Alla inlägg den 26 november 2008

Av Linda - 26 november 2008 22:35

Jag hittade en annan artikel i Plaza Kvinnas November nummer 2oo8, och det var inte vilken artikel som helst :) Utan den handlade om Brad Pitt.. Följande kunde jag läsa i artikeln..


Artikeln är skriven av Gunnar Rehlin. 


Världens sexigaste man har blivit kameraskygg. Han är en av världens mest kända män. Och en av världens mest mytomspunna män. Han var det innan han träffade Angelina Jolie. Men sedan de två blev ett par har mediajakten bara blivit allt intensivare och allt som de två gör anses intressant. Och självfallet har det fått Brad Pitt att förändras. Den nu 45-årige stjärnan har blivit skygg och fåordig.


Så fort det publiceras listor över "världens sexigaste män" finns Brad alltid med, högt placerad. Och även om han inser att det säljer biobiljetter, tycker han att det förminskar honom som skådespelare. Därför försöker jag söka mig till lite udda roller, sådana som jag inte gjort tidigare.


En sådan är rollen i Sverigeaktuella Burn After Reading och Jesse James som kom ut förra året. Han drar in miljontals dollar varje år, men mycket av inkomsterna går till välgörande ändamål. Pitt och Jolie tillhör de megakändisar som ägnar lika mycket tid till politiskt och socialt arbete som till att filma, och till skillnad från många andra känns deras engagemang äkta och passionerat.


I intervjusammanhang känns han oftast som en obekväm megastjärna, som en man som vill njuta av livet, av familjen, av jobbet, men som samtidigt vantrivs oerhört med de nackdelar det innebär i form av mediabevakning och ständig uppvaktning av papparazzi. Brad Pitt har därför förälskat sig i Europa, där han slipper hetsjakten från amerikanska fotografer...

 

  

SPA

Av Linda - 26 november 2008 21:38

I Plaza Kvinnas November nummer 2oo8, kunde jag hitta en SPA-special på sju sidor. De testade olika SPA:n runtom i Sverige, men även ett i Österrike och ett i Estland. Totalt testade de nio stycken. Jag har valt ut två stycken och de ligger här i Sverige. Den ena är Hagabadet i Göteborg och den andra är Hotell Tylösand i Halmstad. Jag tänkte ta ut information som de skrev i deras artikel. Kom ihåg att informationen som är skriven det är mina egna ord, utan det är dem som har testat Hagabadet och Hotell Tylösand  -som jobbar på Plaza Kvinna. Däremot vill jag själv åka iväg på en SPA-helg till Tylösand :) Enjoy the pictures!


Artikeln är skriven av Jennie Forsström.


Hagabadet 

Vad: Dagspa.

Var: Göteborg.

Upplevelsen: Hagabadet ligger i den pittoreska stadsdelen Haga i Göteborg. Hagabadets dagspa ligger inhyst i vackra anrika lokaler mitt i centrala Göteborg. Bara miljön i sig ger en upplevelse utöver det vanliga. Det är som en romersk oas mitt i city. Badet känns exklusivt, rofyllt och hemtrevligt och de lyxiga behandlingsrummen uppfyller alla önskningar man kan ha som gäst.  


Chokladmassage, 825kronor/5o minuter

Varm chokladdoftande olja av märket Klapp Cosmetics masserades över hela kroppen. Kakaons egenskaper ska stimulera sinnet och skapa lugn och välbefinnande, samtidigt som den även ger ökad spänst och lyster till huden. Massagen kändes otroligt proffsig och var så rogivande och muskelavslappnande. Efteråt kände jag mig behagligt utvilad, nästan som efter en hel natts sömn. Den här varma massagen passar perfekt när vinterkylan bitit sig fast och du känner dig frusen eller överstressad.


Hotell Tylösand

Vad: Spahotell.

Var: Halmstad.

Upplevelsen: Den ultimata spaupplevelsen i Sverige just nu hittar vi på Hallands riviera. Här på Per Gessles Tylösand får verkligen kropp, själ och gom det allra bästa. Servicenivån är på toppnivå, behandlingarna helt underbara, saltvattenpoolerna och aktivitetsprogrammen generösa, utsikten över havet och den underbara sandstranden himmelsk. Missa för allt i världen inte den varma utomhuspoolen med vyn över havet. Köket på Tylösand är verkligen något för finsmakaren. För den ultimata middagsupplevelsen är ett besökt på restaurang Akvarell ett måste. Plus för att Tylösand är familjevänligt.


Chili, 795 kronor/75 minuter

Tylösand arbetar med lilla lokala märket IngridK - som komponerat ihop en helt unik och underbar chilibehandling. Terapeuten börjar med stolthet att berätta om behandlingen. Kroppen smörjs med en ljuvlig chiliblandning med lera, värmande chili, timjan och andra örter. Jag packas in i en värmefilt och känner mig som att jag vilar i en väldoftande kryddmarinad. Efter dusch får du uppleva en varm, skön chilioljemassage - en riktig njutning för kropp och själ. Den mjuka, sköna känslan sitter i länge... 

 

Nedan följer lite bilder:

* Bild 1 och 2: Hagabadet i Göteborg.

* Bild 3: Hotell Tylösand.

* Bild 4: Plaza Kvinnas November nummer 2oo8.

 

Av Linda - 26 november 2008 16:42

Mm, nu är jag jättetrött känner jag. Är lite varm i pannan, men jag tror det beror på att jag är trött och hungrig. Behöver energi i kroppen.

Vad himlen har varit fin nu den senaste timmen tycker jag :) Den har vart rosa och sen blev den lila - FINT!

Äntligen har snön börjat försvinna mer och mer. Behöver ju verkligen använda min cykel imorgon den är mitt färdmedel. Har inte bil som vissa har.. Störande när folk inte förstår det!!


Aja, det har vart skönt att få ha tvättat golvet här hemma också på fredag tänkte jag ta upp mina julsaker inte för att jag har så många, men då kommer jag ta upp de få jag har och mina nya fina julstjärnor :)

Nu ska jag lägga in Pommes Frites i ugnen, steka ett hamburgekött och lite Sallad till det med dressing och ketchup blir perfekt idag :)

Ha en fortsatt bra onsdag!


Av Linda - 26 november 2008 11:22

Har Ni sovit gott inatt? Jag har sovit bra när jag väl somnade det blev lite sent bara efter två tror jag att klockan var. Men sen har jag fått min skönhetssömn :)

Snön håller på att försvinna nu :D Fan vad skönt tycker jag! Vi har världens tjocka bara lite trist, men ska ändå vara glad över att snön försvinner! Kan komma tillbaka sen till jul igen blir skitbra :)


Sitter och kollar på Malou möter nu. Det är en kille med idag som har vart med i maffian - Roberto Sapiano heter han som hon intervjuar. Faktiskt väldigt intressant att höra vad han har att säga. Han har skrivit en bok också det är den de pratar om.

Nu ska jag iväg till mitt jobb och hämta papper och fixa lite, men innan det ska jag borsta mina tänder. När jag kommer hem sen ska jag tvätta golvet här hemma så blir det rent :)

NI får ha en trevlig dag :) vad ska Ni hitta på för kul?

Ciao folks!



Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards