Alla inlägg under november 2009

Av Linda - 26 november 2009 21:34

Hahahahaha, jag skrattar ihjäl mig. Sitter och kollar i gamla skolkataloger :D Vilket rent jävla nöje det är :D Vi sitter och skrattar ihjäl oss syrran och jag.. Tårarna rinner, åå shit, ja herregud.

Vilken jävla underhållning det är att kolla i skolkataloger ändå, hahahahaha :) 

Huvudvärk har jag också helt jävla värdelöst! Det har jag haft nu ett tag fy fan måste ta en tablett nu faktiskt. Har haft en flummig dag som sagt. Kom ner med tåget till tre. Åkte hem till mamma sen, har käkat och tjötat med syrran. Vi var nere på Torget förut och kikade, Gina hade tydligen tjuvöppnat. Kommer gå ner imorgon och shoppa faaaan vilken grym Gina-affär det är på Torget nu :D

Jag träffade S., inne på MQ - det var såååå kul att träffa henne igen :D Har inte sett henne nu på några år jättetrevligt och kul var det! Nästa gång jag är hemma ska vi ta en fika och tjöta vi har mycket att prata om. Tänka sig att det är tio år sedan vi slutade nian till våren - det är helt jävla sykt!  

Ska snart lägga mig och sova får försöka gå upp i tid imorgon! Ni får ha en fortsatt bra kväll folks! Tjing tjong

Av Linda - 26 november 2009 12:56

  

 

Om ungefär en timme går tåget till Göteborg :)

Faaan vad skönt att komma hem lite!

Ska på fest på lördag, AW imorgon med Annie-killarna och idag blir det häng vid min fungerande dator :)

Ska bli riktigt, riktigt kul i alla fall!

Ska bli spännande och se C:s band spela på lördag - spännande!

Ni får ha en bra dag så länge folks! Tjing tjong!

En julig bild från Göteborg snön finns inte där ,men all julbelysning finns däremot...

Av Linda - 25 november 2009 21:00

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 21 (8 Oktober) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade några produkter, det blev inte så många denna gången.


Detta hittade jag i CHIC nummer 21 (8 Oktober) 2oo9:

* Paul Smith Black Blus finns hos www.mywardrobe.com, 2oo8 kronor- Fin blus i en snygg färg!

* Klänning Åhléns, 349 kronor- Fin klänning! Kunde räckt med en volang tycker jag personligen!

* Kappa Haléns, 1o95 kronor- Snygg kappa!  

Av Linda - 25 november 2009 19:30

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 21 (8 Oktober) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Alexander Skarsgård. Han börjar slå igenom där borta i USA nu. Han är en favorit till mig sen Vita Lögner.. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Vi kan lugnt fortsätta skryta om vår duktiga, snygga och trevliga superstjärna Alexanders Skarsgård. Hollywood har bara gjort honom hetare.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.

 

Det hade varit så enkelt för Alexander Skarsgård att stanna i Sverige. Fortsätta göra ganska outmanande filmroller som snygg kille. Fortsätta vara en stor fisk i en liten damm. Men Alex valde inte den vägen. Istället åkte han till Hollywood och började om, från botten. Auditions, anonymitet, mördande konkurrens om alla jobb, nej tack i långa banor. Men hans ovilja att ta den bekväma vägen har betalat sig. Tack vare TV-succérna "Generation Kill" och "True Blood" har Alex blivit ett hett namn även i USA, och är nu på den nivån att han har papparazzifotografer i hälarna. Själv tar han uppståndelsen med ro.


I USA har den andra säsongen av vampyrserien "True Blood" just avslutats, ett stort steg framåt för Alex.

- I den första säsongen av "True Blood" var min karaktär Eric Northman enbart en otäck, elak vikingavampyr. Han var kall och skoningslös. I säsong två utvecklas karaktären och jag fick möjlighet att visa upp en ny, känsligare sida av Eric.

Vi får se dig i nakenscener...

- Ja. Filmmakarna frågade om jag ville ha på mig någon sorts hudfärgad grej för att dölja min nakenhet, men jag tackade nej. Jag är inte pryd och jag har inga problem med att vara naken.

 

Du har blivit superkändis i USA. Vad sägen fansen?

- Uppmärksamheten är överväldigande och det känns konstigt. Självklart är det smickrande och jag är glad att säsong två har fått ett sådant fantastiskt mottagande. I första säsongen hade jag på mig en långhårig peruk, men i de TV-aktuella avsnitten har jag mitt eget hår, så jag blir oftare igenkänd nu.

 

Eric Northman är supersexig. Är det svårt att spela sexig?

- Det går inte att spela sexig. Det måste få komma naturligt. Om man försöker så blir det fel och då känns det fejkat. För mig har Eric mycket gemensamt med ett lejon. En lejonhanne kan ligga i skuggan och se allmänt ointresserad och trött ut. Samtidigt är han på helspänn och kan när som helst, med all sin ståtliga kraft, gå till attack.


Eric har en cool stil. Får du bestämma hur han ska vara klädd?

- Ja, jag arbetar tillsammans med kostymören Audrey Fischer och vi brukar komma överens om hur Eric ska vara klädd. Jag gillar hans stil, det är snyggt med svart, skinn och silversmycken. Min stil privat är ganska enkel. Bäst gillar jag svenska designer som Hope och Whyred.


Saknar du Sverige?

- Ja, familj och vänner och Stockholm. Ibland är jag bortrest ett halvår i taget och det är hemskt. Då längtar jag hem hela tiden! Men jag får stå ut ett tag till. Jag får så många bra jobberbjudanden här och vill tacka ja så länge det varar.


Vad gör du en ledig kväll i Los Angeles?

- Jag går sällan ut. Barerna och nattklubbarna är inte så roliga som man skulle kunna tro. De är ganska cheesy och eftersom alla här kör bil stänger de flesta ställen halv två. Dessutom spelas det ofta förskräckligt dålig musik på sådana ställen. De gånger jag går ut är det för att kolla in något band.


Vad tycker du om tjejerna i Los Angeles?

- Sanningen är den att jag inte är så förtjust i LA-tjejerna. De är oftast för konstgjorda för min smak. De går på lite för hårt, jag föredrar naturliga tjejer som håller en lägre profil.


Förr om åren var Alex alltid öppen i intervjuer och erkände utan omsvep att han inte var någon hejjare på det där med kärlek och relationer. Någon "typ" sa han sig inte ha, men han har sagt att det är viktigt att han kan ha kul ihop med sin tjej. Och vad han än tycker om LA-tjejerna... nu ryktas det att han efter många år som singel faktiskt har träffat en sådan tjej.

Är du verkligen singel? Vissa rykten säger något annat.

- Ja. Jag har inte tid med tjejer för tillfället. Jag arbetar så mycket att jag knappt hinner äta, så tjejerna får vänta...


    

Av Linda - 25 november 2009 17:30

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 21 (8 Oktober) 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om olika sätt att ta det lugnt på. Jag tyckte att det var bra tips i artikeln så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i den.


Semestern ligger långt bakom dig och jobbhetsen och pressen har nått sin peak. Ingen fara, CHIC ger dig 1o avslappningstips - som fungerar.

Artikeln är skriven av Helena Skoog.

 

1. TA EN PAUS

Ibland behöver du göra något helt annat, för att sedan fokusera på arbetet. Ta fem minuters paus under jobbdagen och prova en enkel...

...avslappningsövning:

Slappna av i en kroppsdel i taget, från pannan och ända ner till tårna, tills hela kroppen är avslappnad. Andas djuot, blunda och tillåt dig att inte tänka på någonting annat än din andning under några minuter.

...muskelspännarövning:

Spänn alla muskler i hela kroppen samtidigt. Slappna sedan av. Upprepa ett par, tre gånger när du känner dig stressad.

...andningsövning:

Räkna långsamt till tio och andas in och andas ut vid varje siffra. 1 - andas in, andas ut. 2 - andas in. andas ut, och så vidare, tills du känner dig mer avslappnad.

2. LÄS DIG LUGN

Behöver du komma bort från vardagen ett tag? Koncentrera dig på en helt annan värld. Tio minuter läsning sänker pulsen och minskar stress, enligt en brittisk studie.

3. BADA

En avslappningsklassiker, för dig med badkar. Fyll karet med varmt (men inte för varmt) vatten och lugnande oljor, tänd ljus och spela avslappnande musik. Ge dig själv en avslappningshalvtimme varje vecka.

För dig som inte har badkar: Häll upp vatten i en balja och unna dig ett fotbad. Tända ljus och lugnande musik blir effektfullt även när du bara doppar fötterna. Tänk på att sitta bekvämt.

4. PRIORITERA

Gör en lista över vad som måste göras varje dag och rangordna efter vad som är viktigast. Håll även koll på vad som kan bli akuta måsten längre fram och ta tag i det i tid. Effektiv arbetstid ger dig mer tid till annat.

5. UNDVIK STRESSFAKTORER

Akta dig för stressande miljöer eller personer som inte får dig att må bra. Vill du inte bryta kontakten med stressande kompisar eller familjemedlemmar kan du välja att bara träffa dem när du själv känner dig lugn och i balans.

6. TRÄNA DIG LUGN

Det är lättare att slappna av om du är aktiv. Du måste inte bygga muskler eller bli maratonlöpare, bara du rör på dig lite, gärna varje dag.

7. FRUKTEFFEKTEN

Blir du hungrig och trött på eftermiddagen? Ha alltid frukt, yoghurt eller något annat mellanmål på jobbet. Om du orkar jobba hela arbetsdagen får du mer gjort och stressen minskar.

8. SKRATTA

Titta på en rolig film eller TV-serie, umgås med människor som får dig att skratta, eller testa skratt-terapi, då du skrattar tillsammans med andra i grupp. Du och vännerna kan också göra er egen skratt-terapi genom att tvinga fram olika sorters skratt. Stå i en ring och koncentrera er på skrattandet. Det är svårare att sluta än att börja!

9. LJUDTERAPI

Hitta en plats med lugnande ljud. En skogsdunge med vind i träden, havsvågor, porlandet från en bäck - eller från en fontän i en stadspark. Sätt dig ner, slut ögonen och koncentrera dig på ljuden. Försök att stänga av alla tankar och andas lugnt.

1o. SPIKMATTA

Många svenskar har blivit spikmattefrälsta och även om reklamen kanske överdriver dess effekter så berättar allt fler om hur de lyckas slappna av genom att ligga på de vassa piggarna.

- Den botar knappast sjukdomar, men det är väldigt avkopplande att ligga på den, säger CHICs Jenny Bergquist efter att ha provat spikmattan. Har man stela muskler kan man riktigt känna hur de värms upp (av smärtan!) och sedan slappnar av. Jag sover bättre om jag har legat en stund på spikmattan innan jag går och lägger mig...

 

  

  

Av Linda - 25 november 2009 13:56

ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN imorgon får jag hämta ut min Adapt :)

Så går det när man lyssnar på andra och inte på sig själv. Hade jag bara gjort som jag hade tänkt från början så hade min dator fungerat i en veckas tid nu! Liiite störande är det fan i mig. Men men. nu vet jag det till nästa gång. Så resan till Skövde igår var nog inte helt i onödan heller..

Nu ska jag hem och sen ska jag iväg till vårdcentralen och vaccinera mig! Ni får ha en bra onsdag folks! Tjing tjong!


Av Linda - 25 november 2009 12:30

  

  

    

  

  

  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 21 (1 Oktober) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har nästan bara skönhetsprodukter denna gången, eftersom de hade en Beauty Bibel med till detta numret. Jag har även valt ut de produkter som hade fått högst betyg.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 21 (1 Oktober) 2oo9:

* IsaDora Fine Liner Eye Stylo, 95 kronor- Eyelinern har perfekt konsistens varken för rinnig eller för torr. Penseln är tunn och lagom hård, resultatet håller hela dagen och är lätt att tvätta bort. Enda minus är att det är lite svårt att få till tjockare streck!

* Max Factor Flawless Perfection Blush, 95 kronor- VILL HA! Billigt rouge är det dessutom! Lätt att borsta på, lagom mycket färg direkt. Men som vanligt är borsten för liten, använd en egen, större borste. Färgen ger varmt rosiga kinder, inget skimmer. Sitter bra, men behöver bättras på under dagen eller framåt kvällen.

* Elizabeth Arden Pure Finish Mineral Bronzing Powder, 32o kronor- De ljusreflekterande pigmenten ger huden en vacker lyster, även om de kan kännas lite väl glittriga. Desto snyggare blir pudret på kroppen!

* Estée Lauder Spotlight Skin Tone Perfector, 365 kronor- VILL HA! Har en oljig yta som närmast ser lila ut. Men efter några sekunders masserande förvandlas gelén till en härlig konsistens. Huden ser fullkomligt fantastisk ut och får en härlig lyster. Sminket sitter som berget hela dagen och känns dessutom lättare att tvätta bort på kvällen. Mirakelprodukt är bara förnamnet!

* Kiehl´s Foaming Non-detergent Washable Cleanser, 22o kronor- Fantastisk! Första rengöringen som faktiskt tar bort ALLT smink. Efteråt känns huden dessutom riktigt ren och mjuk - ingen stram känsla eller kladdig hud.

* Trind Nail Polish Remover, 75 kronor- Plus för att den är billig! En av de bättre nagellackremovers som testpersonen använt. Neutral doft, smidig flaska och formulan tar bort de mest färgglada lacken i ett nafs - utan att kladda! Produkten är också dryg och verkar inte heller torka ut naglarna nämnvärt.

* I.d Bare Minerals Foundation, 398 kronor- Kändisfavorit som verkligen funkar! Ger huden ett jämnt och fint resultat med helt fantastisk lyster. Huden blir slät och blanka partier mattas. Sitter perfekt hela dagen.

* Chanel Exceptionnel de Chanel Mascara, 24o kronor- Speciell borste som känns lite klumpig i början. Ger fransarna fin volym, längd och böjer bra. Svärtan är perfekt och det behövs bara en applicering för önskat resultat.

* Md Formulations Moisture Defense, 41o kronor- I början kan masken sticka lite i huden, men efter ett tag känns huden mjuk och varm. Huden blir len och smidig, ingen extra fuktighetscreme behövs.

* Halsduk Accent, 199 kronor- Varm, skön halsduk i härliga färger!

Av Linda - 24 november 2009 21:30

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 21 (1 Oktober) 2oo9, kom jag till den här artikeln med tips om hur man får starka och friska naglar. Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Hur behandlar jag naglar som skivar sig? Kan jag bleka missfärgade naglar? Och varför är olja dina naglars bästa vän? VR har svaren!

Artikeln är skriven av Thérese Andersson.

 

Jag har vita prickar på naglarna, beror det på kalkbrist?

Nej, det är en gammal myt som endast lever kvar. Vita prickar beror på att naglarna har fått en stöt eller ett slag och växer bort med tiden.

Mina nagelband är så fula! Kan jag fixa till dem?

Ja, men använd en orange-pinne och var försiktig. Du ska absolut inte klippa eller skära dina nagelband. När nagelytan är fri från nagelbandet både fäster och sitter lacket bättre. Skulle du börja blöda, sluta omedelbart och torka med lite sårsprit.

Nästan alla removers är numera fria från aceton. Men varför är aceton dåligt?

Aceton är grymt på att lösa nagellack men desto sämre för dina naglar och nagelband. Aceton är nämligen väldigt uttorkande och kan göra dina naglar och nagelband sköra och känsliga. Dessutom är aceton dåligt för miljön.

Vad kan jag göra åt missfärgade naglar?

Investera i en så kallad nagelbuff och sudda bort missfärgningen. Och i fortsättningen måla alltid dina naglar med ett skyddande underlack, så minskar risken för missfärgningar.

Mina naglar skivar sig. Vad beror det på?

Naglar som skivar sig kan bero på en mängd olika saker, oftast handlar det om att de är uttorkade. Andra orsaker kan vara att du inte sköter om dina naglar ordentligt, till exempel att du tvättar händerna ofta eller går ut i kyligt väder utan att skydda dem med vantar och återfuktande handcremer.

Kan jag motverka att mina naglar blir sköra och skivar sig?

Absolut, du kan börja med att massera dina naglar och nagelband en gång i veckan med en skön nagelbandsolja. Massagen stimulerar dessutom blodflödet och gör att naglarna växer snabbare. Smörj sedan in händerna med en riktigt fet creme och dra på plasthandskar. Sov med dem på under natten och vakna med bebislena, återfuktande händer! Naglarna är för övrigt ofta uttorkade, utan att du märker det. Gör det därför till en god vana att applicera nagelbandsolja minst en gång i veckan.


Så tar du bort nagellack på rätt sätt!

* Använd bara skonsamma nagellackremovers som är fria från aceton. Aceton verkar uttorkande på naglarna och nagelbanden.

* Blöt en kompress med remover. Undvik helst bomull, eftersom det luddar och suger upp för mycket av removern.

* Dra försiktigt bort gamla lacket av nageln.

* Lägg kompressen på nageln och låt verka i cirka 2o sekunder. Gnugga inte, eftersom lackets färgpigment trycks ner i nageln och kan missfärgas.

* Vill du skämma bort dina naglar? Torka av dem med lite papper och applicera sedan olivolja eller nagelbandsolja. Låt verka till dess att oljan torkat in. 


  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards