Alla inlägg den 4 november 2008

Av Linda - 4 november 2008 22:32

Den filmen går just nu på TV3. Jag tycker att filmen är rätt bra faktiskt. Jag har den på DVD och jag har sett den många gånger. Måste säga att Josh Hartnett är så jävla söt, han har puppy eyes som syrran brukar säga.

I filmen är det en scen med liljor och Josh drar en lilja längs med den där tjejens (kommer inte ihåg namnet just nu) kropp med fjäderlätta rörelser och hon har lite blomblad över kroppen. Just liljor är min favorit blomma :) Jag googlade liljor och hittade två väldigt fina buketter :)


Snart sova, ska ju jobba imorgon 7-15 blir det. Skönt att sluta tidigt på dagen innan det har blivit mörkt! Ska ut och gå på min rast imorgon, kan Aldrig sitta still på min rast, varför vet jag inte.

Ni får sova så gott där ute och ha en bra onsdag!

Av Linda - 4 november 2008 20:17

Japp, jag håller på Obama i USA-valet.

Jag tror att han skulle bli en jävligt bra president over there.

Så jag hoppas att amerikanarna gör det rätta valet nu och röstar på Obama.

Jag är seg i hövvet nu, ska äta lite tacochips :) Super goda, men totalt livsfarliga. Imorgon blir det upp tidigt som fan :O Går bra det, men blir segt

Av Linda - 4 november 2008 16:40

Min och E.,s powerwalk var väldigt lång och intensiv, vi gick en timme och tjugo minuter ungefär kanske lite mer. Det var så skönt att gå ut och gå. Solen sken och himlen var blå när jag frågade henne om vi inte kunde gå ut och gå. MEN när jag kom ner till gården började den där jävla tjockan komma. Den hade vi i röven hela tiden! Vi gick från mig, Dotorpsgatan, Oden och Mösseberg sen tog vi av vid Poståkeriet och upp bland villorna och hem. Det var jätteskönt speciellt när vi gick på Mösseberg där var det blå himmel och solen lös, medans det var tjocka överallt förutom där :D Superhärligt var det med den långa rundan, men jag var väldigt frusen när jag kom hem såg jag. När jag kom upp satte jag mig i soffan under duntäcket och fortsatte att läsa i SOLO.

Snart ska jag laga lite mat :) Blir Spaghetti och Köttfärssås idag, grymt bra att ta med sig som lunch till jobbet imorgon.

P.S 16.5o kom TJOCK HELVETET TILLBAKA IGEN! BLIR TOKIG! D.S

Av Linda - 4 november 2008 12:00

Den här artikeln "Tecken i tiden: Män som sexobjekt" hittade jag i SOLOs November nummer 2oo8. Jag tyckte att artikeln var väldigt intressant att läsa och jag kände igen mig en hel del av det som stod i den. Jag vet att det är fler som kommer att känna igen sig i det som står i artikeln. Det är så här det är idag för väldigt många killar/män, tjejer/kvinnor. Känner DU igen dig?

 

Artikeln är skriven av Katarina Wendelin.


Mannen är i ropet. Dagens krav är skyhöga och det räcker inte längre med ett fagert yttre eller en tjock plånbok för att få oss på fall. Vi vill ha, och kan få, hela paketet. Men när blev männen objekt med krav att möta? 

Att kvinnan är ett objekt har blivit ett uttjatat faktum. Våra kroppar dyrkas, hånas, älskas och hatas av oss själva och miljoner män. Vi tränar, äter och klär oss för att se så bra ut som möjligt och en snygg mage kan för somliga vara värd mer än fritid med tjejkompisarna.
 

Men även män kan känna sig objektifierade, med all rätt. Att det ställs krav på dem i lika hög grad som på oss, är dock för de flesta ett ointressant konstaterande. Istället finns det en slags förväntan att män är automatiskt nöjda med sig själva, bara för att de är just män.

-Killar har ganska höga kroppskrav på sig själva. Den vältränade kroppen anses vara ett ideal och killar påverkas av de bilder som cirkulerar i media i lika hög grad som de påverkas av kompisarna. Men medan tjejer är medvetna om medias influens så är killar fortfarande ganska nyvakna på den punkten.


Våra prinsar ska vara långa, mörka, snygga, muskulösa, ekonomiskt oberoende, sexiga, självsäkra, smarta, roliga och manliga. Och manligheten, den diskuteras inte. Den ska bara finnas där som ett tyst eko av järnålderns jägare i skinn. Men samtidigt måste han kunna gråta och visa känslor. Annars är det något fel på honom.
Enligt Jan Jernbeck plastikkirurg på Akademikliniken i Stockholm säger att cirka åtta procent av patienterna är män och antalet ökar hela tiden. De väljer samma ingrepp som kvinnor och sprider sig över hela åldersspektrat.
Candida Royalle menar att skogshuggaren, den tysta starka mannen, är en utdöende ras. Istället vill vi ha starka män som kan klä sig rätt, stå upp för sig själva men ändå gråta och uppskatta opera. Vi har själva gjort det i alla tider, varför ska de inte kunna?...

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards