Alla inlägg den 12 november 2008

Av Linda - 12 november 2008 21:52

Jaa, den här dagen har ju Lätt inte varit som alla andra dagar måste jag säga :) Jehovas ringde på dörren imorse, men jag vägra ju att öppna.

En stund senare tog jag cykeln ner i ÖS-regnet till ICA för att köpa Bravo Juice, mina Makaronger (halva priset - gött) och VeckoRevyn. Kan ju säga att jag var pisseblöt speciellt jeansen. Träffade B., på ICA också vi pratade lite längesen jag såg B,. nu. Cyklade hem och läste Glamour ett tag.

Sen kom det där roliga samtalet som ALDRIG inträffar i mitt liv inte så där i alla fall, men där var jag utvald. Annars hade han aldrig ringt.

Jaa, denna dagen har inte alls varit som andra dagar, Skönt det också.


Nu sitter jag och kollar på Världens härligaste män. Såg Mikael Persbrandt - mmmmmm han gaaaaaah! SÅ HET! Älskar ögonen, så tyken och så underbar :)

Av Linda - 12 november 2008 20:28

Jaaa, herregud vad jag saknar min gamla hemstad Oslo. Vill tilbake! Tro mig - en dag ska jag tillbaka till mitt älskade Oslo :)

Jag läste en intressant sak på SVT:s hemsida förut om konsumtionsvaror. Stockholm ligger på fjärde dyraste platsen av de 24 storstäder som var med i undersökningen, inte helt otippat ligger Oslo etta. Pricerunner har gjort undersökningen då de jämfört priser på 25 olika varor.

För mig är det ingen hemlighet eller en nyhet att Oslo kom på första plats. Staden är helt sjukt dyr att bo i, men den är så underbar :) Norrmännen är så dejlige med sin norska. Det låter så fint och glatt när de snackar. Åååå, vad jag vill till Oslo NU! Bara lämna allt och dra, fy fan vad skönt det hade varit hade varit välbehövligt för mig.

Aja, jag får väl tänka på mina minnen jag fick där uppe i den fina och underbara och dyra staden!


Nedan följer fyra bilder:

1. Akke Brygge- Det finns en lägenhet i ett av de husen där som någon hade köpt för - hör och häpna 100 miljoner - helt jevla sykt.

2. Karl Johann.

3. Oslo by night.

4. Lysaker- här någonstans bodde jag. Underbart var det i Lysaker.

Av Linda - 12 november 2008 18:56

Dessa klänningar vill jag ha!

Nu ska jag ut en sväng på min cykel har skrattat så mycket idag, men nu känner jag en enorm saknad! Måste ut och rensa skallen!

Skriver mer sen, Ciao så länge

Av Linda - 12 november 2008 16:29

.. jag fick för en kvart sedan. Numret var inget som jag kände igen heller och det var ett o8-nummer. Men vad samtalet handlade om kan jag inte skriva här kan säga att det var jävligt komiskt och roligt. Jag kunde inte göra mer än att skratta. Haha ja, det gjorde nog den här dagen :)

Strax ska jag börja med att grädda mina våfflor det är faktiskt väldigt gott med våfflor och hallonsylt till - väldigt mättande! Ska nog göra lite mer än vanligt så kan jag äta det till frukost imorgon :)

Nä nu ska jag sätta igång med gräddningen. Ni får ha en trevlig eftermiddag :)

Av Linda - 12 november 2008 11:48

Idag när jag loggade in här på min blogg såg jag att jag hade sju kommentarer som skulle godkännas :) Har aldrig haft så många kommentarer på en och samma gång som väntar på att bli godkända. Det var väldigt roligt tycker jag, så TACK till Er!

För cirka en timme sedan ringde det på min dörr jag undra vad/vem det var, jag sket i att öppna man vet aldrig vad det är för något utanför. Personen hade lämnat en lapp i brevinkastet det var någon som skulle snacka om Gud.. TUR att jag inte öppnade då orkar inte höra sådan skit. Jag respekterar att hon/han tror på det hon/han gör, men jag gör det Inte.

Ser på Jay Leno Show nu och Dolly Parton sjunger. Hur gammal är hon idag? Är hon inte runt 6o någonting?

Varför måste det regna idag då? Ska snart iväg, men först ska jag in och lägga lite in fler tider på mitt schema :)

Ha en bra dag och Tack ännu en gång till Er som kommenterat :)

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards