Alla inlägg under april 2012

Av Linda - 18 april 2012 23:46

Det är värdelöst att vara förkyld och skittäppt som jag är nu. Speciellt när man sover och vaknar av att man är torr som öken på morgonen vilket jag gjorde idag vid halv åtta. Fast jag är ändå liiite bättre nu i alla fall. Stör mig på att jag blev jävligt illamående nu ikväll. Vette fan vart det kom ifrån, och jag hoppas att jag inte känner så här imorgon. Sover riktigt, riktigt bra nu i alla fall! Det märks att kroppen behöver återhämta sig. Öö, somna på kvällen med i två timmar, och det var ju inte alls bra av mig..

Det har vart en astråkig dag idag. Inget speciellt har hänt eller som jag har gjort. Lite småfix blir det alltid, men nu har jag i alla fall deklarerat så det är klart! Bara vänta på att cashen ska trilla in   Skönt att ha det gjort och alla uppgifterna stämde. Ska ju inte göra några avdrag ändå så då går det mycket snabbare att deklarera.


Skönt att ha tvättat håret nu ikväll som alltid, och Kycklingsalladen var sjuktgo den också! Imorgon ska jag i alla fall jobba några timmar. Är inbokad lite mer dagar nu såg jag idag, och det är ju riktigt kul! Lär bli mer sen när jag har validerat på det stället där jag ska vara OM jag trivs förstås.. Fick ett samtal från D., på Resursen som skulle fråga om den 2:e, och jag sa det till henne att jag får återkomma nästa vecka när jag vet mer, och har fått mitt schema där jag ska validera. Vill verkligen veta nu hur det kommer se ut fram till sommaren. Lite otålig är jag, men jag har planerat in en liten resa som gör att jag bara vill veta hur det kommer se ut. Snart är det måndag!

Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong

Av Linda - 17 april 2012 21:34

Man kan verkligen undra vart våren tog vägen?? Nu är jag trött på att det är kallt ute, och mellanskurar/snö. Det har kommit snöblandat och sol, snöblandat och sol hela jävla dagen idag!! Molnen dem kommer in fort som fan och sen är dem borta igen. Helt sjukt väder, tycker jag. Använder fortfarande min vinterjacka vad fan, och vi är inne på mitten av april!! Har hängt undan den i garderoben, men den har fått komma till användning vissa dagar ändå. Cpväder helt klart.

Känner mig inte helt hundra än då jag fortfarande är jävligt täppt och snuvig. När A., ringde tidigare idag var jag rätt lite hes och riktigt täppt. Ska till jobbet på fredag en sväng för att få information en stund på morgonen, och det är ju bra det. Har även sett att jag ska jobba i helgen idag också. Det plockar på en del timmar nu har jag märkt speciellt denna våren, men kan ju ha och göra lite med att jag är LASad också.

Jag har mest tagit det lugnt idag för att inte förvärra snuvan. Har kollat upp bilder till bloggen, och nu har jag hittat en jävla massa som ska upp! Gäller bara att jag ska komma igång med läsningen igen som man skjuter upp hela tiden. Jaja. Det var rätt segt på dagen då vädret var dåligt, och jag hade ingen lust att gå ut över huvud taget. Gick ner till ICA vid halv åtta där jag handla Aioli, Bearnaisesås, Gurka, Jordnötter, Kyckling och Rostad lök. Blev sugen på att göra en Sallad idag igen när jag kom hem, och det gjorde jag! Nu har jag fyllt på med nötter och löken hemma så det finns.

Prata dock med en på Fejksbook-chatten idag som betyder jävligt mycket för mig, och jag hoppas verkligen att allting löser sig för honom! Det var kul att höra ifrån honom igen   

Nä, nu ska jag sova då klockan bara springer iväg.. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På ICA handla jag Gurka, Jordnötter, Kyckling, Aioli, Rostad lök och Bearnaisesås.

 

Av Linda - 16 april 2012 23:34

Shit, igår var jag verkligen helt slut. Jag vakna vid halv fyra inatt av att jag var torr som öken i munnen. Det var bara att gå ut i köket och dricka lite vatten, och sen la jag mig och fortsatte sova sen. Har nog snarkat en hel del inatt och vart lite häsen. Detta slog bara ner som en bomb nu i helgen. Jobbigt är det i alla fall, och speciellt när man har snytit sig så man har ont i näsborrarna...

Blev inte så mycket vila idag bara när jag höll på att tvätta mellan ett och fem. Tvättiden började tolv, men jag var seg med att gå ner till tvättstugan. Det blev sju maskiner idag, och egentligen hade jag velat tvätta mina Träningsbyxor också, men jag insåg att maskinen inte skulle hinna bli klar, och sen var tvättmedlet slut också. Ska boka in en tid nästa vecka. Inte kul när man har så sjuktmycket tvätt faktiskt, men jag har ju fått jobba tre eller fyra gånger när jag egentligen skulle ha tvättat. Blir bra sen nästa vecka när jag får mitt schema och ser när jag jobbar eller inte jobbar.

Har bäddat rent i sängen och skakat av alla kuddarna plus duntäcket och tvättat det gamla. Alltid lika skönt när man bäddat rent i sängen, och att krypa ner sen på kvällen. Ja, lite småfix har det blivit.

Ska lägga mig och sova nu i alla fa.. Natti och tjing tjong


Har även kollat en del på rättegången från Oslo idag. Den där jävla djävulen alltså. JÄVLA KRÄK!!! Blev så förbannad när jag såg honom, och speciellt när han satt och lipa över sin patetiska jävla film!!! Ska se på rättegången imorgon också. Man vill höra vad han har att säga, men risken är att jag kommer bli ännu mer vansinnig då!! Usch.


All dagens tvätt, men en del kläder är nya som jag inte använt ännu.

   

Av Linda - 16 april 2012 19:34

     

Det är alltid lika skönt att krypa ner i sängen på kvällen när det är renbäddat.

Tycker dessutom att det är så fint nu när man gjort i ordning i sängen.

Lite vårkänslor får jag när det är blommor och ljusa färger på påslakanet!

Köpte detta Påslakanset i Ullared faktiskt, och där ingick Påslakan, Örngott och Lakan i samma palet - slitbra faktiskt så man slipper köpa allt separat.

Av Linda - 16 april 2012 17:34

Jag har fått en förfrågan att skriva denna artikeln från en läsare, och självklart skriver jag artikeln då jag ändå har tidningen. Artikeln hittade jag i Cosmopolitans Januari nummer 2010.


Ni vill ha varandra - men inte så mycket att ni är ett par. I dag är allt fler nästan-ihop. Men hur bra är den nya relationstrenden för dig? Cosmo undersöker.

Artikeln är skriven av Camilla Björkman.

 

"Det är som att vi är tillsammans ... Men han är inte min kille".

Är det ungefär så du refererar till mannen som du träffar? Som ett mellanting mellan dejt och pojkvän? Någon du gillar - men inte tillräckligt mycket för att vara tillsammans med? Då kan du vara en av många som halkat på en växande relationstrend: att vara nästan-ihop.

 

Förr kunde det kallas KK - "knullkompisar". Ni sågs när ni var sugna på lite action, men det var också det enda som stod på menyn. Hålla i handen på stan och gå på parmiddagar? Nicht. Det var sex men inte känslor, i bästa fall från bådas håll.

Men på senare år har gränserna suddats ut mellan att ha ett stadigt förhållande och att ses för att bara ligga. Kanske träffas ni för en mys-film-sex på söndagen, äter lunch på onsdagen och går hem tillsammans efter en utekväll på fredagen. Däremellan är han den du ringer när du vill prata av dig, klaga på en kompis eller behöver akuthjälp när datorn har dött. Precis som...

... En pojkvän? Ja, en oinvigd skulle säga att ni är tillsammans. Men trots att ni gärna gör saker som ett "traditionellt" par gör - allt från att laga falukorv och makaroner till att utforska varandras intimare delar - vill ni inte gå så långt att ni säger att ni kilar stadigt.

 

Några som kan kalla sig "nästan-ihop" är Nina, 28, och hennes dejt Carl. De träffades på en klubb i Göteborg, vaknade upp tillsammans dagen efter - och har sedan dess setts en till två gånger i veckan. Det var fyra månader sedan. Ändå kallar de sig inte ett par.

- I början tänkte vi nog att det kunde bli något mer, säger Nina. Men det var som att det där med förhållande rann ut i sanden. Vi pratade om det och kom fram till att vi nog inte var menade för varandra, men att vi verkligen gillar att träffas.

Så är hon kär?

- Ja och nej. Jag tycker verkligen om honom, Vi har kul tillsammans och har bra sex. När han reser bort saknar jag honom. Men jag ser honom inte direkt som pappan till mina barn. Så kär är jag inte.

 

Varför väljer allt fler att vara nästan-ihop? Om två personer gillar varandra, varför inte bli tillsammans? En av anledningarna, tror Livia Oláh, docent och forskare i familjedemografi vid sociologiska institutionen på Stockholms universitet, är att vi inte direkt måste.

- Vi har ingen press på oss att gifta oss och skaffa barn, varken från samhället eller från familjen, säger hon. I dag känner sig en 35-åring som en 20-åring när det kommer till att stadga sig och tänker: "Det är ingen brådska, jag är fortfarande ung". 

 

Livia Oláh lägger till att kvinnor har mycket större möjligheter i dag. Allt från att plugga och resa till att göra karriär - saker som inte nödvändigtvis involverar en man.

- Vi lägger mer tid på att förverkliga oss själva, säger hon. Då blir det inte vika viktigt att ha ett stadigt förhållande.

Dessutom: Det vimlar av män runtomkring dig - på jobbet, bussen, nätet... Att säga ja till din dejt skulle vara att säga nej till alla andra. OCh tänk om gräset är grönare någon annanstans? om det finns en ännu hetare, smartare och snällare drömprins där ute? Bättre då att inte binda upp sig. Hålla andra dörrar öppna med stort M dyker upp. Eller?

- Många har så höga förvätningar på kärleken, tror Livia Oláh. Du vill absolut vara säker på att den du träffar är din drömpartner. Att kärleken ska kännas på ett speciellt sätt. Gör den inte det, då vill du heller inte binda dig. 

 

Okej, det där med att vara nästan-ihop har ändå sina fördelar. Du får allt det härliga med ett förhållande - kärlek, sex och vänskap - men utan att binda upp dig och missa allt annat roligt i livet (och det finns ju så mycket!). Samtidigt finns det en tråkig likhet mellan det traditionella KK-förhållandet: Risken är stor att en av er vill mer än den andra och blir sårad på kuppen.

Så är det för Katrin, 26, som har varit nästan-ihop med sin dejt i några månader.

- Han vill mer, konstaterar hon med en irriterad suck. Förra veckan dök han upp oanmäld på mitt jobb och ville äta lunch med mig. Och han tjatar om att han vill lära känna mina kompisar. Jag vet att det är dags att ta "snacket", men jag skjuter upp det hela tiden. 

För Peter, 29, har det varit samma sak. Vid ett tillfälle var det till och med uttalat att han och tjejen ifråga inte skulle vara tillsammans. Själv hade han två andra tjejer på gång.

- En kväll låg vi och hade sex när hon plötsligt började gråta, berättar han. Vad jag sa? Ingenting - jag ville inte öppna den lådan. men det var uppenbart varför hon grät. Och jag kunde inte ge henne det som hon ville ha.  

 

A och O för ett lyckat nästan-förhållande är alltså att vara helt ärliga mot varandra. Hellre ta ett snack och klargöra var ni står än att riskera ett krossat hjärta - vems det än må vara. Så hur säger du att du bara vill vara nästan-ihop, när han gått och kärat ner sig i dig? Det må låta trist, men det finns bara en (snäll) lösning: Säg som det är.

- Tyvärr är det nästan alltid en part som vill mer än den andra, säger Simona Ahrnstedt, legitimerad psykolog. Det är därför det är så svårt att få ett sådant förhållande att fungera i längden. Jag tycker faktiskt att det är schysstaste som du kan göra är att avsluta det.

 

Om det är omvänt då? Att du vill bli ihop men han verkar trivas utmärkt som det är? Var inte rädd för att fråga. Bättre att få reda på sanningen direkt än att slösa tid på någon som har andra planer. Livet är för kort, trots allt.

- Risken är förstås att du inte får ett ärligt svar eftersom han inte vill såra dig, säger Simona Ahrnstedt. Verkar han trivas som det är så blir det nog inte mer från hans sida. Gå vidare!

Lika viktigt, begå inte misstaget och tro att du kan få honom att ändra åsikt.

- Säger han att han inte vill vara tillsammans - oavsett vad anledningen är - då menar han också det, säger Peter. Då är det bättre att göra slut helt och hållet, något annat är att göra dig själv en björntjänst.

 

Alternativet är att ni testar att vara ihop på riktigt. Det värsta som kan hända är att det inte fungerar. Eller så blir det tvärtom - ni faller för varandra. Som för Frida, 26, som i höstas blev tillsammans med John efter en sommar av att nästan vara ihop.

- Han velade, jag velade - till slut sa vi bara: "Äh, nu kör vi på riktigt!" säger hon. I dag fattar jag inte att vi strulade så länge. Jag är jättekär!

 

Det ultimata är så klart om ni båda ligger på samma nivå. Så länge ni båda mår bra av det. Men, var inte nästan-ihop med någon bara fröa tt du inte vågar vara ensam.

- Är du inte nöjd med din partner, då tycker jag hellre att du ska gå vidare och hitta den som du verkligen vill vara ihop med, säger Livia Oláh. Men var också lite realistisk - drömprinsen kommer inte alltid ridande på en vit häst. Tycker du om honom och kan se en framtid med honom, varför inte?...

 

 

  

Av Linda - 15 april 2012 23:34

Haha, oj oj det blev en jävligt rolig kväll idag på slutet. Speciellt när man fick höra roliga kommentarer, och V., och jag spåra totalt. Då märktes det att vi var trötta, men huvudsaken var att vi hade kul tillsammans!

Känner mig inte bra alls. Tung i hövvet, lite feber har jag nog haft, förkyld och slö i kroppen. Jävla skit om det blir nåt, men då får jag bli sjuk i veckan och inte senare. Ska lägga mig och sova nu. Behöver verkligen sova och vila kroppen. Har ändå inget speciellt att skriva om, och det är bara onödigt att fortsätta då.

Hoppas att Ni mår bra och att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong

Av Linda - 15 april 2012 18:30

        

 

Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 2 (4 Januari) 2o11, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några få produkter denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 2 (4 Januari) 2o11:

* Ljusblå Jeanskjol, Monki, 3oo kronor- Jag tycker att denna kjolen är enkel och fin!

* Ljusbeiga Pumps, Scorett, 899 kronor- VILL HA! Tycker att dessa är riktigt snygga! Älskar färgen!

* Blå Väska, Åhléns, 399 kronor- En bra väska som rymmer mycket till ett bra pris!

* Jennifer Lopez LA Glow 3o ml EdT, 345 kronor- Jennifer Lopez senaste doft ska föra tankarna till en glittrig festnatt i Los Angeles. Innehåller noter från plommon, pion och mysk. 

Av Linda - 14 april 2012 23:34

Usch, jag mår illa och har ont i magen. Det kom helt plötsligt nu ikväll på jobbet, och jag har ingen aning om vad det beror på eller varför. Jobbigt när man känner att man bara vill spy. Kanske är på väg att bli sjuk?! Känner mig täppt i nästan hela dagen idag, och det är inte bättre än. Annars kan jag vara sån på morgonen eller kvällen, men sällan hela dagar. Snorigt värre. Kanske min tur att få influensan nu. Hade bara en lätt variant sist, men jag hoppas verkligen inte det! Har inte tid med det nu. Kan bara jobba en vecka till, och sen börjar valideringen den 23:e.. Yeah yeah, fuck it.

Har inte vart riktigt på humör under eftermiddagen, och jag stanna kvar ikväll även om jag hade slutat så jag fick prata lite med V., om det. Nu känns det i alla fall bättre, och hon kunde förstå vad jag mena också vilket känns bra. Ananrs har det vart bra. Jätteskönt ute var det när jag gick och jag tog inte jackan på mig då det var varmt i solen. Sen att solen försvann bakom molnen under dagen gjorde inte mig så mycket ;)

Nä, ska se lite på teven och varva ner en stund till innan jag ska sova. Börjar samma tid imorgon så det gör inget om jag är vaken länge idag. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards