Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda - 26 augusti 2011 23:34

Inatt sov jag inte alls bra alltså. Bara låg och vände och vred på mig natten igenom vilket är sjuktjobbigt. Somna dock till vet jag nån gång på morgonen. Visste att Akelia skulle komma tidigt så jag blev förvånad när jag inte blev väckt av henne, men det visa sig sen att mamma fick åka och hämta henne istället hos brorsan.

Kom upp fem i elva och då satt syrrorna och jag ute i soffan där vi glodde på teven. Stack ner till Torget sen strax efter ett med S., där vi skulle kika lite. Vi kollade inte jättenoga i affärerna då bi hade liite bråttom. Jag shoppade faktiskt en Poncho på Åhléns och en Höstjacka på H&M, och jag är JÄTTENÖJD med min jacka! Den var riktigt snygg och billig var den dessutom. Sen kolla vi lite snabbt i några andra butiker innan vi gick hem.

När vi kom till mamma såg vi att hon var ute med Akelia på baksidan så då gick vi ner till dem, och hon blev verkligen jätteglad över att träffa oss =) Min lilla, fina, älskade Bebis   Sen gick vi upp där jag åt lite.

Åkte med bussen halv fyra till Näset där jag hade klipptid hos M., klockan fyra. Det var inte alls svårt att hitta dit (hade kollat exakt vart det låg på Google), så det var inga problem. Jag var klar redan kvart i sex. Så nu har jag fått både färg och kapat av håret en hel del, hihi!


När jag åkte därifrån hörde jag av mig till C., då hon hoppade på bussen mot stan så vi kunde ha lite sällskap tillsammans, och jag hjälpte henne med väskorna också. Så hann vi prata om lite annat också på vägen dit. Hon åker tillbaka till Karlstad imorgon igen så vi hann inte ses så jättemycket denna gången!  

Blä, fick vänta i en jävla halvtimme bara för bussen var försenad så jag tog 771 till Korsvägen där jag bytte till min buss. Det måste vart nåt inne på Trädgårdsföreningen idag då det var en jävla lång kö in.

När jag kom hem åt jag Fläskkotlett, Potatisgratäng poch Gurka. Det var väldigt längesen jag åt just Potatisgratäng nu. Seg och slapp kväll! Hoppas att Ni haft en bra dag i blåsten, men varmt har det vart. Godnatt och tjing tjong

Nedan kommer lite bilder som jag tog i Näset tidgare idag.

            

Av Linda - 26 augusti 2011 21:30

Idag var det dags för lönen att trilla in på kontor igen, och det är ju alltid lika trevligt! Har gått med syrran lite snabbt på Torget tidigare idag då vi kollade i lite affärer, men vi hade inte så gott om tid på oss. Jag var på jakt efter en ny Jacka först och främst, men jag behövde ju inte leta speciellt länge! Hade ett hum om vad jag ville ha för jacka, och vad den skulle ligga på, och då är Kedjorna perfekta, tycker jag! Jag är jättenöjd med min nya, snygga Jacka!

Update: Köpte en Poncho också på Åhléns, men den lämnade jag tillbaka idag (söndag) då den var lite väl lång på mig, och jag kände mig inte riktigt bekväm med den även om den var jättefin..


Detta shoppade jag på H&M idag:

* Kappa, 269 kronor (Ordinarie pris 299 kronor, men jag hade 1o% rabatt som Clubmedlem), H&M- Jättefin och jätteskön jacka! ÄNTLIGEN har jag en snygg jacka som man kan använda innan vintern kommer! Extra bra det var att man fick lita rabatt på Jackan också - inte dumt alls!

 

 

Av Linda - 25 augusti 2011 22:34

Idag var det ÄNTLIGEN dags att åka hem till Göteborg igen! Det är alltid lika skönt att komma hem några dagar. Känner att det är vad kroppen och hövvet behöver nu efter sommaren.. Ser dock alltid fram emot att åka hem lite och göra lite roliga saker!

Behöver lite tid att fundera över en hel del saker, och då passar det jävligt bra att komma iväg några dagar. Känner verkligen att jag har fått nog när det gäller mycket, och nu måste det hända saker för min egna skull. Det är jävligt mycket jag håller käft om som jag håller för mig själv. Har mycket med jobbet att göra bland annat, men även annat så klart. Saker och ting står en jävlar i mig upp i halsen!!


Sovit bra inatt också, vilket var jävligt skönt det! Underbart att sova bra på nätterna och man får vara glad så länge det varar för snart kommer en period igen då man sover dåligt - igen! Gick upp tolv idag och då var det bara att gå ner till Återvinningsrummet för att återvinna, diska min tallrik från igår, packa väskan.. Det där med att packa är ju sällan min grej alltså, men det gick faktiskt bra idag! Hann packa i lugn och ro med så det var guld värt. Sminkade mig lite snabbt också innan jag satte mig snabbt vid datorn för att sen gå till tåget. Idag hann jag, haha =) Var nere på Stationen fem minuter innan tåget gick. Var verkligen jättenöjd med det, hehe.


När jag kom ner till Göteborg börja det regna då det har vart grått ute så det var bara en tidsfråga innan regnet skulle komma. Däremot har det inte vart kallt som det var igår, jävligt gött!! Det var snarare för varmt med mina Boots. Åkte hem med vagnen till mamma för att lämna mina väskor och för att byta till mina Kilklacksskor =) JAG ÄLSKAR MINA NYA SKOR!! Det där var verkligen ett jävligt bra köp på Deichmann.

Tog bussen till stan kvart över fem för att möta upp A., i Brunnsparken. Vi skulle fika någonstans, men jag var rätt hungrig och inne på Nordstan stängde caféerna vid sex. Vi gick runt lite innan vi satte oss på Golden Days, och där satt vi i tio minuter innan något hände, och då fick jag nog! Vi gick till Jensens Böfhus istället - vi fick bord, yeah   Fick ÄNTLIGEN käka där då det har vart svårt att få bord hos dem när jag vart där innan. Jag åt Kycklingfilé på grill, Råstekt potatis, en jättegod sås och Grillade Grönsaker! Det var väldigt kul att träffa honom igen även om det var ett bra tag sen nu så kändes det inte som att det var så jävla längesen ändå... När vi var klara följde jag med åt hans håll då jag skulle stanna till på Centralen för att köpa biljetten tillbaka på måndag!

Kom hem till nio igen och efter det har jag bara slappat vid datorn. Har haft en jättebra dag =) Hoppas att Ni haft detsamma! Tjing tjong


Denna bilden har inte jag tagit, men det var exakt samma mat som jag åt - fast en Kycklingfilé!

   

Av Linda - 25 augusti 2011 21:45

När jag var hemma i Göteborg sist var jag ju inne på Deichmann på Torget där jag hittade ett par Kilklacksskor, men det var ju fel storlek på skorna, och på kartongen var det en annan.. Då sa hon i kassan att jag kunde beställa skorna från en annan butik i Sverige, men då sa jag att jag hellre ville ha ett par andra skor. Hon kollade på datorn, och då såg hon att de fanns i Trelleborg, så då beställde hon skorna därifrån. Detta är verkligen skitbra med Deichmann om skorna inte finns i den butiken som är närmast. Mamma fick hämta ut skorna den 3:e augusti, men det var först idag som jag fick dem. Jag ÄLSKAR mina skor!! Sitter perfekt gör dem också - I´m in Love.


Detta shoppade jag på Deichmann:

* Kilklacksskor, 299 kronor, Deichmann- Jag ÄLSKAR dessa skor! Skitsnygga och väldigt bekväma är dem också! Har använt dem ikväll när jag var på Jensens och käka.

 

 

Av Linda - 24 augusti 2011 21:34

En aniningens seg dag idag, men jävligt skönt att inte jobba och bara vara. Det är nu tröttheten kommer då man känner att man har tagit ut sig rätt rejält i sommar..

Shit, igår var jag verkligen hur jävla trött som helst! Det tog mig verkligen inte lång stund innan jag väl somnade, och det var riktigt skönt! Sov jättebra hela natten sen också vilket var guld värt. Var uppe på toa vid en halv elva, men sen la jag mig igen. Gick upp fem över ett idag riktigt sent faktiskt, men jag var så jävla trött verkligen, och det var såå skönt att bara sova. Slippa gå upp ur sängen när det är skitväder ute! Om det var fint igår så var det grått väder idag. Det märks att man går mot mörkare tider nu, och att det är mycket kallare ute nu! USCH, det gillar jag INTE   

Hängde in tvätt i garderoberna, diskade snabbt och vattnade blommorna när jag hade gått upp. Cyklade fem över tre till Willys för att köpa Aftonbladet och Ciabatta bröd, sen hem och käka.

Mötte upp J., vid fem över fem då vi gick ut och powerwalka Hälsoslingan - andra gången denna veckan =) Nu jävlar ska jag ut och gå mycket mer! Det var rätt så kallt, tyckte jag, när vi kom ut fast det blev bättre ju längre man hade gått. Det började dugga när vi närmade oss mig, och självklart kom det mer regn fast då satte vi oss på Busshållplatsen och tjöta lite innan vi skiljdes åt.

När jag kom hem fixade jag Buffalo Wings, Ris, Currysås och Sallad - det var sjuktlängesen jag åt ris nu, och dem där goa Kucklingvingarna. Efter maten var det bara att gå in i duschen.


Imorgon åker jag hem till Göteborg   Det ska bli riktigt gött att åka hem några dagar nu känner jag. Fixade en tid på fredag tidigare idag när jag ringde till M., efter tre. Har lite saker som jag ska kolla efter bland annat en Jacka och ett par Converse är jag sugen på faktiskt! Ska se om jag hittar några. Har vart på jakt efter ett par ett tag nu, eller mer velat ha rättare sagt fast då har pengarna vart problemet.. Lär ju hitta mycket mer som VANLIGT, men det är vad jag verkligen vill ha just nu och en ny Foundation skulle jag behöba skaffa mig också. Får se lite vad man får ut i lön också då man har räkningar först och främst som måste betalas...

Nä, behöver nog sätta på ett kål och packa. Jobbigast utav allt - jag HATAR att packa!! Blir det dålig bloggning i helgen så lägger jag ju alltid in dem i efterhand.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Godnatt

Av Linda - 22 augusti 2011 23:34

Inatt har jag inte sovit bra alls, kunde inte somna. Sånt är sjuktstörande, tycker jag. Det var några jävla idioter som gick utanför mig strax innan tre och skrek och gapade! Hade lust att skrika HÅLL KÄFTEN till dem genom fönstret. Snorungar var det i alla fall! Det var ett störande moment, det andra var pissregnet som kom mitt i natten, och det tredje var pissregnet som kom runt halv nio nån gång. Blev inte bra med sömn alls även om jag gick upp tolv idag. Då var det bara att hoppa in i duschen, och sen satte jag mig vid datorn en stund. Sen fick jag fixa Fläskfilé, Pommes frites, Bearnaisesås och Färska Champinjoner som jag hade med mig som middag idag. Den där klockan rinner ju bara iväg så man hinner inte med allt som man vill..

Jag har tagit hand om en tjej som gått Intro idag, haha, jag sög nog då jag inte kunde allt eller kom ihåg allt   Blev väldigt osäker på vissa saker, men jag gjorde så gott jag kunde. Resten får dem ordinarie ta det som jag inte kan.. Det var en bra tjej i alla fall som var van med själva arbetet, så det är ju skönt det! En lugn och skön kväll hade vi.

Känner mig jättetrött nu på kvällen fast det har nog med den dåliga sömnen att göra. Dags att sova nu känner jag, och inatt hoppas jag att idioterna inte går utanför igen! Godnatt och sov så gott! 


Fick min Plaza Kvinna idag med posten - alltid trevligt!

 

Av Linda - 21 augusti 2011 23:34

Det har faktistk vart skönt att ha en lugn ledig helg! Hade inte skadat med några timmar en dag här på helgen, men det gör inte så mycket heller då man redan jobbat en del. Kroppen behövde den här helgen däremot.

Sov bra inatt även om det tog en stund innan jag väl somnade. Har drömt lite konstigt inatt igen faktiskt. Denna gången var det inte om Han i alla fall, men den heta, heta killen. Jävla drömmar alltså! Gick upp tjugo minuter tidigare än igår, och det är ju bra det! Var uppe runt sju imorse på toa, och helvete vad dimmigt det var ute då. Såg det från köket vilken tjocka. Som tur var så sprack ju den upp, och det blev fint väder på dagen! Sol med moln på den blåa himlen, men lite senare kom dem där molnen tillbaka dock.

Efter halv tre någon gång cyklade jag ner till Pressbyrån där jag skulle ladda på min telefon, och jag köpte med mig Aftonbladet hem. Cyklade sen Bangatan fram, upp mot F-berget och hem. Skönt att cykla lite granna i solen. Tyckte dock att det var lite för varmt kanske med min cardigan på...

Käkade Fläskfilé, Krokette, Bearnaisesås, Färska Champinjoner och Sallad till middag idag! Älskar verkligen mina nya tallrikar - är sjuktnöjd med dem!

Annars en lugn dag. Kollade på Fast and Furious på teven på kvällen, men jag måste säga att jag inte fattade så jävla mycket av den. Vin Diesel är ju aldrig fel att se på, hihi!

Hoppas att Ni haft en bra söndag! Natti och tjing tjong


När jag kom hem från cykelturen, satte jag mig i soffan och kollade på Minnescermonin från Oslo Spektrum, och sen såg jag på Dokumentären; Utöya, en liten ö i världen. Det var jobbigt att se vad dem överlevande hade att säga, men samtidigt beundrar jag dem för att de orkar ställa upp och prata i den här dokumentären om vad de vart med om. Det var väldigt fint måste jag säga. Speciellt cermonin inne på Oslo Spektrum - den var jättefin. Tårarna rann några gånger - speciellt när Kung Harald höll sitt tal, men även när dem räknade upp alla namnen på dem döda. En cermoni värdig för alla som dött, alla anhöriga, alla dem som överlevt Helvetet, alla som jobbat med detta på ett eller annat sätt, och resten av befolkningen i Norge   


Dagens middag Fläskfilé, Kroketter, Bearnaisesås, Färska Champinjoner och Sallad.

 

Av Linda - 21 augusti 2011 21:34

 

 

YEAH, idag kommer ytterligare en film med snygga, heta Vin Diesel =)

Såg den första filmen igår, men denna har jag inte sett innan faktiskt.

Dessa filmerna är sjuktbra om man gillar bilar och fart och fläkt =)

Både Vin Diesel och Paul Walker är sjuktsnygga, hihi!

Ser Du också på filmen kanske? Eller har Du sett den innan?

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards