Alla inlägg den 2 december 2011

Av Linda - 2 december 2011 21:34

När jag var iväg på PA:s idag där jag skulle handla lite småsaker stanna jag till vid Förbutiken där jag skulle köpa Triss. Som ICA-kund fick man köpa 4 Triss för 1oo kronor, och få den femte på köpet. Sa till kärringen bakom disken att jag ville ha det där erbjudandet så vi fick gå till en annan kassa. Då säger hon när jag ska betala: kan jag få se din legitimation? JÄVLA KÄRRING tänkte jag bara, ser jag ut att vara yngre än 18 år?? Slängde fram mitt leg, hon kolla knappt, men det är klart hon såg ju att jag är nästan 1o år äldre!! Blev lite stött när hon bad om mitt leg där och då, men när jag kom hem kunde jag ju skratta lite åt det hela. Men ändå, den jävla kärringen måste ha jävligt dålig syn eller så får hon skaffa tjockare glas på glasögonen!! Tänker knappast handla hos henne mer eller så kommer jag vara äckligt dryg mot henne nästa gång. Snälla, tio år yngre? Näää, man kan tåla saker och lägga fram sitt leg på Systemet till exempel där det är skillnad då det gäller alkohol, men för några jävla Triss? Patetiskt.

Sen att man ser yngre ut än vad man egentligen är utan smink och med mössa på - det fattar ju vem som helst. Fast inte tio år yngre liksom. Tar det lite som en komplimang; man ser yngre ut och det är fördelar emellanåt, men som en förolämpning också; då man alltid måste bevisa att man är äldre än vad folk tror att man är, och de tror jämt att man är så jävla mycket yngre. Bara för att man är liten och kort så är det inte alltid kul att höra att man ser så ung ut för VI som är korta måste hävda oss hela tiden gentemot andra, och det är jobbigt när man inte når och så vidare. Det är själva den biten som retade mig.

OJ, nu blev det för mycket om detta. Jävla klagande på mig här, sorry. Men det där kan reta en verkligen. Ville bara få det ur mig dessutom. Är det nån som stör sig. Säg det eller klicka vidare till en annan blogg.


Har knappt sovit nånting inatt, och har jag väl somnat så har jag vaknat upp en gång i timmen ungefär. Sånt är störande och det gör mig grinig. Det bästa har vart det fina vädret som vi haft idag; sol och blå himmel =) Helt underbart verkligen. Nu ikväll är det ruggigt kallt och det är frost på bilarna, så nu märker man att det vinter i alla fall. Det är halt ute också märkte jag när jag var ute och cyklade.. Var och handla lite snabbt på PA:s som sagt där jag köpte Blockljus (så nu har jag fyllt min adventsstake), Kycklingfilé, Lussekatt, Olivolja, Triss och Wc-block.  

En seg och tråkig fredag, inget kul som händer som vanligt. Hoppas att Ni haft en bra dag i alla fall. Tjing tjong


På PA:s handla jag Blockljus, Lussekatt, Olivolja, Kycklingfilé, Triss och Wc-block.

 

Av Linda - 2 december 2011 17:34

I slutet av förra veckan beställde jag en Blus från Nelly som faktiskt kom i tisdags, men jag har fått fundera lite om jag skulle byta storlek på blusen.. Men så har jag sett att den ska vara liten i modellen, och den sitter ju bra faktiskt, lite tajt över brösten men annars väldigt bra! Dessutom fanns det bara små storlekar kvar och jag har velat ha denna hela hösten, så det blir inget byte. Jag föll för den direkt när jag såg blusen! Jag är hur jävla nöjd som helst med min beställning.


Detta beställde jag från Nelly:

* Vit Blus Jeane Blush, 199 kronor, www.nelly.com- ÄLSKAR den här blusen, och jag föll för den direkt när jag såg den! Den är typiskt mig och min smak/stil. Den kommer nog bli en favorit.

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards