Alla inlägg under april 2012

Av Linda - 24 april 2012 23:34

Även om jag inte kände hur jävla trött jag var igår tog det inte många minuter innan jag somna. Sov som en stock hela natten, men jag vakna upp en halvtimma innan klockan ringde som jag brukar göra faktiskt. Det var UNDERBART imorse när jag såg att det är ju SOL och BLÅ himmel ute!! Jätteskönt vid halv nio på morgonen redan.

Idag hade vi lite diskussioner i validerings-gruppen, och vi gick även igenom lite dem första kurserna som vi ska validera i. När jag är nervös kan jag antingen hålla käft eller prata på.. Jag var inte sån när jag gick i vakren grundskolan/gymnasiet eller på Högskolan, men skillnaden är la nu att man har erfarenheter och man har utvecklats genom åren. Men samtidigt är det svårt att sätta pränt på vad man kan och inte kan. Är rätt så jävla kritisk mot mig själv, men samtidigt lugn. Det kommer ge sig med tiden. Det är bara just nu allting är nervöst. Fick reda på vart jag antagligen kommer vara nånstans, och det blir spännande! Samidigt blev jag glad också då jag känner två jobbarkompisar som är där, men kanske inte just på den avdelningen som jag ska vara på. Nu vet man det och jag hoppas bara att handledaren vill ta emot mig.


När vi var klara tolv var det bara att gå hem och stressa som en jävla idiot, och sen fixa lite mat. Hann sitta i soffan tio minuter innan jag var tvungen att gå igen med andan i halsen tillbaka till jobbet. Som en jojo har jag gått dessa två dagarna. Eftermiddagen och kvällen har gått jättebra, men OJ vad jag har flummat!! Hur trött som helst var jag där ett tag. Jävligt typiskt att man ska vara trött när man är på jobbet, men piggna till lite när man kommit hem. Störande är sånt där. Antagligen kommer jag däcka så fort jag lägger mig ner. Samtidigt har jag sån jävla enerig i mig. Och det, det är verkligen positivt att jag känner energin och viljan. Nu jävlar.

Ja just det, idag fyller S., 25 år!! Haha, nu är hon jävligt gammal, höhö. Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong   

Av Linda - 23 april 2012 23:45

Inatt fick jag sova bra och det har verkligen vart bra efter den här långa dagen!

Skulle ju iväg till Lärcenter till hav nio, och där har jag vart idag fram till tre. Shit, verkligen mycket information att ta in. Kommer ta ett tag för mig nu att vänja mig vid att jag pluggar/validerar. Det har bara vart info idag som sagt. Kurserna sätter jag igång med i höst. Sen drar valideringen igång nästa vecka. Så det är jävligt pirrigt, och spännande på samma gång. Intressant med förstås då jag behöver mer kunskaper. Har fyllt i en enkät nu och det var inte lätt att bedömma sig själv faktiskt hur mycket man kan, och vad man kan. Är rätt hård mot mig själv med, och jag blev lite osäker över vissa saker i enkäten.. Ska fråga om några imorgon i alla fall. Haka upp mig på en grej som jag tänkte på ett sätt, men egentligen är det jävligt brett. Skitsvårt som sagt.


Efter vi var klara gick jag till jobbet, och jag hade tjugo minuter på mig. Kom exakt halv fyra, men jag ringde på vägen. De visste ju om att jag var där idag, men jag hade inte räknat med hela dagen. Dem få timmarna har gått bra på jobbet faktiskt. Har inte känt av att jag hade vart trött eller så utan det kom för en liten stund sen. Kommer knappt vara hemma imorgon heller. I veckan kommer det vara lite så att man har lite att göra med skolan plus att jobba det sista.

Hade förresten röta med regnet idag med för det regna ingenting när jag gick hem. Sammanlagda powerwalken har blivit en timme idag - precis som igår. Mycket, mycket bra!

Nä, jag ska sova nu. Är verkligen helt slut nu i hövvet. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong

Av Linda - 23 april 2012 21:34

 

Så här såg min outfit ut idag denna första dag i skolan.


* Blus, Vila, NY- Gillar den verkligen!

* Linne, Vero Moda, NYTT- Detta linnet är hur skönt som helst, och det passar bra till blusen!

* Byxor, Ginatricot, NYA- ÄLSKAR dem! Så jävla sköna och snygga!

* Strumpor, H&M.

Av Linda - 22 april 2012 23:36

Idag hade jag lite sovmorgon också, men jag höll faktiskt på att försova mig idag. Hade ingen större lust att gå upp då klockan ringde, och sen visste jag att det var grått och mulet ute. Sov i alla fall sex timmar och det är jag nöjd med då jag har problem att sova ibland när jag ska upp tidigt. Kolla lite på Dear John innan jag stängde av datorn, och det var ett bra sömnmedel. Skulle se den på DVD först, men min jävla DVD-spelare verkar ha lagt av totalt!! Får köpa mig en ny verkar det som. Testa ändå tre olika skivor, men inget hände; No disc stod det bara.. Sjukt, sällan att det är fel på tre olika filmer.

Morgonen gick bra och jag jobbade 8-13 först. Det var inga problem alls idag förutom att man har vart rejält slö och seg.


På andra sätt har det vart en jobbig dag med mycket tårar och känslor. Fick säga hejdå till A., som slutar på jobbet nu, och det är inte rättvist nån jävla stans!! Kommer ta ett tag att vänja sig vid att hon inte är kvar längre. Känslig och töntig som man är börja man ju självklart gråta, och när jag gråter kan man antingen bara få tårar eller verkligen göra det med ljud. Så var det idag.. Jävligt tufft att ta avsked från nån man tycker om, och som har blivit behandlad på sätt som man inte kan förlåta. Den personalen har ju alltid, ALLTID vart MIN TRYGGHET, och min FASTA PUNKT under nästan fyra års tid. Så ska dem sluta    Rättvisa finns inte här i den här världen. Detta har gnagt på mig jävligt länge nu, och det var dags att skriva ner nu vad som tyngt mig. Går inte in på det närmare än så här. Personalen, jag kommer ALDRIG glömma vad NI har gjort för mig under dessa åren, och jag kommer ALDRIG glömma ER för NI är BÄST   


Det blev att jag stanna kvar till två för jag ville verkligen prata med A., innan hon skulle vidare igen. Var ledsen när jag gick hem och jag kunde inte hålla tårarna borta.. Fattar inte att det är sant! La mig innan halv tre och vila bara innan jag gick upp halv fyra igen. Skulle egentligen fixat mat, men jag orka fan inte det. Gick till Willys och köpte en Tacopaj innan jag fortsatte ner till jobbet för att jobba dem sista timmarna denna helgen. Eftermiddagen och kvällen har gått bra också, men man har vart lite låg..

Hade en jävla tur idag faktiskt för det vräkte verkligen ner regn tidigare idag, men så hade det slutat vid åtta! Perfekt att slippa gå hem i ösregn. Gjorde faktiskt så att jag sprand och gick, körde lite intervallträning. Ska nog göra lite så i fortsättningen - springa hem om jag orkar, men det får bli i intervaller inte mer än så.

Nä, dags att sova nu. Imorgon blir en intressant dag att se vad som händer och fötter. Hoppas att Ni haft en jättebra helg. Natti och tjing tjong

Av Linda - 21 april 2012 21:34

När man har trevligt på jobbet och jobbar med bra personer går tiden alltid så jävla fort!! Jättetråkigt tycker jag för då vill man ju inte gå hem sen. Eller att den andra personalen ska gå hem.

Dan har gått jättefort som sagt, och det var riktigt skönt att börja en timme senare än dem andra - få lite sovmorgon! Inte fy skam det. Borde börja åtta ofta, tycker jag! Det var inga problem idag heller och vi hade en trevlig morgon med en del flams. Mycket roligare att jobba med dem som är i ens egna ålder! Blir inte lika "allvarligt" som när man jobbar med ordinarie. Okej, N., är ordinarie nu, men jag ser henne fortfarande som en vikarie faktiskt.

Känner mig nöjd över alla mina powerwalks som jag gör varenda jävla dag nu, och jag hoppas fan att det ger resultat!! I slutändan. I prinip varje dag går jag nu och vardagsmotionen är ju jätteviktig för hälsan. Saknar dock min cykel lite granna, men det är mest när jag ska handla som det är jobbigt eller när jag är helt slut efter jobbet ibland och bara vill hem snabbt. På morgonen är det inte så skönt ute, men det blev varmt under dagen nästan kvavt ute. Regnet och molnen hängde i luften, men det är först nu på kvällen som det börja regna. Har inte gjort så mycket sen jag kom hem, vila två timmar, men jag har hängt in mina kläder i garderoberna nu plus att jag har städat toaletten på kvällen!

Glott på teven fast jag tycker inte att det har vart nån bra film direkt.. Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong

Av Linda - 20 april 2012 23:54

Igår var jag riktigt seg och jag fick en del sömn inatt ändå. Hade möte klockan 9 på jobbet idag så jag gick upp 8.2o, och tog på mig och borsta tänderna innan jag gick hemifrån. Det var snöblandat regn då - ingen höjdare att ta sig ut i pissvädret alls! Det gick bra i alla fall, men mina tankar var inte riktigt där idag.

Har verkligen stressat upp mig själv inför nästa vecka, och det stör mig att jag inte vet ett jävla skit om NÅNTING!! Har bara lust att dra mig ur alltihopa. Hatar när jag inte vet ett jävla skit mer än att måndag ska jag iväg på information. Känner mig jävligt negativ nu. Kommer la gå åt helvete det här. Inte bra alls att jag tvivlar på mig själv just nu, men idag känner jag så. Har inte riktigt fattat vad fan allting handlar om heller, och jag bara hoppas att jag kommer få en bra handledare som förklarar för mig exakt vad fan det går ut på. Känns som att det är svårt att slita sig från "navelsträngen" också - där jag jobbar nu. Det är där min trygghet finns och har funnits i snart fyra år.. Samtidigt ser jag fram emot att lära känna nytt folk och nytt ställe, men det är både positivt och negativt det där. Bara hoppas att jag kommer att trivas! Spänd och förväntansfull på samma gång. Blä, pessimistisk till miljoner nu. Min blogg - läs inte om du inte är intresserad!! Bara förvarnar det nu. Kom inte med nån spydig kommentar heller för den delen.


När jag hade slutat gick jag till Willys och handla lite. Där handla jag Chic, Ciabatta bröd, Choklad, Gurkor, Pommes frites, Potatisgratäng, Sallad och Skinka. Klockan var ju kvart över elva när jag kom dit och jag undra varför det var så mycket folk, men det är klart, barnbidraget hade ju kommit idag.. Handla lite och sen gick jag hem. Åt min Ciabatta som jag köpte och satt vid datorn en stund innan jag la mig och sov i tre timmar. Tjugo över två till halv sex då jag gick upp, men jag vila bara den sista halvtimmen.

Har suttit och läst rapporteringen från rättegångarna om det jävla fanskapet i Oslo. Samtidigt som man blir förbannad är det liksom intressant att läsa om hur han tänker, och vad han säger. Inte för att jag förstår mig på honom, men ur ett journalistiskt perspektiv. Det är ju min dröm att bli journalist så. Just för den sakens skull vill jag läsa om vad som sägs. Har dock inte kommit så långt då det är en del att läsa om, men det värsta kommer... Förstå kommer man aldrig att göra i och för sig. Han är ett jävla djävulskap från helvetet.

Nä, ska försöka sova så man kommer upp imorgon. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På Willys handla jag Ciabatta bröd, Chic, Potatisgratäng, Skinka, Pommes frites, Sallad, Choklad och Gurkor.

 

Av Linda - 20 april 2012 23:34

 

Nu ikväll har jag kollat på Let´s Dance, men inte hela programmet dock.

Min favorit är helt klart Anton Hysén, men även Marcus Schenkenberg, haha. En jävla fin kropp har han.

Resten vet jag inte riktigt vad jag tycker om dem än, men Timell är ju så jävla skön som person, tycker jag.

Vem har Du som favorit?

Av Linda - 19 april 2012 21:36

Jag är verkligen helt slut i hövvet nu, och jag ska la snart lägga mig.. Jävla hövvevärk som bara kom så där! Det var inte jättesmart att ta på sig den tunna Everest-jackan idag. Det var faktiskt jätteskönt ute när jag gick till jobbet, men INTE nu ikväll när jag skulle gå hem! Usch, då önska jag verkligen att jag hade bil för jag frös.

Skulle egentligen bara jobbat till fem idag, men eftersom det var en som hade sjukskrivit sig fick jag förlängt till ikväll. Det är ju riktigt bra istället för några få timmar. Blir dock lite stressad över att jag fortfarande inte vet vart jag ska vara eller hur mitt schema kommer se ut fram till den 8:e juni. Undrar vad fan jag gett mig in på. Ska inte tvivla på mig själv, men det är lätt att göra det nu när jag inte vet ett skit. Lite nervös är jag också då det drar ihop sig..

Det har vart en bra dag och det var ett tag sen jag var just där jag var idag. Men mitt på dagen är det jävligt drygt när det inte finns så mycket att göra.

Nä, nu ska jag lägga mig och sova. Hoppas jag sover bra inatt också! Natti och tjing tjong


Fick lite kul post från Lindex och H&M idag.

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards