Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Linda - 6 januari 2010 22:38

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 23 (5 November) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade några få produkter, och det blev blandat denna gångern.


Detta hittade jag i CHIC nummer 23 (5 November) 2oo9:

* Väska Lindex, 99 kronor (REA Ordinarie Pris 199 kronor)- Fin väska! Fin färg, men den passar ju mest runt jul!

* DKNY Colourbars Klocka, 995 kronor- VILL HA! Så jävla snygg färg! DKNY lanserar en ny färgglad klockkollektion i början av november. Colourbars idé är att klockan ska vara både en tidsvisare och en viktig del av klädseln. Tanken är att du ska kunna byta färg (det finns nio att välja mellan) efter humör och outfit, och det blygsamma priset uppmuntrar såklart till att köpa flera stycken!

* Van Cleed & Arpels Féerie Parfym 5o ml EdT, 75o kronor- VILL HA! Så snygg flaska! Doftnoterna är vildhallon, viol och sandelträ! En vuxen karriärista i en girlie förpackning. Doften är höstig, fräsch och klar!

Av Linda - 6 januari 2010 21:06

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 23 (5 November) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Andreas Carlsson. Jag tyckte att den var väldigt bra, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Han är elakast i "Idol"-juryn, men så löjligt framgångsrik att han kommer undan med det. För CHIC berättar Andreas Carlsson om sin tuffa uppväxt, musiken och kvinnan han vill träffa.

Artikeln är skriven av Louise Örvell.

 

Hans låtar har sålt i mer än hundra miljoner exemplar. Han har skrivit låtar till artister som Britney Spears, Katy Perry, Celine Dion, Backstreet Boys och ´N Sync. Han umgås regelbundet med världsartister och lever lyxliv i LA. Och så sitter han i juryn för "Idol". Det kan verka glamouröst, men om du tror att Andreas Carlsson har glidit på en räkmacka genom livet, då tror du fel. Han har jobbat hårt. Och hans uppväxt har stundtals varit jobbig. Allt går att läsa i hans självbiografi "Live to win - Låtarna som skrev mitt liv".

 

Vi börjar prata om musik och han berättar att det var något han halkade in på, bara så där.

- Jag körde uteslutningsmetoden. Jag var inte särskilt bra på sport, så det blev musik. Musiken blev senare min tillflykt där jag kunde hitta tröst. Det var som att finna en god vän, säger han.


Andreas växte upp i Danderyd och senare i Tingsryd i Småland. Han var som vilken 12-åring som helst. På rummet hade han ett splitternytt trumset och väggarna var fulla med posters från tidningen Okej. Allt gick sin gilla gång tills en dag då polisen kom och arresterade hans pappa. Det visade sig att pappan hade förfalskat fakturor, något som senare skulle leda till fängelse.

- Det var ett hårt slag för familjen. Vi flyttade tillbaka till Stockholm för att börja om. Vi levde på existensminimum. Det var tufft. Min mamma jobbade hårt för att vi skulle ha det bra. Hon vände nästan ut och in på sig själv.

I samma veva fick din syster anorexia. Hur var det?

- Jobbigt. Anorexia är en väldigt psykologisk sjukdom. Det är ett rop på hjälp. Men hon blev bra till slit. Mycket med hjälp av en släkting som hade pondus och som kunde vara sträng och ryta till.

 

Är din uppväxt en av drivkrafterna bakom din framgång?

- Det tror jag absolut. Jag tänkte "Jag ska i alla fall lyckas". Det och en benhård tro på att allt är möjligt. Jag lever mycket efter min intuition och mitt hjärta. Alla har en inneboende GPS. Det är viktigt att göra saker som är betydelsefulla. För mig har musiken varit viktigast. Musik är ett jättestort kommunikationsmedel. Och att då och då få höra att jag lyckats beröra är den största payoffen man kan få som artist.

 

Du kom in på reklamskolan RMI-Berghs, men slutade för att satsa på musiken.

- Ja. Ett tag tänkte jag: "Det här med musiken kanske inte går ändå", så jag sökte till RMI-Berghs. Jag hann bara gå några minuter. När jag satt där första dagen och skulle skriva en uppsats om varför jag hade sökt så kom jag inte på någonting. Så istället räckte jag upp handen och sa: "Vad kostar det att sluta här?"

 

Du är singel. Varför?

- Jag har inte träffat någon. Och jag är verkligen inte typen som har någon bara för att man ska. Jag är hellre ensam än med fel person.

Hur ska din blivande tjej vara?

- Jag fascineras av kunskap, så hon får gärna ha specialkunskaper inom något ämne. Det kan vara vad som helst, film, foto eller konst. Och så vill jag ha en riktig konversation. Jag vill ha en mogen relation. Jag är trött på att vara pappa till folk. Förutom det får hon gärna vara vacker och ha humor. Jag älskar kvinnor. Kvinnor är det häftigaste som livet har att erbjuda.

 

Du har sonen William, 8 år, tillsammans med Hannah Graaf. Vill du ha fler barn?

- Absolut. William är en gåva och min stora inspirationskälla, men jag och Hannah levde aldrig tillsammans. Vi dejtade en månad, hon blev gravid och bestämde sig för att behålla barnet. Att bli pappa under de omständigheterna var förstås chockartat och ovant i början, men jag vande mig efter ett tag. Allt har funkat förvånansvärt bra. Jag och William har jättebra kontakt. Att han ringde o7.2o varje morgon känns som ett kvitto på att jag i alla fall har gjort någonting rätt. 

Vad är det viktigaste du har att lära din son?

- Ödmjukhet. Och hur han ska vara med andra människor. Jag fick själv lära mig det av min morfar. Han är humanist ut i fingerspetsarna och en jättebra förebild.

 

Hur ser en perfekt dejt ut?

- En perfekt dejt är en dejt som man aldrig vill ska ta slut. Jag är lite gammaldags av mig. Jag vill gärna hämta upp och lämna av. Och kanske blir det en liten kyss också, vem vet?

Vem är den mest kända personen du har dejtat?

- Det kan jag inte säga. Det skulle bli spaltmeter i pressen.

Vilken känd person skulle du helst vilja dejta då?

- Megan Fox. Hon är enormt vacker och sexig. Och så verkar hon ha attityd, men jag är egentligen inte särsklit intresserad av att dejta kända personer. Dessutom skulle hon inte passa mig. Hon skulle vara alldeles för farlig att leva med, haha.

 

Hur är din relation med din familj idag?

- Den är jättebra. Så här i efterhand har jag förstått hur mycket pappa skämdes för det som hände, men vi har alla förlåtit honom. Jag älskar min familj, men det känns som att de ser på mig med skräckblandad förtjusning. Ibland känner jag mig som den konstiga morbrodern som dyker upp på julafton med dyra presenter. Som gubben i lådan ungefär...

 

  

Av Linda - 6 januari 2010 16:56

Nu när jag har läst ut min CHIC nummer 23 (5 November) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Tyra Banks. Jag tycker att hon är cool, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Hon är den ambitiösa superstjärnan som gråter när hon jämförs med sin stora idol och vars bästa skönhetstips är vaselin. Undan och ur vägen, för här kommer The Goddess of Fierce, Tyra Banks!

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.

 

Tyra Banks är den före detta supermodellen som tack vare succéprogram som "Top Model" och "The Tyra Banks Show" kallas den nya Oprah Winfrey. Dessutom har hon provat på att stå framför kameran som skådis och när CHIC träffar henne i Los Angeles har hon nyligen vart med i ett avsnitt av "Gossip Girl", där hon spelar en divig skådis som ställer till trubbel för Serena, som är "jättetrevlig" enligt Tyra.

- Jag delade VIP-rum med henne under inspelningen. Jag trodde att hon och de andra stjärnorna skulle ha sitt eget, privata rum, men Blake var med oss andra. Vi hade jättetrevligt. Blake hade sin gulliga hund med sig och vi åt grekisk mat till lunch. Hon är en härlig och jordnära tjej.

Är det viktigt att kändisar är jordnära?

- För mig är det viktigt. Jag är stolt över att jag kan kommunicera med alla salgs människor, kända eller inte.

 

Tycker du att du är vacker?

- Jag har något unikt. Jag och Heidi Klum pratade om det en gång, att varken hon eller jag är den vackraste kvinnan på ett kändisparty, men vi har båda något extra som gör att vi har lyckats som modeller. Vad det där lilla "extra" är går inte att ta på. Antingen har man det eller så har man det inte.

Kan man skaffa sig det?

- Ja. Man kan börja med att bygga upp sin självkänsla. En självsäker person har en starkare utstrålning.

 

I flera år var du en av de mest hyllade supermodellerna. Vilka kvalitéer ska en supermodell ha?

- Jag vet att det låter som en kliché, men skönheten sitter inte vara utanpå. En supermodell måste ha en unik personlighet som "lyser igenom". Det räcker inte att se ut som en Barbie-docka. Vackra kvinnor finns överallt, men det gör dem inte till supermodeller.

 

Vad säger du när bikinibilder publiceras och du kallas tjock?

- Jag blir förbannad. För att vara modell är jag kurvig och har en stor byst. Men jag är inte tjock och jag är arg på modeindustrin för att de tillåter att det trådsmala idealet fortfarande existerar.

Hur håller du dig i form?

- Jag tränar på gym varje dag, mest blir det löpträning för konditionens skull och lite vikter för att hålla musklerna i trim. Jag äter nyttigt och går alltid och lägger mig tidigt. När jag var modell var jag alltid "den tråkiga" tjejen som lämnade partyt tidigt för att åka hem och sova. Ibland fick jag gliringar för att jag inte följde med på kändispartyn och festade nätterna igenom, men det var helt enkelt inte min grej.

 

Vilket är ditt bästa skönhetstips?

- Vaselin. Tvätta bort allt smink på kvällen. Applicera sedan lite vaselin i ansiktet, men se till att du inte får det i ögonen. Vaselinet håller rynkorna borta och det är jättebra mot torr hy. Det är det perfekta exemplet på att en bra skönhetsprodukt inte måsta vara dyr.

 

Beskriv din personliga stil?

- Jag har ingen, haha. Utan min stylist skulle jag se gräslig ut. Min mamma gav mig ett stiltips som jag ofta tänker på och det är att inte bära en kort kjol tillsammans med en urringad topp, och kombinera tajt topp med löst sittande byxor, tajta byxor med löst sittande topp och så vidare. Det ger en snyggare helhet.

 

Vilket är det läckraste modet just nu?

- Axelvaddar. En del tycker att det är för mycket 8o-tal, men jag älskar det. Axelvaddar ger en snygg figur på en smal kvinna och på en storväxt kvinna hjälper de till att skapa snygga konturer. Jeans med hög midja är snyggt. Och ett fint utanpåskärp kan fräscha till vilken outfit som helst.

 

Hur känns det att bli jämförd med Oprah Winfrey?

- Smickrande, men samtidigt otäckt. Jag är uppväxt med Oprahs TV-shower och hon är en av mina stora idoler och förebilder. När jag hörde att jag jämfördes med Oprah blev jag så nervös och osäker att jag grät mig till sömns på kvällarna.

Hur klarar du pressen nu?

- Jag biter ihop. Jag är ambitiös och jag försöker att inte jämföra mig med Oprah eller någon annan. Min främsta uppgift är att vara en bra förebild för unga kvinnor och det tycker jag att jag är genom mina TV-program...

 

  

  

Av Linda - 6 januari 2010 13:14

  

  

  

  

  


I mitten på November trängdes stjärnorna på röda mattan när den årliga MOCA-galan gick av stapeln.

Kändisarna var som vanligt snyggt klädda, här är några av mina favoriter från galan!


Bilder från MOCA-galan:

* Kate Beckinsale- Galans bäst klädda tycker jag! Kate i djupgrön sidenklänning med skärp i midjan!

* Marisa Tomei- Snygg rosa färg på klänningen! Marisa i härligt rosa klänning med breda axelband och vid kjol!

* Eva Mendes- Tycker att hennes outfit är fin, den passar henne! Eva i svart och beige klänning med stenar och kristaller på bröstet!

* Chloë Sevigny- Kjolen är hur söt som helst!

* Jessica Alba- Snygg klänning och snygga skor! Jessica visar att den lilla svarta alltid fungerar!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards