Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Skola, Storhandla och sväng på stan

Av Linda - 27 september 2012 21:34

Yes, då var den här dagen kommen som man alltid väntar på nämligen löning. Nu fick jag i alla fall rätt lön vilket jag knappast fick förra månaden. Jag är ändå nöjd med det jag fick fast skatten kan ju kvitta som alltid, haha.

Vi hade bestämt att vi skulle hålla på med grupparbetet idag i skolan  så vi möttes där klockan tio, men först skulle dem fika.. Efter fikan satte vi oss vid en dator där vi kolla upp lite saker plus att jag skrev allt och fixa i programmen med viss hjälp, men det mesta klara jag själv. Känner mig inte så jätteuppdaterad i Word längre då man glömt av vart man kan hitta allt under vilken flik. Aja, det gick även om det tog viss tid ibland när jag leta efter en speciell grej som jag inte hittade. Vi blev klara till kvart i ett och då träffa vi våran lärare som vi bestämde tid med som vi ska träffa på måndag. Hoppas att detta blir bra, men det tror jag allt att det blir. Träffade även M., i skolan som jag inte sett på ett tag som jag prata lite med.


När vi var klara hade vi sällskap till ICA där vi skiljdes åt. Cykla bara hem för att hämta min plånbok och handlarlista innan jag cykla vidare bort till PA:s. det var dags för storhandling som stod på schemat! Jag handla för en del idag ändå tror det blev över 65o kronor, men då har jag köpt sånt som jag inte köpt dem andra månaderna lite mer kött till exempel. Mötte S., på vägen som jag bara hälsa på då jag hade fullt schå med att cykla uppför en backe. Det var rätt lugnt med folk där vid två vilket jag var glad över!

När jag kom hem satte jag mig och åt lite efter att jag hade packat upp och kollat posten vad som kom. Sen satt jag vid datorn lite för att betala mina räkningar. Skönt att ha skiten gjord bara vänta på att dem räkningarna på Autogiro ska dras imorgon så är allt klart.


Vid halv fem nån gång cykla jag iväg till stan, men jag prata lite snabbt med grannen först för att sen stanna igen vid Pizzerian där jag träffa V., som jag prata en liten stund med. Det var jättekul att se henne igen =) När vi stod vid bilen och tjöta börja det dugga lite fast det sluta rätt snabbt. Det har mest vart uppehåll under dagen för en gångs skull, men på kvällen har det börjat regna istället. Då är det skitsamma. Jaja.

När jag kom ner till stan stanna jag till på Hemtex, Lindex, KappAhl och Vero Moda. Hitta inget speceillt egentligen utan det var mer presenter till en liten knodd istället =) Man kan ju inte låta bli när man ser dessa söta små kläderna ju. Har ändå tänkt åka till Skövde imorgon så det är lugnt ifall jag inte hitta nåt speciellt.

När jag kom hem tjöta jag lite till med grannen då jag skulle ge honom en sak, och jag fick Salta pinnar av honom som han inte ville ha mer - en halva av ett paket. Äter inte sånt ofta, men det är alltid bra att ha om man blir sugen på nåt salt nån gång eller ska ha filmkväll eller liknande.

Kvällen har vart lugn och jag tog en lång och skön dusch vilket var jättehärligt! Har så jävla ont i mina hadleder idag   Haha, men det är ju efter igår och inget annat. Tog i lite väl hårt när jag gjorde kompressionerna igår tror jag..

Hoppas att Ni haft en bra dag Ni med! Tjing tjong


Köpte Cosmopolitan, Solo och Chic på PA:s också utöver maten.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards