Alla inlägg den 22 november 2010

Av Linda - 22 november 2010 23:34

Imorse var det dags att gå upp och jobba! Måste säga att jag fick eld i röven när jag gick upp för jag var tvungen att kolla om jag var tvungen att GÅ eller cykla idag på grund av detta jävla CPVÄDER till snöfall!! Men jag kunde ta min cykel. Fick dock cykla rätt så sakta så att jag inte skulle dratta omkull igen. När vi satt på rapporten började det vräka ner snö och så där höll det på ta mig fan hela jävla dagen!!

Annars har det vart en jävligt händelselös måndag faktiskt. Bara jobbat och sen tagit det lugnt sen när jag kom hem typ. Roligare än så här har man ju haft! Men men, blame it on the fucking weather   

Nu ska jag sova för jag är sjukt trött nu känner jag. Hoppas att Ni haft en bra måndag! Tjing tjong


Fick grymma Plaza Kvinna idag med posten och det är alltid lika kul att få den i brevboxen en gång i månaden!

  

Av Linda - 22 november 2010 21:34

   

    

   

   

   

   

   

     

  

Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 13 (17 Juni) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha.Jag har hittat jävligt många produkter denna gången och det är väldigt blandat också.


Detta hittade jag i CHIC nummer 13 (17 Juni) 2o1o:

* Zimmermann Baddräkt finns hos www.netaporter.com, 1979 kronor- SNYGG för att vara en baddräkt! Äntligen ett valkfritt badplagg som trycker in, lyfter och håller kurvorna på plats! Går dessutom att använda som topp under byxa eller kjol.

* Wolford Bikini Överdel,  1399 kronor- Fin bikini!

* Wolford Bikini Trosa, 1o99 kronor- Den finns i olika färger bland annat i denna lila nyansen!

* Kari Traa Bikini Överdel, 249 kronor- Priser gäller även trosorna, men jag hittade inte dem på nätet! Härligt mönster, tycker jag!

* Topp Åhléns, 199 kronor- Den ser ut att vara skön när den är lite stor! Helt okej topp för ett bra pris!

* Coast Klänning, 28oo kronor- Snygg modell på klänningen - kunde dock vart lite mindre rosor! Fanns i lila också!  

* Christian Louboutin Slingback Pumps, 665o kronor- Dessa skorna har en härlig färg! Kul med andra färger än bara svart jämt!
* Estée Lauder Pleasures Bloom Parfym 1oo ml EdP, 579 kronor- VILL HA! En ljuvlig variant av klassikern Pleasures sitter som en smäck after beach-duschen och följer dig igenom hela sommarnatten, trots hög luftfuktighet och smälttemperatur!

Av Linda - 22 november 2010 17:56

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 13 (17 Juni) 2o1o, kom jag till den här artikeln med Oskar Linnros. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Snook-stjärnan Oskar Linnros satsar solo nu, bäde när det gäller musiken och kärlekslivet. Men med en vecka kvar att leva, då hade han jagat tjejer.

Artikeln är skriven av Kristin Henriksson.

 

Hur känner du dig just nu?

- Levande, förvirrad och stressad. Jag har vistats i en lällarstudio utan dagsljus i två år, sex dagar i veckan. Allt annat i livet har fått vänta. Jag skulle behöva social rehablitering. Huvudet är fortfarande i studion.

När är du som mest nöjd?

- Jag gillar den där halvtimmen av storhetsvansinne när jag sitter på nattbussen hem från studion och lyssnar på en ny låt som jag har gjort.

När gjorde du sist något du ångrade?

- Jag skippade min syrras födelsedagsmiddag med hela familjen för att jag behövde jobba. Sedan gick jag ut och krökade. Det får inte bli en trend, att bli självupptagen och skylla allt på att man har för mycket att göra. 

 

Vilken känd person har betytt mest för dig och varför?

- Jag läste Miles Davis självbiografi. Det var inspirerande. Som 7o-åring var han fortfarande lika dryg och kaxig. En sådan person blir aldrig klar och det går inte att sammanfatta honom. Han har upplevt rasdiskriminering och varit knarkare. Det fanns inget att dra lärdom av utan det var mer "live by the gun, die by the gun".

Lever du din dröm?

- Jag har aldrig drömt om en karriär som musiker, så nej, det gör jag inte. Men jag är glad att jag får gölra det. Min framtidsdröm är att bo i villa. En trävilla med trädgård och äppelträd. Nära stan i någon Stockholmsförort.

 

Vad har du alltid med dig?

- Jag har sjukt mycket grejer i min väsla. Hårspray, laddare av olika slag, parfym, min dator. Jag är värre än alla andra och jag har alltid samma väska. Man ska umgås med väskan länge, tills den pajar. Så gör jag med mina skor också. Jag tycker inte att man behöver flera olika par.

 

Vilket ord använder du för ofta?

- Nej. Jag säger nej till väldigt mycket. Jag tycker oftast att det är skönt att säga nej. Att inte göra är också att göra. Framförallt i mitt jobb. Jag vill inte synas till varje pris. Jag skippar gärna grejer tills jag har något att säga.

Vilken är din största rädsla?

- Nu när jag har blivit vuxen oroar jag mig över att det ska hända något med mina föräldrar. Att de ska drabbas av sjukdom eller dö. Jag tänker mycket på det.


Vilken är din mest irriterande egenskap?

- Jag är väldigt intensiv och kopplar aldrig av. Om jag är någonstans så vill jag alltid gå vidare till nästa ställe, jag är alltid på väg.

Vad får dig att bli riktigt arg?

- Jag har nästan slutat att se på TV, med undantag för SVT. Det upprör mig att de som har makt matar folk med skit. Jag är intresserad av kultur, och det är viktigt att utgå ifrån att folk gillar det som är bra och komplicerat.


Vad skulle du göra om du hade en vecka kvar att leva?

- Då skulle jag försökta få tag på olika tjejer som har kommit undan. Det skulle vara härligt att dö nyförälskad.

När var du riktigt modig sist?

- Jag var förband till Miike Snow, med Christian i Fibes, Oh Fibes!. Vi körde på varsin flygel framför ett fullsatt Berns. Jag brukar inte bli nervös, utan tycker jag att det fungerar så gör det. Men jag hade aldrig spelat flygel eller sjungit live så det var speciellt.

Vad skulle du göra om du var statsminister för en dag?

- Jag skulle städa undan i schemat och sätta på mig en peruk. Sedan skulle jag åka tunnelbana eller buss hela dagen för att träffa folket utan att det var spekulativt och populistiskt...


      

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards