är snygg i den här filmen!


Efter filmen ska jag sova, hoppas att Ni haft en bra tisdag folks! God natt på Er och sov så gott! Ciao folks!


Av Linda - 16 december 2008 21:25

När jag satt och läste SOLOs December nummer 2oo8, fastnade jag för denna artikeln eftersom de skrev mycket intressanta saker. Dels om de serier som jag själv kollar på teven och lite annat. Jag tänkte skriva ner lite vad som stod i den här artikeln.


De är vackra, smarta framgångsrika och sexiga. Och medelålders. Mogna kvinnor i Hollywood har under de senaste åren kammat hem åtråvärda roller och blivit trendsättare för en betydeligt yngre skara beundrare. SOLO undersöker fenomenet.

Artikeln är skriven av Katarina Wendelin.


Under en väldigt lång tid var det omöjligt för kvinnor över 35 år att få in en fot i Hollywood, om det inte handlade om att spela mamma, mormor eller alkistant såklart. Så fort den första rynkan visade minsta tecken på att uppenbara sig slutade nämligen manusen att komma med posten och telefonen var oroväckande tyst, dag efter dag. Nu har något hänt. Plötsligt är våra idoler renpolerade fyrtioplussare med barn och hemmakvällar på schemat. 


Vad de äldres karriärrevansch beror på har flera orsaker. En av dem är naturligtvis skönhetsindustrins enorma kraft i Hollywood och i övriga USA. När botox tog sina första stora kliv framåt i början på seklet, parkerade en stor skara 35-åringar med avslocknade karriärer sina rumpor i doktorns stol för en eftermiddagsinjektion eller flera. Ingrepp av olika slag blir också mer och mer snygga och snabba och lämnar mindre ärr.


Då det på åttio-talet var otänkbart att en 38-årig kvunna skulle spela sexsymbol eller tonåring, är det idag helt naturligt tack vare de mirakelkurer som kan köpas för dyra pengar. Men givetvis handlar det inte bara om resultat av ingrepp. Attityderna har förändrats... 

För tio år sedan visades den första delen av Sex and the City i USA. De 3o-nånting kvinnorna med makt, pengar och sexuella behov spelades av 3o-nånting kvinnor istället för slätare än släta 25-åringar. En 42-årig Kim Catrall axlade rollen som Samantha, något ganska nytt i ungdomsfabrikens LA. Och kvinnor världen runt reagerade. De älskade, kände igen sig och blev som tokiga i serien som idag uppnått en kultstatus i västvärlden. Innan SATC hade visserligen teveserier och filmer med något äldre kvinnor gjorts, men fokus låg då alltid på familjeliv.


SATC var alltså banbrytande på fler sätt än bara det sexuellt frispråkiga. Och det var inte bara kvinnor i 3o-års åldern som älskade de fyra fabulösa - även tonåringar idoliserade Sarah Jessica Parkers stil och utseende. För medan barn sällan tittade på vuxenserier under sjuttio- och åttio- talet har media idag en större makt än någonsin över unga vuxna som desperat vill använda mammas stilettos redan som 12-åringar. Och det vi ser på teve är det som formar oss och gör oss köpbenägna... 


WOK

Av Linda - 16 december 2008 17:32


Det är sjukt gott med WOK-mat tycker jag :)

Det går snabbt att göra, det är lätt, smidigt, och framförallt; gott.

Håller på att laga Wok med Strimlat Kött och Nudlar till.

När jag bodde i Norge var det mina rumskompisar som lärde mig att laga den här maten, och jag gör det rätt ofta nu efter det :)

Ha en fortsatt bra tisdag folks! Ciao!

Av Linda - 16 december 2008 16:54

Förut när jag satt och läste igenom SOLOs December nummer 2oo8, hittade jag en liten rolig lista som handlar just om: Du vet att det är jul när.. När jag läste igenom den log jag lite eftersom en hel del är ju faktiskt sant! 


Så är den här igen, årets kärleksfullaste högtid. Men härligt byts snabbt till förfärligt, vilket vi tycks glömma varje gång... Här är 24 säkra jultecken.

Artikeln är skriven av Johanna Frölander.


1. De två Idol-finalisterna syns på varje löpsedel.

2. Du får en allergisk reaktion av allt granbarr.

3. Du har saltränder på dina nya skor.

4. Du har onaturligt god koll på vilket datum det är.

5. Jeansen spänner otäckt i midjan.

6. Du inser att det har gått ett helt år sedan du lovade dig själv att snart ta tag i träningen.

7. Tågbiljetterna är ännu dyrare än vanligt (och nästan omöjliga att få tag på).

8. Butikerna inte längre slår in dina presentköp utan hänvisar till gör det själv-stationen.

9. Du undrar var snön håller hus.

1o. Ditt konto är tomt.

11. Och ditt kreditkort är maxat.

12. Du missar dagsljuset om du blinkar en gång.

13. Du måste ha armbågsskydd för att ta dig fram i affärerna.

14. Radio är inte längre ett alternativ, så länge du inte har en svår fabläss för dängor som "All I want for Christmas" förstås.

15. Du äter gröt.

16. Dina dagdrömmar uteslutande handlar om turkosa vatten och vajande palmer.

17. Du är maximalt sugen på att shoppa - till dig själv.

18. Du sover i ditt flickrum.

19. Varenda doft innebär en nostalgitripp tillbaka till barndomen.

2o. Du intalar dig själv att möss-frisyr är helt okej.

21. Du väser "storlek 38" till pojkvännen så fort du hittar något snyggt på stan.

22. Ditt hår är elektriskt en väsentlig del av dagen.

23. Ena halvan av släkten inte pratar med den andra halvan längre.

24. Du lovar dig själv att fira nästa jul utomlands.


Av Linda - 16 december 2008 12:28


Dagens julklapp är en fin, fin ljusstake som skulle passa perfekt inne i mitt sovrum.


* Smida vägljusstake virvel, 149 kronor finns hos www.jotex.se  

Av Linda - 16 december 2008 12:12


Idag ska jag tvätta, tvätta - jag har en hel del kläder som måste tvättas innan jag åker till Göteborg. Men jag har ju rätt mycket ändå, hihi :) Så jag överlever, men jag tycker det är skönt att få det gjort. Vill inte komma hem, och se en jävla massa tvätt som man måsta ta tag i - DET vill nog ingen göra.

Tiden började klockan tolv, och jag har inte gått ner ännu men ska strax ner. Har fixat med lite annat innan. Jag har ju ändå tiden till fem så det är lugnt.


Fick trevlig post idag också :D Två julkort fick jag idag! Det ena korten var från bästa J,. i Danmark :) Tack så mycket för julkortet världens bästa J,.! Det andra kortet var från Linda :) Tack så mycket för julkortet Linda! Tycker att det är alltid lika trevlig när julkorten kommer. TACK SÅ HEMSKT MYCKET TILL ER BÅDA!


Ni får ha en fortsatt trevlig tisdag folks! Nu ska jag lägga in julklappen, och sen springa ner till tvättstugan och sedan ut en sväng på cykeln!

Jag ber om ursäkt för den dåliga kvalitéen på korten. Tror att mobil kameranbörjar ge sig lite nu! Jävla mobil kamera! Cioa folks!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards