Alla inlägg den 30 november 2010

Av Linda - 30 november 2010 22:45

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Nu har jag suttit och kollat igenom Plaza Kvinnas Juli nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat rätt många produkter även denna gången.


Detta hittade jag i Plaza Kvinnas Juli nummer 2o1o:

* Zimmermann Baddräkt finns hos www.netaporter.com, 239o kronor- Gillar färgen och jag tycker att den är snygg!
* Heidi Klein Bikini finns hos www.polyvore.com, 21oo kronor- Fin bikini - gillar överdelen!

* D&G Baddräkt finns hos www.polyvore.com, 21oo kronor- VILL HA! Tycker att denna baddräkten är jättefin! Dessutom kan man använda den som topp om man vill!

* Adidas by Stella MxCartney Baddräkt, 75o kronor- Helt okej baddräkt i en fin färg! Lite häftigt med alla skärningarna i tyget! För den vågade!

* Louis Vuitton Armband, 1949 kronor- VILL HA! Detta är snyggt och jag gillar verkligen färgen på armbandet!

* Redken Color Extend Rich Recovery Hårinpackning, 41o kronor- VILL HA! Ger ditt hår en riktig lysterboost! Känns dryg och resultatet håller i sig länge. Perfekt för dig som känner att håret är matt och livlöst. Efter en tvätt känns håret volumniöst och lätt; precis så som man vill ha det. Det här är en klar favorit - året om!

* Givenchy Very Irresistible Summer Vibrations Parfym 75 ml, 525 kronor- Givenchy har uppdaterat till en sommarvariant med doft av mandarin, svartvinbär, rosor och röd jasmin. Allt blandat med ett friskt mellanackord kallat "havsspray". En äkta boost av högsommar!

* Dermalogica Age Smart Antioxidant Hydramist Face mist, 165 kronor- En fantastiskt färsch och väldoftande fuktspray som kan användas både som toner mellan rengöring och fuktcreme men även över din makeup under dagen för att ge ditt ansikte boostande fuktinjektioner!

* Lancôme Juicy Tubes Yayoi Kusama Läppglans, 16o kronor/styck- 2ooo-talets främsta läppglans firar jämnt och låter japanska Yayoi Kusama designa årets tuber. Precis som i hennes övriga konst finner vi även på de snygga tuberna glada små prickar! 

Av Linda - 30 november 2010 20:15

Nu när jag har läst ut Plaza Kvinnas Juli nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Christina Aguilera. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Få artister är så förknippade med förändring som Christina Aguilera. De senaste åren har hon blivit mamma, spelat in sin första långfilm och är nu tillbaka med Bionic, ett album där hon utforskar sina övermänskliga sidor. Plaza Kvinna fick en exklusiv pratstund med superstjärnan.

Artikeln är skriven av Charlotta Jakobsson.


Hur skulle du beskriva den nya skivan?

- Den innehåller många olika element. Jag har inspirerats mycket av att bli mamma, det har gjort mig medveten om vilka övermänskliga förmågor vi kvinnor har; att skapa liv, ge liv, hålla samman en familj och ett hem. Det krävs en hel del bollande och trollande av oss kvinnor. Jag har så många olika roller och ibland känns det som om jag förväntas vara en övermänniska.

Hur har moderskapet förändrat dig?

- Det har gett mig ett inre lugn, och tillåtit mig att göra upp med mitt förflutna och känna mig lugn med det. Jag hänger inte upp mig pås måsaker längre utan ser till vad som är viktigt istället. Musikmässigt så har jag funderat mycket på framtiden, och det har gett upphov till elektronikinfluenserna. Jag har verkligen känt att jag bara ville ha roligt med musiken igen.

 

Anser du dig vara feminist?

- Jag tycker inte om att sätta etiketter på mig själv, och jag vet inte ens vad det faktiskt betyder att vara feminist. Det kan betyda så olika saker för olika människor. Men jag tror självklart på jämställdhet mellan män och kvinnor, och att kvinnor ska vara tillåtna att uttrycka sig själva på de sätt de själva vill och tycker passar. Kvinnor blir alltid skuldbelagda och kritiserade, speciellt för sin sexualitet och hur de uttrycker den. Därför tycker jag att det är otroligt viktigt att prata om att stärka kvinnor, och för mig är det en styrka att känna mig bekväm med min sexualitet.

 

Vad är den största skillnaden mellan din offentliga image och dig som privatperson?

- Förmodligen hur löjlig och galen jag kan vara privat. Många tror att jag är ganska seriös, förmodligen på grund av vad jag pratar om i intervjuer och för att jag var varit väldigt öppen med smärtan som mitt förflutna har orsakat mig. Men jag är verkligen lekfull, och eftersom jag jobbar så hårt så måste jag koppla av ordentligt också.

Vad gör du när ingen kollar?

- Hmm, vad är det här för tidning? Kan jag verkligen svara ärligt på den frågan? Jag tror du vet vad jag gör när ingen kollar, det är ju självklart...

 

Har du någon hemlig, eller speciifik, last som du absolut inte kan motstå?

- Vi har väl alla saker vi inte borde göra. jag är kaffeberoende, jag älskar smaken, doften, aromen. Det är en av mina laster. Och så älskar jag att dricka vin, och dricker förmodligen för mycket ibland. Jag bara älskar att insupa livet.

 

Du har gjort dig känd som en estetisk kameleont. Har du hittat hem stilmässigt eller kommer du att fortsätta experimentera?

- Jag kommer alltid att leka med min stil, det är en del av vem jag är. Kreativitet är som en orgasm för mig, när jag har fått mitt så går jag vidare till nästa grej! Jag får konstant inspiration depn människor träffar, ställen jag besöker icg saker jag upplever, och jag kommer alltid vilja inkorportera det i mitt stilmässiga uttryck.

 

Hur känns det att fylla 3o?

- Fantastiskt! JAg tror att det finns en viss säkerhet och ett sätt att känna sig själv på som bara kommer med åldern. Jag skulle aldrig vilja vara tonåring igen, jag blir bara lyckligare och säkrare ju äldre jag blir.

 

Du har ju precis gjort din första stora filmroll i kommande filmen Burlesque. Hur gick det?

- Det var väldigt annorlunda. Jag är van vid att kunna uttrycka mig själv fullständigt som artist, och när det kommer till skådespelande så handlar det inte alls om dig själv, utan bara om din rollkaraktär. Man kan lätt förlora sig i den världen om man går in i det för mycket, och det gjorde jag. Det var bra för filmen men dåligt för mig, jag kände att jag förlorade kontakten med mig själv. Det var verkligen tufft.

 

Med allt som du har uppnått i livet; vad finns det kvar för dig att göra?

- Åh, oändligt med saker. Jag är en högpresterare i själv och hjärta, och näst intill jobbigt perfektionistisk. Jag sätter upp höga mål för mig själv och ger mig inte förrän jag uppnåt dem. I framtiden vill jag göra fler filmer, arbeta ännu mer med välgörenhet, kanske skaffa ett barn till, och bara ha så roligt jag kan...

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards