Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Linda - 25 augusti 2009 22:22

Imorse ringde V., från resursen och frågade om jag kunde hoppa in och jobba ikväll, vilket jag tackade ja till. Hade inget annat för mig heller så. Men hon ringde när jag sov så himla bra bara, en aning jobbigt, eftersom jag sover så jävla dåligt nu för tiden! Varför vet jag inte..

Så när jag hade gått upp gick jag in i duschen och sen efter det slappade jag innan det var dags att cykla iväg till Willys för att köpa mat, köpte Familjen Dafgårds Kyckling Jakob idag, länge sen jag åt den här formen av maträtt nu faktiskt, gott var det, men liiite väl varmt blev det, kunde lugnat mig några hekton haha..

Nu är jag däremot seg och trött, så jag hoppas att jag sover bra inatt och slipper bli väckt imorgon, behöver sova igen lite timmar.

Hoppas att Ni haft en bra dag folks! Tjing tjong på Er och god natt!

Av Linda - 25 augusti 2009 14:00

Detta receptet hittade jag i SOLOs Juli nummer 2oo9.

Det är två recept som jag skriver ner och jag blir såå himla sugen på dessa!


BLÅBÄRSÄLSKLINGAR

Ingredienser:

2 dl socker.

3 ägg.

1 tsk bakpulver.

1 tsk vaniljsocker.

2 ½ dl vetemjöl.

1oo g smält smör.

5o-1oo g hackad vit choklad.

Blåbär.


Frostning:

1oo g cream cheese.

2-3 dl florsocker.

Saften från blåbären.


Gör så här:

Sätt ugnen på 2oo grader och smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Tillsätt smält smör och blanda till en jämn smet. Rör ner hackad choklad. Fördela smeten i formar. Tryck ner fem blåbär i varje muffin. Grädda cirka 15-2o minuter.

Blanda ihop frostningen och färgsätt med några droppar blåbärssaft. Vänta med frostningen tills muffinsen har svalnat, annars smälter den.


CHOKLADBOMBER

Ingredienser:

1oo g smält smör.

3 dl socker.

2 ägg.

1 ½ dl vetemjöl.

4 msk kakao.

5o g choklad.

1 tsk vaniljsocker.

1 krm salt.

4-7 marshmallows.


Frostning:

1oo g cream cheese.

2-3 dl florsocker.

1oo g smält vit choklad.


Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader och smält smöret. Vispa socker och ägg fluffigt. Hacka chokladen ch dela marshmallowsen i cirka åtta bitar. Blanda ner choklad, marshmallows, kakao, vaniljsocker, salt och smör i äggblandningen. Häll i formar och grädda i ugnen i cirka 2o minuter. Blanda frostningen och bred på när muffinsen har svalnat.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards