Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Lugn och skön helg

Av Linda - 21 augusti 2011 23:34

Det har faktistk vart skönt att ha en lugn ledig helg! Hade inte skadat med några timmar en dag här på helgen, men det gör inte så mycket heller då man redan jobbat en del. Kroppen behövde den här helgen däremot.

Sov bra inatt även om det tog en stund innan jag väl somnade. Har drömt lite konstigt inatt igen faktiskt. Denna gången var det inte om Han i alla fall, men den heta, heta killen. Jävla drömmar alltså! Gick upp tjugo minuter tidigare än igår, och det är ju bra det! Var uppe runt sju imorse på toa, och helvete vad dimmigt det var ute då. Såg det från köket vilken tjocka. Som tur var så sprack ju den upp, och det blev fint väder på dagen! Sol med moln på den blåa himlen, men lite senare kom dem där molnen tillbaka dock.

Efter halv tre någon gång cyklade jag ner till Pressbyrån där jag skulle ladda på min telefon, och jag köpte med mig Aftonbladet hem. Cyklade sen Bangatan fram, upp mot F-berget och hem. Skönt att cykla lite granna i solen. Tyckte dock att det var lite för varmt kanske med min cardigan på...

Käkade Fläskfilé, Krokette, Bearnaisesås, Färska Champinjoner och Sallad till middag idag! Älskar verkligen mina nya tallrikar - är sjuktnöjd med dem!

Annars en lugn dag. Kollade på Fast and Furious på teven på kvällen, men jag måste säga att jag inte fattade så jävla mycket av den. Vin Diesel är ju aldrig fel att se på, hihi!

Hoppas att Ni haft en bra söndag! Natti och tjing tjong


När jag kom hem från cykelturen, satte jag mig i soffan och kollade på Minnescermonin från Oslo Spektrum, och sen såg jag på Dokumentären; Utöya, en liten ö i världen. Det var jobbigt att se vad dem överlevande hade att säga, men samtidigt beundrar jag dem för att de orkar ställa upp och prata i den här dokumentären om vad de vart med om. Det var väldigt fint måste jag säga. Speciellt cermonin inne på Oslo Spektrum - den var jättefin. Tårarna rann några gånger - speciellt när Kung Harald höll sitt tal, men även när dem räknade upp alla namnen på dem döda. En cermoni värdig för alla som dött, alla anhöriga, alla dem som överlevt Helvetet, alla som jobbat med detta på ett eller annat sätt, och resten av befolkningen i Norge   


Dagens middag Fläskfilé, Kroketter, Bearnaisesås, Färska Champinjoner och Sallad.

 

 
 
johanna lee

johanna lee

22 augusti 2011 11:47

Åh det där såg ju helt underbart gott ut, mums nu vart jag hungrig haha!

ja men precis, det kan inte bli mycket bättre, med både bra kläder och priser!

jaaha då förstår jag, haha låter bra :)

Ja men precis det är det ju! jo har en del, kommer väl ta med allt jag har i mitt rum nu och sen kommer jag få både möbler och porslin och så av mamma som vi har hemma :D sen är det väl kul om man kan köpa lite nytt med :)
skulle vara kul å flytta snart och få fixa! Flyttade du hemifrån när du började plugga eller? :)

Åh okej vad skönt att det är bättre, nej förstår att det var jobbigt :/

Okej vad mysigt! Jag var inne i stan och dansade loss ;) vart en lång natt haha.

http://jlee.bloggplatsen.se

 
johanna lee

johanna lee

22 augusti 2011 18:47

Ja verkligen! Gick och åt direkt efteråt jag såg bilden haha :)
Jaså okej, ha det så bra på jobbet! hur länge jobbar du ikväll då?

Ja jag kan tänka mig det, perfekt å ta med sig hemifrån sen kan man ju köpa nya saker lite då och då så blir det inte så dyrt på en gång :P
Jaha okej det var ju ett tag sen :) hur kändes det då, var det kul ?

Jo det var roligt! kom efter 4 nångång ;)

Jag börjar skolan nästa måndag, lite pirrigt å åka dit första dagen men det ska nog gå bra.



http://jlee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards