Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

MATT DAMON

Av Linda - 10 augusti 2010 17:54

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 9 (22 April) 2o1o, kom jag till den här aritkeln med Matt Damon. Jag tycker att han är en bra skådespelare och jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


När matt Damon slog igenom var han gett byte för skvallerpressen, men nu hukar han bakom sina kända polare för att slippa synas.

Artikeln är skriven av Tina Jöhnk Christensen.

 

Matt Damon är en såndär kändis som du skulle kunna passera på gatan utan att lägga märke till honom, trots att du har sett honom på bio ett antal gånger. ("Bourne"-filmerna, "Oceans"-triologin och så vidare...) Delvis beror det nog på att han har ett ganska alldagligt, eller "vanligt", utseende, men även på grund av att han aldrig har sökt strålkastarljuset och skickligt hållit sig i skuggan av sina mer kända kollegor och vänner; Brad Pitt, George Clooney, Angelina Jolie och Ben Affleck, för att nämna några. Och det verkar passa honom bra.

- Det är helt vansinnigt, utbrister Matt Damon när han berättar om paparazzifotograferna och allmänhetens intresse för Brad Pitt och Angelina Jolie. Han upplevde cirkusen på nära håll när han spelade mot Angelina Jolie i Robert De Niros "Den innersta kretsen" och mot Brad Pitt i "Ocea´s"-filmerna.

- De är båda två jordnära människor som alltid - och helt ofrivilligt - skapar kaos och turbulent vart de än beger sig. Det är helt otroligt att människor att människor reagerar som de gör när de kommer i närheten av dem. Angelina kunde inte gå utanför sin trailer utan att bli attackerad från alla håll.

 

Kanske blev han rädd för kändislivet redan långt före det. I samband med genombrottet med "Good Will Hunting" 1997 blev Matt omskriven en hel del i skvallerpressen, inte minst för sitt osnygga sätt att göra slit med den dåvarande flickvännen Minni Driver: Matt talade i en TV-intevju hos Oprag Winfrey om att han var singel, vilket dock var nyheter för Minni. En kort tid därefter dök han upp på Oscarsgalan med nya kärleken Winona Ryder och snacket gick i Hollywood om den unga stjärnans klantiga beteende. Efter förhållandet med Winona tog slut har han enbart dejtat tjejer som inte är kända.

- Jag betalar en massa människor för att hålla mig nere på jorden, säger han torrt och ler ett snett leende. Jag har haft tur på många sätt. Det var till exempel bra för mig att jag förälskade mig i en kvinna som inte är en del av filmvärlden. Det innebär automatiskt att man har båda fötterna på jorden. Tidningarna som betalar papparazzifotografer säljer sex och skandaler, och det är liksom inget spännande att skriva om att jag är lyckligt gift och har tre barn.

 

Han låtsas knacka i bordet. Matt Damon är gift med argentinskan Luciana Barroso som han träffade i en bar i Miami under inspelningen av komedin "Fäst vid dig" 2oo3. Paret gifte sig 2oo5 och har de gemensamma barnen Isabella och Gia Zavala och ett barn från Luciana Barrosos tidigare förhållande.

- Jag hoppas fotograferna fortsätter att lämna oss ifred. Vi har kunnat leva ett ganska normalt liv och behöver inte planera hur vi ska fly genom garaget eller köksdörren och sedan träffas på hörnet. Det betyder att barnen inte behöver uppleva all den där turbulensen och att de får en rätt normal barndom.

 

Till skillnad från bäste vännen Ben Affleck, som levde ett utsvävande liv när han för några år sedan föll för den glamourösa divan Jennifer Lopez, har Matt Damon hållit en låg profil.

- Jag har gjort allt jag kan för att vara så tråkig som möjligt så att det inte finns någon som är intresserad av vad jag gör. Det har gått rätt bra.

 

Matt Damon hade själv en inte helt vanlig barndom. han kommer från en liten stad - Newton i Massachusetts. Föräldrarna skildes när han var liten och han bodde med sin mamma och styvfar i ett slags hippiekollektiv. Han beskriver sin uppväxt som "alternativ". Hans mamma är professor i barnpsykologi och bekymrad över sonens flirt med det kapitalistiska Hollywood.

- Mina barn växer upp som Hollywoodbarn, men det är viktigt för mig att de får en så normal uppväxt som möjligt. Vi försöker åka till Argentina så ofta vi kan för att våra barn ska lära sig flytande spanska och bli tvåspråkiga. Det är svårt att få dem att tala spanska hemma, så vi reser dit ner så ofta som möjligt.

 

I oktober fyller Matt Damon 4o. Men det är inte så omvälvande som man skulle kunna tro. Kanske beror det på att han har ett yrke där han inte är beroende av att vara i perfekt fysisk kondition, (såvida han inte vill göra fler "Bourne"-filmer).

- När jag insåg att jag inte skulle bli elitidrottsman gjorde det inte längre så mycket att jag blev äldre, säger han med det där sneda leendet som han har så nära till. Jag har dessutom hört att 4o är den bästa åldern av alla, så jag ser fram emot det...

 

  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards