Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Linda - 25 oktober 2010 23:54

  

  

  

  

Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 13 (1o Juni) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter och det blev lite blandat ändå.

Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 13 (1o Juni) 2o1o:

* Twinset Klänning, 2899 kronor- Så himla fin klänning! Gillar mönstret och färgen! Lite väl dyr kan tyckas..

* Soaked in Luxury Sidenbyxor, 599 kronor- Fin färg! Tycker att de satt snyggare på modellen i tidningen än på bilden faktiskt! Hon hade kavlat upp dem och det blev mycket bättre!

* Maybelline Define-a-lash Volume Mascara Waterproof, 135 kronor- Billig är den här mascaran! Gummiborsten gör det lätt att komma åt alla fransar och det finns ingen risk för spindelben. Resultatet blir dina, separerade fransar dock utan märkbar volym. Mascaran håller hela dagen och smular inte. Klarar både vatten och svett utan problem, men måste tvättas bort med en remover anpassad för vattenfast.

* Lancôme Tresor In Love Parfym 3o ml EdP, 395 kronor- VILL HA! Parfym med doft av bland annat päron och ros!

Av Linda - 25 oktober 2010 22:34

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 13 (1o Juni) 2o1o, kom jag till den här sidan där de tipsar om hur man får sminket att sitta! Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Kan du inte låta bli sminkskåpet på din bäg mot beachen? VeckoRevyn vet hur du får mejken att hålla för både salta bad och svettigt solande - och hur du enklast tvättar bort alltihop på kvällen. Spana in!

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Vattenfast smink, vad är det egentligen?

Det är smink som inte ska rinna av eller nötas bort av svett, vatten och fukt. De vanligaste vattenfasta produkterna är ögonmakeup, som eyeliner och mascara, även om det på senare tid lanserats också foundations, läppstift, ögonskuggor och rouge som ska tåla kontakt med vatten extra bra.

Vad är det som gör vattenfast smink extra tåligt mot vatten?
Vattenfasta produkter innehåller ofta silikonbaserade och vattenfasta oljor eller fetter och vax, som gör att de sitter kvar på huden och ögonfransarna till dess att en annan oljebaserad rengöringsprodukt används för att tvätta bort dem. Förväxla dock inte vattenfasta produkter mot vattenresistenta, som visserligen är mer skonsamma mot din hy och dina fransar men håller sämre mot vatten.

Jag blir bara svart under ögonen, vad gör jag för fel?

Det låter som om din vattenfasta mascara är för gammal och har tappat sin motståndskraft. Dags att köpa en ny, med andra ord! Blir du svart när du försöker tvätta bort sminket använder du fel rengöringsprodukt.

Hur går jag bort det vattenfasta sminket på kvällen?

Vattenfast smink tar du lättast bort med en ögonmakeup-remover som innehåller olja. De rengör på djupet och tar bort alla spår av smink. Har du linser, glöm inte att ta ur dem först!

Jag har känslig hy, kan jag ändå använda vattenfast smink?

Ja, vattenfast smink passar de flesta hudtyper. Men vet du med dig att du är extra känslig och lätt får inflammationer i ögonlocken, är vattenfast mascara och annat smink troligen en mindre bra idé. Gör ett allergitest i armvecket först, har ingen irritation uppstått efter 24 timmar är det förmodligen ingen fara...

 

VÄLJ RÄTT PRODUKTER FÖR STRANDEN!

 

Lämna hemma:

Foundation - Även om de innehåller solskyddsfaktor behöver du ett rejält lager för att skydda huden helt och fullt mot UV-strålarna. Dessutom är risken stor att du svettas/badar bort det mesta av produkten inom några timmar.

Rouge - Helt enkelt för att de står emot svett och bad alldeles för dåligt. Dessutom kan de innehålla ämnen som i kontakt med starkt solljus kan skada eller missfärga huden.

Läppstift och Läppglans Ingen bra idé att ligga och pressa i, eftersom de oftast inte innehåller spf. Precis som din hy behöver också munnen skydd i solen.

Välj istället:

Färgad dagcreme med Spf - Har en lättare konsistens än en foundation, vilket gör det enklare för dig att dosera den. Fast allra bäst är förstås om du låter huden vara helt fri från sminkprodukter och satsar på en solskyddscreme istället.

Stainer - En stainer för läppar och ansikte ger mycket färg som sitter riktigt bra. Ett annat knep är att använda ett hållbart läppstift som rouge, eftersom det ger en fin färg som sitter extra bra, Men var försiktig om du vet med dig att du har känslig hy!

Solstift - Bäst är förstås ett solstift med hög spf. Är du ute efter både färg och skydd, satsa på ett färgat läppbalsam som också innehåller solskydd. Applicera flera gånger under dagen!...

 

  

  

Av Linda - 25 oktober 2010 21:34

  

 

ÄNTLIGEN har Svenska Hollywoodfruar börjat igen =)

Favoriten är självklart Maria Montazami!

Isabel Adrian är ny för den här säsongen och hon är ju tillsammans med en jävligt grym DJ nämligen Steve Angello. Har inte hon vart med i en dokusåpa förut?

Kul att måndagarna är uppbokade med en bra serie nu i alla fall. Vad tycker Du om programmet?

Av Linda - 25 oktober 2010 20:34

Ja, herrejävlar det känns att jag var på gymmet och tränade igår, men jag känner bara av det i armarna och i bröstmusklerna. Det är ju där som jag är som mest otränad! Men jag har mig själv att skylla då jag inte stretchade igår.. Är dock glad över att jag inte känner av det på några andra ställen än där. Det är dock när jag gör vissa rörelser som jag känner av det som mest. Jaja, var ett jävla tjat om detta då   

Vi har haft jättefint väder idag, men det kom lite stackmoln på eftermiddagen fast det var ju när solen höll på att gå ner i och för sig. Kallt har det däremot vart! Inatt var det riktigt jävla kallt, såg det på bilarna igår även på frosten som låg kvar på hustaken och det lilla som fanns kvar på gräset..

Fick äntligen tummen ur röven och ringde fastighetsskötaren idag så han var här och fixade småsakerna som behövdes fixas. När jag ringde skrämde jag honom rejält då jag sa att jag hade fått en spricka i toaletten, men det var ju i själva toalocket som det var en spricka i! Han befarade det värsta   Så schysst är jag, haha! Kan inte tänka på vad allting heter ju. Men han var nog glad över att det inte var så jävla farligt som det lät...


Annars har det vart så lugnt idag. Cyklade dock ner till Myrornas insamling för att slänga ner en påse med kläder som jag inte vill ha längre! Hoppas att någon annan kan få användning för dem. Cyklade Bangatan fram till Industrierna och upp mot mig, skönt var det! Just an regular boring monday.

Kollar på Ullared nu och strax börjar Svenska Hollywoodfruar igen =) såg att den gamla Stureplansbruttan Isabel Adrian ska vara med, fan var hon inte hon med i en dokusåpa förut? Hon är i alla fall tillsammans med Steve Angello som är en förbannat bra DJ! Intressant kommer denna säsongen bli.

Hoppas att Ni haft en bra måndag! Tjing tjong


Fick min Plaza Kvinna idag också! Niiice as always

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards