Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

ROSA BANDET

Av Linda - 28 oktober 2008 16:43

Oktober månad är en rosa månad som vi alla vet om. Man kan köpa sig ett Rosa Band och sätta på sin jacka, väska eller vad man känner för. Men det är inte bara genom att köpa ett band man kan stödja bröstcancerforskningen. Idag kan vi hitta en del produkter i livsmedelsbutikerna som säljer en upplaga av deras produkt, där en del av pengarna går till cancerforskningen. I mitten på september såg jag att Wettex som jag köper mina disktrasor ifrån har gjort en "Limited Edition" som är just Rosa och där 5o öre endast (snålt tycker jag) går till cancerforsnkningen. Jag tycker att dikstrasorna är Skit snygga :) Älskar ju rosa också, passar mig perfekt.

Tänkte ta med lite fakta om kampanjen som jag kunde läsa på baksidan av paketet till disktrasorna.


Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj

syftar till att uppnå medvetenhet kring bröstcancer och att samla in pengar till fortsatt forskning.


Cancerfonden har sedan 2oo3 arbetat med kampanjen tillsammans med privatpersoner, organisationer och företag. Hitills har Rosa Bandet samlat in cirka 172 miljoner kronor och dessa pengar går till forsknings- och vårdutvecklingsprojekt inom bröstcancer.


Sammanlagt ställs cirka 7ooo diagnoser varje år. Det är därmed den vanligaste cancerformen hos kvinnor och de flesta som drabbas är äldre. Idag botas cirka 8o procent av de kvinnor som drabbas av bröstcancer.


Jag stöder Rosa Bandet kampanjen. Gör du?

 
 
Linda

Linda

28 oktober 2008 17:24

Tycker det är jätte bra att de har den här kampanjen, med tanke på att vi haft "det" i släkten också. Men tycker ändå att det är mycket bröstcancer just nu. De andra cancerformerna då? Varför uppmärsammas inte de lika mycket? Hmm...

http://www.thelifeoflinda.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards