Alla inlägg den 1 november 2008

Av Linda - 1 november 2008 12:12

Jaaaa, idag vill jag till Laxå för att åka till mormors och min morbrors grav och lägga en stor krans där och tända ett ljus.  

När jag gick på högstadiet åkte jag upp till Laxå och lade en krans på deras grav, de ligger på samma ställe, mormors urna ligger vid min morbrors kista det är så morfar ska ha det sen också.

Ja i alla fall, när jag gick på T-skolan och vi hade novemberlov åkte jag upp till Laxå två år i rad, då lämnade jag alltid en krans på deras grav. Hade verkligen velat vara där uppe idag och lämna en krans till dem, men jag antar att mina morbröder gör det och morfar om han orkar.


Ååå jag saknar lilla Laxå; morbröderna, morfar, kusinerna och kompisarna som jag lärt känna där uppe :)

Mest av allt saknar jag min mormor A., och min morbror M.! Tretton jävla år har gått sen ni dog nu :( Saknar ER!

Av Linda - 1 november 2008 11:47

Fredagskvällen blev jättelyckad får jag säga :) Tacomiddag med S., lite Doobidoo, Idol och sen kollade vi på Sex and the City-filmen :) Det var kul att se den igen, men jag får säga att den var lite roligare på bion när allt folk satt och skrattade samtidigt. Stämningen är ju en helt annan än hemma i soffan när man sitter i en biosalong. Men okej, det finns scener som var lika roliga nu också. Kvällen var lite flum emellanåt också, men det är så det ska vara en fredag! Maten den var så god så god :) Riktigt hungriga var vi när vi satte igång att käka.


Nu är jag jätteseg i hövvet och i kroppen. Var igång hela dagen igår. Cykla ju iväg till PA:s och handlade lite efter att jag slängt i första maskinerna, sen tvättade jag golvet när jag hade kommit hem från handlingen. Efter det gick jag upp till E., en snabbis och tjöta lite. Då var klockan fem och jag fick ställa mig och diska mina bestick, hänga upp tvätt och fixa lite till. Så igår hade jag verkligen fullt upp, bytte till mitt duntäcke och nya sängkläder också, var skönt att sova under det inatt, lite varmt emellanåt dock.

Jag stendog när jag hade lagt mig runt ett inatt, var helt slut efter dagen och kvällen. Var skönt ute också, följde S., en bit hem.

Snart ska jag väl ut en sväng på cykeln i solen :) Men FAN vad kallt det är ute. Brrr får klä mig varmt. Idag blir det Tacos igen :) Blev ju en del över igår som jag ska äta upp idag, det är det som är så bra med Tacos - blir alltid över till dagen efter :)

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards