Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 10 mars 2010 21:26

Nu när jag har läst ut Glamours Februari nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Sarah Jessica Parker. Jag tycker att hon är en grym skådis och hon spelar ju Carrie i min favoritserie. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Vem kan vara bättre på att ge stiltips än bioaktuella och alltid lika stilsäkra Sarah Jessica Parker? Dyk in i garderoben och kom ut lika chic som SJP!

Artikeln är skriven av Laurie Sandell.

 

Hollywood är lite som en dålig pojkvän. En sådan som blir blixtförälskad och ger storslagna löften, för att sedan inte infria något av dem och utan förvarning dumpar dig för någon annan. Därför är Sarah Jessica Parkers, 44, stabila relation med filmstaden extra imponerande. Veteranen (hon stod på Broadway redan som tolvåring!) spelar nu i den aktuella komedin "Har du hört ryktet om Morgans?" mot Hugh Grant. Och snart ser vi henne i den garanterade succén "Sex and the City 2". När Glamour träffar skådespelerskan över en kanna te i London berättar hon om hur det är att bli mamma för andra och trejde gången - i somras välkomnade hon, meken Matthew Broderick, 47, och sonen James Wilkie, 7, tillingflickorna Tabitha och Marion, födda av en surrogatmamma - och hur det är att kombinera arbete och familj. Och, naturligtvis, om kläder!

 

Du åker runt och gör PR för din nya film "Har du hört ryktet om Morgans?" just nu. Varför ville du spela den rollen?

Svaret är, ärligt talat, Hugh Grant. Jag gjorde en film ihop med honom för flera år sedan ("Bakom stängda dörrar", 1996, reds anm). Eller det påstås i alla fall att jag spelade mot honom i den filmen (skratt). Jag kan egentligen inte minnas någon interaktion med honom, eftersom jag samtidigt var med i en pjäs i New York och flög tillbaka dit så fort jag gjort klart mina scener.

 

Låt oss prata om din nästa film: "Sex and the City 2". Hur har Carrie utvecklats?

Den första filmen var ju relativt sorglig, och också ganska modig i sitt sätt att bryta mot reglerna för hur en romantisk komedi ska se ut. Den nya "Sex and the City"-filmen är raka motsatsen: Den är urkul! Den handlar om vilken roll kvinnor och män har i äktenskapet och om gamla traditioner kontra nya. Filmen är väldigt rolig, samtidigt som den verkligen handlar om något.

 

På film ser vi ofta en väldigt idealiserad bild av kärleken. Man får inte se vad som händer efter att filmen slutat. Hur ser du på kärleken i en långvarig relation?

När man är yngre blir man förförd av de stora gesterna. När man har barn ihop och redan har investerat flera år i förhållandet blir det mycket mer komplicerat. Då handlar det mer om vardagen. Om hur du är som förälder, hur du är som partner. Det handlar om både stort och smått, istället för om bara de stora sakerna. Men det är inte meningen att du ska känna till sådant när du är yngre, så jag tycker inte att någon ska ångra vad de gjorde när de var i 2o-årsåldern.

 

Och nu är du nybliven mamma igen. Grattis! Hur känns det?

Det går inte att beskriva hur det är att plötsligt ha två smmå flickor. Det har varit väldigt annorlunda från när vi fick James, eftersom vår familj har utökats på ett så okontroversiellt sätt. Vi planerade inte att få två nya barn, men det blev dubbelt välsignade, och det har varit helt underbart. Tabitha och Marion är väldigt olika. Den ena vill helst att man har henne i famnen dygnet runt, den andra är mycket mer självständig. Det är fantastiskt men också komplicerat på grund av mitt nuvarande arbetsschema, som jag verkligen ångrar.

 

Hur lyckas du med kombinationen barn och arbete?

Det är den arbetande kvinnans eviga dilemma, men jag vill inte klaga eftersom jag själv satt mig i den här situationen. Jag har en alldeles underbar nanny som gör det möjligt för mig att fortsätta arbeta, Utmaningen för mig är att vara allt för alla; jag vill vara en bra mamma och jag vill att det ska kännas bra när jag är på jobbet. Men det är svårt.

 

Du ser i alla fall fantastisk ut! Apropå det, du är ju en stor stilikon.

Det är skrattretande.

Men du är ju det! Hur skulle du beskriva din personliga stil?

Jag älskar verkligen vackra, välgjorda kläder. Jag shoppar inte speciellt mycket, utan brukar använda plagg länge. Jag gillar att mixa vintage med nyare designer.

Om vi går tillbaka till 1984 när du var med i "Footloose", hur klädde du dig då?

På 8o-talet bar jag ofta arbetarboots och stora herrkavajer ihop med en svajig hatt med blommor. Jag gjorde alla misstag som hörde den tiden till. Jag borde egentligen be om ursäkt för åttio procent av bilderna från den perioden - men det gör jag inte, för jag hade så kul!


Hur har din stil utvecklats?

Den har blivit enklare; jag köper inte det som är trendigt. Tidigare hade jag mycket lättare att falla för det som var modernt för tillfället. Nu är jag klokare. Jag vet vad jag passar i och vad som inte funkar. Jag använder aldrig polokrage!

Varför inte?

Det känns som att jag ska få en panikattack. Jag är så kort att det känns som att den lilla längd jag har blir uppslukad av den där kragen. Min son vägrar också att ha polo.

 

Hur klär du dig helst för tillfället?

När det gäller vardagskläder fick jag nyligen jeans skickat till mig från två företag jag inte kände till tidigare. Det ena märket heter Closed. Det andra är Malibu, och de gör jeans som innehåller kashmir - fast du kan ändå slänga dem i tvättmaskinen. Och jag tröttnar aldrig på min svarta klänning från Guy Laroche. Jag har haft den i tio år pch har burit den på födelsedagsfester, begravningar, allt.

 

Vad är det första du sätter på dig på morgonen?

Vad som helst som är praktiskt i min mammaroll. Jag följer min son till skolan och vill inte genera honom.

Vilken är din favoritaffär att fynda i?

Jag satsar på second handbutiker. Bara där kan man vara säker på att hitta något som känns verkligen unikt.

 

En gång i tiden vad second hand-butiker det enda du hade råd med - du växte upp under ganska fattiga omständigheter.

Jag är lyckligt lottad eftersom min bakgrund har gett mig förmågan att uppskatta sådana saker som att vi sitter här nu och dricker det här teet ur de här kopparna, Det är inga självklarheter för mig. Jag vill inte heller att mina barn ska ta saker för givet. Jag vill att de ska arbeta hårt och kunna möta utmaningar. Det blir svårt om du redan har allt du behöver önskar, så jag arbetar hela tiden med att ge dem bra värderingar.

 

Var ser du dig själv om tio år?

Jag vet att jag begär mycket nu, men jag vill gärna ha mer av samma. Det viktigaste för mig är mitt privata liv och att mina barn mår bra. Kan mitt liv få fortsätta att vara som det är nu vore det helt fantastiskt!...


    

  

Av Linda - 10 mars 2010 17:46

JAG ÄLSKAR DETTA VÄDRET!! Våren är verkligen på G!

Åå, vad jag älskar att den jävla snön håller på att förvsinna! Helt jävla UNDERBART! Vintern har aldrig och kommer altid att vara min årstid helt enkelt.

Men våren däremot.. Fårglarna kvittrar, snön smälter, det blir varmare, man ser de första blommorna, Tranorna som kommer (såg två förra veckan), man klär sig SNYGGARE och LÄTTARE, och framaförallt slipper man se ut som en uppstoppad jävla Michelin-gubbe =D

Snart blir det dags att använda min nya, snygga jacka (som jag inte okrat hämta idag gör det imorgon), och alla snygga skor som bara står och väntar på att få användas! UNDERBART   


Jag var ute och cyklade förut. Jag skulle till PA:s och där höll jag på att bli påkörd av en GUBBJÄVEL! Jag kommer på Hollendergatan och ska över övergångsstället med min cykel borta vid PA:s. Bilen till vänster saktar in och stannar, och eftersom det kommer en bil på höger sida en bit bort cyklar jag över. Jag menar, gubbfanskapet ser ju att jag ska över vägen, och två tanter stod där och skulle gå över också. (Han hade inte solen i ansiktet heller utan den hade han i ryggen, och det satt några i biljäveln). Saktar han in? HEEELL NOOOO! JÄVLA GUBBJÄVEL, DET VAR SÅÅ NÄRA ATT DU KÖRDE PÅ MIG DITT JÄVLA FANSKAP! Vissa ska helt enkelt inte ha körkort! Det var inga andra bilar i närheten förutom den bilen som väntade på oss - inga andra! Bilen som väntade han väntade snällt tills tanterna hade gått över. Om dem ser att en bil väntar på att folk ska ta sig över ÖVERGÅNGSSTÄLLET så kan la för fan folk sakta ner? TYDLIGEN INTE!! Stackars tanterna väntade det gjorde dem nog rätt i kanske jag också skulle ha gjort. Men nu väntade ju bilen på oss och gubben hade för jävla bråttom.. Snacka om att jag blev riktigt jävla förbannad där!


Sen inne på PA:s i kassan när jag skulle betala kommer dem jävla galna pensionärerna, och kör kundvagnen upp i röven på mig. Pensionärer gillar tydligen inte mig idag.. Och jag jobbar ändå med gamla och jag har förståelse för dem, men idag alltså...

Nä, nu ska jag grädda lite Våfflor tänkte jag! Hoppas att NI haft en bra dag folks! Tjing tjong!


Fick i alla fall köpt detta idag: Chic, Glamour, Hushållspapper, Tvål, Choklad, Skinka och en Gurka.

  

Av Linda - 9 mars 2010 22:54

  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 2 (7 Januari) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter och det är lite blandat denna gången vilket är skoj!


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 2 (7 Januari) 2oo9:

* Skinnjacka Vila finns hos www.nelly.com, 599 kronor- Snygg jacka! Är aldrig fel med skinnjackor, och dem kan man ha i många, många år!

* Bustier Lindex, 179 kronor- FIN Bustier! Borde införskaffa mig denna då jag har trosorna!

* Laura Mercier Purifying Oil Light Rengöringsolja, 425 kronor- Doftlös, rejält rinnig historia som är enkel att överdosera. Oljan är så tunn att den nästan känns som vatten på huden, men löser effektivt bort foundation och ögonmakeup. Efteråt känns huden mjuk och len, men luktar lite plastigt. Trots det en superprodukt vi gärna använder igen!

* Topp Bik Bok, 149 kronor- Tycker att dessa topparna är snygga! Börjar gilla dem mer och mer! De finns i olika fäger vilket är bra!

Av Linda - 9 mars 2010 21:34

Nu när jag har läst ut VecokRevyn nummer 2 (7 Januari) 2o1o, kom jag till den här sidan där dem tipsar om rengöringsoljor! Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


En bra rengöringsolja tar bort både smink och smuts samtidigt som den återfuktar din hy. VeckoRevyn svarar på vanligaste frågorna om vår nya favorit i badrumsskåpet.

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Vad är rengöringsolja?

Rengöringsolja används för att tvätta bort sminkrester och smuts från ansiktet och biter på både vattenlösligt och vattenfast smink. Rengöringsoljor kan användas av alla hudtyper, så om du vill ha en välmående och väl återfuktad hy kan en rengöringsolja absolut vara någonting för dig. Tänk på att rengöringsolja fungerar bäst om du bara använder den på kvällen. Detta eftersom din hy inte mår bra av att bli rengjord för mycket och för ofta. Tvättar du huden ofta och mycket kan balansen i huden rubbas, vilket kan resultera i akne och irritationer. Poängen med en rengöringsolja är att rengöra huden på djupet och samtidigt se till att den håller sig i balans.

Hur fungerar de?

Precis som med vanliga rengöringsprodukter appliceras rengöringsolja i ansiktet, masseras runt med varmt vatten och sköljs sen av. När du masserar in rengöringsoljan löser den upp överflödig olja som redan finns på huden och i porerna. En del rengöringsoljor fungerar bättre om du använder ansiktsvatten efteråt, andra är så rika på återfuktande ämnen att den efterföljande nattcremen kan kännas överflödig.

Är rengöringsolja bättre än vanliga rengöringsprodukter?

Det beror på din hudtyp. Har du riktigt torr hy kanske en rengöringsolja fungerar bättre, men också fet hy kan hitta en bättre balans av rengöringsolja. Många vanliga rengöringsprodukter berövar nämligen hudens naturliga olja, vilket innebär att din hy på egen hand försöker reproducera ny olja så fort du tvättat bort den Och det är denna reproduktionscykel som gör att din hy kan kännas spänd, torr och sen fet. Hamnar huden i denna obalans kan det också medföra olika hudproblem, som akne och irritationer. Många vanliga rengöringsprodukter innehåller också parfym och alkohol, vilket kan orsaka irritationer. De flesta hudtyper mår i regel alldeles utmärkt, om inte bättre, om de rengörs med olja.

Kan rengöringsoljan ge mig fet hy och finnar?

Nej. Din hy håller sig återfuktad genom att producera egen olja. När den produktionen går till överdrift, vilket kan bero på hormoner eller uttorkande rengöringsprodukter täpps porerna igen och förvandlas till pormaskar. Blir pormasken inflammerad uppstår akne. Att tillföra mer olja till din hy, däremot, orsakar inte finnar. Tvärtom hjälper rengöringsoljan till att rengöra porerna från överflödig olja och smuts på djupet och förhindrar att pormaskarna uppstår...


SÅ ANVÄNDER DU RENGÖRINGSOLJA:

* Du behöver en mjuk handduk, rengöringsolja och varmt rinnande vatten.

* Häll oljan, en klick stor som en femkrona eller mer, i din hand. För sen ihop dina handflator för att värma upp oljan och applicera den sen på ditt ansikte.

* Börja massera in oljan i ansiktet så att den löser upp sminkrester, smuts och bakterier. Du behöver inte rengöra ansiktet innan du applicerar oljan.

* Massera med långsamma, varsamma rörelser in oljan i dina porer. Fokusera särsklit på problemområden, som akne eller röda och inflammerade partier i ansiktet. Låt sen oljan verka i några minuter.

* Skölj handduken i det varma, rinnande vattnet och vrid ur den innan du applicerar den på ditt ansikte. Det varma vattnet kommer att öppna dina porer och ta bort den överflödiga oljan, så se till att du inte använder kallt vatten. Har du gott om tid, applicera handduken över ditt ansikte i några minuter och låt den svalna. Är det bråttom, torka försiktigt (skrubba inte) bort rengöringsoljan med handduken till dess att ditt ansikte känns rent och fräscht. Färdigt!...


   

     

Av Linda - 9 mars 2010 20:46

ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN har jag fått njuta av detta underbara väder som vi har haft nu i en veckas tid.

Innan har jag bara legat hemma, och bara vart ute om jag verkligen var tvungen att ta mig ut.

Helt jävla underbart var det iallafall - att få andas frisk luft, få massa D-vitaminer och bara få njuta på min cykelrunda. Cyklade 35 minuter sammanlagt jag tog det liiite lugnt ändå. På många ställen är det ingen snö eller is kvar på marken, men på en andra ställen fanns det kvar, och det var lite svårt nästan så att jag ramlade några gånger.

Skönt att ha köpt mig en ny rengöringsmousse också. Haft en bra dag ändå njutit av solen, och jag njuter av att förkylningen har lättat =)

Hoppas att Ni haft en bra dag i solen Ni också! Tjing tjong folks!

Av Linda - 9 mars 2010 18:16

Jag var på stan idag en snabbis. Jag var tvungen att köpa ny rengöring till ansiktet. Har inte så mycket kvar på den gamla så det behövdes en ny innan lönen kommer. Tänkte testa dennna från Cliniderm! Har aldrig använt den förut. Någon som vet om den är bra? Lär visa sig annars.

 

* Cliniderm Deep Cleansing Mousse, 89 kronor- Hoppas att denna ska funka bra!  

  

Av Linda - 8 mars 2010 22:44

  

  

  

  

  

  


Inatt var det ju dags för Galornas gala - Oscarsgalan! Skådiseliten trängdes på röda mattan när Oscarsgalan gick av stapeln i natt. Som vanligt hade kändisarna fina, snygga, dyra klänningar som gemene man bara kan drömma om..


Bilder från Oscarsgalan:

* Cameron Diaz- Cameron var snygg i en guldglittrande klänning! Fint med utsläppt hår!

* Elizabeth Banks- Elizabeth var helrätt i mörkgrått!

* Mariah Carey- Mariah i snygg mörkblå klänning från Valentino! SNYGGA SKOR!

* Miley Cyrus- SNYGG ljusrosa klänning!

* Queen Latifah- SÅ SNYGG klänning! VILL HA! Riktigt snygg färg, den passar henne mycket bra!

* Sandra Bullock- Sandra i en Marchesa klänning! Fint med det utsläppta håret! Klänningen säger ju allt! Hon klär i det röda läppstiftet som gör mycket ihop med klänningen! 

Av Linda - 8 mars 2010 21:16

  

 Idag var det dags för Svenska Hollywoodfruar igen =)

Ska bli spännande att följa tre nya, och att få återse Maria Montazami igen!

Spännande kommer det bli och garanterat kul tror jag!

Vad tycker Du om programmet?

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards