Alla inlägg den 20 december 2010

Av Linda - 20 december 2010 22:56

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 15 (8 Juli) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter denna gången, och det är nästan bara parfymer faktiskt.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 15 (8 Juli) 2o1o:

* Paris Hilton Siren 3o ml EdT, 345 kronor- Siren är Paris Hiltons nionde parfym i ordningen och beskrivs som sofistikerad och lättburen. Innehåller doftnoter från bland annat mandarin, näckros och vanilj.

* Burberry Summer Limited Edition 5o ml EdT, 395 kronor- Snygg färg på flaskan, tycker jag, hihi! En parfym fylld av blommor och frukter. Eller vad sägs om doftnoer från mandarin, kaprifol och mysk?

* Puma Animagical Woman 4o ml, 219 kronor- Pumas nya doft beskrivs som en svalkande smoothie en het sommardag. Parfymen rymmer doftnoter från bland annat grapefrukt, vattenlilja och mörk choklad.

* Clarins Instans Eye Make Up-remover, 275 kronor- Jag använder denna själv, och jag tycker att den är jättebra då jag har så jävla känsliga ögon! Luktar fräscht och gott. Svider inte men kräver extra gnuggning för att bli av med vattenfast smink. Känns dryg och det behövs inte mycket av produkten för önskat resultat. att få bort vanligt smink är lättare, även om huden känns lite uttorkad efteråt. Ögoncreme behövs!

Av Linda - 20 december 2010 21:06

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 15 (8 Juli) 2o1o, kom jag till den här sidan där de tipsar om rengöring! Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Rengöringsmjölk, gelé eller olja - vilken rengöring passar din hudtyp? Hur ofta ska du peela? Och hur passar ansiktsvatten in i ekvationen? Varsågod, VeckoRevyn lär dig allt du behöver veta om ansiktsrengöring.

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Varför är det viktigt att tvätta ansiktet?

Din hy, precis som ditt hår, behöver bli ren med jämna mellanrum för att må sitt allra bästa och se sitt bästa ut. Smuts och bekterier kan medföra att dina porer täpps igenm vilket i sin tur innebär att olika hudproblem (som till exempel finnar) kommer som ett brev på posten. Se därför till att du tvättar ditt ansikte noga på kvällen, på morgonen räcker det ofta med en uppfriskande skvätt vatten. Har du fet hy eller problem med akne kan en bra tvätt dock cara en bra idé innan morgonkaffet.

Räcker det inte med tvål och vatten?

Vanlig tvål är ofta inte särsklid mild mot din hu, utan medverkar istället till att den blir torr och stram. Att använda rengöringsprodukter anpassade för din hudtyp hjälper och motverkar eventuella hudproblem som du kan ha, som fet t-zon eller finnar. Att använda rätt rengöringsprodulter medför med andra ord att din hy kommer i balans, inte minst när det gäller talgproduktion och orenheter, både ser och känns bättre ut. Har du torr hy är tvål en dålig idé. har du däremot fet hy kan du komma undan med en tvålrengöring ibland.

När och varför ska jag använda ansiktsvatten?

Ansiktsvatten tar med sig eventuella smink- och smutsrester från ditt ansiktet. Du använder det efter din rengöringsprodukt men före din återfuktande ansiktscreme. Tvärtom mot vad många tror kan också de med känslig och torr hy med fördel använda ansiktsvatten, inte minst under de varma sommarmånaderna då huden ofta är extra fet efter alla solcremer- Är du torr eller känslig, satsa på milda som inte verkar uttorkande. För fet hy är ansiktsvatten ett måste för att reglera talgproduktionen.

Hur fungerar peeling och hur ofta ska jag använda det?

Ansiktspeelingar slipar varsamt bort torr hud och döda hudceller och gör din hy mjuk och extra mottaglig mot efterföljande behandlingar, som till exempel återfuktande masker och creme. Förr innehöll i princip alla ansiktspeelingar små korn, men idag finns det riktigt skonsamma varianter utan korn som ändå verkar skrubbande - perfekta för den extra känsliga huden. Använd aldrig en kroppepeeling, de är oftast alldeles för riviga för den känsliga huden i ansiktet.

I vilken ordning ska jag använda alla rengöringsprodukter?

Börja med att ta bort din ögonmakeup med en produkt som är anpassad just för detta. Använd gärna en bomullspad och massera bort sminket. Bär du en stainer eller ett hållbart läppstift kan du använda en ögonmakeup-remover också på läpparna. Applicera sen din rengöringsprodukt över hela ansiktet - glöm inte hårfästet, halsen och området bakom öronen. Skölj av med ljummet vatten. Torka ansiktet torrt och applicera ansiktsvatten med hjälp av en bomullspad. Koncentrera dig särskilt på den feta t-zonen. Avsluta med en återfuktande nattcreme...

 

RÄTT RENGÖRIND FÖR DIN HUDTYP:

 

FET HY - Satsa på gelbaserade rengöringsprodukter som bekämpar smuts och reglerar talgproduktionen. Glöm inte ansiktsvatten efteråt!

TORR HY - Välj oljor, rengöringsmjöl eller cremebaserad rengöring som verkar återfuktande.

AKNE - Välj produkter som innehåller aknebekämpande ingredienser, som till exempel salicsyra.

KÄNSLIG HY - Produkter som är fria från parfym och färgämnen är ett måste. Det finns ett brett utbud på marknaden...

 

  

Av Linda - 20 december 2010 19:36

Snacka om att jag var helt jävla övertrött igår! Jag orkade till slut inte hålla ögonen öppna så jag la mig tidigt (för att vara mig nu för tiden).. Kroppen sa verkligen ifrån efter den jävla pissömnen som jag hade förra veckan! Värst var sömnen efter mina två nätter som jag gjorde!

Jag bara sov och sov och sov. Har inte ens hört att de har plogat på parkeringen nedanför sovrumsfönstret. Detta hör jag ALLTID annars. Jag var däremot uppe runt nio på toa, och sen la jag mig igen för att sova, men det tog en liten stund innan jag somnade igen faktiskt.


Jag undrar vad det är för jävla NÖTTER som ringde tre gånger idag!! Det är ett jävla o8-nummer, och jag tror att det är några jävla telefonförsäljare!! De ringde första gången när jag sov, och sen ringde de när jag var upptagen med ett samtal med chefen. Var nere hos henne tidigare idag för att prata lite med henne! Vad hon gör åt detta vet jag fan inte, men nu kan jag i alla fall släppa det! Önskade även de som jobbade God Jul och Gott Nytt År till dem som jobbade...


Efter mitt lilla samtal cyklade jag ner till Pressbyrån vid stationen där jag skulle köpa Glaze. Haha, just det, när jag skulle svänga nere vid Mejeriet, och skulle vända på cykeln då ligger jag ner med cykeln i den jävla modden. Det var knäet som tog emot, men jag cyklade inte i hög fart så det kändes knappt..

En relativt lugn måndag i övrigt faktiskt. Ska se den där miniserien på TV4 sen ikväll - Morden i Sandhamn! Den verkar vara bra vad jag har sett på reklamen. Hoppas att Ni alla haft en bra måndag! Tjing tjong


Köpte Glaze på Pressbyrån.

  

Av Linda - 20 december 2010 18:44

Tjugonde avsnittet

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards