Direktlänk till inlägg 23 april 2010

JESSICA ALBA

Av Linda - 23 april 2010 20:14

Nu när jag har läst ut Cosmopiltans Mars nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Jessica Alba. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Den bioaktuella Hollywoodstjärnan Jessica Alba berättar för Cosmo om varför hon gifte sig... trots att hon egentligen avskydde hela idén.

Artikeln är skriven av Lizzi Hosking.

 

- Kid Rock sa en gång: Om du har problem med paparazzi, flytta till Michigan, säger Jessica Alba över en sallad på restaurangen Polo Lounge i Beverly Hills hotel i Los Angeles. Han har rätt. Men min man jobbar här. Våra familjer bor här. Om vi flyttade skulle jag qldrig se honom, han jobbar redan från nio på morgonen till sju på kvällen.

 

Igår blev Jessica jagad till fotograferingen i Hollywoofs Siren Studios. Anledningen? Hon fastnade i papparazzismeten efter rykten om att hennes man hade synts kyssa Lindsay Lohan. Men som en äkta Cosmotjej vägrar hon att låta det påverka henne. 

-Det är så löjligtm säger hon, Men jag antar att när man är så trist som jag, bara en vanlig mamma och kompis, vill folk förvandla en till något mer spännande och intressant. Sådan är jag helt enkelt inte och det kanske gör folk besvikna.

 

Just nu är Jessica aktuell i Valentine´s day, en film som har enorma förväntningar på sig tack vare alla stora skådespelare. Vad sägs om Julia Roberts, Jessica Biel, Anne Hathaway, Ashton Kutcher, Patrick Dempsey och Taylor Lautner, för att nämna några? Och hon har ytterligare fem filmer på gång (däribland en uppförljare till Familjen är värre och en där hon bland annat spelar mot... Lindsay Lohan).


Välkommen tillbaka till Cosmo! När vi sågs senast, 2oo8, hade du nyligen gift dig och fått din dotter Honor Marie. Hur står det till nu?

- Allt är jättebra, tackar som frågar.

Berätta lite om din man!

- Vi är lika på vissa sätt och olika på andra. Vi är båda öppna och sociala. Men han är inte lika filmgalen som jag och han tycker inte om att laga mat, men det gör jag. Han älskar sport och det gör inte jag. Okej, det gör jag väl också men jag vill inte titta på det tolv timmar i sträck och sedan dessutom se eftersnacket.

Ja, det är ju ganska vanligt...

- Män måste tävla hela tiden. Jag är också tävlingsinriktad men jag tävlar mest mot mig själv. Min man ghjälper mig att sätta mig ner och fundera ibland. Å andra sidan kan jag jobba i 18 timmar, sedan komma hem och vara mamma och laga middag till sex personer. Det skulle han aldrig klara. Han kan bara göra en sak i taget medan jag vill göra allting hela tiden.

 

Du har alltid varit väldigt självständig. Var det inte svårt att ställa om till hela den där grejen med att älska, hedra och lyda?

- Jag gjorde inget av det där. Jag har alltid varit tveksam till äktenskapet över huvud taget eftersom jag tycker att det har förvrängts. Ursprungligen var det två familjer som slog sig samman för att skapa en starkare familj. Det handlade om överlevnad - inte om kärlek. Det är väl först de senaste hundra åren som vi har börjat lägga stor vikt vid att finna vår själsfrände. Och som de marknadsför äktenskapet, till och med i barnfilmerna från Disney, så verkar allt handla om att drömprinsen ska komma och lyfta upp dig på sin vita häst. Det fanns någon övertygelse om att du behöver klänningen och den stora dagen - dagen då varje flicka får vara en prinsessa. Och det är jag emot. Traditionen där man skall lyda sin man - det är bara en massa skit. Älska och hedra, javisst, men du måste älska och hedra dig själv och dina vänner också.

Varöfr gifte du dig då?

- Jag valde att gifta mig för att man får vissa kort i livet - familj du föds i - och du kan inte välja dem. Men det finns en person som du kan välja att dela den där ovillkorliga kärleken med och det är din man eller hustru. "Jag väljer dig som min familj och vi kommer att älska varandra i nöd och lust".

Men man måste jobba på kärleken, så den är inte helt ovilkorlig...

- Ja, man måste jobba på den, hela tiden. Ni kan inte ha ett bra förhållande om ni inte anstränger er och uppvaktar varandra. Det var det viktigaste mina föräldrar lärde mig. De sa: "Om det är jobbigt och ni brålar och du är olycklig innan ni gift er så blir det bara värre sedan. Så se till att uppleva den härligaste tiden i era liv innan ni gifter er och sätter barn till världen".

 

Skvallertidningarna i USA har varit fulla med tykten om att din man varit otrogen. Hur känner du inför det?

- Vet du... Jag... Okej, när det skrevs lögner om mig innan jag fick barn så blev jag ofta upprörd eller illamående och ville hämnas. Nu känns det mest löjligt och det ligger inte ens i närheten av sanningen. Jag vet vem jag är och jag vet att jag älskar min familj.

Så hur hanterar du ryktet om Cash och Lindsay Lohan?

- Och det om mig och Mario Lopez (amerikanske TV-stjärna)? Jag känner honom knappt. Senast jag träffade honom var på Eva Longoria Parkers bröllop och då var jag gravid i fjärde månaden!

Vi skulle inte klara av att ignorera  sådant här, vad är din strategi för att hantera det? Sitter du och Cash hemma och frågar varandra: Har du läst det senaste?

- Ja, och min man kanske ska medverka i en TV-show med henne - ironiskt nog ska den handla om skvallertidnigarnas absurditet! Alla måste få leva sina lev och det glömmer folk när man jobbar i den här branschen.

Har du pratar med Lindsay?

- Ja, och hon är jättetrevlig. Vi träffas och babblar i timmar om tjejgrejer.

 

Du verkar så självsäker nu men du har sagt att du inte hade så bra självförtroende under uppväxten.

- Mentaliteten i min familj har alltid varit att om  du inte är bra nog så kämpar du för att bli bättre. Så om du någonsin trodde att du var bra nog så innebar det slutet. Men faktum är att mina föräldrar alltid har sagt att jag är duktig. De brukade ge mig världens komplimanger, vilket kunde göra mig generad. Varje gång jag gick på en autidtion så berättade min mamma om den för alla i familjen som i sin tur frågade ut mig. Och när jag inte fick rollen, vilket hände ofta, så var jag tvungen att i detalj redogöra för varför valet inte föll på mig. Det är först nu som jag inser att det är så man tänker om sina barn. allt som Honor gör är underbart!

 

Du missade mycket på grund av sjukdom. Hur påverkade det dig?

- Jag var sjuk nästan jämt. Jag hade svår astma så varje gång jag blev förkyld fick jag lunginflammation och blev inlagd på sjukhus. Dessutom hade jag mycket olika allergier och det utlöste ofta astmaattacker. Jag kunde inte vara i skolan utan fick göra skolarbetet från sjukhuset. Men det slutade med att jag blev färdig med skolan tidigare än mina klasskamrater och dessutom fick jag högsta betyg i allt. Jag levde i min egen lilla värld och hade egentligen inga riktiga vänner.

När lärde du dig att tucka om dig själv? Finns det fortfarande saker som du skulle vilja förändra?

- När jag var yngre brukade jag hala upp mig på att jag inte dög, men efter att Honor föddes förlät jag mig själv för att jag inte är perfekt. Jag slutade försöka vara alla till lags och kunde acceptera mina egna fel och brister. Och då blev det helt plötsligt lättare att vara mindre kritisk mot andras brister. när man får barn får man helt andra perspektiv.

 

Håller ni kvinnor i Hollywood ihop eller finns det mycket rivalitet mellan er?

- Alla är olika. Jag har aldrig velat ha någon annans karriär. Jag ville bara få vara mig själv och förhoppningsvis kunna bara en förebild, särskilt för minoriteter och fär kvinnor som inte passar in i stereotypen ljushyad, blond och vanlig.

Vad tycker du om jämställdhet?

- Jag tror att den kommer att öka, och om vi kvinnor bara kunde lyfta upp varanddra i stället för att tävla med varandra så skulle det bara bättre för alla. Det finns fantastiska skådespelerskor - Zoe Saldana, Drew barrymore, Julia Roberts, Jessica Biel, Eva Mendes  och jag tycker att vi ska stödja varandra i stället för att trampa ner varandra för att lyckas. En massa kvinnor är så upptagna med att passa in i samhällets normer för hur till exempel en mamma eller en "omdevetet" snygg singeltjej ska uppföra sig att de glömmer bort sig själv. Jag fokuserade på att tjäna pengar och på att förbli relevant för mitt yrke. Men numera vill jag ha mer kontroll och jag vill spela kvinnor som är starka och självständiga, som har fel och brister men som ändå duger.

Vad har du att säga om jämställdhet i förhållanden?

- Män och kvinnor är jämlika vi balanserar varandra. Ofta måste män bevisa sin kärlek till familjen genom hårt arbete medan kvinnorna tar hand om hemmet. Det ena är inte mer värt än det andra. Och det måste vara möjligt för båda att visa sårbarhet, att visa när man inte orkar med. Män måste få kunna bryta ihop pecis som kvinnor.

 

Berätta om filmen Valentine´s day.

- Den handlar om en grupp människor vars liv och upplevelser flätas in i varandra under Alla hjärtans dag. De är allt från ett barn till ett par som varit gifta med varandra i 5o år. Min roll har ett förhållande med Ashton Kutchers roll och de förlovar sig på Alla hjärtans dag. Hon har en väldigt stark integritet och står inte ut med tanken på att bli alltför uppslukad av kärleken.

 

Hur är din umgängrskrets?

- Jag har känt mina bästa kompisar sedan jag var 15 år, en av dem är min kusin som jag växte upp tillsammans med. Sedan är jag med ett gäng "mammavänner" - en del träffade jag när jag var gravid och andra senare. Det är lättare att umgås med "mammavännerna" för bland dem kan ens barn få en skrikattack utan att man behöver be om ursäkt! Klockan tio varje måndag samlas några mammor med sina småttingar hemma hos mig för en babymusikstund medan jag serverar ekologiska bakverk.

- Jag älskar att få mina vänner att känna sig uppskattade. jag har alltid varit perhört kritisk mot mig själv så det hjälper verkligen när någon annan säger att något jag har gjort är fint eller ger mig en komplimang för min klädsel. Jag försöker ge andra positiv feedback på det sättet trots att jag har jättesvårt att acceptera komplimanger själv.

- En vän måste vara avslappnad och lojal. Det går att vara nära vän med vissa män men jag har lättare att identifiera mig med kvinnor, jag är ganska flickig. Jag sportade under hela min uppväxt och tillbringade mycket tid med killar, men ju äldre jag blir, desto mer uppskattar jag vänskapen med kvinnor...


   

    

 
 
Agnez

Agnez

23 april 2010 21:35

Haha ja de är nå spec med att va hemma och göra som man vill :P Jo de bli underbart att få komma sej hem lite. Så härligt! Har massor inplanerat dessutom så tiden kommer gå åt snabbt men skoj kommer de bli. Hoppas jag. Oki så du ska kanske jobba lite. Vi ska bara ta de lugnt och mysa på så mkt de går. Nu ska jag plugga, sen bli de nog sängen. Trött i ögat! Inväntar hjärtat som är på väg, men de har nog ca 65 mil kvar än så de dröjer. Ha en bra helg. Kram kram

http://www.agnez.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards