Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Linda - 17 oktober 2011 23:34

Det blev lite saker ändå som man kom hem med.. Egentligen var jag inte på jakt efter något jättespeciellt då jag vet att det kanske inte finns nu när man kommer dit. Det fanns mycket som man hade velat ha, men som jag inte hade ekonomi till idag. Man orka inte kolla jättenoga på allt heller då man var rätt trött på allt folk och seg i hövvet rent allmänt. Hade verkligen velat köpt en lampfot där, men jag hittade ingen som föll mig i smaken så det får jag vänta med tills jag åker till Göteborg istället. Annars är jag ändå riktigt jävla nöjd med min shopping från idag! Det bästa av allt det är nog att det dyraste kostade inte ens mycket! Blev mest saker till hemmet som jag hade tänkt ut innan också.

Var även inne en snabbis på Lantmännen och där fanns JÄTTEMYCKET fina saker! Jag blev helt paff när jag kom in där och såg allt fint. Hittade en grej där som jag vara var tvungen att köpa då den är slut på iems i Göteborg.. Är hur nöjd som helst!

 

Detta shoppade jag idag:

* Sex and the City 2 och The Ugly Truth DVD, 5o kronor/styck, Gekås- Tyckte att dessa filmer var så billiga så jag slog till på dem! Har velat ha SATC 2 sen i julas också så det var på tiden att jag fixa den! Var sugen på en komedi också så då valde jag den andra filmen med heta Gerard Butler! Billiga filmer.

* Sheila O´Flanagan "Syskonkärlek", 15 kronor, Gekås- ASBILLIG bok ju! Har inte denna sen innan och då passa jag på att köpa den för det här billiga priset! Jävligt billig.

* Trivial Pursuit Master Edition Sällskapsspel, 149 kronor, Gekås- Detta var dagens dyraste köp! Bra att ha hemma och jag ska ta med mig det när jag åker till mamma så man kan spela med syskonen lite! Helt klart värt varenda krona! Jävligt billigt.

* Grytunderlägg, 4o kronor, Gekås- Har funderat på att köpa en sån här tidigare, och när jag såg denna idag så slog jag till på en! Billig.  

* Vit Skål Smått&Gott, 4o kronor, Gekås- Har inga sånna här skålar så denna blir jättebra! Fanns i andra färger också, men jag valde en säker färg. Billig.

* Tavla med hjärtan på, 4o kronor, Gekås- Stod och valde mellan denna och en annan, men jag gillade denna mer! Billig och fin tavla.

* Vit Lampskärm Edith, 8o kronor, Gekås- Jag gillar denna skärmen och lampkjolen var fin! Billigare att köpa här än i butik! Bra, bra köp fast bara foten som fattas.

* Hängande Vit Ljuskrona, 25 kronor, Gekås- ÄNTLIGEN fick jag köpt denna lilla kronan som jag har letat efter ett bra tag nu! SJUKTBILLIG dessutom. Ett av dagens bästa köp och mest efterlängtade!

* Stång till Hissgardin, 4o kronor, Gekås- Nu fick jag köpt en stång som passar till min gardin, och som var justerbar! Väldigt bra köp den här med då jag inte visste vart jag kunde få tag på sånna! Billig stång.

* Vit Tvålpump, 3o kronor, Gekås- Har tröttnat på min gamla då den har blivit ful så när jag såg denna så slog jag till på den! Billigare än den jag har nu!    

* Ljusrosa Topp med tryck, 8o kronor, Gekås- Jag gillade trycket på den här toppen! Lite billigare än i vanliga affärer, men den var skön. Blev inte några kläder alls annars!

* Vitt Hjärta Amor Vincit Omnia, 99 kronor, Lantmännen Ullared- ÄNTLIGEN fick jag köpt detta hjärtat som jag har letat efter detta alltså! Har sett detta i somras, men nu är det slut och då ville jag ha det ännu mer. Är så jävla nöjd med denna alltså. Dagens bästa köp tror jag bestämt.

Ett litet tips: Det fanns mycket fint inne på Lantmännen i Ullared, tyckte jag.

 

                        

Av Linda - 17 oktober 2011 21:34

Idag kom då ÄNTLIGEN dagen kommen då jag åkte till Ullared igen =) Jag tror att det var sex år sen sist ungefär. Det ska absolut inte ta sex år tills nästa gång man är där igen. Är sugen på att åka till våren sen igen när man har lite mer cash och dels är det bra väder ute!

Inatt blev det inte bra sömn alls vilket det aldrig blir när jag ska upp, och dessutom var jag ännu mer spänd inför idag =) Jag hade hört att det skulle vara sol idag, men tji där fick jag!! Tog med mig solglasögon imorse, men de fick ligga i baksätet.. Det har vart grått och dimmigt hela vägen ner till Ullared. Hehe, vi åkte fel på vägen dit också ja. Det var kul. Då fick man sig lite skratt när A., ringde en kompis för att fråga om vägen. Men så jävla fel körde vi inte ändå. Visste att vi skulle mot Svenljunga och Sexdrega. Det var dåligt skyltat så jag skyller på det!!


Vi åkte från stan tjugo över sju och vi var framme tjugo i tio. Då gick vi till Rasta där båda A., skulle käka frukost innan vi gick in på Gekås, och vi var inne strax efter tio! Vi åkte ner för rulltrappan först, men det fanns inget för A., och mig där medans den andra A., gick runt där och kikade. Istället åkte vi upp igen där vi gick runt och kollade. Okej, det var mycket folk i början där där allt Schampo, Balsam och sånna saker finns, men även på Damavdelningen. Blev tokig av att gå runt och kolla på kläderna. Såg inte nåt speciellt där heller. Såg en vanlig topp som man kan ha som jag gillade. Annars så var det inget alls som var WOW. Var inte ute efter några kläder heller så.

Var mest på jakt efter Inredningsprylar och där var det jävligt mycket folk!! Såg ett par gardiner som jag gillade, men jag hittade inte dem bara skylt-exemplaret. Det var väldigt synd, tyckte jag.

Det blev att man gick runt därinne och kikade och leta efter saker som man ville ha. Har missat lite i alla fall och på vissa ställen orka jag inte kolla noga på. Köpte Baugetter, Choklad, Tuggummi och Tvål utöver min shopping. Tvålen tänkte jag köpa på ÖoB annars, men när jag såg att den fanns där köpte jag en påse refill så slipper jag cykla dit bara för att köpa tvål. Chokladen hade jag tänkt äta på vägen hem ja, men det blev inte så ändå.


När vi var klara och hade kommit ut från Gekås tjugo i tre gick vi bort till bilen där vi lämnade påsarna för att sen gå ner till Handelshuset där affärerna låg, MQ och Scorett bland annat. Efter det drog vi och käka på Burger King.

Ullared lämna vi kvart över fyra och det gick mycket fortare att åka hem än dit! När man satt i bilen känder man verkligen hur jävla trött man var.. Både i kropp och hövve!


När jag kom upp till min lägenhet slog tröttheten över deluxe!! Kunde somnar när som fast det gjorde jag inte, haha! Bara lyfta på röven och sträcka på benen var guld värt efter bilturen både dit och hem!

Har haft en underbar dag i Ullared med båda A.! Jättebra dag och rolig resa har vi haft.

Hoppas att Ni haft en bra dag Ni också! Tjing tjong


Köpte Baugetter, Choklad, Tuggummi och Tvålen utöver shoppingen.  

Av Linda - 17 oktober 2011 20:15

    

Wiie Äntligen var man här igen!

  

Gött att det inte var nån kö in! Hade inte jag orkat med..

  

Det är rätt mysigt här ändå.

  

Handelshuset fanns inte där sist jag var här!

  

Min och A.,s kundvagn. Mer än så här blev det inte, och detta var strax innan vi gick till kassan!

  

Stanna till i Blidsberg på hemvägen. Här är det gôr mysigt!

 

Idag var jag ute på en liten rodtrip till Ullared tillsammans med båda A.,

Det var väldigt skönt att komma iväg över en dag så här och Kul har vi haft också!

Låter bilderna tala för sig själva lite.

På vägen hem stanna vi till i Blidsberg också. Det är jättemysigt där, men inte riktigt samma sak som på sommaren.

Av Linda - 17 oktober 2011 19:34

 

Idag när jag har vart i Ullared ville jag klä mig bekvämt och sånt som inte blir jobbigt att ha på sig. Däremot känner jag i fötterna att dem är rätt så trötta efter ha gått i mina nya skor.


* Väst med Pälskrage, ZARA, NY- ÄLSKAR denna! Perfekt att ha på sig idag faktiskt.

* Topp, Lindex.

* Byxor, Lindex- Underbart sköna!

* Converse Skor, Stadium, NYA- UNDERBARA skor och jag tycker verkligen om dem! Men fan vad trött man är i fötterna efter en hel dag!

* Armband, köpt i Spanien.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards