Alla inlägg den 13 november 2008

Av Linda - 13 november 2008 22:41

Denna affär älskar jag :) Det är SKIT SNÅLT att det i Sverige endast finns två butiker och självklart ligger de i Stockholm.

Medans det i Norge finns hur många som helst :) Jag upptäckte just denna affär i Oslo. Jag får hoppas att Accessorize kommer att öppna fler butiker i det här landet!

Kolla in hemsidan:


www.accessorize.com


  

  

  

  

  

Av Linda - 13 november 2008 21:18

      

 

    


Nu när jag har läst igenom Glamours November nummer 2oo8, hittade jag lite som jag hade velat ha. Jag väljer ut det jag tycker är fint eller något smink som jag vill ha i mina modetidningar.

Ibland kanske det inte finns speciellt mycket som föll mig i smaken, då tar jag ut något som var fint istället.


Detta hittade jag i Glamours November nummer 2oo8:

* Estée Lauder Perfectionist CP+ Wrinkle Lifting Serum, 725 kronor- Ett bra all-round serum, som både motverkar de första linjerna och bekämpar pigmentförändringar.

* Svartrutig Kappa, Lindex, (Förr 999) NU 499 kronor- Chanel-chic! Även den lite fulsnygg.

* Blommig Klänning, Indiska, 199 kronor- Den är lite fulsnygg tycker jag.

* Svart Spetsklänning, Indiska, 249 kronor.

Av Linda - 13 november 2008 20:48

När skulle den nya säsongen av The Hills börja?

Jag har för mig att det var här nu i måndags, men det var det inte. Vore tacksam för svar!

Av Linda - 13 november 2008 16:42

Jaa, idag ringde de och frågade om jag ville jobba i helgen :) Kommer att jobba lördag 12-2o och söndag 7-16.3o Söndagen kommer bli mest seg har gjort en sådan tur en gång innan och det är segt, men jag kommer få in en hel del timmar den dagen nio timmar och sen är det ju OB-tillägg som är så bra att få just på helgerna :) Pengarna kommer verkligen behövas när de kommer i december, man är ju så fattig efter Jul och Nyår. Måste säga att det är inte så ofta jag jobbar helger är mest vardagar så därför blev jag lite extra glad med alla timmar som ger extra cash :)


Jag undrar vart tog den blåa himlen vägen? Det var ju jättefint väder imorse och i förmiddags. Som tur var hann jag med en runda på 25 minuter på cykeln innan molnen kom då blev det genast lite kyligare.

Har fått besök idag också av E. :) Det var trevligt att du kom förbi en sväng. Strax ska jag sätta igång med matlagningen Kroketter, Schnitzel, Béarniesesås och Sallad till. Längesen jag åt Schnitzel nu de är så smidiga och de går snabbt att steka :) Perfekt när jag är hungrig!

Ni får ha en trevlig eftermiddag.

Av Linda - 13 november 2008 12:07

I Glamours November nummer 2oo8, hade de Victoria Silvstedt som gäst-chefredaktör. Jag har läst igenom det mesta i tidningen och jag måste säga att hon gjorde jobbet bra :)

Hon har sagt mycket bra saker och hon har format numret själv vad hon vill läsa om och vad som är just Glamour. Det är som Glamours riktiga chefredaktör, Jonna, säger att: "från det första ögonblick vi träffats så har hon charmat mig totalt. Hon är brutalt ärlig om både jobb och privatliv. Hon sticker inte under stol med att hon är en "naughty girl", men tillägger bestämt att hon har en hög moral och aldrig skulle offra någon för egen vinning. Hon är omtänksam, öppen, rolig, väldigt charmig, generös och snabb".

Jag tycker att Glamour gjorde ett bra val när de valde Victoria, hon har mer djup än vad man kan tro, sen att hon är väldigt ärlig. 


I november numret hade de en lista: GLAMOUR utser årets 3o Bäst klädda kvinnor 2oo8.

Jag tänkte ta med några från den listan, men jag tänker inte avsölja vem som blev etta.

3o. Daisy Lowe.

29. Alexa Chung.

28. Katie Holmes.

27. Scarlett Johansson.

26. Penelope Cruz.

25. Carla Bruni.

24. Zooey Deschanel.

23. Maggie Gyllenhaal.

22. Cameron Diaz.

21. Mary-Kate Olsen.

2o. Nicole Richie.

19. Natalie Portman.

18. Stella Mccartney.

17. Kate Hudson.


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards