Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Linda - 6 oktober 2008 22:09

 "..You´ll find infinity"..

Jag börjar undra om det är en förkylning på väg, det känns lite så i halsen och kroppen.  Imorse när jag hade gått upp fick jag snyta mig flera gånger, det bara rann. Kan vara ett tecken på att det kommer snart, eller så är det inget som det brukar vara. Kan vara så här idag, men inte imorgon. Det är rätt jobbigt också om det aldrig vill bryta ut. Jag vill ju hellre att det bryter ut att jag blir sjuk och sen är det bra. De kommande dagarna kommer visa hur det blir jag får avvakta och se helt enkelt.

Nu ska jag sova känner jag. Har sovit dåligt hela helgen, behöver mina timmar, skönhetssömnen.

God natt och sov så gott!


Av Linda - 6 oktober 2008 16:54

Vädurens ledande kvalitet och Marsinflytande ger väduren de ultimata ledaregenskaperna. Eldens element ger väduren dessutom ett oberäkneligt och oförskräckt temperament. Ett oerhört starkt ego och självförtroende gör väduren visserligen till en bra ledare, men kan dock få honom att verka alltför dominerande och maktfullkomlig.

Väduren axlar gärna ansvar och vill känna att hon/han har en ledande position, annars mår hon/han inte bra. Väduren är en handlingsmänniska, och då hon/han ju alltid tycker sig ha rätt är han snabb att fatta rätt beslut. Vädurens översvallande sätt gör väduren till en rolig kamrat. Vädurens starka drifter gör väduren även till en bra livspartner. Om hon/han inte får sin vilja fram kan hon/han dock bli ganska barnslig.

Element: eld                                               

   Kvalitet: ledande                               

Polaritet: positiv
Nyckelord: Mars, aktivitet, självupptagenhet, mod, starkt ego, impulsivitet, energi, bagge, metallen järn och tisdag.
Positiva karaktärsdrag: energisk, utåtriktad, ivrig och frispråkig.
Negativa karaktärsdrag: självisk och dominerande.
Människokroppen: huvud och ansikte.


Egenskaper Väduren: Väduren har starka sexuella impulser och behov av intimitet, men deras behov är kortlivade. Som älskare har de dåligt med tålamod och brist på sensivitet, därför fallerar många av deras relationer. De är välsingnade med optimism och entusiasm och det är det som håller deras inre låga brinnande och samtidigt eggar deras partner. Vädurens starka sexuella drifter gör att han/hon vill vara den dominerande och ledande i relationen. Vädurar är vågde och passionerande och tar stora risker för sin partners skull.
Stjärntecken: Väduren
Datum: 21/3 - 19/4
Plats i zodiak: Första
Planet: Mars
Element: Eld
Bra egenskaper: Entusiastisk, äventyrlig, driftig och modig.
Dåliga egenskaper: Självisk, otålig, okänslig och stridslysten.
Kvalitet: Ledande
Polaritet: Positiv
Passar bra med: Tvillingarna, Lejonet och Skytten.
Passar dåligt med: Jungfrun, Skorpionen och Fiskarna. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards