Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 16 oktober 2008 21:58

Wieeee prata med syrran nyss i telefonen =) Alltid lika kul att prata med C. Haha hon svara precis som hon gjorde när hon var liten, Hej det är C vem är det? Det är C i ett nötskal :) Så där höll hon på i några år när hon svarade i telefonen hemma. De som ringde hade inte en chans att kunna säga sitt namn, haha. Äldst och yngst, och fan vad lika vi är. 

Nä jag har hjärnsläpp och värkt i kroppenm ska strax lägga mig. God natt och sov så gott!


Av Linda - 16 oktober 2008 17:31

Nu är jag så sjukt hungrig. Måste laga lite mat och diska med :( Finns det något tråkigare än att diska? Jag får alltid så ont i min rygg och varför vet jag inte. Idag är jag helt enkelt segare än segast. Så är det vissa dagar.

Ha en bra eftermiddag/kväll!

Av Linda - 16 oktober 2008 11:45

Idag är det exakt två månader sedan du satte kniven i hjärtat på mig. Att jag inte bara ville dö där och då! Fy faaaan det var så oväntat och jag kunde bara inte förstå eller fatta allt du sa till mig. JAG VÄGRADE FÖRSTÅ! Någonstans inom mig har jag fortfarande lite svårt att förstå allt, men jag har börjat att göra det mer och mer, tror jag i alla fall. Under de fyra första veckorna grät jag varenda jävla dag!! Men nu har det gått två månader som sagt och jag gråter inte varje dag, jag tänker inte på dig alls nästan. Okej, det är ibland jag gör det, men det är mest positivt sett hur jag ser på dig idag. Jag tänker inte på det dåliga, allt du sagt utan snarare tvärtom de gånger jag saknar dig, för det gör jag kan sakna dig så jag brister. Vi har en historia han och jag, han har gjort så mycket och jag har gjort så mycket och detta är bra saker!! Kärleken den kan göra jävligt ont, samtidigt som den kan vara helt underbar...


But you will always be my MUPP <3

Nothing in this world could change that!

Saknar dig <3


Av Linda - 15 oktober 2008 21:45

Tidigare ikväll runt halv åtta gick jag ut på en powerwalk med A. Det var riktigt, riktigt skönt =) Hade klätt mig jättevarmt med halsduk, vinterjacka och en tjock kofta under. Haha, var inte så kallt som jag hade trott att det skulle vara ute. Men bättre än att bli förkyld och sjuk. A och jag gick en lång runda en timme och femton minuter gick vi!  Nu är jag helt slut. Ska snart lägga mig tror jag.

God natt och sov så gott :)

Av Linda - 15 oktober 2008 17:24

Betsey Johnson designar RIKTIGT snygga klänningar :) Tyvärr passar de inte min plånbok de jag vill ha eftersom de flesta klänningar kostar 3ooo och uppåt. Men det räcker med att gå in på hemsidan och kolla in de snygga klänningarna, men suget att vilja ha en bara ökar. Hon är tuff Betsey ändå, en riktig "rock kärring", hon ser häftig och tuff ut.

Nedan följer lite snygga klänningar, kunde valt mycket mer, men det gör jag en annan dag. Sen är det sjukt svårt att välja ut klänningar också eftersom de flesta är SJUKT snygga. 

Kolla in hemsidan: www.betseyjohnson.com


Av Linda - 15 oktober 2008 11:54

Det var tänkt att jag skulle åkt ner till Jönköping idag för att träffa Charlotte, men tyvärr blir det inte så :( Hennes praktik slutar på fredag och imorgon skulle hon ha en stor övning som en sista grej. Jag vet själv hur viktigt det är med sin praktik när man läser en utbildning på högskolan/universitetet. Hon är ju färdig med sin utbildning efter jul, Äntligen! Hon har kämpat och det är viktigt med skolan, har förståelse för det. Har själv fått tacka nej till saker och ting på grund av skolan eller jobb. Visst det är tråkigt att inte träffas, men inte så mycket att göra något åt. 

Jag tror dock att jag har en förkylning på väg nu alltså :( Får vara hemma och vila, ska ju jobba på lördag och måndag, har inte råd att bli sjuk de dagar då jag blivit inringd, det går inte. Ha en trevlig dag :)

Av Linda - 14 oktober 2008 20:40

Imorgon ska jag till Jönköping och träffa Charlotte =) Det ska bli riktigt trevligt att träffa henne igen. Var ju några månader sedan vi träffades nu. Att åka ner till Jönköping blir också roligt jag har inte varit där sen skolan slutade i början på juni. Jag hoppas bara inte att det ska regna för det orkar jag inte med samtidigt som man går runt på stan och tittar. 

Nä nu ska jag värma en kanelbulle, de där frysta från Findus =) JÄTTE GODA är de. Jag kan ju inte baka, så det blir till att köpa istället. Snart börjar DH som jag måste se :) Ha en bra kväll.

Av Linda - 14 oktober 2008 17:03

Igårkväll när jag satt och läste i Cosmopolitans Oktober nummer 2oo8, fastnade jag för en väldigt speciell artikel. Jag tror att andra tjejer tillsammans med mig också lider av: Duktighets syndromet. Artikeln var jättebra skriven och jag kände igen mig en hel del av det som stod i den. Jag tänkte skriva ner lite saker som stod i just den artikeln, plocka ut lite delar ur den. Måste även säga att är det någon tidning som är bra för att läsa artiklar och att sporra oss tjejer till att må bättre är Cosmopolitan den bästa tidningen för detta. Tro mig jag läser sju olika modetidningar, så jag har lite koll på dem.


Artikeln är skriven av Camilla Björkman.


Högsta betyg i skolan och lysande resultat på tentorna, raketkarriär vid 25 års ålder, ett fantastiskt förhållande eller ett lyckligt singelliv. En solklar plan för hur livet ska se ut de närmaste tio åren. Modellben, Madonna-amar och Marc Jacobs väskor.

Detta är ingen supermänniska vi pratar om. Det är här krav som vilken tjej som helst försöker leva upp till. Livet ska vara perfekt på alla områden- utseendet, karriären, kärleken och allt där emellan. Allt annat ses som ett misslyckande.  

 

Någon som känner igen sig? Kanske inte i allt, men en del?

En ny rapport från Socialstyrelsen visar att tjejer mellan 15-24 år är den enda grupp där psykisk ohälsa, bland annat på grund av stress, ångest och ätstörningar, forstätter att öka kraftigt. Att just tjejer drabbas är ingen slump. Redan från barnsben uppmuntras vi till att vara duktiga flickor, att snällt räcka upp handen innan vi pratar och att hjälpa mamma med dukningen. Vi lär oss att duktighet betyder att vi är bra. Dålig självkänsla kan förstärka det här beteendet". "Vad du är duktig" blir i dina öron "Du duger, du är någon!".


Hur gör jag då om jag vill ta mig ur den (sjukliga) duktigheten? "Först måste du inse att du är älskad och omtyckt för den du är och inte för det du gör. Du är den du är och du blir inte mindre lyckad som person på grund av betyg, pojkvänner eller elaka chefer" säger Héléne Sandmark. 

 

Jan Wessman fortsätter med "fråga dig själv dagligen vad du vinner på att vara en duktig flicka på alla områden i livet" och "hur mycket gör du det för din egen skull och hur mycket gör du det för andras?"...


Skriv gärna vad ni tyckte om det jag tog med och om ni har andra tankar kring detta.

JA, jag har själv låtit det gå överstyr med den där sjukdomen som tog kål på min kropp. Ha det så gott där ute i Sverige och TYCK OM ER SJÄLVA TJEJER!


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards