Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Linda - 3 oktober 2012 22:34

Har vart i Ullared idag som sagt och shoppat. Hade begränsad budget idag med som jag hade sist, och då får man se till att inte spräcka den vilket jag inte gjorde! Det blev i alla fall lite saker som jag kom hem med idag. Samma som sist såg jag en massa saker som jag verkligen ville ha, men det får bli en annan gång istället. Kläderna kollade jag inte på över huvud taget. Blev så snurrig därinne av allt folk, dålig luft plus att man hade ätit/druckit dåligt. Jag gjorde några riktigt jävla bra köp på Heminredningen, i alla fall om man jämför med vad det kostar på nätet!! Får försöka åka ner dit till våren igen. Jag är ändå jävligt nöjd med det lilla som jag köpte! Lantmännen var dock en besvikelse i år, tyckte jag.


Detta shoppade jag på Gekås idag:

* Ljusbrun Läderväska, 149 kronor, Gekås- Min fejk Mulberry Bayswater-väska. Tyckte att denna var fin och då gilla jag den bruna mer än den svarta.

* Vit Ljuslykta Hus, 3o kronor, Gekås- Har sett många sånna här fina hus innan, men jag tyckte om denna! Jävligt bra pris också!

* Vit Hjärt Spegel, 99 kronor, Gekås- Ett av dagens absolut bästa köp! Äger ingen annan spegel än dem i badrummen så denna var perfekt, och perfekt pris! Jävligt nöjd med den är jag.

* "Amor Vincit Omnia" Hissgardin, 1o9 kronor, Gekås- Ytterligare ett billigt köp billigare än mina jag har sen innan från nätet. Hade tänkt ha dem i köket så fort jag fixat en gardinstång.

* "Amor Vincit Omnia" Kuddfodral, 4o kronor/styck, Gekås- ÄNTLIGEN fick jag tag i sånna här kuddfodral som jag letat efter bra länge nu! Dessa är också ett av dagens bästa köp.

* Hamilton i Nationens intresse DVD, 139 kronor, Gekås- Bra pris och jag vill verkligen se den! För mig var det ett lätt val att köpa denna filmen även om jag valde mellan några andra.

* Skip-boo Kortleksspel, 9o kronor, Gekås- Har spelat detta spelet med Linda och jag tycker om det. Kul och bra att ha!


   

 

 

Av Linda - 3 oktober 2012 21:36

Ojojoj, nu är jag helt slut kan man säga efter en heldag på Gekås i Ullared!!

Blev ingen vidare bra sömn inatt då man låg och spände sig så man inte skulle försova sig tills idag, men det är ju ingen rinsk att man gjorde det idag. Ullared stod ju på schemat, haha. Bussen som vi skulle åka med skulle åka sju, och jag var där tio i så det var bara att sätta sig typ längst fram där A., och N., hade passat plats till mig. Lyssnade på Spotify hela vägen ner. Försökte blunda till lite, men det gick inte riktigt. Det var för mycket tjöt runt omkring en hela tiden..

Vi var framme i Ullared till halv tio. Det var bara att ta en kundvagn och gå in i varuhuset. Vi fick splittra på oss lite då man inte kunde gå tillsammans överallt då varken A., eller jag var intresserad av allt som är i början schampo, duschkrämer och diverse andra tusentals produkter. Istället var vi borta vid väskorna - den avdelning som jag totalt missa förra året när jag var där! När vi var klara där gick vi tillbaka mot sminket där jag först tänkte köpa en Parfym, men den lämna jag tillbaka istället. Där träffa vi N., igen som i sin tur hade tappat bort S., som åkte med från jobbet. Det tog en liten stund innan vi hittade henne.


Det jag irritera mig på var allt folk som kom från höger och vänster, men jag råka köra på några på fötterna.. Det var inte min mening nån utav gångerna som jag körde på dem, men det var mest de jag känner som jag körde på. När man går där inne med allt folk, man är hungrig, sockret ligger på noll så tryter tålamodet. Det var jobbigt att vänta hela tiden när några skulle ha med en hela tiden på dem avdelningarna där man själv bara står och väntar. Det tycker jag är jobbigt! Speciellt när man är hungrig eller trött då orkar man inte bara.


Som när jag var där förra året hade jag en begränsad budget då jag gjorde av med lite pengar i fredags, men även den där jävla hårddisken som stör mig lite blev ju en extra utgift som kunde väntat lite.. Så jag köpte inte så mycket saker idag. Men det mesta låg över 1oo kronor därav blev det inte så många produkter som jag köpte. Utöver det lilla som jag kommer lägga upp köpte jag en Present och Plåster.

ÅÅååå, såg en sak på Heminredningsavdelningen som störde mig nåt djävulskt. Kommer not störa mig på detta i några dagar nu. Om jag bara hade vetat för lite mer än en månad sen att jag skulle åka till Ullared idag hade jag aldrig gjort den där beställningen för det priset! Mådde inte bra när jag såg det, men det är försent att göra nåt nu. Vet man inte att det finns heller så är det inte så jävla lätt att veta eller när man åker till Ullared. Det är ju så olika vad som finns från gång till gång. Hittade mer saker när jag var där förra året till exempel, men jag la ifrån mig några saker under tiden medans man gick omkring därinne. Huvudsaken är att jag höll mig till min budget, men till och med under den   

Vi kom ut från Gekås strax innan halv tre och då kom vi in där runt kvart i tio! Det var jävligt skönt med luft kan jag lova! N., och jag gick bort mot Handelshuset där vi skulle till Lantmännen. Hittade inget där som jag gjorde förra året. Tyckte att dem också hade mer saker då än idag. Sen drog vi och käka. Tog en Kebabtallrik och den har mättat mig resten av den här dagen. Åt var det sista vi gjorde innan vi gick mot bussen halv fyra.


Hemresan var seg då man bara ville hem. Så jävla trött var man också. Samma som ditvägen lyssna jag mest på musik fram tills min mobil dog vid halv sex, men då var det inte långt kvar tills vi var hemma.

När jag väl kom hem kände jag hur jävla trött jag var i kropp och hövvet. Har prata med mamma lite i telefon också samtidigt som jag packa upp min lilla shopping. Sitter självklart och kollar på Grey´s nu. Tårarna bara rinner på mig. Sån där känslig tid i månaden nu. Ska in och sköja av mig efter Grey´s är slut.

Hoppas jag somnar fort sen när jag lägger mig. Hoppas att Ni också haft en jättebra dag för det har jag haft! Tjing tjong


Kära Ullared som vi besökte idag!

 

Av Linda - 3 oktober 2012 20:15

 


Så här såg jag ut idag när jag sprang på Ullared.


* Väst, ZARA- Älskar denna då den är så varm och skön!

* Blus, Vila- Gillar denna skarpt.

* Linne, Vero Moda, NYTT- Skönt linne.

* Byxor, Vila.

* Strumpor, Vet ej.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards