Alla inlägg den 18 december 2010

Av Linda - 18 december 2010 23:36

Idag var det dags att jobba en dagtur efter nattjobben, men jag måste säga att det har gått riktigt bra! Dagen har flutit på sjuktbra då timmarna gick jättefort! Det var riktigt jävla skönt att dagen gick fort. Ibland är det så segt så man bara kollar på klockan en hel jävla dag! Så var det inte idag i alla fall..

Blev dock trött på eftermiddagen, och det märks att jag har sovit dåligt då jag fått en del skratt attacker på jobbet, haha. Har vart jävligt lättroad, hehe   

Det har inte hänt så mycket mer än jobb idag plus att jag har vart övertrött, och flamsat lite granna fast det är sånt som är kul emellanåt också!

Nä, nu ska jag sova. Ska upp tidigt imorgon och jobba! God natt på Er! Tjing tjong

Av Linda - 18 december 2010 11:26

Del 18/1

Del 18/2

Av Linda - 18 december 2010 02:02

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 15 (8 Juli) 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om amanda Seyfried. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Efter succén med Mamma mia! är Amanda Seyfried Hollywwods älskling. Junt nu är hon högaktuell i två romantiska filmer, men privat är kärlekslivet stormigt. I en exklusiv intervju med VeckoRevyn avslöjar hon allt om kändislivet, relationen till lindsay Lohan och kärleken till Dominic Cooper.

Artikeln är skriven av Monika Agorelius.

 

Amanda Seyfried ser ut som att hon ska börja gråta. Skådespelerskan sitter uppkrupen i en stor pösig fåtölj i en svit på kändishotellet Soho hotel i centrala London. Medan jag, i egenskap av VeckoRevyns utsände, packar upp och sätter på diverse inspelningsmanicker plockar Amanda fram en fickspegel och ett täckande hudstift ut handsväskan och applicerar lite under ögonen. Sen trycker hon på diverse knappar på sin iPhone och lägger med ett besviket ansitsuttryck ned den på bordet.

- Min pojkvän dominic är på Malta och spelar in en film, det är jobbigt att vara ifrån varandra, säger hon med ett blekt leende.

 

Amanda har de senaste åren haft ett ganska stormigt förhållande med Dominic Cooper, som spelade mot henne i filmversionen av ABBA-musikalen Mamma mia! amanda berättar att hon föll pladask för den läckra och humoristiska engelsmannen.

- Jag gillade Dominic från första stund, men vi blev inte ihop under filminspelningen. Vi lärde känna varandra och blev kompisar, men vi blev inte ett par förrän efter att filmen var inspelad och klar.

Det har gått rykten i media om att Dominic har en affär med den franska skådespelerskan Ludivine Saginer, som spelar mot honom i The devil´s double - filmen som spelas in på Malta.

- Det är inte sant, säger Amanda bestämt. Det går alltid rykten om att skådespelare är ihop med varandra under inspelningar. Jag har hälsat på Dominic och hans kollegor flera gånger på Malta och stämingen har varit jättebra.

 

Men sådär jättetoppen är nog inte deras förhållande... i alla fall inte av Amandas tårögda blick att döma. Den senaste tidens rapporter kring Amanda och Dominics förhållande säger ena veckan att de gjort slut och nästa vecka att de är ihop igen. Det har bland annat skrivits en del om att Dominic festat ihop med Lindsay Lohan, som Amanda känt sen de spelade in Mean Girls tillsammans för sex år sedan. Men Amanda väljer att inte kommentera.

- Det skrivs så mycket elakt och man vet inte vad man ska tro. I ett förhållande måste man kunna prata med varandra, så att det inte uppstår missförstånd.

När hon får frågan om hon håller kontakten med Lindsay dröjer hon några sekunder innan hon ger ett svävande svar.

- Det var ett tag sen jag hade kontakt med Lindsay, vi lever väldigt olika liv...

 

I skrivande stund ser det ut som om Amanda och Dominic är ihop igen. på nytagna bilder promenerar de med Amandas hund på Los Angeles gator, de tränar på gymmet tillsammans och äter ute på mysiga restauranger. De skrattar och ser kära u på bilderna. Men det är inte så konstigt att det sliter på ett förhållande att sällan vara tillsammans. Frestelsen att vara otrogen finns där säkert när man är ifrån varandra under långa perioder och dessutom spelar in känslofyllda kärleksscener med läckra motspelare.

 

Just nu är Amanda bioaktuell i inte mindre än två filmer där hon spelar mot supersnyggingar. Hon spelar huvudrollen i Lasse Hallströms nya film Dear John, mot Channing tatum, och dessutom ser vi henne i den romantiska filmen Letters to Juliet, där hon spelar mot Gael Garcia Bernal.

När Amanda får frågan om vad Dominic säger när hon filmar intima kärleksscener med snygga killar ler hon och svarar att han är förstående.

- Eftersom Dominic är skådespelare så förstår han att man inte lan spela in ett kärleksdrama utan kärleksscener.

 

Letters to Juliet spelades in i Verona, Italien. Staden är mest känd för att William Shakespeares klassiska kärleksdrama Romeo och Juli utspelar sig här.

- Jag älskar romantik och filmversionen av Romeo och Julia med Claire Danes och Leonardo DiCaprio är min absoluta favoritfilm, säger Amanda. Det var underbart att spela in film i Verona. När vi spelade in filmen arbetade vi långa dagar, men så fort jag var ledig ägnade jag all min tid åt att upptäcka staden. Gatorna är kullerstensbelagda, byggnaderna vackra och atmosfären underbar. Verona är verkligen romantikens stad med njutningsupplevelser för alla sinnen.

 

Dear John spelades in i Charleston, South Carolina, USA och då kom Dominic och hälsade på.

- När jag och Channing jobbade hängde Dominic ihop med Channinfs fru och de reste runt på sightseeing tillsammans. Det är gränslöst vackert där. Jag älskade att bada och vara på stranden, men det var inte så romantiskt som det ser ut. Det blåste nämligen precis hela tiden vilket skapade problem både för filmteamet och för oss skådisar.

 

Både i Dear John och Letters to Juliet ligger kärleksbreven i fokus. Amanda säger att hon visserligen tycker att det är romantiskt med handskrivna brev, men någon brevskriverska kommer hon inte att bli.

- Jag gillar inte handskrivna brev som skickas med posten av den enkla anledningen att det tar för lång tid att få svar. Vi lever i en tid där vi är vana vid att allting går fort. Vi skickar ett meddelande och förväntar oss att få svar omgående. Ett meddelande tar sekunder att skicka och jag skulle inte stå ut att vänta i dagar och veckor på ett svar på ett handskrivet brev. Jag och min pojkvän är ofta ifrån varandra under långa perioder och visst, det vore superromantiskt att få fina handskrivna kärleksbrev men det är inte realistiskt. Man vill hålla kontakten mycket oftare än så!

Vad väljer du: sms, mejl, telefon eller twitter?

- Sms är bra, men det kan bli lite stressigt och man skriver för kort och virrigt. Mejl är toppen för då kan man skriva längre texter och fundera mer över hur man formulerar sig. Telefon är ju bäst, då man får höra den adres röst. Twitter har jag aldrig provat.

Varför inte?

- Därför att jag inte tycker att det är viktigt för omvärlden att veta hur jag kände mig när jag tittade mig i spegeln imorse och hur länge jag borstade tänderna. Det kan vara roligt att läsa twitter och bloggar från komiker eller andra som är roliga och bra på att uttrycka sig. Sociala medier är även bra för den som vill göra reklam för sig själv, sin produkt eller något annat, men för mig som skådis är det inte intressant. Det skulle kännas enbart löjligt att dela med mig av allt trivialt som händer och sker i mitt vardagsliv. Det finns skådisar som håller på med sånt där och det får de gärna göra, men jag vill inte.

 

Till skillnad från Lindsay, som ständigt är i rampljuset, lever Amanda ett relativt anonymt liv. Hon är visserligen en kändis men säger att hon inte har några större problem med paparazzi och stalkers.

- Jag kan röra mig fritt i London och ingen lägger märke till mig. Det är superskönt. Jag hänger inte på typiska skändisställen och jag klär mig ganska oansenligt. Så det är inga problem. Det skulle säkert vara helt annorlunda om jag söp och knarkade och gick på kändisfester varje kväll.

 

När Amanda inte befinner sig på en filminspelning i något av jordens alla hörn bor hon mestadels i Los Angeles. Dominic bor i London, där han har alla sina vänner och sin familj. Amanda köpte nyligen ett hus i New York och hoppas att Dominic ska vilja bo där med henne på heltid.

- Om han vill... Vi får se. Jag tar en dag i taget och vi får se vad som händer. Det pågår renoveringar i huset och vi kan ändå inte flytta in förrän det är klart.

 

Intervjun avbryts tvärt av en skarp ringsignal. Det är Amandas telefon som ligger på bordet och tjuter. Hennes ansikte lyser upp. Hon ursäktar sig, kastar sig över telefonen och svarar glatt "hallå!" och dansar sen ut ur rummet, utom hörhåll...

 

Amanda älskar...

... ATT SJUNGA

- Sång var min främsta passion när jag växte upp och jag ville bli sångerska. Under hela min tonårstid var sången en hemlig hobby, men när chansen att få medverka i Mamma mia! dök upp så kände jag att det var helt rätt för mig! Äntligen fick jag visa att jag kan sjunga. Men jag var nervös också, man känner sig väldigt exponerad när man sjunger sånger med känslosamma texter.

... JEANS

- Jag är en jeanstjej. Jag samlar på jeans och har flera hundra par. jag äslkar att titta i garderoben och hitta ett par jag inte haft på mig på länge. Jeans är ett underbart plagg, för det är snyggt, praktiskt och passar till allt.

... ATT SLAPPA

- En perfekt dag umgås jag med mina vänner, promenerar med hundarna och lyssnar på musik. Jag har bred musiksmak, jag lyssnar bland annat på Willy Mason, Ray LaMontagne och Radiohead.

... GOD MAT

- Italiensk mat är underbar, likaså libanesisk mat. Jag är inte så duktig på matlagning, men jag brukar baka goda kakor, tårtor och efterrätter. När jag och min bästis i Los Angeles träffas brukar hon laga huvudrätten och jag står för desserten.

... ABBA

- Jag älskar ABBA, jag lyssnar på skivorna varje dag. Benny Andersson gav mig alla ABBA:s skivor på cd och jag har dem på min iPod. Det är perfekt musik att lyssna till på gymmet, man glir glad av ABBA:s musik och det är upplyftande när man tränar...

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards