Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 12 januari 2009 19:56

 

        

      

 

       


Jag har suttit och kollat igenom CHIC nummer 13 (4 december) 2oo8, för att se om det fanns något som jag ville ha ur tidningen. Jag har hittat lite, men det var mest skönhetsprodukter som jag hittade.


Detta hittade jag i CHIC nummer 13 (4 december 2oo8):

* Vinröd Klänning, TopShop, 999 kronor- Fin klänning!

* Ole Henriksen Invigorating Night Gel, 725 kronor- Jag har hört att Oles produkter ska vara väldigt bra!

* Estée Lauder Private Collection Amber Ylang Ylang 75 ml EdP, 1o7o kronor- Snygg flaska!

* CLEAN Wellness by Clean Purity 6o ml EdP, 798 kronor- Jag har hört att deras parfymer ska vara väldigt bra och lukta fräscht!

* Beiga Pumps, Bianco, 8oo kronor- Snygga skor!

Av Linda - 12 januari 2009 16:38

Det här är verkligen inte Lindas dag alltså!

Förut när jag skulle ner till Återvinningsrummet för att återvinna gick jag förbi mitt källarförråd också där jag skulle hämta två lådor från IKEA. När jag kommer dit ser jag att låset är inte som det ska vara - det är låst, men jag har öga för detaljer, och jag ser att något är fel. När jag öppnar dörren ser jag att min CYKEL ÄR BORTA! Den står inte där den är helt väck.. När jag kommer upp till lägenheten börjar jag gråta, och undrar vem faaaaaan det är som har snott min cykel?! Den är ju jag beroende av varje dag! Vad är det för jävla IDIOT som har snott min cykel?! Det här är verkligen en mardröm för mig. Är ju halvt handikappad utan den! Den är inte världens finaste, det är ingen ny cykel heller, men vem faaaaaan går in i MITT förråd och snor den? På gården står det mycket finare, och nyare cyklar som är bättre än min. Jag visade allt för fastighetsskötaren också, och han kunde inte fatta hur det har gått till heller, och han höll med om cyklarna på gården att det är konstigt. Men det är klart, egentligen är det lättare att sno något från källaren än gården.

Har ringt mitt försäkringsbolag, och jag kommer antagligen inte få ut något då den är för gammal. Men ska ändå till mitt gamla jobb imorgon, och försöka få tag på min gamla jobbarkompis som jag fick cykeln av.


Hungrig är jag också och jag orkar verkligen inte laga mat idag tänker värma min Kyckling i sås och Tagiatelli Spaghetti. Jag tänker bara ligga på soffan och tycka synd om mig själv idag!

Av Linda - 12 januari 2009 13:53

VEM FAAAAAAN HAR SNOTT MIN CYKEL??

VISST DEN ÄR FUL, MEN VEM FAAAAAAN HAR SNOTT MIN CYKEL??

JAG MÅSTE TILL POLISEN NU I REGNET! SEDAN RINGA MITT FÖRSÄKRINGSBOLAG!

Av Linda - 12 januari 2009 12:45


Inatt var det ju dags för den årliga Golden Globe Awards i USA - där filmer och skådespelare prisas för sina insatser i filmer, och i teveserier bland annat. Som vanligt var det kändistätt på röda mattan, och stjärnornas klänningar var såå fina :)

Mina absoluta favorit klänningar är faktiskt Drew Barrymores och Cameron Diaz klänningar. Men de flesta hade sjuktsnygga klänningar på sig :) Vilken är Din favorit?


Bilder från Golden Globe Awards:

* Cameron Diaz- Snygg i rosa klänning från Chanel!

* Drew Barrymore- Snygg i ljus blå klänning från Dior Couture! Jag kände inte ens igen henne på bilden!

* Eva Longoria- Snygg i röd klänning från Reem Acra! Fint med släp på klänningen!

* Kate Beckinsale- Snygg i vit klänning från J Mendel! Elegant klänning!

* Sandra Bullock- Snygg i vit klänning även denna från Dior Couture! 

Av Linda - 11 januari 2009 21:00


Nu kommer denna filmen på TV4. Jag har sett den för några år sedan tillsammans med Sophie då vi hyrde den.

Jag kommer inte ihåg hur den var bara. Så därför ska jag kolla på den filmen nu, och äta Glass med Chokladsås :)

Av Linda - 11 januari 2009 20:20

När jag satt och läste igenom CHIC nummer 13 (4 December) 2oo8, kom jag till en artikel som handlade just om Victoria och David Beckhams äktenskap, och jakten på att kunna få en dotter.  


Nästa år firar paret Beckham tioårig bröllopsdag, men frågan är om deras äktenskap håller så länge. Victorias desperata försök efter en dotter har inneburit nya påfrestningar på relationen.

Artikeln är skriven av Caroline Nilsson.


Victoria Beckham, 34, brukar kunna få precis vad hon vill ha. Men just nu har hon stora problem med att få sin största dröm att slå in. Det senaste halvåret har Posh och maken David, 33, kämpat för att bli gravida igen. Eftersom de redan har sönerna Brooklyn, 9, Romeo, 6, och Cruz, 3, är Victorias dröm att få en liten flicka som hon kan klä i fina designerklänningar.

- Jag skulle verkligen älska att ha en liten dotter att få shoppa till, har hon berättat.


Men även David är sugen på en liten tjej, och har sparat plats på sin vänstra arm för en tatuering till sin framtida dotter. Och enligt stjärnans vänner hänger det redan fullt av små designerklänningar hemma i Posh stora garderob i LA.

- Hon har redan köpt flickkläder i olika storlekar och har gjort plats i sin stora walik-in-closet för att vara ordentligt förberedd när den dagen kommer. 


Men parets försök verkar vara förgäves, och månaderna går utan att Victoria blir gravid. Hon är så ledsen över det faktum att hon kanske aldrig blir mamma till en dotter att hon på senaste tiden blivit tillbakadragen, sur och bitter. Hon ler sällan och ryter ofta åt sin make. 

- Vårt äktenskap är väldigt ansträngt, har David sagt. 


I ett desperat försök har stjärnan besökt fertilitetskliniken Cedars Sinai i LA, dit de flesta stjärnor går som behöver hjälp. Där fick hon rådet att gå upp i vikt för att lättare kunna bli med barn. Enligt läkarna är Victoria alldeles för underviktig, men Posh ignorerar totalt experternas rekommendationer att äta mer och på regelbundna tider. Även David har uppmuntrat sin fru att ändra matvanor, och bönat och bett att hon måste ta hand om sig själv bättre och inte bara leva på sesamkex och blåbär.

- Hela den här grejen har tärt fruktansvärt på Victorias och Davids relation. De bråkar mycket mer än vanligt och det finns spänningar mellan dem som inte funnits där på flera år, berättar en väninna..


Av Linda - 11 januari 2009 17:10

SKIT, vad jag har ont i min axel idag :( Det är på vänster sida som det gör så ont, och jag antar att jag har sovit i en konstig ställning eller något sådant eftersom jag vaknade med värk i axeln. Det är väldigt störande och nu orkar jag inte ha ont längre! Jag tar nästan aldrig värktabletter, men nu har jag inget val - orkar inte ha ont längre. Så det får bli en Panodil Zapp det blir nog bra sen om en stund får jag hoppas.


SKIT, är vädret idag också! Det blåser och blåser som fan ute! Tjocka har vi också även om den har börjat lätta lite granna nu. Idag har jag inte satt min fot utanför dörren - aldrig i livet när det blåser så här! Dessutom vad finns det för roliga saker att göra en söndag? Jag har bara slappat jag, och läst i min CHIC och jag kollade lite på School of Rock som gick på TV4 nyss.


Nu däremot är jag väldigt hungrig så jag ska ta och laga lite mat! Jag ska äta Fläskfilé, Kroketter, Béarnaisesås och Sallad till idag! Perfekt :)

Ni får ha en fortsatt trevlig söndag folks! Ciao!

Av Linda - 11 januari 2009 16:12


Efter Hervé Léger-klänningarna som kändisarna har haft som favorit kommer nu Black Halos assymetriska klänning - Jackie O Dress.

Jag tycker att den är snygg! Vad tycker Du?

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards