Alla inlägg under november 2009

Av Linda - 13 november 2009 17:08

Jaaa, det var ju tänkt att jag skulle jobba till två idag, men att det kunde bli förlängt var jag nästan helt hundra på. Det blev två timmar till så jag jobbade 11-16 istället, helt okej tid :) SKÖNT att börja elva och inte sju i alla fall. Har gått bra att jobba dessa timmarna inget konstigt med det.

Det tråkiga är ju att solen försvann ju när jag jobbade. Okej, det kanske inte gjorde såå stor skillnad idag när jag jobbade, men det var ju så himla härligt när den lös. Cyklade med ett jävla töntigt flin till jobbet njuter ju bara av att få se solen ;-) Kallt var det dock så det fick bli min mössa från H&M (som jag för övrigt fick en komplimang för av H,. på jobbet). Alltid trevligt med komplimanger! Ser ju ut som en svamp i den, men jag gillar den som fan varm är mössan också och det är ju huvudsaken. Yeah, yeah tjööt från min sida..

När jag hade slutat fyra cykla jag upp till Willys för att köpa Tvättmedel och sen ner till Godislagret! Köpte en del godis, men fan så gott är det! Blev lite chockad över priset, men jag köper inte godis speciellt ofta kände för det denna helgen och det lär finnas kvar till nästa helg också...

Ikväll blir det lugnt har ju inte vart hemma så länge än inte ens en timme. Kommer äta mitt älskade, goa, underbara TACOS idag :) Ska bli supergott är rätt hungrig nu känner jag.      

Ni får ha en fortsatt bra fredag folks! Tjing tjong! 

Av Linda - 13 november 2009 11:18

Vid kvart i tio imorse ringde de från resursen och frågade om jag kunde hoppa in och jobba några timmar extra. Jag tackade självklart Ja. Det var längesedan jag jobbade en vardag nu på dagen. Sen är det inte speciellt många timmar heller. Dessutom är allt morgonarbete gjort också!

Det bästa är nog att SOLEN skiner idag :D Ska ta en härlig cykeltur sen när jag slutat jobba, men fy fan det är ritktigt kallt dock. Men man ska inte klaga bättre att solen skiner än att det regnar :)

Ni får ha en bra fredag så länge folks! Tjing tjong!

Av Linda - 12 november 2009 21:24

... jag har haft idag! Har vart väldigt skönt jag hade ju riktigt ont i halsen igår och var allmänt svullen i den. Om jag ska bli sjuk får det gärna bryta ut - typ NU! Orkar inte ha det så här en dag och inte känna något nästa dag. Det är ta mig fan helt värdelöst.. Så därför har det vart jätteskönt att slappa, läsa Glaze och bara varit idag.

V., från Resursen ringde tidigare idag också ja så nästa vecka har jag fått tre tider som jag ska jobba :) YEAH! Härligt, härligt och dessutom blir det en jävla massa bra OB i december. Aldrig fel! Speciellt inte nästa månad när man är så fattig efter Jul och Nyår kanonbra med andra ord :)

Jaja, inget speciellt eller roligt idag som hänt med andra ord. Men vad är det som händer denna jävla skit månaden då? INGET, tråkigare månad får man leta efter..

Hoppas att Ni haft en bra dag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 12 november 2009 19:26

  

  

  

  

  

     


Nu när jag har läst ut Glaze September nummer 2oo9, tyckte jag inte att det fanns något speciellt som jag kunde läsa om i just det här numret som jag kan bjuda på. Så blir det ibland.

Så jag har sutitt och kollat igenom tidningen och letat efter produkter som jag ville ha istället.


Detta hittade jag i Glaze September nummer 2oo9:

* Ole Henriksen Blemish Attack Kit, 995 kronor- VILL HA! Ole Henriksen är ett märke känt för sina innovativa produkter för både hår och hud. Många är de stjärnor som hyllat Ole genom åren. Nu lanserars ett special-kit, "Blemish Attack Kit" med produkter som ska motverka fet hy och lättare akne. I paketet som endast säljs under en begränsad tid, ingår tre produkter i sin originalstorlek!

* Nuxe Créme Pieds Fotcreme, 18o kronor- Alla som använder fötterna att gå med får dem: Hårda partier som enbart en fotfil (helst i handen på en professionell pedikyrist) rår på. Ett lättare sätt är dock den nya generationens fotcremer som mjukar upp hård och narig hud på ett par dagar, och favoriten finns för närvarande hos märket Nuxe!

* Maybelline Line Definer Eyeliner, 75 kronor- BILLIG är denna eyeliner vilket är ett stort plus! En filtpenna som ger tunna och fina linjer med bra hållbarhet. Smidig att använda, men framförallt plånboksvänlig. Väl värd sitt pris!

* Golddigger Halsband, 115o kronor- VILL HA! Så himla snyggt halsband enligt mig! Kanske inte puffiga sidenvarianter men det här halsbandet är ett vardagssmycke som för den sakens skull vare sig är tråkigt eller diskret. Stora smycken ska det vara, och även om halsbandet från Golddigger inte är enormt så passar det in under kategorin "Säsongens hetaste smycke"!

* Duffel Jacka Indiska, 995 kronor- VILL HA! Tycker att denna jackan är snygg!

* Byxdress Vintage Stories KappAhl, 249 kronor- VILL HA! Så himla fin och jag gillar verkligen färgen! För andra hösten i rad lanserar KappAhl en kollektion med vintagekänsla, "Vintage Stories" kallas den även i år. Kollektionen beskrivs som dramatisk och nostalgisk och har, inte helt otippat, starka retroinfluenser. Liksom föregående kollektion så består Vintage Stories både av kläder och accessoarer och färgskalan går i svart, grått, rosa och beige!

* Bild på Glaze September nummer 2oo9!    

Av Linda - 12 november 2009 13:46

Jag undrar om Ni andra bloggare här på Bloggplatsen/Bloggagratis kan se eran statistik?

Jag kan inte se den om jag går in och kollar under Statistik..

Vore tacksam för Svar!

Av Linda - 11 november 2009 19:16

   

   

   

     


Nu har jag suttit och kollat igenom SOLOs Oktober nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade lite produkter, inte så många och det blev blandat denna gången.


Detta hittade jag i SOLOs Oktober nummer 2oo9:

* Bella Set Wonderland Underklädesset finns hos www.nelly.com, 218 kronor- Fint set! Gillar hotpantsen!

* Jeans ONLY, 599 kronor- Snygga jeans! Bra pris för ett par jeans också!

* Max Factor Second Skin Foundation, 175 kronor- Trött på smink som lägger sig som en kaka? Säg hej till nya genertationens foundations som smälter in perfekt och trollar fram en jämn yta. Max Factors nya lovar dessutom att ge ett resultat så lätt och naturligt att en åskådare omöjligt kan avgöra om du bär makeup eller inte - inte ens på nära håll...

* Stekpanna Åhléns, 199 kronor- Fan vilken snygg och häftig stekpanna! Är LÄTT den snyggaste jag någonsin har sett!

Av Linda - 11 november 2009 12:36

Idag får det bli lite lugnt känner jag.. Igår cyklade jag fram och tillbaka i regnet och fixade lite problem som har dykt upp angånde inloggningen. Ska dock ut och cykla en sväng snart känner jag det är hyfsat fint väder idag..

Har fan inget vettigt att skriva idag, i alla fall inte än så länge. Var nere på ICA förut lite snabbt och jag pratade med J., lite som jag träffade där inne. Cyklade en skön sväng på 2o minuter också vilket var härligt, men kallt! Efter fyra kom det till och med lite snö lingor, men det höll inte på så länge och dessutom kom inget på marken heller.

Ska dock kolla på Ellen DeGeneres Show nu :) Hon är så jävla grym och rolig tycker jag. Hoppas att det kommer en bra gäst idag!

Ni får ha en bra onsdag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 10 november 2009 21:06

  


När jag var på PA:s tidigare idag och handlade gick jag förbi ett ställ med massa DVD-filmer. Jag tänkte: Åå, kan de inte ha Djävulen bär Prada där? Men jag kollade aldrig just i det stället med filmer. Jag fortsatte att handla och när jag kom fram till kassan såg jag en låda med ännu mer DVD-filmer. Då såg jag den här filmen längst fram, en 2 Disc-DVD med Djävulen bär Prada/ I hennes skor! PERFEKT var min tanke och ÄNTLIGEN har jag denna filmen som jag velat ha i så många, många år :) Billig var DVD:n också, endast 79 spänn! Är jävligt nöjd, blev glad över något idag i alla fall :)

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards