Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 16 januari 2009 23:20


Hihi, i mina drömmar så är DU det helt klart :)

Ohlala   

Av Linda - 16 januari 2009 20:00


Nu är det dage för Let´s Dance igen :)

Ska bli spännande och se vem det är som åker ut idag. Det är väldigt tråkigt att Morgan "Mojje" fick kärlkramp, och inte kan vara med längre! Det är ju synd för honom eftersom han inte fick chansen att medverka fler gånger i programmet. Ikväll har Jessica en snygg klänning på sig till skillnad från förra programmets gräsliga klänning!

Men mina favoriter är Magdalena Graaf och Morgan Alling :) 

Han var ju min favorit i Sommarprogrammet Tippen som gick på 9o-talet.

Vilken/vilka är dina favoriter i år? 

Av Linda - 16 januari 2009 16:56

Idag tänkte jag laga Tacos :) Det är ju helt klart världens godaste och bästa mat! Men jag saknar något, och det är sånna där Tacochips då mina är slut :( Men det får gå ändå. Har ju allt det andra och det är ju huvudsaken egentligen chipsen är bara en god extra bonus! Nu kommer jag ju har morgondagens middag klar också :) Det blir ju alltid så mycket över när jag äter, och det är perfekt att bara värma Tortillabrödet och Köttfärsen imorgon.


Den här dagen har vart seg, men så är det la alltid när man inte har fått jobb för dagen/kvällen. Börjar undra om de har glömt av mig eller något sådant - har inte hört något på skitlänge :( Men det dyker säkert upp tider snart det gör ju alltid det varje månad.

Nu när det är så kallt ute som idag vill jag bara lååångt bort - Hawaii hade fan inte vart dumt :) Eller varför inte Maldiverna! Har alltid velat åka till båda ställena. Hade jag vart miljonär hade jag flytt Sverige de här vinter månaderna, men drömma är ju gratis!

Nu ska jag laga maten börjar bli riktigt hungrig nu! Ni får ha en fortsatt trevlig fredag folks! Ciao!


Just det ja, jag fick kul post idag min nya SOLO kom - alltid lika kul.

Av Linda - 16 januari 2009 12:10

 

   

 

      


Jag har suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 26 (11 December) 2oo8, för att se om det fanns något som jag ville ha ur tidningen. Jag har hittat lite olika produkter denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 26 (11 December) 2oo8:

* Nuxe Ansiktsvatten med Rosor, 165 kronor- Låter underbart med rosor!

* Sally Hansen Diamond Strength, 9o kronor- Stärkande lack med diamantpartiklar som ska motverka att naglarna spricker och skivar sig! Lacket ska ge ett skyddande skikt som stänger in fuktigheten i naglarna!

* Vit "Hello Kitty"-T-shirt, Urban Outfitters, 395 kronor- VILL HA! Så himla söt, tycker jag!

* Blå Sony Ericsson W595 finns i Teknikaffärer, från cirka 1875 kronor- 3,2 megapixel kamera. Mobil med walkman och massa andra funktioner. Skakfunktion för att byta låt med en skakning. Bygg om egna spellistor utifrån humör och tempo, bland annat.

* Shiseido Accentuating Color Stick, 31o kronor- Ett ljusreflekterande stick!

Av Linda - 15 januari 2009 22:58

I VeckoRevyn nummer 26 (11 December) 2oo8, hade de med en sida med lite kajalkunskap. Jag tänkte bjuda på lite tips som stod med där. Ibland kan det vara bra att få smink tips i tidningarna emellanåt..


Vad är det för skillnad på eyliner och kajal? Och vilken nyans passar bäst till just din ögonfärg? VR reder ut begreppen!

Artikeln är skriven av Therése Andersson.


Kan jag rama in ögonen med eyeliner? Eller ska jag bara måla på övre fransraden?

Du får så klart göra precis som du vill. Ramar du in hela ögat får du en hårdare inramning än om du bara målar på övre fransraden. Ramar du in ögonen innanför fransraden får du en mer intensiv blick. Prova dig fram.

Ska jag välja kajal penna eller eyeliner? Vad är skillnaden?

Om du vill ha tydligt markerade linjer passar eyeliner bättre än kajal. Vill du ha en mjukare inramning är kajalpenna bäst. En kajalpenna är oftast i trä, med ett stift gjort av fett med färgpigment. En eyeliner är oftast en behållare, fylld med flytande färgpigment. Eyeliner ska appliceras efter ögonskuggan, kajalpennan före.

Vilken färg passar mig bäst?

Vill du framhäva din egen ögonfärg, satsa på en nyans som står i kontrast mot dina ögon. Brunt är snyggt till blå ögon, lila till grönt och blått till brunt. Svart är snyggt till alla ögon!

Hur får jag eyelinern att inte smetas ut?

Leta först och främst efter vattenfasta varianter, de kladdar mindre. Ett annat tips är att doppa en eyelinerpensel i transparent puder och trycka den mot eyelinern. På så sätt fixeras linjen ännu bättre i huden.

Vad använder jag först - mascara eller eyeliner?

Applicera alltid eyelinern först och låt den torka innan du lägger på mascara. Lägger du på mascaran först och sen börjar med eyelinern är risken stor att handen kommer emot dina mascarablöta fransar, som då kan klibba ihop.

Hur blir jag bättre på att hantera eyelinern?

Övning ger färdighet och det är extra sant när det gäller eyelinger. Öva därför så ofta du kan på att göra små streck och krumelurer, till exempel på handen. Enklast är att börja med kajalpenna eller en eyeliner med tjockare gummispets.

Kan jag ändå måla innanför övre och nedre fransraden, trots kontaktlinserna?

Absolut, så länge det inte känns obehagligt och du är noga med att rengöra eyelinern från bakterier innan du använder den. Vill du förhindra att eyelinern blöder färg, satsa på en vattenfast variant och låt den torka ordentligt innan du sätter på dig linserna. Prata med din optiker först om du är osäker...


Av Linda - 15 januari 2009 20:15


Jag pratade med världens bästa S,. på MSN för en timme sedan! Jag har inte pratat med henne eller sett henne på jääättelänge - cirka 2½ år. Eftersom S., bor i en annan stad så kan vi inte ses så ofta! Men när vi väl gör det så blir det helt underbart :) Och det är verkligen kvaliéetstid vi har när vi träffas. Ååå, vad jag saknar S., hon är en mycket bra kompis, och kommer för alltid att betyda mycket för mig även om det är avstånd mellan oss. S., och jag har känt varandra sen vi var riktigt små vi var nog sju eller åtta år när vi lärde känna varandra.

Det är samma med J., :) Hon kommer också alltid att betyda mycket för mig även om hon bor längre bort och i ett annat land dessutom! Men jag har känt henne sen vi var pyttesmå då hon bodde granne med min mormor! Under många år brevväxlade vi, och jag blev så glad när jag fick brev från henne :)

Dessa två personer kommer för alltid att betyda mycket och kommer alltid att finnas i mitt hjärta <3


Men det finns andra nära kompisar som står mig nära också som finns i mitt hjärta, och som har påverkat mitt liv på ett eller annat sätt: Sophie, Linda, E., J.,S, C., A., S., L., och T., Alla ens kompisar har påverkat en på ett eller annat sätt, och med vissa har man gått igenom både sorg och glädje! Speciellt med barndomskompisarna har man gått igenom mycket speciellt när mormor dog. Huvudsaken är att jag vet innerst inne hur mycket jag bryr mig om de som jag nämnt, och även de jag inte har nämnt! Men JAG VET att dessa människor alltid kommer att finnas i mitt hjärta! Så nu vet NI det! Jag är inte alltid så bra på att säga vad jag känner.. <3

Av Linda - 15 januari 2009 16:50

Det är KALLT i min lägenhet - jag går runt och fryser jättemycket! Måste dem vara så jävla snåla med värmen i lägenheterna? Det är la inte meningen att man ska gå runt och bli sjuk bara för att de ska dra ner på värmen inomhus? Okej, jag är la rätt frusen av mig över huvud taget, men ändå ska det vara lite varmare i ens lägenhet tycker jag! Jag betalar ju ändå hyra och el.

Jag är riktigt jävla hungrig nu också kan bero på det att min irritation över det här inlägget eller något. Kan bli grinig när jag är hungrig och speciellt den här veckan innan mens.

Idag var jag ute och gick i 4o minuter i kylan, men det var inte så himla farligt som jag trodde att det skulle vara faktiskt! Det var hur som helst jätteskönt att gå ut och gå en Powerwalk!

Nä, nu ska jag sätta igång med maten och samtidigt ta hand om disken. Har ju tvättat idag också så nu är det skönt med en tom tvättkorg, och sedan blir det skönt med en tom diskho!

Idag tänkte jag äta Kyckling Drumsticks, Ris, Currysås och Purjolök till!

Ni får ha en fortsatt bra torsdag folks! Ciao! 

Av Linda - 15 januari 2009 11:55

Eller rättare sagt, kanske God Middag! Har Ni det bra ute i det kalla Sverige?

Jag har vart vaken en timme nu, och jag har precis ätit lite frukost. Nu klockan tolv börjar min tvätt tid så nu kommer jag vara sysselsatt i några timmar med massa tvätt. Skönt att få det gjort speciellt när tvättkorgen är rätt så full som nu!

Jag saknar fortfarande min cykel :( Min älskade cykel! JÄVLA IDIOT JÄVEL SOM HAR SNOTT DEN! Den personen har verkligen försört en hel del för mig nu! Men jag är inte arg - jag blir bara så ledsen och så besviken på folk!

Kanske ska gå en kort promenad sen efter jag slängt i de två första maskinerna eftersom min jacka ska tvättas sen också! Ni får ha en bra torsdag folks! Ciao!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards